Profesionálne prezentačné kompetencie ako jedna z podmienok úspechu pri výkone profesie
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Profesionálne prezentačné kompetencie ako jedna z podmienok úspechu pri výkone profesie
Názov projektu (anglický): The Professional presentation skills as one of the conditions of success in the profession performance
Začiatok riešenia projektu: 2009
Koniec riešenia projektu: 2011
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 3/7211/09
Vedúci projektu: doc. PhDr. Elena Hradiska, CSc.
Vysoká škola: Paneurópska vysoká škola
Pracovisko: Fakulta masmédií
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom projektu bolo vypracovať koncepciu rozvoja komunikačných a prezentačných zručností študentov vysokých škôl, s orientáciou na školy mediálneho a umeleckého zamerania. Vytvorená koncepcia obsahuje komplexný program rozvoja komunikačných kompetencií (sylaby predmetu Praktikum sociálnej interakcie, sebareflexia komunikačných zručností v oblasti individuálnej, interpersonálnej a skupinovej komunikácie a učebný text s názvom „Profesionálne prezentačné kompetencie ako jedna z podmienok úspechu pri výkone profesie").
Vytvorená koncepcia bola úspešne overená v prostredí Fakulty masmédií PEVŠ, v samostatnom výberovom predmete „Praktikum sociálnej interakcie", aj v ďalších predmetoch študijného programu Mediálna komunikácia. Dôkazom pozitívnej odozvy zo strany študentov je nárast počtu záujemcov o absolvovanie výberového predmetu. Ich hodnotenie vyzdvihuje fázovistosť vzdelávacieho procesu (individuálne štúdium - vedomostný test - sebareflexia - aktívny tréning - sebareflexia po absolvovaní tréningu a spätná väzba od lektoriek).
Na spoluriešiteľskom pracovisku, na Katedre bábkarskej tvorby Divadelnej fakulty VŠMU bol koncept aplikovaný v predmetoch Technika javiskovej reči a Technika tvorby hlasu. Použiteľnosť a efektivita konceptu komunikačných a prezentačných zručností bola overená v tréningoch mediálnych pracovníkov, manažérov a pracovníkov prvého kontaktu, teda tam, kde vhodné formy komunikácie a prezentácie hrajú mimoriadne dôležitú úlohu.
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku
The main purpose of the project was to create a new conception of communication and presentation skills development among university students. New conception consists of a programme for learning and training communication competence (see syllabus „Social interaction practice" focusing on self reflection of communication skills in individual, interpersonal and group communication).More information is to be found in studying the text, "Professional presentation skills take the next step to path of career success".
Conception effectivity was successfully proofed at the Faculty of Massmedia at the PanEuropean University, particularly in optional subject „ Social interaction practice", and also in other subjects. The positive impact of new conception has been found in the increasing number of students who have done the course . Students evaluation highlighted the sequences of learning/training process, consisting of: individual study-testing-self-reflection-training and finally self-reflection under the professional guidance of experienced lecturers.
Secondly, conception was also proofed in partnership with the Department of Puppetry, Theatre Faculty, Academy of Performing Arts, where it takes place in subjects: Speech Technique and Movement and Voice Techniques. Finally, the usage and effectiveness of conception were proofed during the training stage by the media professionals ,managers and person who acts as the first point of contact. Or, in places where essential communication and presentation skills play an important role.
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 0,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Hradiská, E. : Predmet mediálna výchova v profesijnej príprave vysokoškolákov študijného odboru masmediálne štúdiá . In: Mediálna výchova v otvorenom priestore : zborník z konferencie = Media education in open space : miscellany. - Bratislava : Prix Danube, 2010. - ISBN 978-80-970604-59. - s. 56-60. |
AAB | Hradiská, E., Brečka, S.,Vybíral, Z.: Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex 2009. 416 s. ISBN 978-80-89447-12-1 |
AAB | Hudíková, Z.: Prejav v elektronických médiách. In: Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: Eurokódex 2010. s. 259-305. ISBN 978-80-89447-16-9 |
AFD | Hradiská, E. : Interaktívni amatéri v mediálnom priestore = Interactive amateurs in media space. In: Nové trendy v marketingu: Dôsledky hospodárskej krízy - výzva pre marketing : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2010. - ISBN 9788081052057. - S. 59-70. |
AED | Hudíková, Z.: Univerzálnosť a jedinečnosť v mediálnom prejave. s. 612-625 In: Ivanič, P., Hetényi, M., Taneski, Z. (eds.): Európske kontexty interkultúrnej komunikácie. Nitra: FF UKF 2009. s. 716 ISBN 978-80-8094-564-0 |
AED | Hudíková, Z.: Profesionálne kompetencie redaktora televízneho spravodajstva. s. 109-122. In: Magál, S., Mistrík, M., Solík, M. (eds.): Masmediálna komunikácia a realita II. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Trnava: FMK UCM 2009. s. 380 ISBN 978-80-8105-125-8 |
AED | Hudíková, Z.: Marketing mediálnych hviezd. Aplikácia na televízne prostredie. s. 173 - 182. In: Matúš, J., Kollárová, D. (eds.): Nové trendy v marketingovej komunikácii. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Trnava: FMK UCM 2010. s. 422 ISBN 978-80-8105-167-8 |
AED | Hudíková, Z.: Kultúra politických diskusií v televízii. s. 81-98. In: Magál, S., Petranová, D., Pravdová, H. (eds.): Megatrendy a médiá. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. Trnava: FMK UCM 2011 s. 356 ISBN 978-80-8105-251-4 |
BDF | Hradiská, E.: Aký má byť novinár. Forum. SSN, roč. XXI., č. 2(2010) s. 4 |
BDF | H. Čertíková: Ako kultivovať reč In: Javisko 1/2011 s. 2 – 11 |
Umelecké výstupy
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov |
---|---|
YYV | 2009 Čertíková, H: ...Ja som sa nazdala... – pásmo ľudovej ľúbostnej poézie pásmo ľudových piesní a textov pre poslucháčky 2. ročníka. Výber a pedagogické vedenie |
YYV | 2009 Čertíková, H: CH. Morgenstern: Šibeničné piesne Zvukovo-svetelná montáž. Poslucháči 1. ročníka. Réžia a pedagogické vedenie |
YYV | 2010 Čertíková, H: R. M. Rilke: Piesne o láske a smrti korneta Krištofa Rilkeho. Pásmo poézie – zvukovo-pohybové spracovanie básnickej skladby. Poslucháči 2. ročníka. Réžia a pedagogické vedenie |
YYV | 2010 Čertíková, H: Pime, žime, dixi, domine – hravé pásmo na texty nonsensovej poézie anglických autorov poslucháči 1. ročníka. Výber, réžia, pedagogické vedenie |
YYV | 2011 Čertíková, H: J. Mokoš – Vysielanie pre deti – hravé pásmo slova, pohybu a hudby Poslucháči 1. ročníka. Výber, réžia, pedagogické vedenie |
YYV | 2011 Čertíková, H: M. Rúfus – Legenda o ľudskom údele – inscenácia rovnomennej epištoly M. Rúfusa. Poslucháči 1. ročníka BH. Pedagogické vedenie |
YYV | 2011 Čertíková, H: R. Jeffers – Hlas mora – zvukovo-pohybová montáž výberu poézie R. Jeffersa. Posluchači 2. ročníka bábkoherectva . Výber, réžia, pedagogické vedenie |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.