Vzdelávací portál pre učiteľov a študentov škôl s vyučovacím jazykom maďarským na Slovensku.

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Vzdelávací portál pre učiteľov a študentov škôl s vyučovacím jazykom maďarským na Slovensku.

Názov projektu (anglický): Web site for teachers and students of schools in Slovakia in hungarian language

Začiatok riešenia projektu: 2012

Koniec riešenia projektu: 2014

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 004UJS-4/2012

Vedúci projektu: Dr. phil. Mgr. Attila Mészáros

Vysoká škola: Univerzita J. Selyeho

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom projektu je webový portál, ktorý je dostupný na adrese www.e-oktatas.sk. Cieľová skupina portálu sú učitelia na Slovensku na školách s vyučovacím jazykom maďarským. Originálnost spočíva v tom, že táto skupina učiteľov nemôže priamo používať podobné webové stránky vytvorené v slovenskom jazyku zo Slovenska, ani stránky vytvorené v Maďarsku v maďarčine. Dôvodom je rozdielnosť dokumentov koncepcií a čiastočne aj vzdelávacieho systému. Za najvýznamnejšie považujeme vytvorenie slovníka odborných termínov, čím sme reagovali na požiadavky učiteľov z praxe. Na webovom portáli sú zverejnené aj odborné publikácie, v ktorých sa prezentujú výsledky najnovších výskumov v oblasti vyučovania.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The result of the project is a website available at www.e-oktatas.sk. The target group of the site includes teachers of Hungarian schools in Slovakia. The originality of the project lies in the fact that this target group cannot directly use similar websites created in Slovak language in Slovakia or sites created in Hungary in Hungarian language. This is due to the differences between documents and concepts and partially between the educational systems. The most significant part is the compilation of the dictionary of specialized terminology, by which we have responded to the needs of practicing teachers. The website offers specialized publications, which present the results of the latest research in the field of teaching.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2012 14 185,00 0,00
Čerpané v roku 2013 4 231,00 0,00
Čerpané v roku 2014 5 250,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 23 666,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFE Mészáros, Attila (50%); Partová, Edita (50%): Elektronikus kurzusok Moodle-környezetben a komáromi Selye János Egyetem Tanárképző Karán. 2013 Eger : Líceum, ISBN 978-615-5250-32-3
AFH Partová, Edita (100%): Zmeny v obsahu predškolského matematického vzdelávania v školských dokumentoch. 2014 ISSN 1336-2232
AFG Partová, Edita (100%): Matematikai ismeretek az alapiskolától az egyetemig. 2013 Nagyvárad : Partiumi Keresztény Egyetem Nagyvárad, 2013.
AFH Partová, Edita (50%); Kopáčová, Jana (20%); Žilková, Katarína (30%): Vzťahy medzi vedecko-matematickými a didakticko-matematickými predmetmi v príprave učiteľov pre primárne vzdelávanie. 2013 Žilina : Slovenská matematická spoločnosť, sekcia JSMF, 2013. ISBN 978-80-554-0792-0
AFA Mészáros, Attila (100%): Science Blogs als Wissensressourcen in Online-Lernumgebungen. 2014 Stuttgart : tcworld, 2014.
AFH Szabóová, Edita (100%): Kurikurálne dokumenty v medzinárodnom kontexte ako inštitucionálne východiská predprimárnej edukácie. 2014 ISSN 1336-8893
AFC Partová, Edita (100%): FENOMÉN CRTL-C A CTRL-V V PRÍPRAVE UČITEĽOV PRE PRIMÁRNE VZDELÁVANIE.
AFC Magda Hugyivár (50%), Katarína Szarka (50%): Blokkosított és szakaszos kémia praktikum modell a felsőoktatásban. In: XXVI. DIDMATTECH 2013 : Educational technologies in the information - and - knowledge - based society. - Győr - Komárno : University of West Hungary - J. Selye University. - ISBN 978-963-334-185-8, S. 71-75.
AAB Kopáčová, Janka (22%); Žilková, Katarína (26%); Malinová, Dagmar (26%); Partová, Edita (14%); Swoboda, Ewa (12%); Židek, Oliver (0%); Brincková, Jaroslava (0%): Matematické uvažovanie detí. 2014

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Portál a e-learningová platforma realizácia portálu e-learningového portálu a elektronickej platformy na podporu e-learningu www.e-oktatas.sk

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele.

Filter

Filter