Inovácia študijných plánov v príprave pedagogických pracovníkov za účelom rozšírenia ich kompetencií pre využitie v pedagogickej i spoločenskej praxi

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Inovácia študijných plánov v príprave pedagogických pracovníkov za účelom rozšírenia ich kompetencií pre využitie v pedagogickej i spoločenskej praxi

Začiatok riešenia projektu: 2008

Koniec riešenia projektu: 2010

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 3/6484/08

Vedúci projektu: doc. RNDr. Viera Uherčíková, CSc.

Vysoká škola: Univerzita Komenského v Bratislave

Pracovisko: Fakulta matematiky, fyziky a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Súčasná spoločnosť potrebuje nielen kvalitné vzdelávania, ale aj rozvoj kompetencií v záujme čo najlepšieho využívania poznatkov v praxi. Na základe Odporúčania Európskeho parlamentu a Rady EU z 18.12. 2006 o kľúčových kompetenciách pre celoživotné učenie (2006/962/2006) sme pripravili a realizovali prednášky, ktoré sú hlavnými výsledkami projektu:

Príprava, realizácia a ekonomické dopady projektov v školstve (Koreňová)

Organizácia a riadenie školy (Rosa)

E-learning ako špeciálna forma dištančného vzdelávania (Uherčíková, Vankúš, Koreňová)

Tým dávame študentom aj učiteľom v praxi vzdelanie, ale aj potrebné kompetencie. Takéto vzdelávanie s potrebnými kompetenciami pomáha zatraktívniť učiteľské štúdium. Dosiahnuté výsledky projektu veľmi dobre využiteľné v praxi sú aj východiskom pre pokračovanie projektu formou kontinuálneho vzdelávania.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The modern society needs the quality in education but also development of competencies for the better use of the knowledge in the practice. On the basis of the Recommendation of The European Parliament and of The Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC) we developed and prepared lectures and courses those are the main results of the project:

 

Preparation, realization and economical impacts of the projects in the education (Koreňová)

 

Organization and management of the school (Rosa)

 

E-learning as special form of distance learning (Uherčíková, Vankúš, Koreňová)

 

In our courses we give the student to be teachers and the teachers in practice the needed competences. Such courses with the needed competencies help to make teachers study more attractive. The results of the project are very well usable in the practice and are the basis for the continuance of this kind of courser in the lifelong learning of teachers.

 

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2008 6 643,00 0,00
Čerpané v roku 2009 6 033,00 0,00
Čerpané v roku 2010 6 408,00 0,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 19 084,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFD AFD Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): Inovácia študijných plánov v príprave budúcich učiteľov matematiky za účelom rozšírenia ich kompetencií. Nitra, S. 263-268.
AFD AFD Vankúš, Peter (100%): Didaktické hry vo vyučovaní matematiky. Bratislava: P-MAT, 2010, S. 92-94.
AFD AFD Uherčíková, Viera (100%): Motivačné učebné pomôcky k vyučovaniu matematiky. Bratislava: P-MAT, 2010, S. 88-91.
AFD AFD Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): Netradičné metódy vo vyučovaní matematiky. Praha: PF UK Praha, 2010, Zborník konferencie Dva dny s didaktikou matematiky.
AFD AFD Vankúš, Peter (50%); Kubicová, Emília (50%): Vplyvy učiteľa na postoje žiakov 5. a 9. ročníka ZŠ k matematike. Ružomberok, [10 s.].
AFD AFD Uherčíková, Viera (50%); Vankúš, Peter (50%): E-learningový kurz: Netradičné metódy vo vyučovaní matematiky. Nitra, S. 265-270.
AFD AFD Vankúš, Peter (50%); Kubicová, Emília (50%): Postoje žiakov 5. a 9. ročníka ZŠ k matematike. Nitra, S. 277-282.
BCI BCI Vankúš, Peter (100%): Zbierka didaktických hier určených pre vyučovanie matematiky na druhom stupni základnej školy. Bratislava: KEC FMFI UK, 2010, [67 s.].
BCI CI Rosa, Vladislav (100%): Projekty - Ako na ne?. Bratislava: KEC FMFI UK, 2010, [29 s.].

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
webová stránka projektu Za účelom propagácie projektu a prieskumu potreby inovácie študijných plánov bola vytvorená webová stránka projektu KEGA. http://www.ddm.fmph.uniba.sk/kega/

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter