Vysokoškolskí študenti a študentky ako aktívni spolutvorcovia vzdelávania v témach inakosti a rozmanitosti v prostredí základných škôl

Základné informácie

Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Názov projektu (slovenský): Vysokoškolskí študenti a študentky ako aktívni spolutvorcovia vzdelávania v témach inakosti a rozmanitosti v prostredí základných škôl

Názov projektu (anglický): University students as active participants of the educational process dealing with the topics of otherness and diversity at elementary schools

Začiatok riešenia projektu: 2018

Koniec riešenia projektu: 2020

Stav projektu: Ukončený

Číslo projektu: 040UMB-4/2018

Vedúci projektu: PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.

Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Pracovisko: Pedagogická fakulta

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA

Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA Kapitálové výdavky v €
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu 6 756,00 0,00

Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia

Publikačná činnosť

Kód kategórie Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.)
AFD Storytelling v pregraduálnej príprave pomáhajúcich profesionálov a profesionálok s využitím stratégie service learning
AFD Storytelling ako možnosť aktualizačného vzdelávania sociálnych pedagógov a iných pomáhajúcich profesionálov
ADM THE IMPORTANCE OF GLOBAL ISSUES IN PREGRADUAL PREPARATION FROM THE POINT OF VIEW OF UNIVERSITY STUDENTS
AFD Galková, Lucia (50%); Kurčíková, Katarína (50%): Storytelling ako možnosť aktualizačného vzdelávania sociálnych pedagógov a iných pomáhajúcich profesionálov. 2019 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1646-6
AED Galková, Lucia (50%); Kurčíková, Katarína (50%): Storytelling v pregraduálnej príprave pomáhajúcich profesionálov a profesionálok s využitím stratégie service learning. 2019 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1628-2
AFK Medzinárodná konferencia SLIHE 2020, aktívna účasť a publikovaný poster: Lucia Galková - Katarína Kurčíková University students as active co-creators of education content in the topics of otherness and diversity in elementary schools
ADM Galková, Lucia (25%); Novocký, Michal (25%); Citterbergová, Gabriela (25%); Kurčíková, Katarína (25%): The importance of global issues in pregradual preparation from the point of view of university students. 2010 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-0035-9 ISSN 2464-6733
BDF Publikovaný príspevok v časopise Didaktika 2020: Daniela Ivanová: Využitie písaného storytellingu vo vzdelávaní
ACB Vysokoškolská učebnica 2020: Lucia Galková – Katarína Kurčíková – Daniela Ivanová: Využívanie storytellingu vo vzdelávaní pre pomáhajúce profesie, ISBN 978-80-557-1749-4
ACB Vysokoškolská učebnica pre Erasmus študentov a študentky 2020: Lucia Galková – Katarína Kurčíková – Daniela Ivanová: Use of storytelling in education university textbook for erasmus students
ADM Publikovaný príspevok Školy za demokraciu The New Educationl Review (v recenznom konaní)

Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)

Názov výstupu Opis výstupu Link
Vzdelávanie "Cez storytelling k inklúzii" Vzdelávanie bolo realizované pre pedagógov a pedagogičky z UMB, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Bolo zamerané na to, ako efektívne pracovať s príbehmi v rámci uvedenej profesie. Na konkrétnych príbehoch mohli pedagógovia pochopiť, ako vznikajú naše strachy a predsudky a ako fungujú naše emócie. Spoločne si vyskúšali, ako môžu účinne prispieť k tomu, aby sa spoločnosť stala citlivejšia k ľuďom s prekážkami. Zároveň diskutovali o tom, ako emocionálne učenie viac prispieva k otváraniu dôležitých spoločenských tém a prečo je dôležité kritické myslenie vo vzdelávaní. http://eduma.sk/cez-storytelling-k-inkluzii/
Vzdelávanie "Cez inkluzívny prístup k rozvoju" Vzdelávanie bolo realizované pre realizované pre pedagógov a pedagogičky z UMB, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Počas vzdelávania sa pedagógovia a pedagogičky naučili, ako vytvárať podporné a inkluzívne prostredie pre deti a mladých ľudí na školách, v detských domovoch, na internátoch. Sprostredkovali im cez priamu skúsenosť s tvorbou inkluzívnych programov na školách, z práce s biologickými rodinami, profesionálnymi a náhradnými rodičmi, prípadne v pracovnom prostredí. http://eduma.sk/cez-inkluzivny-pristup-k-rozvoju-2/
Vzdelávanie "Cez skúsenosť k poznaniu" Vzdelávanie bolo určené len členkám riešiteľského kolektívu. Prostredníctvom vzdelávania inovovali predmety v akademickom roku 2018. Vzdelávanie bolo zamerané na to ako porozumieť predsudkom a stereotypom, ako vznikajú naše stereotypy a predsudky. Otvoril sa aj priestor na reflexiu celospoločenského diania. Naučili sa využívať prácu s reálnymi príbehmi (cez storytelling) pri príprave študentov a študentiek, peer vzdelávaní, diskusií, workshopov a pri podpore rozvoja kritického myslenia. http://eduma.sk/cez-skusenost-k-poznaniu/
Akreditovaný kurz Kurz bol založený na osobnom zážitku techník aktívnej (produktívnej) arteterapie a artefiletiky - použitím konkrétnych tvorivých činností (kresby, maľby, modelovania apod.) v rámci „arteterapeutického sedenia“ či „artefiletickej výrazovej hry a reflektívneho dialógu“. Cieľom kurzu bolo zoznámiť sa s technikami artefiletiky a arteterapie, ponúknuť námety k práci s rôznymi cieľovými skupinami, sebapoznaním získať a rozvíjať schopnosti a kompetencie v oblasti možností a stratégií pri práci s jednotlivcami a skupinami ( Rozvíjať sociálne kompetencie, sociálne vzťahy a väzby, schopnosť komunikovať a vzájomne zdieľať, prevencia psychosociálnych zlyhaní prostredníctvom umeleckých aktivít reflektovaných v skupine). nie je
Arte Plenér Arte plenér bol doplnením získaných techník v akreditovanom vzdelávaní. Stretnutie bolo zamerané na osobný zážitok a prehĺbenie techník aktívnej (produktívnej) arteterapie a artefiletiky v rámci „arteterapeutického sedenia“ či „artefiletickej výrazovej hry a reflektívneho dialógu“. Cieľom bolo rozvíjanie kompetencií v oblasti : • individuálnej - uvoľnenie, sebaprežívanie a sebavnímanie, vizuálne a verbálne usporiadanie zážitkov, poznanie vlastných možností, primerané sebahodnotenie, rast osobnej slobody a motivácie, rozvoj fantázie a tvorivosti, nadhľad, celkový rozvoj osobnosti • sociálnej - vnímanie a prijatie druhých, vyjadrenie uznania hodnoty druhých, ich ocenenie, zapojenie do skupiny, kohézia, kooperácia, komunikácia, spoločné riešenie problémov, reflexia vlastného fungovania v rámci skupiny, pochopenie vzťahov, vytváranie soc. podpory. nie je
Seminár Ľudské práva Vzdelávanie bolo realizované pre pedagógov a pedagogičky, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Bolo zamerané na ľudské práva, ako efektívne pracovať s uvedenou tematikou v rámci prípravy študentov na pomáhajúce profesie. Zároveň prebiehala aj diskusia o tom, ako prostredníctvom ľudských práv môžeme viac prispievť k otváraniu dôležitých spoločenských tém a prečo je dôležité kritické myslenie vo vzdelávaní. nie je
Konferencia Socialia XXIII. ročník Medzinárodnej vedeckej konferencie „SOCIALIA 2019“ nadväzuje na tradície predchádzajúcich ročníkov medzinárodných vedeckých konferencií SOCIALIA, rodiskom ktorých je Pedagogická fakulta UHK Hradec Králové. Cieľom medzinárodnej konferencie „SOCIALIA 2019“ bolo: nadviazať na výsledky predchádzajúcich ročníkov konferencií SOCIALIA, pre zintenzívnenie ďalšieho rozvoja spolupráce medzi odborníkmi v oblasti prevencie a riešenia súčasných sociálnopatologických javov v krajinách V4 i v iných krajinách Európskej únie, s osobitným zreteľom na deti a mládež, podnietiť medziodborovú výmenu skúseností a poznatkov z oblasti prevencie sociálnopatologických javov z aspektu pomáhajúcich profesií, pedagogických a spoločenských vied, s osobitným zreteľom na inštitucionalizáciu sociálnej pedagogiky a asociácie sociálnych pedagógov, prehĺbiť a nadviazať ďalšiu vzájomnú interdisciplinárnu spoluprácu odborníkov sociálnych a ekonomických vied pri riešení spoločenských problémov. nie je
e- learning - MOODLE - Živé knižnice využívanie príbehov vo vzdelávaní https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3579 https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3579
e- learning - MOODLE - Sociálna práca s minoritami https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3977 https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3977

Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter