Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej materskej a základnej škole

Názov projektu (anglický): Formation of the learning community at an inclusive pre-school and primary school

Začiatok riešenia projektu: 2019

Koniec riešenia projektu: 2021

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 072UK-4/2019

Vedúci projektu: Mgr. Pavol Janoško, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 12 388,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
EAI Horňáková, M. 2019. Školská trieda ako učiace sa spoločenstvo. In Inklukoalícia, dostupné online: https://inklukoalicia.sk/skolska-trieda-ako-uciace-sa-spolocenstvo/
AFD Horňáková, M. Učiteľ a učiace sa spoločenstvo. Konferencia PdF UK v BA s názvom: Súčasnosť a perspektívy pregraduálnej prípravy učiteľov. 16. októbra, 2019 v Bratislave (príspevok v editácii)
AFB Janoško, P. 2019. Vybraté aspekty komunikácie a spolupráce pri vytváraní učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej základnej škole. In Gajdošová, E. 2019. Psychológia inkluzívnej školy. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina : IPV, ISBN 978-80-89902-13-2.
AFB Horňáková, M. 2019. Inklúzia? Doma nie je. In Gajdošová, E. (Ed). 2019 Psychológia inkluzívnej školy. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina : IPV, ISBN 978-80-89902-13-2, s. 39-44.
AFB Horňáková, M. 2019. Multisenzorické prístupy a interakcia. Medzinárodná konferencia s názvom Multisenzorické prostredie a interakcia, Katedra liečebnej pedagogiky PdF UK v Bratislave, 10.10. 2019. (pozvaný príspevok, v editácia)
BDF Mitašíková, P. 2019. Podpora vzťahovej väzby medzi rodičom a dieťaťom v kontexte liečebnopedagogickej terapie hrou – možnosti Theraplay . In Revue liečebnej pedagogiky, 1/2019 (v tlači)
BDF Tóthová, T. 2019. Ekológia inkluzívnej edukácie. In Revue liečebnej pedagogiky, 1/2019 (v tlači)
BDF Ťulák Krčmáriková, Z. 2019. Od umenia k arteterapii a artefiletike. In Pedagogická revue (príspevok v editácii)
AED Mitašíková, P. 2020. Dieťa v centra pozornosti. Uverejnené v: Expresivita v (art) terapii III. Vydala Univerzita Komenského v Bratislave, 2020 ISBN 978-80-223-5021-1 (s. 43 - 59) dostupné na: https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/11/text-zbornik-_expresvita-v-artterapii-3.pdf
ACB Janoško, P. a kol. 2020. Učiace sa spoločenstvo. Výzva pre inkluzívne vzdelávanie. Bratislava : Univerzita Komenského (pripravené pre tlač, viď časť - prílohy k správe z projektu) (188 s.)
ADE Vodičková, B. 2020. Identification of supporting phenomena and barriers of inclusion in the pedagogicak practice of teachers in kindergarten in Bratislava. In Journal of expectional people, Olomouc (pred zverejnením) ISSN 1805-4986
AED Tóthová, T. 2020. Čo je dôkazom "dobrej inkluzívnej praxe" na predprimárnom stupni vzdelávania? In Juvenilia Paedagogica 2020, Trnava : Trnavská Univerzita, ISBN 978-80-568-0337-0, s. 115 - 121
BEF Vodičková, B. 2020. Učiteľ ako komunikačný a vzťahový partner rodiča. In Dva dni s didaktikou matematiky 2020. Zborník príspevkov. Bratislava : FMFaI UK, 159 s., ISBN 978-80-8147-095-0, s. 155 - 158
AED Janoško, Pavol (75%); Svetlíková, Jana (25%): Vzťahy medzi žiakmi v škole smerujúcej k inklúzii. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5146-1
FAI Janoško, Pavol (100%); Majzlanová, Katarína (%); Zubal, Pavol (%); Kušnírová, Veronika (%): Formovanie učiaceho sa spoločenstva v inkluzívnej škole.
AED Janušková, Erika (60%); Janoško, Pavol (40%): Výzvy a prekážky súčasného otcovstva. 2021 Bratislava : ISSN 1337-5563
AED Blaho, Radoslav (40%); Klemová, Andrea (15%); Koľveková, Barbara (15%); Janoško, Pavol (30%): Spolupráca školy s rodinou v kontexte podpory adolescenta po dlhodobej hospitalizácii. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5336-6
GII Horňáková, Marta (100%); Janoško, Pavol (%); Šteinecker, Petra (%): Interaktívne sprevádzanie vývinom.
ADF Mitašíková, Petra (50%); Vodičková, Barbora (50%): Poruchy fetálneho alkoholového spectra (FASD). Bratislava : ISSN 1336-202X
AED Mitašíková, Petra (50%); Vodičková, Barbora (50%): Vytváranie inkluzívnych podmienok v školskom prostredí pre dieťa so zdravotným znevýhodnením v kontexte porúch fetálneho alkoholového spektra - FASD. 2021 Bratislava : ISBN 978-80-223-5336-6
GII Ťulák Krčmáriková, Zuzana (100%); Geseová, Andrea (%); Janoško, Pavol (%): Využitie artefiletiky v prostredí základnej školy.
AFC Ťulák Krčmáriková, Zuzana (100%): Rozvoj senzomotoriky prostredníctvom farieb. 2021 Hradec Králové : ISBN 978-80-87952-35-1

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Účasť na seminári k medzinárodnému dňu FASD, téma: Teenageri. Pozvaná účasť na diskusii k problematike výchovy a intervencie u detí/žiakov s Fetal alkoholovým syndrómom, so zameraním na teenagerské obdobie. 9.9.2019. Spolupracujúca organizácia s KLP, PdF UK : Centrum fascinujúce deti. https://fascinujucedeti.sk/sk

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter