Možnosti a limity integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Možnosti a limity integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím

Project name (English): Possibilities and limits of integrated/inclusive education of pupils with sensory disabilities

Start of project: 2019

End of project: 2021

Condition of project: Ukončený

Project number: 049UK-4/2019

Project leader: prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 9 773,47 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ABA SCHMIDTOVÁ, M. 2019 Raná predškolská inkluzívna edukácia detí s postihnutím.In. Historické reflexie a nové výzvy v slovenskej a českej špeciálnej pedagogike za posledných 100 rokov. Brno: MSD. s 165-226. ISBN 978-80-7392-303-7.
AED NÉMETH, O. 2019. Integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis.Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. s. 141-161. ISBN 978-80-223-4852-2.
AED SCHMIDTOVÁ, M. 2019. Vývoj kochleárnych implantátov, kochleárnych implantácií a dôsledky kochleárnych implantácií na vývin hovorenej reči. In. Paedagogica specialis. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. S.122 – 140. ISBN 978-80-223-4852-2.
AED NÉMETH, O. 2020. Integrovaná verzus relatívne segregovaná edukácia alebo kde hľadať úskalia integrácie a inklúzie. In: Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS - vydavateľstvo a tlač. s. 15 – 34. ISBN 978-80-8200-058-3.
AED SCHMIDTOVÁ, M. 2020: Monitorovanie inkluzívneho vzdelávania sluchovo postihnutých. In. Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.. Bratislava: IRIS - Vydavateľstvo a tlač. s. 103-119. ISBN 978-80-8200-058-3.
ACB BIŠČO-KASTELOVÁ, A., - NÉMETH, O. 2020. Základy špeciálnopedagogickej diagnostiky a špeciálnopedagogického poradenstva. Bratislava: IRIS – vydavateľstvo a tlač. s. s. 299. ISBN 978-80-8200-056-9.
AAB ZADANÉ DO TLAČE: FUCHSOVÁ, M. 2020: Somatický vývin dieťaťa a jeho poruchy s využitím moderných vzdelávacích technológií. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 114s.ISBN 978-80-223-4812-6.
AED ZADANÉ DO TLAČE: TARCSIOVÁ, D. - VINCEKOVÁ, M. 2020. Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad rodičov). In: Špeciálnopedagogické a súvzťažné vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov, Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
AED ZADANÉ DO TLAČE: TARCSIOVÁ, D. - UHNÁKOVÁ, R. 2020. Výzvy v spoločnom vzdelávaní jednotlivcov so stratou sluchu so zameraním na žiakov s Usherovým syndrómom. In: Paedagogica Specialis : 34. Bratislava.
AED ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. - TARCSIOVÁ, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické a súvzťažné vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov, Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
AED ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica Specialis : 34. Bratislava.
AFH ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. 2020. Úroveň rozvoja komunikačných kompetencií u vybraných detí s poruchou sluchu, In: DOKOPY 2020 – zborník abstraktov : doktorandská konferencia Pedagogickej fakulty PU, Prešov : Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
BAB LOPÚCHOVÁ, J. 2021. Príručka o vzdelávaní žiaka s poruchu zraku v bežnej škole. Bratislava: IIRIS, 2021. s. 134 ISBN 978-80-8200-101-6
BAB TARCSIOVÁ, D. - JURÁNEKOVÁ, Z. - TOMÁŠKOVÁ, M. 2021. Príručka o vzdelávaní žiaka s poruchu sluch v bežnej škole. Bratislava: IIRIS, 2021. s. 116 ISBN 978-80-8200-100-9.
AED TARCSIOVÁ, D. 2021. Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad triednych učiteľov). In. Paedagogica specialis XXXV, Bratislava - PdF UK, s. 26 - 52.
AED TARCSIOVÁ, D. 2021. Vyučovacie stratégie založené na dôkazoch v podmienkach inkluzívnej a špeciálnej pedagogiky s užším zameraním na deti/žiakov so sluchovým postihnutím. In. Harčaríková, T. - Lopúchová, J. Spoločné problémy špeciálnej a inkluzívnej pedagogiky. Zborník vedeckých príspevkov. Bratislava: PdF UK, s. 26-60.
AED TARCSIOVÁ, D. - VESTEROVÁ, V. 2019 Analýza gramatických a morfologických chýb v písomnom prejave žiakov s poruchou sluchu vzdelávaných na bežných školách. Paedagogica specialis XXXIII Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. s. 62-86.
AED TOMÁŠKOVÁ, M. - PAGÁČOVÁ, N. 2021. Komparácia názorov žiaka, rodiča, pedagóga a špeciálneho pedagóga na profesiu asistenta pedagóga. In: Harčaríková, T., Lopúchová, J. (eds.). 2021. Spoločné problémy špeciálnej a inkluzívnej pedagogiky Zborník vedeckých príspevkov, Bratislava. S. 196-223. ISBN 978-80-8200-086-6.
AED TOMÁŠKOVÁ. 2021. Rozvoj komunikačných kompetencií s využitím posunkovej komunikácie u detí s poruchou sluchu. In: Harčaríková, T., Lopúchová, J., Mikurčíková, L.(eds.). 2021. Špeciálna pedagogika a reflexia inkluzívnych vzdelávacích trendov Zborník vedeckých príspevkov, Brno MSD. S. 149-176. ISBN ISBN 978-80-7392-371-6.
AED JURÁNEKOVÁ, Z.; TOMÁŠKOVÁ, M. 2021. Vplyv posunkovanej slovenčiny na rozvíjanie čítania s porozumením u žiakov so sluchovým postihnutím. In: Harčaríková, T., a kol.(eds.). 2021. Paedagogica specialis XXXV Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. S. 218-256. ISBN ISBN 978-80-223-5252-9.
AED TOMÁŠKOVÁ. M. - HERCHLOVÁ, M. 2021. Identifikácia stresových faktorov u vybraných školských špeciálnych pedagógov. In: Harčaríková, T., a kol.(eds.). 2021. Paedagogica specialis XXXV Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. S. 105-131. ISBN ISBN 978-80-223-5252-9.
AEC TARCSIOVÁ, D. - VINCEKOVÁ, M. 2021 Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad vedenia škôl). In. Harčaríková et al (eds). Špeciálna pedagogika a reflexia inkluzívnych a vzdelávacích trendov. Zborník vedeckých príspevkov, Brno: MSD. s. 23-50.
AEC LOPÚCHOVÁ, J.: Research findings of educational needs of individuals with visually impaired in productive age in the field of lifelong learning. In. Sustainability of Science in a post-covid world. Vienna: Institut fur Intelektulle Integration. s. 125-139.
AED ZADANÉ DO TLAČE : ZEMKO, M. - LOPÚCHOVÁ, J. : Prínos výsledkov výskumov hmatovej percepcie pre zefektívnenia procesov sprístupňovania kultúrnych inštitúcií. s. 11

