Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Názov projektu (slovenský): Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie

Názov projektu (anglický): Diversification and Strengthening of Undergraduate Training of Future Teachers with an Emphasis on Technical Education

Začiatok riešenia projektu: 2018

Koniec riešenia projektu: 2020

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 019UMB-4/2018

Vedúci projektu: doc. PaedDr. Ján Stebila, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Fakulta prírodných vied

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 18 225,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
BDF Stebila, J., Depešová, J. 2018. Diverzifikácia a posilnenie pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov s dôrazom na technické vzdelávanie. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 37 - 40.
BDF Depešová, J., Stebila, J. 2018. Technické vzdelávanie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 42 - 44.
BDF Lukáčová, D. 2018. Komparácia obsahu študijného programu učiteľstva techniky a inovovaného obsahového štandardu predmetu technika. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 2, s. 4 - 7.
ADF Lib, W., Stebila, J. 2018. Secondary school students knowledge of computer science terminology - A report on the pilot study. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 43 - 45.
ADM Kvasnová, P. - Kučerka, M. - Novák, D. - Novák, V. 2018. Hardness tests and dimensional and shape precision analysis of construction and agricultural machinery components. Ústí nad Labem : J. E. Purkyne University, 2018. ISSN 1213-2489.
ADE Kvasnová, P. - Žáčok, Ľ. - Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Engineering companies support combining student teaching with practice. In Edukacja Humanistyczna (Szczecin, Poland), ISSN 1507-4943, 2018, č. 2.
BDF Kvasnová, P., Kvasna, Ľ. and co. PPS Group, a.s. 2018. Companies are looking for Staff, Students looking for a Job. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-9742, roč. 7, č. 2,
ADE Stebila, J. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k počítačom podporovanému experimentu. 2018. In Edukacja - Technika - Informatyka, ISSN 2080-9069, 2018, roč. 5, č. 23, s. 350- 360.
BDF Walat, W. 2018. Axiological model for constructing of system of universal technical education. In Technika a vzdelávanie, ISSN 1338-1742, 2018, roč. 7, č. 1, s. 5 - 8.
ADC Volf, J., Novák, D., Novák, V., Papežová, S. 2019. Evaluation of foil transducers and their use in tactile sensors. Measurement, Vol. 37, 2019, No. 136. ISSN 0263-2241, p. 573-578.
ADF Stebila, J., Žáčok, Ľ. 2019. Transformácia a zmeny technického vzdelávania. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742
ADE Stebila, J. 2019. Technical education as a phenomenon in a modern education system. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967.
ADE Žáčok, Ľ., Bernát, M., 2019. Interactive Teaching in the Technical Education. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967.
BDF Žáčok, Ľ., Stebila, J. 2019. Význam a realizácia odborných exkurziív SOŠ. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 2, ISSN 1338-9742
ADF Lukáčová, D. 2019. Význam spojenia teórie a praxe v príprave učiteľov techniky. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742
ADE Lukáčová, D. 2019. Preparation of Teachers of Technical Subjects in the Opinion of Teachers and Students. In ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, ISSN 2450-3967
BDF DEPEŠOVÁ, J.: 2019. Tvorivé a kritické myslenie v pregraduálnej príprave budúcich učiteľov. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: UMB, roč. 7, č. 1, ISSN 1338-9742
ADE Janíček, P., Depešová, J. 2019. Technická gramotnosť žiaka základnej školy, status a osobnosť učiteľa technických predmetov. Olomouc: 2019. JTIE. Vol.11, Issue 2, ISSN 1803-537X
BDF Kvasnová, P. 2019. Developing a knowledge society by teaching technical articles. 2019. Časopis Technika a vzdelávanie: Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, 2019. č. 2, ISSN 1338-9742.
ADE Kvasnová, P. 2019. Engineering companies are looking for staff and support combining student teaching with practice. ICT in Educational Design – Processes, Materials, Resources, vol. 14/2019, Zielona Góra, Poland, 2019. ISSN 2450-3967
ADE Stebila, J. 2019. Motivačná orientácia žiakov vo vzťahu k technickému vzdelávaniu na slovenských základných školách. In: Education-Technology-Computer Science. Rzeszow: Polond, 2019 Vol. 29, No 3, ISSN 2080-9069, p. 230-236.
AFG Stebila, J. 2019. Technical Education in Slovak Republic (New Concept, essence, Importance and Contribution). Trendy ve vzdělávání. Inovace ve školství - Učitel jako aktér změny. Olomouc: Univerzita Plackého v Olomouci. s. 28, ISBN 978-80-244-5511-2
ADM Kvasnová, P., Stebila, J., Novák, D., Novák, V. 2019. Use of piezoelectric sensors for static force measurement. Agronomy research. Jelgava: Latvia University of Agriculture, 2019. ISSN 1406-894X.
ADF Ľ. Žáčok., J. Stebila. 2020. Vzťah teoretických vedomostí a psychomotorických zručností žiakov v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica, roč. 9, č. 2/2020, s. 13-18, ISSN 1338-9742.
ADF J. Stebila., Ľ. Žáčok. 2020. Výskum uplatnenia výučbového modulu s experimentami v technickom vzdelávaní. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN 1338-9742.
ACB J. Stebila a kol. 2020. Didaktika pre učiteľov predmetu Technika. Banská Bystrica: Belianum, 1. vydanie, 398 s. ISBN 978-80-557-1754-8.
BCI J. Depešová, D. Lukáčová, M. Elšík. 2020. Základy elektrotechniky. Nitra: PF UKF, 133 s. ISBN 978-80-558-1483-4.
GII J. Stebila. 2020. Krajské kolo technickej olympiády v Banskej Bystrici. In Technika a vzdelávanie. Banská Bystrica: Belianum, roč. 9, č. 2/2020, s. 49-58, ISSN1338-9742.
ADM M. Bernát, J. Pavlovkin, J. Džura, Ľ. Žáčok, R. Bernátová, J. Rudolf. 2020. The effectiveness of interactive whiteboard using NIESVE System for electrical engineering students: In Journal of technical education and training: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, 2020, ISSN 2229-8932. - Vol. 11, no. 1 Special Issue (2020), pp. 204-217.
ADC V. Havrysh., A. Kalinichenko, A. Brzowska., J. Stebila. 2021. Life Cycle Energy Consumption and Carbon Dioxide Emissions of Agricultural Residue Feedstock for Bioenergy. Applied Sciences. 2021/11 (1-18) https://doi.org/10.3390/app1152009.

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Sylaby Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa téma projektu dotýka. Stebila, J. (FPV UMB)
Prezentácie Prezentácie vytvorené k niektorým kapitolám navrhovaného hlavného výstupu (vysokoškolská učebnica). Stebila, J., Valent, T. (FPV UMB)
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia Spoluúčasť na organizácii 34. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2018". http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html
Medzinárodná vedecko-odborná konferencia "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". Spoluúčasť na organizovaní 35. ročníka medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie "Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania 2019". http://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-techniky-a-technologii/technical-education-as-a-part-of-the-general-education.html
Sylaby Sylaby všetkých pedagogických dokumentov, ktorých sa príprava vysokoškolskej učebnice dotýka. Stebila, J. (FPV UMB)
ICT in Educational Design - Processes, Materials, Resources (KEGA019UMB-4/2018 Edition) Špeciálne vydanie (KEGA edition) čísla v zahraničnom časopise ICT in Educational Design (Processes, Materials, Resources) v Zielonej Góre, PL https://sites.google.com/site/uzknmd/project-ictined
Popularizačná prednáška a workshop s názvom "Technické vzdelávanie na Slovensku" Na základe dlhodobej medzinárodnej spolupráca a pozvania od vedúceho pracoviska (doc. PaedDr. J. Dostála, Ph.D.) riešitelia projektu: Dr. J. Stebila a prof. M. Ďuriš v dňoch od 5.11 do 7.11.219 zrealizovali pracovnú cestu na Katedru techniky a informační výchovy PdF UPOL v ČR. V rámci pracovnej návštevy bola zrealizovaná popularizačná prednáška a worshop so študentami tohto pracoviska. (Pozri Príloha_C) https://www.pdf.upol.cz/ktiv/

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter