Model hodnotenia a zlepšovania kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Model hodnotenia a zlepšovania kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách

Project name (English): Model of assessment and quality improvement of the educational process at secondary vocational schools

Start of project: 2016

End of project: 2017

Condition of project: Ukončený

Project number: 006DTI-4/2016

Project leader: doc. Ing. Alexander Bilčík, PhD., ING-PAED IGIP

University: Vysoká škola DTI

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt bol zameraný na analýzu súčasného stavu kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách v Slovenskej republike. V rámci riešenia bol navrhnutý a na vzorke 3395 respondentov aj uplatnený model hodnotenia a zlepšovania kvality. V kontexte jeho realizácie riešiteľský kolektív vytvoril pre pedagogických zamestnancov štruktúrovaný vzdelávací text zameraný na hodnotenie a zlepšovanie kvality na školách, zorganizoval medzinárodnú vedeckú konferenciu SCHOLA 2016 v Českej republike,  medzinárodnú vedeckú konferenciu SCHOLA 2017 v Rakúsku a pre učiteľov odborných predmetov na stredných školách navrhol konkrétny vzdelávací program.

Description of original results of the project in English

The project was focused on analysis of the current state of the quality of educational process at secondary vocational schools in the Slovak Republic. Within the solution, a model of evaluation and quality improvement was proposed, as well as implemented on a sample of 3395 respondents. In the context of its implementation, the team of researchers created a structured educational text for pedagogical staff to evaluate and improve quality in schools, organized the international scientific conference SCHOLA 2016 in the Czech Republic, the international scientific conference SCHOLA 2017 in Austria, and for the teachers of vocational subjects at secondary schools proposed a concrete educational program.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 32 110,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFC Bilčík, Alexander (100%): Východiská vplývajúce na dosahovanú kvalitu vzdelávania. 2016 Praha : Extrasystem, 2016. ISBN 978–80–87570–33–3
AFC Bilčík, Alexander (100%): Collaboration between Employees when Assuring Quality for Schools. 2017 Czech Technical University in Prague : Praha, 2017. ISBN 978-80-01-06112-1
AFC Krištofiaková, Lucia (100%): Zabezpečovanie kvality vzdelávania. 2016 Praha : Extrasystem, 2016. ISBN 978–80–87570–33–3
AFC Krištofiaková, Lucia (100%): Quality Assessment at Schools. 2017 Czech Technical University in Prague : Praha, 2017. ISBN 978-80-01-06112-1
AAA Gabrhelová, Gabriela (50%); Krištofiaková, Lucia (50%); Auer, Michael E. (0%); Andres, Pavel (0%); Velichová, Ľudmila (0%): Schlüsselkompetenzen der Schüler und Emotionale Intelligenz im didaktischen Kontext. 2017
AFC Bilčík, Alexander (100%): Posudzovanie a hodnotenie úrovne vzdelávania. 2017 elektronická konferencia : Extrasystem, 2017. ISBN 978-80-87570-36-4
AFC Bilčík, A.: Hodnotenie vzdelávacích služieb žiakmi a ich návrhy k zlepšeniu. Evaluation of educational services by pupils and their suggestions for improvement. In: Berková, K., Pasiar, L. (editors). SCHOLA NOVA, QUO VADIS? Sborník recenzovaných příspěvků 2. ročníku mezinárodní vědecké konference. Reviewed Papers of the 2nd International Scientific Conference. Praha : Extrasystem Praha, 2017. s. 23-29. ISBN 978-80-87570-38-8. - publikované, v evidencii
AFC Hrmo, R., Krištofiaková, L., Bilčík, A.: Zabezpečovanie kvality vo vysokoškolskom priestore. In : Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové, 2017. - publikované, v evidencii
AFD Pjatková, M.: Význam učebných štýlov žiakov pri uplatňovaní inovatívnych vyučovacích metód v predmete matematika. In: 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. DTI, Dubnica nad Váhom, 2016. s. 138 – 146. ISBN 978-80-89732-67-8.
AFD Vanko, A.: Niekoľko poznámok k učivu geometrie na gymnáziách pre prvý ročník. In: 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. DTI, Dubnica nad Váhom, 2016. s. 156 – 160. ISBN 978-80-89732-67-8.
AFC Lengyelfalusy, T., Pjatková, M.: Vplyv dobrého vzťahu učiteľa matematiky a žiaka na úspešnosť vyučovania matematiky na stredných školách. In. 11. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. MU Brno, 2017. s. 77 – 87. ISBN 978-80-210-8590-9.
AFC Vanko, A.: Pojmové mapy a ich využitie vo vyučovacom procese. In. 11. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. MU Brno, 2017. s. 161 – 167. ISBN 978-80-210-8590-9.

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter