Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie
Project name (English): Diversification and Strengthening of Undergraduate Training of Future Teachers with an Emphasis on Technical Education
Start of project: 2018
End of project: 2020
Condition of project: Ukončený
Project number: 019UMB-4/2018
Project leader: doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD.
University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Department: Fakulta prírodných vied
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 18 225,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
BDF | Stebila, J., Depešová, J. 2018. Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 37 - 40. |
BDF | Depešová, J., Stebila, J. 2018. Technické vzdelávanie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 42 - 44. |
BDF | Lukáčová, D. 2018. Komparácia obsahu študijného programu učiteľstva techniky a inovovaného obsahového štandardu predmetu technika. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 4 - 7. |
ADF | Lib, W., Stebila, J. 2018. Secondary school students knowledge of computer science terminology - A report on the pilot study. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 43 - 45. |
ADM | Kvasnová, P. - Kučerka, M. - Novák, D. - Novák, V. 2018. Hardness tests and dimensional and shape precision analysis of construction and agricultural machinery components. Ústí nad Labem : J. E. Purkyne University, 2018. ISSN 1213-2489. |
ADE | Kvasnová, P. - Žáčok, Ľ. - Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Engineering companies support combining student teaching with practice. In Edukacja Humanistyczna (Szczecin, Poland), ISSN 1507-4943, 2018, č. 2. |
BDF | Kvasnová, P., Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Companies are looking for Staff, Students looking for a Job. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-9742, roč. 7, č. 2, |
ADE | Stebila, J. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k počítačom podporovanému experimentu. 2018. In Edukacja - Technika - Informatyka, ISSN 2080-9069, 2018, roč. 5, č. 23, s. 350- 360. |
BDF | Walat, W. 2018. Axiological model for constructing of system of universal technical education. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 5 - 8. |
ADC | Volf, J., Novák, D., Novák, V., Papežová, S. 2019. Evaluation of foil transducers and their use in tactile sensors. Measurement, Vol. 37, 2019, No. 136. ISSN 0263-2241, p. 573-578. |
ADF | Stebila, J., Žáčok, Ľ. 2019. Transformácia a zmeny technického vzdelávania. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742 |
ADE | Stebila, J. 2019. Technical education as a phenomenon in a modern education system. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967. |
ADE | Žáčok, Ľ., Bernát, M., 2019. Interactive Teaching in the Technical Education. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967. |
BDF | Žáčok, Ľ., Stebila, J. 2019. Význam a realizácia odborných exkurziív SOŠ. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742 |
ADF | Lukáčová, D. 2019. Význam spojenia teórie a praxe v príprave učiteľov techniky. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742 |
ADE | Lukáčová, D. 2019. Preparation of Teachers of Technical Subjects in the Opinion of Teachers and Students. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967 |
BDF | DEPEŠOVÁ, J.: 2019. Tvorivé a kritické myslenie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742 |
ADE | Janíček, P., Depešová, J. 2019. Technická gramotnosť žiaka základnej školy, status a osobnosť učiteľa technických predmetov. Olomouc: 2019. JTIE. Vol.11, Issue 2, ISSN 1803-537X |
BDF | Kvasnová, P. 2019. Developing a knowledge society by teaching technical articles. 2019. Časopis Technika a vzdelávanie: Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, 2019. č. 2, ISSN 1338-9742. |
ADE | Kvasnová, P. 2019. Engineering companies are looking for staff and support combining student teaching with practice. ICT in Educational Design – Processes, Materials, Resources, vol. 14/2019, Zielona Góra, Poland, 2019. ISSN 2450-3967 |
ADE | Stebila, J. 2019. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k technickému vzdelávaniu na slovenských základných školách. In: Education-Technology-Computer Science. Rzeszow: Polond, 2019 Vol. 29, No 3, ISSN 2080-9069, p. 230-236. |
AFG | Stebila, J. 2019. Technical Education in Slovak Republic (New Concept, essence, Importance and Contribution). Trendy ve vzdělávání. Inovace ve školství - Učitel jako aktér změny. Olomouc: Univerzita Plackého v Olomouci. s. 28, ISBN 978-80-244-5511-2 |
ADM | Kvasnová, P., Stebila, J., Novák, D., Novák, V. 2019. Use of piezoelectric sensors for static force measurement. Agronomy research. Jelgava: Latvia University of Agriculture, 2019. ISSN 1406-894X. |
ADF | Ľ. Žáčok., J. Stebila. 2020. Vzťah teoretických vedomostí a psychomotorických zručností žiakov v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica, roč. 9, č. 2/2020, s. 13-18, ISSN 1338-9742. |
ADF | J. Stebila., Ľ. Žáčok. 2020. Výskum uplatnenia výučbového modulu s experimentami v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN 1338-9742. |
ACB | J. Stebila a kol. 2020. Didaktika pre učiteľov predmetu Technika. Banská Bystrica: Belianum, 1. vydanie, 398 s. ISBN 978-80-557-1754-8. |
BCI | J. Depešová, D. Lukáčová, M. Elšík. 2020. Základy elektrotechniky. Nitra: PF UKF, 133 s. ISBN 978-80-558-1483-4. |
GII | J. Stebila. 2020. Krajské kolo technickej olympiády v Banskej Bystrici. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN1338-9742. |
ADM | M. Bernát, J. Pavlovkin, J. Džura, Ľ. Žáčok, R. Bernátová, J. Rudolf. 2020. The effectiveness of interactive whiteboard using NIESVE System for electrical engineering students: In Journal of technical education and training: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, 2020, ISSN 2229-8932. - Vol. 11, no. 1 Special Issue (2020), pp. 204-217. |
ADC | V. Havrysh., A. Kalinichenko, A. Brzowska., J. Stebila. 2021. Life Cycle Energy Consumption and Carbon Dioxide Emissions of Agricultural Residue Feedstock for Bioenergy. Applied Sciences. 2021/11 (1-18) https://doi.org/10.3390/app1152009. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Sylaby | Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa téma projektu dotýka. | Stebila, J. (FPV UMB) |
Prezentácie | Prezentácie vytvorené k niektorým kapitolám navrhovaného hlavného výstupu (vysokoškolská učebnica). | Stebila, J., Valent, T. (FPV UMB) |
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia | Spoluúčasť na organizácii 34. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2018". | http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html |
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". | Spoluúčasť na organizovaní 35. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". | http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html |
Sylaby | Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa príprava vysokoškolskej učebnice dotýka. | Stebila, J. (FPV UMB) |
ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources (KEGA019UMB-4/2018 Edition) | Špeciálne vydanie (KEGA edition) čísla v zahraničnom časopise ICT in Educational Design (Processes, Materials, Resources) v Zielonej Góre, PL | https://sites.google.com/site/uzknmd/project-ictined |
Popularizačná prednáška a workshop s názvom "Technické vzdelávanie na Slovensku" | Na základe dlhodobej medzinárodnej spolupráca a pozvania od vedúceho pracoviska (doc. PaedDr. J. Dostála, Ph.D.) riešitelia projektu: Dr. J. Stebila a prof. M. Ďuriš v dňoch od 5.11 do 7.11.219 zrealizovali pracovnú cestu na Katedru techniky a informační výchovy PdF UPOL v ČR. V rámci pracovnej návštevy bola zrealizovaná popularizačná prednáška a worshop so študentami tohto pracoviska. (Pozri Príloha_C) | https://www.pdf.upol.cz/ktiv/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).