Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole
Project name (English): Formation of the learning community at an inclusive pre-school and primary school
Start of project: 2019
End of project: 2021
Condition of project: Ukončený
Project number: 072UK-4/2019
Project leader: Mgr. Pavol Janoško, PhD.
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Department: Pedagogická fakulta
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 12 388,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
EAI | Horňáková, M. 2019. Školská trieda ako učiace sa spoločenstvo. In Inklukoalícia, dostupné online: https://inklukoalicia.sk/skolska-trieda-ako-uciace-sa-spolocenstvo/ |
AFD | Horňáková, M. Učiteľ a učiace sa spoločenstvo. Konferencia PdF UK v BA s názvom: Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov. 16. októbra, 2019 v Bratislave (príspevok v editácii) |
AFB | Janoško, P. 2019. Vybraté aspekty komunikácie a spolupráce pri vytváraní učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej základnej škole. In Gajdošová, E. 2019. Psychológia inkluzívnej školy. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina : IPV, ISBN 978-80-89902-13-2. |
AFB | Horňáková, M. 2019. Inklúzia? Doma nie je. In Gajdošová, E. (Ed). 2019 Psychológia inkluzívnej školy. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina : IPV, ISBN 978-80-89902-13-2, s. 39-44. |
AFB | Horňáková, M. 2019. Multisenzorické prístupy a interakcia. Medzinárodná konferencia s názvom Multisenzorické prostredie a interakcia, Katedra liečebnej pedagogiky PdF UK v Bratislave, 10.10. 2019. (pozvaný príspevok, v editácia) |
BDF | Mitašíková, P. 2019. Podpora vzťahovej väzby medzi rodičom a dieťaťom v kontexte liečebnopedagogickej terapie hrou – možnosti Theraplay . In Revue liečebnej pedagogiky, 1/2019 (v tlači) |
BDF | Tóthová, T. 2019. Ekológia inkluzívnej edukácie. In Revue liečebnej pedagogiky, 1/2019 (v tlači) |
BDF | Ťulák Krčmáriková, Z. 2019. Od umenia k arteterapii a artefiletike. In Pedagogická revue (príspevok v editácii) |
AED | Mitašíková, P. 2020. Dieťa v centra pozornosti. Uverejnené v: Expresivita v (art) terapii III. Vydala Univerzita Komenského v Bratislave, 2020 ISBN 978-80-223-5021-1 (s. 43 - 59) dostupné na: https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/11/text-zbornik-_expresvita-v-artterapii-3.pdf |
ACB | Janoško, P. a kol. 2020. Učiace sa spoločenstvo. Výzva pre inkluzívne vzdelávanie. Bratislava : Univerzita Komenského (pripravené pre tlač, viď časť - prílohy k správe z projektu) (188 s.) |
ADE | Vodičková, B. 2020. Identification of supporting phenomena and barriers of inclusion in the pedagogicak practice of teachers in kindergarten in Bratislava. In Journal of expectional people, Olomouc (pred zverejnením) ISSN 1805-4986 |
AED | Tóthová, T. 2020. Čo je dôkazom "dobrej inkluzívnej praxe" na predprimárnom stupni vzdelávania? In Juvenilia Paedagogica 2020, Trnava : Trnavská Univerzita, ISBN 978-80-568-0337-0, s. 115 - 121 |
BEF | Vodičková, B. 2020. Učiteľ ako komunikačný a vzťahový partner rodiča. In Dva dni s didaktikou matematiky 2020. Zborník príspevkov. Bratislava : FMFaI UK, 159 s., ISBN 978-80-8147-095-0, s. 155 - 158 |
AED | Janoško, Pavol (75%); Svetlíková, Jana (25%): Vzťahy medzi žiakmi v škole smerujúcej k inklúzii. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5146-1 |
FAI | Janoško, Pavol (100%); Majzlanová, Katarína (%); Zubal, Pavol (%); Kušnírová, Veronika (%): Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej škole. |
AED | Janušková, Erika (60%); Janoško, Pavol (40%): Výzvy a prekážky súčasného otcovstva. 2021 Bratislava : ISSN 1337-5563 |
AED | Blaho, Radoslav (40%); Klemová, Andrea (15%); Koľveková, Barbara (15%); Janoško, Pavol (30%): Spolupráca školy s rodinou v kontexte podpory adolescenta po dlhodobej hospitalizácii. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5336-6 |
GII | Horňáková, Marta (100%); Janoško, Pavol (%); Šteinecker, Petra (%): Interaktívne sprevádzanie vývinom. |
ADF | Mitašíková, Petra (50%); Vodičková, Barbora (50%): Poruchy fetálneho alkoholového spectra (FASD). Bratislava : ISSN 1336-202X |
AED | Mitašíková, Petra (50%); Vodičková, Barbora (50%): Vytváranie inkluzívnych podmienok v školskom prostredí pre dieťa so zdravotným znevýhodnením v kontexte porúch fetálneho alkoholového spektra - FASD. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5336-6 |
GII | Ťulák Krčmáriková, Zuzana (100%); Geseová, Andrea (%); Janoško, Pavol (%): Využitie artefiletiky v prostredí základnej školy. |
AFC | Ťulák Krčmáriková, Zuzana (100%): Rozvoj senzomotoriky prostredníctvom farieb. 2021 Hradec Králové : ISBN 978-80-87952-35-1 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Účasť na seminári k medzinárodnému dňu FASD, téma: Teenageri. | Pozvaná účasť na diskusii k problematike výchovy a intervencie u detí/žiakov s Fetal alkoholovým syndrómom, so zameraním na teenagerské obdobie. 9.9.2019. Spolupracujúca organizácia s KLP, PdF UK : Centrum fascinujúce deti. | https://fascinujucedeti.sk/sk |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.