Efektivita blended learningu v príprave budúcich učiteľov matematiky
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Efektivita blended learningu v príprave budúcich učiteľov matematiky
Názov projektu (anglický): Efficiency of Blended Learning in Preparation of Future Mathematics Teachers
Začiatok riešenia projektu: 2013
Koniec riešenia projektu: 2015
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 008UMB-4/2013
Vedúci projektu: prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc.
Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Pracovisko: Fakulta prírodných vied
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným výsledkom, ktorý sme dosiahli pri riešení tohto projektu, je zvýšenie počítačovej gramotnosti budúcich učiteľov matematiky a prvého stupňa základných škôl. Dôležitým výsledkom riešenia projektu je vytvorenie štyroch nových e-learningových kurzov a elektronických testov, ktoré sú prístupné nielen pre našich študentov, ale aj pre verejnosť prostredníctvom Internetu. Naviac, desať existujúcich kurzov bolo inovovaných, pričom boli posilnené najmä časti aktivizujúce študentov pri štúdiu. Výsledky výskumu, ktorý sme realizovali, dokazujú, že kombinácia klasickej formy vyučovania a našich e-learningových kurzov je veľmi efektívna a zvyšuje počítačovú gramotnosť študentov. Tieto výsledky boli prezentované na mnohých vedeckých podujatiach a sú sumarizované v monografii Hanzel, P. – Pokorný, M. – Híc, P. – Sebínová, K. – Chvojková, M.: Blended learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na TU a UMB. Trnava: Trnavská univerzita, 2015. ISBN 978-80-8082-865-3.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main result, which was reached during the project realization, is the increase of computer literacy of future mathematics teachers and future teachers at primary schools. The very important result of the project is creation of four new e-learning courses and electronic tests, that are available not only for our studets, but also for public via Internet. Moreover, ten existing e-learning courses were innovated, especially by strengthening of parts that make students to learn actively. The results of the research, which we realised, prove that a combination of a classical face-to-face instruction and e-learning courses is really efficient and increases the computer literacy of students. The results were presented at many scientific conferences and are summarized in the book Hanzel, P. – Pokorný, M. – Híc, P. – Sebínová, K. – Chvojková, M.: Blended learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na TU a UMB. Trnava: Trnavská univerzita, 2015. ISBN 978-80-8082-865-3.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 16 910,19 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFC | Pokorný, Milan (100%): Blended learning as an efficient method for discrete mathematics teaching. 2013 Singapore : Singapore Management and Sports Science Institute (SMSSI), 2014-. ISBN 978-981-07-5946-9 ISSN 2339-5141 |
AFC | Pokorný, Milan (100%): Interactive elements can increase the efficiency of e-learning course. 2013 Newark : Information engineering research institure, 2013. ISBN 978-1-61275-056-9 ISSN 2160-1070 |
AFC | Pokorný, Milan (100%): Interactive materials for teaching mathematics. 2014 Praha : Center for Higher Education Studies/Centrum pro studium vysokého školství, 2014. ISBN 978-80-86302-45-4 |
AFG | Malatinská, Silvia (100%): Papier a pero alebo počítač?. 2014 České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2014. ISBN 978-80-7394-446-9 |
AAB | Hanzel, Pavol (50%); Klenovčan, Pavel (50%); Šedivý, Ondrej (0%); Zdráhal, Tomáš (0%); Lengyelfalusy, Tomáš (0%): Čísla a počítanie. 2013 |
AFC | Sebínová, Katarína (100%): Matematická a informatická príprava študentov učiteľstva pre 1. stupeň ZŠ. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
AFC | Kováčik, Štefan (100%): Potreba a možnosti skvalitnenia matematickej prípravy budúcich učiteľov primárneho stupňa. 2014 Olomouc : Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4062-0 ISSN 0862-9765 |
ADF | Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): Interaktívne prvky pre rozvoj kombinatorického myslenia na prvom stupni ZŠ. 2015 Ružomberok : Verbum, ISSN 1336-2232 |
ADE | Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): Effects of blended learning in teaching mathematics in higher education. 2015 Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2010-. ISSN 2080-9069 |
AFG | Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): E-learningový kurz pre vyučovanie kombinatoriky. 2015 Brno : Masarykova univerzita v Brně - Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-210-7814-7 |
AFG | Pokorný, Milan (50%); Híc, Pavel (50%): O možnostiach využitia IKT v motivácii žiakov vo vyučovaní matematiky. 2015 Brno : Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7869-7 |
AFC | Pokorný, M. – Híc, P.: Kurz Kombinatorika. In: eLearning, Hradec Králové, 2015. In print. |
ADE | Malatinská, S. – Pokorný, M. – Híc, P: Efficiency of Blended Learning in Teaching Mathematics at Primary School. In: Information, Communication and Education Application, Advances in Education Research, 2015. In print. |
AAB | Hanzel, P. – Pokorný, M. – Híc, P. – Sebínová, K. – Chvojková, M.: Blended learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na TU a UMB. Trnava: Trnavská univerzita, 2015. ISBN 978-80-8082-865-3 |
Ohlasy
Názov kategórie | Konkrétny názov |
---|---|
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Hanzel: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ, Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy, UP Olomouc, pp. 107–112, 2004. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | P. Hanzel, Dynamika a interaktívnosť e-študijných materiálov, In Matematika v primárnej škole, Rôzne cesty, Rovnaké ciele, pp. 78-81, 2013. ISBN 978-80-555-0765-1 |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Horváthová, Dana; Škrinárová, Jarmila, Hanzel, Pavol, Gubalová, Jolana, Modern Technology in Education. 2011 Wien : International Associaton of Online Engineering, 2011. ISBN 978-1-4577-1746-8. S. 373-377. |
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | Pokorný, M.: Efficiency of Blended Learning in Teaching Logic, Sets and Binary Relations. In: ICETA 2012, 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Košice, TU, 2012, s. 301-305. ISBN 978-1-4673-5123-2. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Hanzel, P. (2004) Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ, Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy, Olomouc, pp. 107-112. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Híc, P. (2012) Blended Learning in Arithmetic Teaching. ICETA 2012, 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Košice, pp. 127-130. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Hanzel, P., Sebínová, K.: E-learningové kurzy v dištančnom vzdelávaní. In: zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie konanej na PF UMB 8. a 9. Septembra 2004 : História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania. UMB Banská Bystrica 2005. ISBN 80-8083-107-6. S. 100-102. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Hanzel P. (2004), Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ [in:] Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primární školy, Olomouc, pp. 107–112. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2 |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
e-learningový kurz | Elementárna matematika 6 | http://elearning.truni.sk/ (prihlasovacie meno je kega a heslo je kega4321) |
e-learningový kurz | Finančná matematika | http://elearning.truni.sk/ (prihlasovacie meno je kega a heslo je kega4321) |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).