Možnosti a limity integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Možnosti a limity integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zmyslovým postihnutím

Názov projektu (anglický): Possibilities and limits of integrated/inclusive education of pupils with sensory disabilities

Začiatok riešenia projektu: 2019

Koniec riešenia projektu: 2021

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 049UK-4/2019

Vedúci projektu: prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 9 773,47 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ABA SCHMIDTOVÁ, M. 2019 Raná predškolská inkluzívna edukácia detí s postihnutím.In. Historické reflexie a nové výzvy v slovenskej a českej špeciálnej pedagogike za posledných 100 rokov. Brno: MSD. s 165-226. ISBN 978-80-7392-303-7.
AED NÉMETH, O. 2019. Integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis.Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. s. 141-161. ISBN 978-80-223-4852-2.
AED SCHMIDTOVÁ, M. 2019. Vývoj kochleárnych implantátov, kochleárnych implantácií a dôsledky kochleárnych implantácií na vývin hovorenej reči. In. Paedagogica specialis. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. S.122 – 140. ISBN 978-80-223-4852-2.
AED NÉMETH, O. 2020. Integrovaná verzus relatívne segregovaná edukácia alebo kde hľadať úskalia integrácie a inklúzie. In: Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS - vydavateľstvo a tlač. s. 15 – 34. ISBN 978-80-8200-058-3.
AED SCHMIDTOVÁ, M. 2020: Monitorovanie inkluzívneho vzdelávania sluchovo postihnutých. In. Integrované/inkluzívne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.. Bratislava: IRIS - Vydavateľstvo a tlač. s. 103-119. ISBN 978-80-8200-058-3.
ACB BIŠČO-KASTELOVÁ, A., - NÉMETH, O. 2020. Základy špeciálnopedagogickej diagnostiky a špeciálnopedagogického poradenstva. Bratislava: IRIS – vydavateľstvo a tlač. s. s. 299. ISBN 978-80-8200-056-9.
AAB ZADANÉ DO TLAČE: FUCHSOVÁ, M. 2020: Somatický vývin dieťaťa a jeho poruchy s využitím moderných vzdelávacích technológií. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. 114s.ISBN 978-80-223-4812-6.
AED ZADANÉ DO TLAČE: TARCSIOVÁ, D. - VINCEKOVÁ, M. 2020. Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad rodičov). In: Špeciálnopedagogické a súvzťažné vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov, Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
AED ZADANÉ DO TLAČE: TARCSIOVÁ, D. - UHNÁKOVÁ, R. 2020. Výzvy v spoločnom vzdelávaní jednotlivcov so stratou sluchu so zameraním na žiakov s Usherovým syndrómom. In: Paedagogica Specialis : 34. Bratislava.
AED ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. - TARCSIOVÁ, D. 2020. Komparácia hodnotenia úrovne komunikačného správania dieťaťa s poruchou sluchu z pohľadu rodiča a odborníka, In: Špeciálnopedagogické a súvzťažné vedecké a praxeologické problémy v kontexte transformačných procesov, Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
AED ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. 2020. Možnosti a limity hodnotenia komunikácie detí s poruchou sluchu v ranom veku, In: Paedagogica Specialis : 34. Bratislava.
AFH ZADANÉ DO TLAČE: TOMÁŠKOVÁ, M. 2020. Úroveň rozvoja komunikačných kompetencií u vybraných detí s poruchou sluchu, In: DOKOPY 2020 – zborník abstraktov : doktorandská konferencia Pedagogickej fakulty PU, Prešov : Prešovská Univerzita v Prešove, 2020
BAB LOPÚCHOVÁ, J. 2021. Príručka o vzdelávaní žiaka s poruchu zraku v bežnej škole. Bratislava: IIRIS, 2021. s. 134 ISBN 978-80-8200-101-6
BAB TARCSIOVÁ, D. - JURÁNEKOVÁ, Z. - TOMÁŠKOVÁ, M. 2021. Príručka o vzdelávaní žiaka s poruchu sluch v bežnej škole. Bratislava: IIRIS, 2021. s. 116 ISBN 978-80-8200-100-9.
AED TARCSIOVÁ, D. 2021. Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad triednych učiteľov). In. Paedagogica specialis XXXV, Bratislava - PdF UK, s. 26 - 52.
AED TARCSIOVÁ, D. 2021. Vyučovacie stratégie založené na dôkazoch v podmienkach inkluzívnej a špeciálnej pedagogiky s užším zameraním na deti/žiakov so sluchovým postihnutím. In. Harčaríková, T. - Lopúchová, J. Spoločné problémy špeciálnej a inkluzívnej pedagogiky. Zborník vedeckých príspevkov. Bratislava: PdF UK, s. 26-60.
AED TARCSIOVÁ, D. - VESTEROVÁ, V. 2019 Analýza gramatických a morfologických chýb v písomnom prejave žiakov s poruchou sluchu vzdelávaných na bežných školách. Paedagogica specialis XXXIII Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. s. 62-86.
AED TOMÁŠKOVÁ, M. - PAGÁČOVÁ, N. 2021. Komparácia názorov žiaka, rodiča, pedagóga a špeciálneho pedagóga na profesiu asistenta pedagóga. In: Harčaríková, T., Lopúchová, J. (eds.). 2021. Spoločné problémy špeciálnej a inkluzívnej pedagogiky Zborník vedeckých príspevkov, Bratislava. S. 196-223. ISBN 978-80-8200-086-6.
AED TOMÁŠKOVÁ. 2021. Rozvoj komunikačných kompetencií s využitím posunkovej komunikácie u detí s poruchou sluchu. In: Harčaríková, T., Lopúchová, J., Mikurčíková, L.(eds.). 2021. Špeciálna pedagogika a reflexia inkluzívnych vzdelávacích trendov Zborník vedeckých príspevkov, Brno MSD. S. 149-176. ISBN ISBN 978-80-7392-371-6.
AED JURÁNEKOVÁ, Z.; TOMÁŠKOVÁ, M. 2021. Vplyv posunkovanej slovenčiny na rozvíjanie čítania s porozumením u žiakov so sluchovým postihnutím. In: Harčaríková, T., a kol.(eds.). 2021. Paedagogica specialis XXXV Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. S. 218-256. ISBN ISBN 978-80-223-5252-9.
AED TOMÁŠKOVÁ. M. - HERCHLOVÁ, M. 2021. Identifikácia stresových faktorov u vybraných školských špeciálnych pedagógov. In: Harčaríková, T., a kol.(eds.). 2021. Paedagogica specialis XXXV Zborník vedeckých príspevkov, Pdf - Bratislava. S. 105-131. ISBN ISBN 978-80-223-5252-9.
AEC TARCSIOVÁ, D. - VINCEKOVÁ, M. 2021 Skúsenosti s integráciou/inklúziou žiakov s poruchou sluchu na vybraných školách (pohľad vedenia škôl). In. Harčaríková et al (eds). Špeciálna pedagogika a reflexia inkluzívnych a vzdelávacích trendov. Zborník vedeckých príspevkov, Brno: MSD. s. 23-50.
AEC LOPÚCHOVÁ, J.: Research findings of educational needs of individuals with visually impaired in productive age in the field of lifelong learning. In. Sustainability of Science in a post-covid world. Vienna: Institut fur Intelektulle Integration. s. 125-139.
AED ZADANÉ DO TLAČE : ZEMKO, M. - LOPÚCHOVÁ, J. : Prínos výsledkov výskumov hmatovej percepcie pre zefektívnenia procesov sprístupňovania kultúrnych inštitúcií. s. 11

Ohlasy

Názov kategórie Konkrétny názov
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch TARCSIOVÁ, D. 2019. Special educational component 9. In. Key Components of Inclusive Education. Berlin: Peter Lang. s.153-166 ISBN 978-3-631-7658-7. Evidované v SCOPUS.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch SCHMIDTOVÁ, M. 2019. Raná predškolská inkluzívna edukácia detí s postihnutím.In. Historické reflexie a nové výzvy v slovenskej a českej špeciálnej pedagogike za posledných 100 rokov. Brno: MSD. s 165-226. ISBN 978-80-7392-303-7.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch SCHMIDTOVÁ, M. 2018. Komparácia inkluzívneho vzdelávania vo svete. In. Teória a praxeológia výchovnej a komplexnej rehabilitácie. Brno:MSD. s. 168-191. ISBN 978-80-7392-286-3.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch NÉMETH, O. 2019. Integrácia detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis.Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. s. 141-161. ISBN 978-80-223-4852-2.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Webová stránka Vytvorenie vebovej stránky projektu, na ktorej sa bude kontinuálne aj do budúcnosti pracovať. Stránka bude slúžiť pre pedagogických a odborných pracovníkov bežných škôl, ale aj pre aj pre špeciálnych pedagógov na príslušných školách pre sluchovo a zrakovo postihnutých a jej cieľom bude poskytovať na jednom mieste informácie z problematiky zmyslovo postihnutých. Druhým cieľom je prostredníctvom tejto stránky poskytovať do budúcnosti aj možnosti online vzdelávania, primárne pre frekventantov vzdelávacích aktivít na PdF UK a sekundárne aj pre ďalších záujemcov. www.sluchzrak.fedu.uniba.sk
E-learning (aktuálne pre používateľov z PdF UK resp. na požiadanie a manuálne priradenie účastníka, pre potreby širokej verejnosti sa musí vyriešiť iná platforma) 1. Vytvorenie E-learningu - testy na overenie poznatkov na základe realizovaných publikácií (viď publikačné výstupy),, pričom ku každej kapitole v publikácii je jeden test. testy budú k dispozícii aj širšej verejnosti prostredníctvom inej platformy. 2. Vytvorenie, realizovanie E-learningu so zameraním na manuálnu komunikáciu sluchovo postihnutých (posunkový jazyk a prstové znaky) 1. https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=3141 2. -https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=2168 - https://moodle.uniba.sk/course/view.php?id=1375

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter