Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Elektronická podpora pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva v oblasti triedneho manažmentu - tvorba webového portálu a vysokoškolskej učebnice
Názov projektu (anglický): Electronic support for undergraduate training of teacher students in the field of classroom management - creation of a web portal and university textbook
Začiatok riešenia projektu: 2021
Koniec riešenia projektu: 2023
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 066UK-4/2021
Vedúci projektu: Mgr. Adriana Poliaková, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 9 715,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
ADC | Záhorec, Ján (27%); Hašková, Alena (27%); Poliaková, Adriana (23%); Munk, Michal (23%): Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation. Bazilej : ISSN 2071-1050 |
ADE | Tóblová, E., Poliaková, A., Ferková Š. 2021. Analysis of classroom management and approaches to the training of classroom teachers in Slovakia and abroad. R&E-Source: Enter new engineering pedagogy curriculum [elektronický dokument]. - č. XX (2021), [online], ISSN 2313-1640, v tlači |
V2 | Záhorec, Ján (34%); Hašková, Alena (33%); Poliaková, Adriana (33%): Is the level of digital skills of pupils and teachers in Slovakia increasing?. 2022 Praha : ISBN 978-80-213-3197-6 ISSN 2336-744X |
V3 | Pisoňová, Mária (30%); Onušková, Mária (30%); Kozárová, Nina (30%); Tomczyk, Lukasz (5%); Crhová, Jitka (5%): Terminological, semantic and lexicological aspects of management. Nitra : ISSN 2453-711X |
V2 | PAPPOVÁ, Mária (50%) - PISOŇOVÁ, Mária (50%). (2022) Teoretické, empirické a legislatívne determinanty vo vzdelávaní riadiacich pracovníkov v SR. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. 2022, 21(2), 114-125. ISSN 1336-2232. |
V3 | Onušková, Mária (50%); Pisoňová, Mária (50%): Educational needs of teachers of Slovak language and literature with an emphasis on Slovak language as a second language for professional education intentions. Nitra : ISSN 1339-9055 |
O3 | KOLDEOVÁ, L. (2022). Problémové správanie z pohľadu triedneho učiteľa. Pedagogické rozhľady. 2022, 31(1), 12-16. ISSN 1335 – 0404 |
V2 | POLIAKOVÁ, A.- ZEMANČÍKOVÁ, V.- TÓBLOVÁ, E.- FERKOVÁ, Š. (2022) Rozvoj morálnych kompetencií žiakov na triednických hodinách v nižšom sekundárnom stupni vzdelávania. In: Škola s charakterom. Medzinárodné vedecké sympózium. 6. - 7. október 2022. Smolenický zámok. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave P,edagogická fakulta. Príspevky budú publikované v zborníku, alebo vybrané príspevky v časopise Dialogues in education. |
V3 | ZEMANČÍKOVÁ, V. (2022) Problémové správanie žiaka ako sekundárny dôsledok poruchy učenia a možnosti podpory žiaka s poruchou učenia triednym učiteľom (v tlači: e-PEDAGOGIUM, III/2022) |
V3 | ZEMANČÍKOVÁ, V. (2022). Vzťahová väzba dieťaťa a jej dopady do výchovno-vzdelávacieho procesu v škole. (v tlači: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, 5/2022) |
V3 | ZEMANČÍKOVÁ, V. Problémové správanie žiakov so špecifickou poruchou učenia v reflexii učiteľov (The New Educational Review; Príspevok bude indexovaný v databáze SCOPUS) |
AEC | ZAVIŠ, M. 2021. Pansophy according to Comenius nowadays: anticipation in self-education towards overall teacher´s personality development. In: Jan Amos Komenský stále aktuální a inspirativní. 1. vyd. Almanach vydaný Univerzitou Jana Amose Komenského Praha u příležitosti 350. výročí úmrtí. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, s. 71-84. ISBN 978-80-7452-205-5 |
V2 | Pisoňová, M. (2022). Kybernetické východiská manažmentu vzdelávania. In: Andragogické štúdie 2022. Banská Bystrica: Belianum, 2022. ISBN: 978-80-557-1976-4. |
V3 | Pisoňová, M. (30%) – Onušková, M. (30%) – Kozárová, N. (30%) – Tomczyk, L. (5%) – Crhová, J. (5%). (2022). Terminological, semantic and lexicological aspects of management. In: XLinguae : European Scientific Language Journal, roč. 15, č. 3 (2022), s. 61-71. ISSN 1337-8384. |
V2 | Zaviš, M. (50 %)– Pinčeková, K. (50 %). (2023). Reziduum komenského koncepcie officina humanitatis v dnešnej vysokoškolskej pedagogickej praxi: ako sme na tom podľa názoru študentov spoločenských vied na univerzite komenského v bratislave? In: Almanach vydaný Univerzitou Jana Amose Komenského Praha u příležitosti 430. výročia narodenia - JAN AMOS KOMENSKÝ AKTUÁLNÍ A INSPIRATIVNÍ II. Praha: Univerzita Jana Amosa Komenského, 2023, s. 143-168. ISBN 978-80-7452-212-3. |
V3 | Pisoňová, M. (25%) – Bodoríková, N. (25%) – Poliaková, A. (25%) – Adamíková, K. (25%). (2023). Reflection of Secondary School Management Key Competencies in the Slovak Republic. In: TEM journal, roč. 12, č. 3 (2023), s. 1868-1873. ISSN 2217-8309. DOI 10.18421/TEM123-70. |
V2 | Tóblová, E. (40 %) – Poliaková, A. (30 %) – Kostrub, D. (30 %). (2023). Transformácia pedagogických praxí prostredníctvom spolupráce. In: Zborník príspevkov medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie - Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov. Bratislava: PdF UK, 2023. ISBN 978-80-223-5722-7. |
V2 | Záhorec, J. – Poliaková, A. – Zemančíková, V. (2023). Identifying the learning needs of class teachers in primary and secondary schools in the Slovak Republic: results of a pilot research. In: Zborník príspevkov z 26. medzinárodnej konferencie ICL 2023 - International Conference on Interactive Collaborative Learning. Španielko: Madrid, 2023. (v tlači) |
V3 | ZÁHOREC, J. (34 %) – HAŠKOVÁ, A. (33 %) – GUNČAGA, J. (33 %). (2024). Educational needs of form teachers in primary and secondary schools in Slovakia: Pilot survey results [Vzdelávacie potreby triednych učiteľov na základných a stredných školách na Slovensku: výsledky pilotného prieskumu]. In: R&E-SOURCE – Online Journal for Research and Education. (in print) |
V3 | (V3) Poliaková, A. (25 %) – Zemančíková, V. (25 %) – Tóblová, E. (25 %) – Pisoňová, M. (25 %). (2023). Class management focussing on family-school collaboration - research findings. In: European Journal of Contemporary Education,. 2023. 12(4): p. 1388-1400. E-ISSN 2305-6746.6746 URL: https://ejce.cherkasgu.press/journals_n/1703788479.pdf |
V2 | Ferková, Š. - Tóblová, E. - Zemančíková, V. (2023). The needs of the primary and secondary school class teacher in the field of prevention in the context of moral education. In: Zborník príspevkov z 18. medzinárodnej vedeckej konferencie INTED 2024 - International Technology, Education and Development Conference. Španielko: Valencia, 2024. (príspevok odovzdaný, bude odprezentovaný na online konferencii) |
P1 | Poliaková, A. - Zemančíková, V. - Ferková, Š. - Tóblová, E. - Pisoňová, M. - Bodoríková, N. (2023). 1. vyd. Triedny manažment. Bratislava: UK v Bratislave, 2023. ISBN 978-80-223-5725-7. |
V3 | Onušková, M. - Pisoňová, M. – Poliaková, A. Management of professional education focusing on the teaching of the Slovak Language as a Foreign Language in the context of emigration processes. In: XLinguae : European Scientific Language Journal. - ISSN 1337-8384 – in press v januári 2024 |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Case study of the integration of digital competencies into teacher preparation. |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Triedny manažment (webový portál) | Výsledky zisťovania vzdelávacích potrieb triednych učiteľov boli kľúčové pre tvorbu webového portálu, ktorý pozostáva zo súboru (banky) didaktických materiálov (textových a multimediálnych) a vysokoškolskej učebnice v elektronickej podobe, využiteľných v pregraduálnej príprave učiteľov, ale aj pre triednych učiteľov v praxi. Je členený do 5 oblastí: 1. Triedny učiteľ - ADMINISTRATÍVA, 2. Triedny učiteľ – RIADENIE/ORGANIZÁCIA A KOORDINÁCIA TRIEDY, 3. Triedny učiteľ - VÝCHOVA A PREVENCIA, 4. Triedny učiteľ - KOMUNIKÁCIA A SPOLUPRÁCA, 5. Triedny učiteľ - PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA. Uvedený webový portál bude mať sídlo na serveri Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Uvedený webový portál v súčasnosti považujeme za dôležitý nástroj elektronickej podpory vzdelávania a zároveň nástroj na sieťovanie medzi jednotlivými aktérmi, najmä študentmi vysokých škôl a učiteľmi z praxe. | https://liveuniba-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/hradska15_uniba_sk/EYb7by0PjbFJm3uyDlsUXLYB9rk11XxSpmnWElrctDURVw?nav=eyJyZWZlcnJhbEluZm8iOnsicmVmZXJyYWxBcHAiOiJPbmVEcml2ZUZvckJ1c2luZXNzIiwicmVmZXJyYWxBcHBQbGF0Zm9ybSI6IldlYiIsInJlZmVycmFsTW9kZSI6InZpZXciLCJyZWZlcnJhbFZpZXciOiJNeUZpbGVzTGlua0NvcHkifX0&e=Sg7dD1 |
Triedny manažment (vysokoškolská učebnica) | Výsledky zisťovania vzdelávacích potrieb triednych učiteľov boli kľúčové pre tvorbu vysokoškolskej učebnice v elektronickej podobe, využiteľnej v pregraduálnej príprave učiteľov, ale aj pre triednych učiteľov v praxi. Podrobný obsah jednotlivých kapitol je priložený v prílohe k hlavným výstupov projektu. | Učebnica je v štádiu finalizácie, preto link neuvádzame. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.