Na pôde OECD o dôchodkoch, ale aj o investíciách do vedy a výskumu
Minister školstva, vedy,
výskumu a športu SR Juraj Draxler sa v stredu 3. júna 2015 ako zástupca
Slovenskej republiky zúčastnil výročného rokovania Ministerskej rady
Organizácie pre hospodársky rozvoj a spoluprácu (OECD) v Paríži.
V rámci aktivít zasadnutia viedol spolu so zástupcom generálneho
tajomníka OECD Stefanom Kapfererom a francúzskym ministrom hospodárstva
Emmanuelom Macronom jednu z diskusných skupín venovanú problematike
verejných investícií.
Zdôraznil potrebu naštartovania hospodárskeho rastu investíciami
do verejnej infraštruktúry, pričom zvlášť podčiarkol potreby strednej
a východnej Európy. Za SR tiež vyjadril podporu Junckerovmu plánu no
zdôraznil, že EÚ potrebuje robustnejšie a rozsiahlejšie nástroje na
financovanie dlhodobých projektov. Zároveň podčiarkol, že niektoré
reformy v minulosti neviedli k zlepšovaniu financovania projektov vo
verejnom záujme - v tomto smere sklamalo najmä zavádzanie súkromne
spravovaných dôchodkových schém („2. pilierov“).
Šéf rezortu školstva J. Draxler ďalej hovoril o investíciách do
vedy a výskumu, podčiarkol, že čerpanie štrukturálnych fondov v nových
členských štátoch EÚ je dobrou podporou prípadného procesu presunu
výskumných kapacít do nových členských štátov. „Máme signály od
zahraničných investorov, že by chceli v budúcnosti využívať moderné
technológie, ktoré je u nás možné nakupovať vďaka štrukturálnej pomoci
EÚ, pre potreby vlastného výskumu,“ povedal.
V podvečer Juraja Draxlera na čele slovenskej delegácie vystriedal
minister financií Peter Kažimír, ktorý pricestoval Slovensko zastupovať
v druhý deň rokovaní ministerskej rady.
Latest news
- 13.12.2024 Talentové prijímacie skúšky na stredné školy budú o mesiac skôr
- 10.12.2024 NR SR schválila novelu zákona o vysokých školách. Prinesie zefektívnenie procesov a lepšie riadenie
- 10.12.2024 Za posledné desaťročie sa úroveň zručností dospelých na Slovensku výrazne zhoršila
- 06.12.2024 Správa školskej inšpekcie potvrdzuje nutnosť naštartovaných zmien vo vzdelávaní