Replications

Category Name Specific name
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch TARCSIOVÁ, D. 2019. Special educational component 9. In. Key Components of Inclusive Education. Berlin: Peter Lang. s.153-166 ISBN 978-3-631-7658-7. Evidované v SCOPUS.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch SCHMIDTOVÁ, M. 2019. Raná predškolská inkluzívna edukácia detí s postihnutím.In. Historické reflexie a nové výzvy v slovenskej a českej špeciálnej pedagogike za posledných 100 rokov. Brno: MSD. s 165-226. ISBN 978-80-7392-303-7.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch SCHMIDTOVÁ, M. 2018. Komparácia inkluzívneho vzdelávania vo svete. In. Teória a praxeológia výchovnej a komplexnej rehabilitácie. Brno:MSD. s. 168-191. ISBN 978-80-7392-286-3.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch NÉMETH, O. 2019. Integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis.Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. s. 141-161. ISBN 978-80-223-4852-2.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Webová stránka Vytvorenie vebovej stránky projektu, na ktorej sa bude kontinuálne aj do budúcnosti pracovať. Stránka bude slúžiť pre pedagogických a odborných pracovníkov bežných škôl, ale aj pre aj pre špeciálnych pedagógov na príslušných školách pre sluchovo a zrakovo postihnutých a jej cieľom bude poskytovať na jednom mieste informácie z problematiky zmyslovo postihnutých. Druhým cieľom je prostredníctvom tejto stránky poskytovať do budúcnosti aj možnosti online vzdelávania, primárne pre frekventantov vzdelávacích aktivít na PdF UK a sekundárne aj pre ďalších záujemcov. www.sluchzrak.fedu.uniba.sk
E-learning (aktuálne pre používateľov z PdF UK resp. na požiadanie a manuálne priradenie účastníka, pre potreby širokej verejnosti sa musí vyriešiť iná platforma) 1. Vytvorenie E-learningu - testy na overenie poznatkov na základe realizovaných publikácií (viď publikačné výstupy),, pričom ku každej kapitole v publikácii je jeden test. testy budú k dispozícii aj širšej verejnosti prostredníctvom inej platformy. 2. Vytvorenie, realizovanie E-learningu so zameraním na manuálnu komunikáciu sluchovo postihnutých (posunkový jazyk a prstové znaky) 1. https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=3141 2. -https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=2168 - https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=1375

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter