Model hodnotenia a zlepšovania kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Názov projektu (slovenský): Model hodnotenia a zlepšovania kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách
Názov projektu (anglický): Model of assessment and quality improvement of the educational process at secondary vocational schools
Začiatok riešenia projektu: 2016
Koniec riešenia projektu: 2017
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 006DTI-4/2016
Vedúci projektu: doc. Ing. Alexander Bilčík, PhD., ING-PAED IGIP
Vysoká škola: Vysoká škola DTI
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt bol zameraný na analýzu súčasného stavu kvality výchovno-vzdelávacieho procesu na stredných odborných školách v Slovenskej republike. V rámci riešenia bol navrhnutý a na vzorke 3395 respondentov aj uplatnený model hodnotenia a zlepšovania kvality. V kontexte jeho realizácie riešiteľský kolektív vytvoril pre pedagogických zamestnancov štruktúrovaný vzdelávací text zameraný na hodnotenie a zlepšovanie kvality na školách, zorganizoval medzinárodnú vedeckú konferenciu SCHOLA 2016 v Českej republike, medzinárodnú vedeckú konferenciu SCHOLA 2017 v Rakúsku a pre učiteľov odborných predmetov na stredných školách navrhol konkrétny vzdelávací program.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The project was focused on analysis of the current state of the quality of educational process at secondary vocational schools in the Slovak Republic. Within the solution, a model of evaluation and quality improvement was proposed, as well as implemented on a sample of 3395 respondents. In the context of its implementation, the team of researchers created a structured educational text for pedagogical staff to evaluate and improve quality in schools, organized the international scientific conference SCHOLA 2016 in the Czech Republic, the international scientific conference SCHOLA 2017 in Austria, and for the teachers of vocational subjects at secondary schools proposed a concrete educational program.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 32 110,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Bilčík, Alexander (100%): Východiská vplývajúce na dosahovanú kvalitu vzdelávania. 2016 Praha : Extrasystem, 2016. ISBN 978–80–87570–33–3 |
AFC | Bilčík, Alexander (100%): Collaboration between Employees when Assuring Quality for Schools. 2017 Czech Technical University in Prague : Praha, 2017. ISBN 978-80-01-06112-1 |
AFC | Krištofiaková, Lucia (100%): Zabezpečovanie kvality vzdelávania. 2016 Praha : Extrasystem, 2016. ISBN 978–80–87570–33–3 |
AFC | Krištofiaková, Lucia (100%): Quality Assessment at Schools. 2017 Czech Technical University in Prague : Praha, 2017. ISBN 978-80-01-06112-1 |
AAA | Gabrhelová, Gabriela (50%); Krištofiaková, Lucia (50%); Auer, Michael E. (0%); Andres, Pavel (0%); Velichová, Ľudmila (0%): Schlüsselkompetenzen der Schüler und Emotionale Intelligenz im didaktischen Kontext. 2017 |
AFC | Bilčík, Alexander (100%): Posudzovanie a hodnotenie úrovne vzdelávania. 2017 elektronická konferencia : Extrasystem, 2017. ISBN 978-80-87570-36-4 |
AFC | Bilčík, A.: Hodnotenie vzdelávacích služieb žiakmi a ich návrhy k zlepšeniu. Evaluation of educational services by pupils and their suggestions for improvement. In: Berková, K., Pasiar, L. (editors). SCHOLA NOVA, QUO VADIS? Sborník recenzovaných příspěvků 2. ročníku mezinárodní vědecké konference. Reviewed Papers of the 2nd International Scientific Conference. Praha : Extrasystem Praha, 2017. s. 23-29. ISBN 978-80-87570-38-8. - publikované, v evidencii |
AFC | Hrmo, R., Krištofiaková, L., Bilčík, A.: Zabezpečovanie kvality vo vysokoškolskom priestore. In : Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové, 2017. - publikované, v evidencii |
AFD | Pjatková, M.: Význam učebných štýlov žiakov pri uplatňovaní inovatívnych vyučovacích metód v predmete matematika. In: 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. DTI, Dubnica nad Váhom, 2016. s. 138 – 146. ISBN 978-80-89732-67-8. |
AFD | Vanko, A.: Niekoľko poznámok k učivu geometrie na gymnáziách pre prvý ročník. In: 10. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. DTI, Dubnica nad Váhom, 2016. s. 156 – 160. ISBN 978-80-89732-67-8. |
AFC | Lengyelfalusy, T., Pjatková, M.: Vplyv dobrého vzťahu učiteľa matematiky a žiaka na úspešnosť vyučovania matematiky na stredných školách. In. 11. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. MU Brno, 2017. s. 77 – 87. ISBN 978-80-210-8590-9. |
AFC | Vanko, A.: Pojmové mapy a ich využitie vo vyučovacom procese. In. 11. didaktická konferencia. Zborník príspevkov. MU Brno, 2017. s. 161 – 167. ISBN 978-80-210-8590-9. |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.