Modely projektového vyučovania na SOŠ

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Názov projektu (slovenský): Modely projektového vyučovania na SOŠ

Názov projektu (anglický): Models of project-based learning at secondary vocational schools

Začiatok riešenia projektu: 2010

Koniec riešenia projektu: 2011

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 031-035STU-4/2010

Vedúci projektu: Ing. Katarína Tináková, PhD.

Vysoká škola: Slovenská technická univerzita v Bratislave

Pracovisko: Materiálovotechnologická fakulta so sídlom v Trnave

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Hlavným cieľom projektu bolo zmapovať súčasný stav v realizovaní projektového vyučovania na stredných odborných školách v Slovenskej republike a následne bol vytvorený štruktúrovaný vzdelávací text ako metodický materiál pre učiteľov technických odborných predmetov.

Začiatok riešenia projektu: 2010

Ukončenie riešenia projektu: 2011

Celkový počet riešiteľov: 18 z toho 7 doktorandov

V záujme skvalitnenia prípravy učiteľov odborných predmetov stredných odborných škôl sme sa rozhodli  do inžinierskeho študijného programu Učiteľstvo technických profesijných predmetov v predmete Didaktika odborných predmetov včleniť ako rozširujúce učivo samostatnú kapitolu o projektovom vyučovaní.

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v anglickom jazyku

The main goal of the project was to monitor the current condition in realising project-based learning at secondary vocational schools in Slovakia. Consequently, the structured learning text as methodical material for teachers of technical professional subjects was created.

Project starts in: 2010

Project ends in: 2011

Research group: 18 researchers of which 7 were PhD students

To improve the preparation of future teachers in teaching at secondary vocational schools, we have decided to implement the topic of project-based learning within the university subject "Teaching Technical Subjects". The subject is taught within the master program "Teaching of technical professional subjects" at Faculty of Materials Science and Technology in Trnava.

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané v roku 2010 12 283,00 839,00
Čerpané v roku 2011 7 085,00 904,00
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 19 368,00 1 743,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
ADE Kadnár, Jozef - Tináková, Katarína: The implementation of information and communication technologies at secondary vocational schools. In: Journal of Media and Communication Studies. - ISSN 2141-2545. - Vol.3(8) (2011), s. 269-271
ADE Tináková, Katarína - Kvasnica, Ondrej - Kadnár, Jozef: Factors Determining the Success of Project-based Learning Implementation in Professional Subjects at Secondary Professional Schools in Slovakia. In: Ubiquitous Learning: An International Journal. - ISSN 1835-9795. - Vol. 3, No 1 (2011), s. 147-154
ADF Kostelník, Ján - Horňáková, Veronika: Self-study and cooperation of pupils in project based instruction. In: Vedecké práce MtF STU v Bratislave so sídlom v Trnave. Research papers Faculty of Materials Science and Technology Slovak University of Technology in Trnava. - ISSN 1336-1589. - Vol. 19, č. 30 (2011), s. 61-66
ADF Tóblová, Eva - Tináková, Katarína - Kadnár, Jozef: Evaluation and classification of projects within project-based learning at secondary vocational schools in Slovakia. In: Materials Science and Technology [online]. - ISSN 1335-9053. - Roč. 11, č. 3 (2011), s. 19-23
AEC Tináková, Katarína - Kvasnica, Ondrej: Project-based Learning and Teaching of Professional Subjects at Selected Secondary Professional Schools in Slovakia. In: The Asian Conference on Education Official Conference Proceedings 2010. - ISSN 2185-6133. - Ace 2010 : The 2nd Asian Conference on Education. Osaka, Japan. - Osaka : The International Academic Forum, 2010, s. 1576-1581
AFC Tináková, Katarína: Evaluation and classification at secondary vocational school. - abstrakt príspevku uverejnený v Zborníku abstraktov - ICERI 2010 Conference Abstracts, ISBN 978-84-614-2438-2. In: ICERI 2010 : Proceedings of International Conference of Education, Research and Innovation. 15th - 17th November 2010, Madrid, Spain. - Valencia : IATED, 2010. - ISBN 978-84-614-2439-9. - S. 002119-002121
AFC Tináková, Katarína: Evaluation of project - based learning at secondary vocational schools. - abstrakt príspevku uverejnený v Zborníku abstraktov - ICERI 2010 Conference Abstracts, ISBN 978-84-614-2438-2. In: ICERI 2010 : Proceedings of International Conference of Education, Research and Innovation. 15th - 17th November 2010, Madrid, Spain. - Valencia : IATED, 2010. - ISBN 978-84-614-2439-9. - S. 002116-002118
AFC Tináková, Katarína: The implementation of communication technologies within teaching of professional subjects. - abstrakt článku uverejnený v zborníku Edulearn11, Abstracts CD, ISBN 978-84-615-0442-8. In: EDULEARN11 : 3rd International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain, 4th - 6th July, 2011. - Valencia : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-0441-1. - S. 002138-002140
AFC Tináková, Katarína: The implementation of teacher´s communication competencies within project-based learning at secondary vocational schools in Slovakia. - abstrakt článku uverejnený v zborníku Edulearn11, Abstracts CD, ISBN 978-84-615-0442-8. In: EDULEARN11 : 3rd International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain, 4th - 6th July, 2011. - Valencia : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-0441-1. - S. 002135-002137
AFC Kvasnica, Ondrej: The Role of Teachers in the Project-based Learning Implementation at Secondary Professional Schools in Slovakia. In: Conference of the International Journal of Arts and Sciences. - ISSN 1943-6114. - Volume. 4, Number 1. - , 2011, [4]
AFC Cyrus, Pavel - Hrmo, Roman - Bílek, Martin: Project oriented instruction in the subject selected chapters on technology. In: Technical creativity in school´s curricula with the form of project learning "From idea to the produkt"- from the kindergarten to the technical faculty : 9th International Science Symposium, 20. - 22. Apríl 2011, Portorož, Slovenia. - Portorož : ZPTU Slovenije, 2011. - ISBN 978-961-6728-19-5. - S. 88-96
AFC Krpálková Krelová, Katarína - Štúr, Milan: Možnosti využitia projektového vyučovania pri zvyšovaní podnikateľských zručností študentov. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. - ISSN 1214-0554. - MVVTP 2011 : Mezinárodná vědecká konference, Hradec Králové, 24 března 2011. - Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. - ISSN 978-80-7435-110-5, s. 76-79
AFC Chmelárová, Zuzana - Krištofiaková, Lucia: Názory a skúsenosti stredoškolských učiteľov s projektovým vyučovaním. In: Současné trendy v oblasti popularizace technického vzdělávání na základních, středných a vysokých školách : Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. Mezinárodní konferencia,1. - 3. června 2011, Ústí nad Labem, ČR. - Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně, 2011. - ISBN 978-80-7414-353-3. - S. 81-85
AFC Chmelárová, Zuzana: Samostatnosť ako jedna z podmienok úspešného projektového vyučovania. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. - ISSN 1214-0554. - MVVTP 2011 : Mezinárodná vědecká konference, Hradec Králové, 24 března 2011. - Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. - ISSN 978-80-7435-110-5, s. 54-56
AFC Kadnár, Jozef - Tináková, Katarína: Project-Based Learning at Secondary Vocational Schools in Slovakia. In: IICE 2011 : Ireland International Conference on Education. September 3-4, 2011, Dublin, Ireland. - , 2011. - ISBN 978-1-908320-02-5. - S. 171-173
AFC Kadnár, Jozef – Tináková, Katarína: The Implementation of ICT in Engineering Pedagogy. In: The 6th International Young Scientist Conference. 2. 12. 2010. Riga, Lotyšsko, v tlači
AFC Tináková, Katarína - Kadnár, Jozef - Tóblová, Eva: Evaluating Teachers at Slovak Elementary and Secondary Schools. In: Humanities, Historical and Social Sciences. - ISSN 2010-4626. - Vol. 17 : 2nd International Conference on Humanities, Historical and Social Sciences (CHHSS 2011), Ocotber 21-22, 2011, Cairo. - Singapore : IACSIT Press, 2011. - ISBN 978-981-08-9926-4, s. 356-359
AFC Tináková, Katarína - Tóblová, Eva - Kadnár, Jozef: Information and Communication Technologies as a University Subject. In: Humanities, Historical and Social Sciences. - ISSN 2010-4626. - Vol. 17 : 2nd International Conference on Humanities, Historical and Social Sciences (CHHSS 2011), Ocotber 21-22, 2011, Cairo. - Singapore : IACSIT Press, 2011. - ISBN 978-981-08-9926-4, s. 360-363
AFC Kadnár, Jozef: Engineering students´ opinions on education in Slovakia (Part I). In: ICERI 2011 : 4th International Conference of Education, Research and Innovation. Proceedings, Madrid (Spain), 14th - 16th of November 2011. - Madrid : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-3324-4. - S. 003056-003059
AFC Kadnár, Jozef: Engineering students´ opinions on education in Slovakia (Part II). In: ICERI 2011 : 4th International Conference of Education, Research and Innovation. Proceedings, Madrid (Spain), 14th - 16th of November 2011. - Madrid : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-3324-4. - S. 003060-003063
AFC Ridzoňová, Zuzana – Tkáč, Lukáš – Záň, Michal: Production of parts in a production enterprise specialized secondary school students on subjects of technical orientation in the first two years of study. In: Conference “Science, Technology Higher Education and Society in the Conceptual Age” July 5. – 7. 2011. Krakow, Poľsko, v tlači
AFC Tkáč, Lukáš – Ridzoňová, Zuzana – Záň, Michal: Experiments as a part of project-based leasing. In: Conference “Science, Technology Higher Education and Society in the Conceptual Age” July 5. – 7. 2011. Krakow, Poľsko, v tlači
AFC Záň, Michal – Ridzoňová, Zuzana – Tkáč, Lukáš: Identification of the pupils´ interests in specific field of study for project - based learning implementation. In: Conference “Science, Technology Higher Education and Society in the Conceptual Age” July 5. – 7. 2011. Krakow, Poľsko, v tlači
AFD Zeľová, Alena: The creation of a european higher education area – unwanted consequences. In: Proceedings of the Joint International IGIP-SEFI : Annual Conference 2010. Diversity unifies - Diversity in Engineering Education, 19th - 22 th September 2010, Trnava, Slovakia. - Brussel : SEFI, 2010. - ISBN 978-2-87352-003-8
AFD Zeľová, Alena: Problémové situácie, problémové správanie sa žiakov v rámci vyučovacieho procesu. In: Pedagogické situácie v stredných odborných školách a možnosti ich riešenia. - Nitra : Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2010. - ISBN 978-80-552-0663-9. – S. 13 - 21
BDE Kadnár, Jozef - Tináková, Katarína: IKT ako nástroj testovania v študijnom programe Učiteľstvo technických predmetov v technických odboroch. In: Media4u Magazine. - ISSN 1214-9187. - Roč. 7, č. 3 (2010), s. 128-129
BDE Kadnár, Jozef - Tináková, Katarína: Testovanie znalostí z cudzieho jazyka prostredníctvom IKT v študijnom programe Učiteľstvo technických predmetov v technických odboroch. In: Media4u Magazine. - ISSN 1214-9187. - Roč. 7, č. 4 (2010), s. 87-88
BDE Strakoš, Jozef: Projektové vyučovanie v praxi stredných odborných škôl na Slovensku. In: Media4u Magazine. - ISSN 1214-9187. - Roč. 8, č. 4 (2011), v tlači
AFC Krištofiaková, Lucia - Tóblová, Eva: Aspekty práce učiteľa ekonomických predmetov na cvičnej škole. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. - ISSN 1214-0554. - MVVTP 2011 : Mezinárodná vědecká konference, Hradec Králové, 24 března 2011. - Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. - ISSN 978-80-7435-110-5, s. 73-75
AFC Krištofiaková, Lucia: Evaluation of the teaching quality in a training school. - abstrakt príspevku uverejnený v Book of Abstracts, ISBN 978-85-89120-87-6, str. 37. In: IGIP 2011. XL IGIP International Symposium on Engineering Education : Forming International Engineers for the Information Society, March 27-30, 2011, Santos, Brazil. - Santos : IGIP, 2011. - ISBN 978-85-89120-86-9. - S. 89-91
AFC Krištofiaková, Lucia - Krpálková Krelová, Katarína: Preparedness of graduates for entrepreneurial environment. In: The Future of Education. Volume 1 : International Conference, Florence, Italy, 16 -17 June 2011. - Miláno : Simonelli Editore, 2011. - ISBN 978-88-7647-647-1. - S. 375-379
AFC Kadnár, Jozef: Students´ opinions on the dictionary of engineering pedagogy. - abstrakt príspevku uverejnený v Zborníku abstraktov - ICERI 2010Conference Abstracts, ISBN 978-84-614-2438-2. In: ICERI 2010 : Proceedings of International Conference of Education, Research and Innovation. 15th - 17th November 2010, Madrid, Spain. - Valencia : IATED, 2010. - ISBN 978-84-614-2439-9. - S. 001439-001442
AFC Kadnár, Jozef: Students´ opinions on the dictionary of technical english. - abstrakt príspevku uverejnený v Zborníku abstraktov – ICERI 2010 Conference Abstracts, ISBN 978-84-614-2438-2. In: ICERI 2010 : Proceedings of International Conference of Education, Research and Innovation. 15th - 17th November 2010, Madrid, Spain. - Valencia : IATED, 2010. - ISBN 978-84-614-2439-9. - S. 001443-001446
AFC Kadnár, Jozef: Students´ opinions on studying technical English. - abstrakt článku uverejnený v zborníku Edulearn11, Abstracts CD, ISBN 978-84-615-0442-8. In: EDULEARN11 : Proceedings. 3rd International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain, 4th - 6th July, 2011. - Valencia : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-0441-1. - S. 000152-000154
AFC Kadnár, Jozef: Students´ opinions on teaching technical English. - abstrakt článku uverejnený v zborníku Edulearn11, Abstracts CD, ISBN 978-84-615-0442-8. In: EDULEARN11 : Proceedings. 3rd International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain, 4th - 6th July, 2011. - Valencia : IATED, 2011. - ISBN 978-84-615-0441-1. - S. 000155-000157

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Identifikácia záujmu žiakov o projektové vyučovanie a špecifikácia tém projektov na odborné predmety na SOŠ podľa záujmov žiakov Špecifikácia záujmov žiakov o témy projektov na základe realizovanej ankety u 352 žiakov SOŠ v SR. http://www.mtf.stuba.sk/generate_page.php?page_id=3443
Modelové návrhy na možné realizovanie projektového vyučovania pre začínajúcich pedagógov odborných predmetov na SOŠ Metodický materiál pre začínajúcich učiteľov odborných predmetov na SOŠ s ukážkami navrhnutých projektov. http://www.mtf.stuba.sk/generate_page.php?page_id=3443

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter