Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice

Project name (English): Electronic support for undergraduate training of teacher students in the field of classroom management - creation of a web portal and university textbook

Start of project: 2021

End of project: 2023

Condition of project: Ukončený

Project number: 066UK-4/2021

Project leader: Mgr. Adriana Poliaková, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 9 715,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADC Záhorec, Ján (27%); Hašková, Alena (27%); Poliaková, Adriana (23%); Munk, Michal (23%): Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation. Bazilej : ISSN 2071-1050
ADE Tóblová, E., Poliaková, A., Ferková Š. 2021. Analysis of classroom management and approaches to the training of classroom teachers in Slovakia and abroad. R&E-Source: Enter new engineering pedagogy curriculum [elektronický dokument]. - č. XX (2021), [online], ISSN 2313-1640, v tlači
V2 Záhorec, Ján (34%); Hašková, Alena (33%); Poliaková, Adriana (33%): Is the level of digital skills of pupils and teachers in Slovakia increasing?. 2022 Praha : ISBN 978-80-213-3197-6 ISSN 2336-744X
V3 Pisoňová, Mária (30%); Onušková, Mária (30%); Kozárová, Nina (30%); Tomczyk, Lukasz (5%); Crhová, Jitka (5%): Terminological, semantic and lexicological aspects of management. Nitra : ISSN 2453-711X
V2 PAPPOVÁ, Mária (50%) - PISOŇOVÁ, Mária (50%). (2022) Teoretické, empirické a legislatívne determinanty vo vzdelávaní riadiacich pracovníkov v SR. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. 2022, 21(2), 114-125. ISSN 1336-2232.
V3 Onušková, Mária (50%); Pisoňová, Mária (50%): Educational needs of teachers of Slovak language and literature with an emphasis on Slovak language as a second language for professional education intentions. Nitra : ISSN 1339-9055
O3 KOLDEOVÁ, L. (2022). Problémové správanie z pohľadu triedneho učiteľa. Pedagogické rozhľady. 2022, 31(1), 12-16. ISSN 1335 – 0404
V2 POLIAKOVÁ, A.- ZEMANČÍKOVÁ, V.- TÓBLOVÁ, E.- FERKOVÁ, Š. (2022) Rozvoj morálnych kompetencií žiakov na triednických hodinách v nižšom sekundárnom stupni vzdelávania. In: Škola s charakterom. Medzinárodné vedecké sympózium. 6. - 7. október 2022. Smolenický zámok. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave P,edagogická fakulta. Príspevky budú publikované v zborníku, alebo vybrané príspevky v časopise Dialogues in education.
V3 ZEMANČÍKOVÁ, V. (2022) Problémové správanie žiaka ako sekundárny dôsledok poruchy učenia a možnosti podpory žiaka s poruchou učenia triednym učiteľom (v tlači: e-PEDAGOGIUM, III/2022)
V3 ZEMANČÍKOVÁ, V. (2022). Vzťahová väzba dieťaťa a jej dopady do výchovno-vzdelávacieho procesu v škole. (v tlači: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 5/2022)
V3 ZEMANČÍKOVÁ, V. Problémové správanie žiakov so špecifickou poruchou učenia v reflexii učiteľov (The New Educational Review; Príspevok bude indexovaný v databáze SCOPUS)
AEC ZAVIŠ, M. 2021. Pansophy according to Comenius nowadays: anticipation in self-education towards overall teacher´s personality development. In: Jan Amos Komenský stále aktuální a inspirativní. 1. vyd. Almanach vydaný Univerzitou Jana Amose Komenského Praha u příležitosti 350. výročí úmrtí. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, s. 71-84. ISBN 978-80-7452-205-5
V2 Pisoňová, M. (2022). Kybernetické východiská manažmentu vzdelávania. In: Andragogické štúdie 2022. Banská Bystrica: Belianum, 2022. ISBN: 978-80-557-1976-4.
V3 Pisoňová, M. (30%) – Onušková, M. (30%) – Kozárová, N. (30%) – Tomczyk, L. (5%) – Crhová, J. (5%). (2022). Terminological, semantic and lexicological aspects of management. In: XLinguae : European Scientific Language Journal, roč. 15, č. 3 (2022), s. 61-71. ISSN 1337-8384.
V2 Zaviš, M. (50 %)– Pinčeková, K. (50 %). (2023). Reziduum komenského koncepcie officina humanitatis v dnešnej vysokoškolskej pedagogickej praxi: ako sme na tom podľa názoru študentov spoločenských vied na univerzite komenského v bratislave? In: Almanach vydaný Univerzitou Jana Amose Komenského Praha u příležitosti 430. výročia narodenia - JAN AMOS KOMENSKÝ AKTUÁLNÍ A INSPIRATIVNÍ II. Praha: Univerzita Jana Amosa Komenského, 2023, s. 143-168. ISBN 978-80-7452-212-3.
V3 Pisoňová, M. (25%) – Bodoríková, N. (25%) – Poliaková, A. (25%) – Adamíková, K. (25%). (2023). Reflection of Secondary School Management Key Competencies in the Slovak Republic. In: TEM journal, roč. 12, č. 3 (2023), s. 1868-1873. ISSN 2217-8309. DOI 10.18421/TEM123-70.
V2 Tóblová, E. (40 %) – Poliaková, A. (30 %) – Kostrub, D. (30 %). (2023). Transformácia pedagogických praxí prostredníctvom spolupráce. In: Zborník príspevkov medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie - Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov. Bratislava: PdF UK, 2023. ISBN 978-80-223-5722-7.
V2 Záhorec, J. – Poliaková, A. – Zemančíková, V. (2023). Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic: results of a pilot research. In: Zborník príspevkov z 26. medzinárodnej konferencie ICL 2023 - International Conference on Interactive Collaborative Learning. Španielko: Madrid, 2023. (v tlači)
V3 ZÁHOREC, J. (34 %) – HAŠKOVÁ, A. (33 %) – GUNČAGA, J. (33 %). (2024). Educational needs of form teachers in primary and secondary schools in Slovakia: Pilot survey results [Vzdelávacie potreby triednych učiteľov na základných a stredných školách na Slovensku: výsledky pilotného prieskumu]. In: R&E-SOURCE – Online Journal for Research and Education. (in print)
V3 (V3) Poliaková, A. (25 %) – Zemančíková, V. (25 %) – Tóblová, E. (25 %) – Pisoňová, M. (25 %). (2023). Class management focussing on family-school collaboration - research findings. In: European Journal of Contemporary Education,. 2023. 12(4): p. 1388-1400. E-ISSN 2305-6746.6746 URL: https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1703788479.pdf
V2 Ferková, Š. - Tóblová, E. - Zemančíková, V. (2023). The needs of the primary and secondary school class teacher in the field of prevention in the context of moral education. In: Zborník príspevkov z 18. medzinárodnej vedeckej konferencie INTED 2024 - International Technology, Education and Development Conference. Španielko: Valencia, 2024. (príspevok odovzdaný, bude odprezentovaný na online konferencii)
P1 Poliaková, A. - Zemančíková, V. - Ferková, Š. - Tóblová, E. - Pisoňová, M. - Bodoríková, N. (2023). 1. vyd. Triedny manažment. Bratislava: UK v Bratislave, 2023. ISBN 978-80-223-5725-7.
V3 Onušková, M. - Pisoňová, M. – Poliaková, A. Management of professional education focusing on the teaching of the Slovak Language as a Foreign Language in the context of emigration processes. In: XLinguae : European Scientific Language Journal. - ISSN 1337-8384 – in press v januári 2024

Replications

Category Name Specific name
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Triedny manažment (webový portál) Výsledky zisťovania vzdelávacích potrieb triednych učiteľov boli kľúčové pre tvorbu webového portálu, ktorý pozostáva zo súboru (banky) didaktických materiálov (textových a multimediálnych) a vysokoškolskej učebnice v elektronickej podobe, využiteľných v pregraduálnej príprave učiteľov, ale aj pre triednych učiteľov v praxi. Je členený do 5 oblastí: 1. Triedny učiteľ - ADMINISTRATÍVA, 2. Triedny učiteľ – RIADENIE/ORGANIZÁCIA A KOORDINÁCIA TRIEDY, 3. Triedny učiteľ - VÝCHOVA A PREVENCIA, 4. Triedny učiteľ - KOMUNIKÁCIA A SPOLUPRÁCA, 5. Triedny učiteľ - PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA. Uvedený webový portál bude mať sídlo na serveri Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Uvedený webový portál v súčasnosti považujeme za dôležitý nástroj elektronickej podpory vzdelávania a zároveň nástroj na sieťovanie medzi jednotlivými aktérmi, najmä študentmi vysokých škôl a učiteľmi z praxe. https://liveuniba-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/hradska15_uniba_sk/EYb7by0PjbFJm3uyDlsUXLYB9rk11XxSpmnWElrctDURVw?nav=eyJyZWZlcnJhbEluZm8iOnsicmVmZXJyYWxBcHAiOiJPbmVEcml2ZUZvckJ1c2luZXNzIiwicmVmZXJyYWxBcHBQbGF0Zm9ybSI6IldlYiIsInJlZmVycmFsTW9kZSI6InZpZXciLCJyZWZlcnJhbFZpZXciOiJNeUZpbGVzTGlua0NvcHkifX0&e=Sg7dD1
Triedny manažment (vysokoškolská učebnica) Výsledky zisťovania vzdelávacích potrieb triednych učiteľov boli kľúčové pre tvorbu vysokoškolskej učebnice v elektronickej podobe, využiteľnej v pregraduálnej príprave učiteľov, ale aj pre triednych učiteľov v praxi. Podrobný obsah jednotlivých kapitol je priložený v prílohe k hlavným výstupov projektu. Učebnica je v štádiu finalizácie, preto link neuvádzame.

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter