Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie

Project name (English): Diversification and Strengthening of Undergraduate Training of Future Teachers with an Emphasis on Technical Education

Start of project: 2018

End of project: 2020

Condition of project: Ukončený

Project number: 019UMB-4/2018

Project leader: doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD.

University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Department: Fakulta prírodných vied

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 18 225,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
BDF Stebila, J., Depešová, J. 2018. Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 37 - 40.
BDF Depešová, J., Stebila, J. 2018. Technické vzdelávanie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 42 - 44.
BDF Lukáčová, D. 2018. Komparácia obsahu študijného programu učiteľstva techniky a inovovaného obsahového štandardu predmetu technika. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 4 - 7.
ADF Lib, W., Stebila, J. 2018. Secondary school students knowledge of computer science terminology - A report on the pilot study. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 43 - 45.
ADM Kvasnová, P. - Kučerka, M. - Novák, D. - Novák, V. 2018. Hardness tests and dimensional and shape precision analysis of construction and agricultural machinery components. Ústí nad Labem : J. E. Purkyne University, 2018. ISSN 1213-2489.
ADE Kvasnová, P. - Žáčok, Ľ. - Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Engineering companies support combining student teaching with practice. In Edukacja Humanistyczna (Szczecin, Poland), ISSN 1507-4943, 2018, č. 2.
BDF Kvasnová, P., Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Companies are looking for Staff, Students looking for a Job. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-9742, roč. 7, č. 2,
ADE Stebila, J. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k počítačom podporovanému experimentu. 2018. In Edukacja - Technika - Informatyka, ISSN 2080-9069, 2018, roč. 5, č. 23, s. 350- 360.
BDF Walat, W. 2018. Axiological model for constructing of system of universal technical education. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 5 - 8.
ADC Volf, J., Novák, D., Novák, V., Papežová, S. 2019. Evaluation of foil transducers and their use in tactile sensors. Measurement, Vol. 37, 2019, No. 136. ISSN 0263-2241, p. 573-578.
ADF Stebila, J., Žáčok, Ľ. 2019. Transformácia a zmeny technického vzdelávania. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742
ADE Stebila, J. 2019. Technical education as a phenomenon in a modern education system. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967.
ADE Žáčok, Ľ., Bernát, M., 2019. Interactive Teaching in the Technical Education. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967.
BDF Žáčok, Ľ., Stebila, J. 2019. Význam a realizácia odborných exkurziív SOŠ. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742
ADF Lukáčová, D. 2019. Význam spojenia teórie a praxe v príprave učiteľov techniky. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742
ADE Lukáčová, D. 2019. Preparation of Teachers of Technical Subjects in the Opinion of Teachers and Students. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967
BDF DEPEŠOVÁ, J.: 2019. Tvorivé a kritické myslenie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742
ADE Janíček, P., Depešová, J. 2019. Technická gramotnosť žiaka základnej školy, status a osobnosť učiteľa technických predmetov. Olomouc: 2019. JTIE. Vol.11, Issue 2, ISSN 1803-537X
BDF Kvasnová, P. 2019. Developing a knowledge society by teaching technical articles. 2019. Časopis Technika a vzdelávanie: Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, 2019. č. 2, ISSN 1338-9742.
ADE Kvasnová, P. 2019. Engineering companies are looking for staff and support combining student teaching with practice. ICT in Educational Design – Processes, Materials, Resources, vol. 14/2019, Zielona Góra, Poland, 2019. ISSN 2450-3967
ADE Stebila, J. 2019. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k technickému vzdelávaniu na slovenských základných školách. In: Education-Technology-Computer Science. Rzeszow: Polond, 2019 Vol. 29, No 3, ISSN 2080-9069, p. 230-236.
AFG Stebila, J. 2019. Technical Education in Slovak Republic (New Concept, essence, Importance and Contribution). Trendy ve vzdělávání. Inovace ve školství - Učitel jako aktér změny. Olomouc: Univerzita Plackého v Olomouci. s. 28, ISBN 978-80-244-5511-2
ADM Kvasnová, P., Stebila, J., Novák, D., Novák, V. 2019. Use of piezoelectric sensors for static force measurement. Agronomy research. Jelgava: Latvia University of Agriculture, 2019. ISSN 1406-894X.
ADF Ľ. Žáčok., J. Stebila. 2020. Vzťah teoretických vedomostí a psychomotorických zručností žiakov v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica, roč. 9, č. 2/2020, s. 13-18, ISSN 1338-9742.
ADF J. Stebila., Ľ. Žáčok. 2020. Výskum uplatnenia výučbového modulu s experimentami v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN 1338-9742.
ACB J. Stebila a kol. 2020. Didaktika pre učiteľov predmetu Technika. Banská Bystrica: Belianum, 1. vydanie, 398 s. ISBN 978-80-557-1754-8.
BCI J. Depešová, D. Lukáčová, M. Elšík. 2020. Základy elektrotechniky. Nitra: PF UKF, 133 s. ISBN 978-80-558-1483-4.
GII J. Stebila. 2020. Krajské kolo technickej olympiády v Banskej Bystrici. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN1338-9742.
ADM M. Bernát, J. Pavlovkin, J. Džura, Ľ. Žáčok, R. Bernátová, J. Rudolf. 2020. The effectiveness of interactive whiteboard using NIESVE System for electrical engineering students: In Journal of technical education and training: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, 2020, ISSN 2229-8932. - Vol. 11, no. 1 Special Issue (2020), pp. 204-217.
ADC V. Havrysh., A. Kalinichenko, A. Brzowska., J. Stebila. 2021. Life Cycle Energy Consumption and Carbon Dioxide Emissions of Agricultural Residue Feedstock for Bioenergy. Applied Sciences. 2021/11 (1-18) https://doi.org/10.3390/app1152009.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Sylaby Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa téma projektu dotýka. Stebila, J. (FPV UMB)
Prezentácie Prezentácie vytvorené k niektorým kapitolám navrhovaného hlavného výstupu (vysokoškolská učebnica). Stebila, J., Valent, T. (FPV UMB)
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia Spoluúčasť na organizácii 34. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2018". http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". Spoluúčasť na organizovaní 35. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html
Sylaby Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa príprava vysokoškolskej učebnice dotýka. Stebila, J. (FPV UMB)
ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources (KEGA019UMB-4/2018 Edition) Špeciálne vydanie (KEGA edition) čísla v zahraničnom časopise ICT in Educational Design (Processes, Materials, Resources) v Zielonej Góre, PL https://sites.google.com/site/uzknmd/project-ictined
Popularizačná prednáška a workshop s názvom "Technické vzdelávanie na Slovensku" Na základe dlhodobej medzinárodnej spolupráca a pozvania od vedúceho pracoviska (doc. PaedDr. J. Dostála, Ph.D.) riešitelia projektu: Dr. J. Stebila a prof. M. Ďuriš v dňoch od 5.11 do 7.11.219 zrealizovali pracovnú cestu na Katedru techniky a informační výchovy PdF UPOL v ČR. V rámci pracovnej návštevy bola zrealizovaná popularizačná prednáška a worshop so študentami tohto pracoviska. (Pozri Príloha_C) https://www.pdf.upol.cz/ktiv/

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter