Študenti požiadali o pôžičky v celkovej výške viac ako 9 miliónov
Fond na podporu vzdelávania postupne uzavrel možnosť podávania
žiadostí o pôžičku. Táto možnosť platila do 31. októbra 2013 pre
študentov I., II. a III. stupňa vysokoškolského štúdia v dennej a
externej forme aj na zahraničných vysokých školách.
Fondu na podporu vzdelávania bolo celkovo doručených 3 696
žiadostí o pôžičku, z čoho 75 bolo doručených po stanovenom termíne.
Celková žiadaná suma pôžičiek doručených v termíne predstavovala cca 9,3
mil. EUR, pričom priemerná žiadaná výška pôžičky presiahla 2 560 EUR.
Najväčší záujem je o pôžičky v maximálnej možnej sume 3 000 EUR, ktorých
je viac ako 61 %.
Podľa povereného riaditeľa fondu Pavla Kučmáša: „Zmena podmienok
poskytovania pôžičiek platná od 1. januára 2013, ako aj zlepšená
informovanosť o fonde, sa teda ukázala ako pozitívna, keďže počet
žiadostí vzrástol oproti minulému roku o cca 10% a žiadaná suma pôžičiek
viac ako dvojnásobne prekročila priemer posledných rokov.“
Fond má v zmysle zákona 60 dní na rozhodnutie o schválení, resp.
neschválení pôžičiek, pričom schvaľovanie pozostáva z viacerých etáp a
to proces evidencie žiadostí do databázy fondu a posúdenia z hľadiska
splnenia podmienok poskytovania pôžičiek, zoradenie podľa kritérií na
uprednostnenie a nakoniec samotné schválenie radou fondu.
„V súčasnosti prebieha prvá etapa schvaľovacieho procesu a to
evidencia doručených žiadostí o pôžičku a ich posúdenie z hľadiska
splnenia podmienok poskytovania pôžičiek,“ dodáva Pavol Kučmáš.
Ukončenie schvaľovacieho procesu doručených žiadostí o pôžičku a
zverejnenie zoznamu schválených a neschválených žiadostí o pôžičku
predpokladáme v polovici decembra 2013.
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní