Vysokoškolskí študenti a študentky ako aktívni spolutvorcovia vzdelávania v témach inakosti a rozmanitosti v prostredí základných škôl
Základné informácie
Tematická oblasť: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Názov projektu (slovenský): Vysokoškolskí študenti a študentky ako aktívni spolutvorcovia vzdelávania v témach inakosti a rozmanitosti v prostredí základných škôl
Názov projektu (anglický): University students as active participants of the educational process dealing with the topics of otherness and diversity at elementary schools
Začiatok riešenia projektu: 2018
Koniec riešenia projektu: 2020
Stav projektu: Ukončený
Číslo projektu: 040UMB-4/2018
Vedúci projektu: PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.
Vysoká škola: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Pracovisko: Pedagogická fakulta
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA
Finančná dotácia z MŠVVaŠ SR v rámci KEGA | Kapitálové výdavky v € | |
---|---|---|
Čerpané za celé obdobie riešenia projektu | 6 756,00 | 0,00 |
Zoznam výstupov projektu za celé obdobie riešenia
Publikačná činnosť
Kód kategórie | Konkrétny výstup, názov (ISBN, počet strán a i.) |
---|---|
AFD | Storytelling v pregraduálnej príprave pomáhajúcich profesionálov a profesionálok s využitím stratégie service learning |
AFD | Storytelling ako možnosť aktualizačného vzdelávania sociálnych pedagógov a iných pomáhajúcich profesionálov |
ADM | THE IMPORTANCE OF GLOBAL ISSUES IN PREGRADUAL PREPARATION FROM THE POINT OF VIEW OF UNIVERSITY STUDENTS |
AFD | Galková, Lucia (50%); Kurčíková, Katarína (50%): Storytelling ako možnosť aktualizačného vzdelávania sociálnych pedagógov a iných pomáhajúcich profesionálov. 2019 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1646-6 |
AED | Galková, Lucia (50%); Kurčíková, Katarína (50%): Storytelling v pregraduálnej príprave pomáhajúcich profesionálov a profesionálok s využitím stratégie service learning. 2019 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-1628-2 |
AFK | Medzinárodná konferencia SLIHE 2020, aktívna účasť a publikovaný poster: Lucia Galková - Katarína Kurčíková University students as active co-creators of education content in the topics of otherness and diversity in elementary schools |
ADM | Galková, Lucia (25%); Novocký, Michal (25%); Citterbergová, Gabriela (25%); Kurčíková, Katarína (25%): The importance of global issues in pregradual preparation from the point of view of university students. 2010 Banská Bystrica : ISBN 978-80-557-0035-9 ISSN 2464-6733 |
BDF | Publikovaný príspevok v časopise Didaktika 2020: Daniela Ivanová: Využitie písaného storytellingu vo vzdelávaní |
ACB | Vysokoškolská učebnica 2020: Lucia Galková – Katarína Kurčíková – Daniela Ivanová: Využívanie storytellingu vo vzdelávaní pre pomáhajúce profesie, ISBN 978-80-557-1749-4 |
ACB | Vysokoškolská učebnica pre Erasmus študentov a študentky 2020: Lucia Galková – Katarína Kurčíková – Daniela Ivanová: Use of storytelling in education university textbook for erasmus students |
ADM | Publikovaný príspevok Školy za demokraciu The New Educationl Review (v recenznom konaní) |
Iné výstupy (napr. e-learning, webové stránky, virtuálne laboratórium, školenia, kurzy, workshop a pod.)
Názov výstupu | Opis výstupu | Link |
---|---|---|
Vzdelávanie "Cez storytelling k inklúzii" | Vzdelávanie bolo realizované pre pedagógov a pedagogičky z UMB, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Bolo zamerané na to, ako efektívne pracovať s príbehmi v rámci uvedenej profesie. Na konkrétnych príbehoch mohli pedagógovia pochopiť, ako vznikajú naše strachy a predsudky a ako fungujú naše emócie. Spoločne si vyskúšali, ako môžu účinne prispieť k tomu, aby sa spoločnosť stala citlivejšia k ľuďom s prekážkami. Zároveň diskutovali o tom, ako emocionálne učenie viac prispieva k otváraniu dôležitých spoločenských tém a prečo je dôležité kritické myslenie vo vzdelávaní. | http://eduma.sk/cez-storytelling-k-inkluzii/ |
Vzdelávanie "Cez inkluzívny prístup k rozvoju" | Vzdelávanie bolo realizované pre realizované pre pedagógov a pedagogičky z UMB, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Počas vzdelávania sa pedagógovia a pedagogičky naučili, ako vytvárať podporné a inkluzívne prostredie pre deti a mladých ľudí na školách, v detských domovoch, na internátoch. Sprostredkovali im cez priamu skúsenosť s tvorbou inkluzívnych programov na školách, z práce s biologickými rodinami, profesionálnymi a náhradnými rodičmi, prípadne v pracovnom prostredí. | http://eduma.sk/cez-inkluzivny-pristup-k-rozvoju-2/ |
Vzdelávanie "Cez skúsenosť k poznaniu" | Vzdelávanie bolo určené len členkám riešiteľského kolektívu. Prostredníctvom vzdelávania inovovali predmety v akademickom roku 2018. Vzdelávanie bolo zamerané na to ako porozumieť predsudkom a stereotypom, ako vznikajú naše stereotypy a predsudky. Otvoril sa aj priestor na reflexiu celospoločenského diania. Naučili sa využívať prácu s reálnymi príbehmi (cez storytelling) pri príprave študentov a študentiek, peer vzdelávaní, diskusií, workshopov a pri podpore rozvoja kritického myslenia. | http://eduma.sk/cez-skusenost-k-poznaniu/ |
Akreditovaný kurz | Kurz bol založený na osobnom zážitku techník aktívnej (produktívnej) arteterapie a artefiletiky - použitím konkrétnych tvorivých činností (kresby, maľby, modelovania apod.) v rámci „arteterapeutického sedenia“ či „artefiletickej výrazovej hry a reflektívneho dialógu“. Cieľom kurzu bolo zoznámiť sa s technikami artefiletiky a arteterapie, ponúknuť námety k práci s rôznymi cieľovými skupinami, sebapoznaním získať a rozvíjať schopnosti a kompetencie v oblasti možností a stratégií pri práci s jednotlivcami a skupinami ( Rozvíjať sociálne kompetencie, sociálne vzťahy a väzby, schopnosť komunikovať a vzájomne zdieľať, prevencia psychosociálnych zlyhaní prostredníctvom umeleckých aktivít reflektovaných v skupine). | nie je |
Arte Plenér | Arte plenér bol doplnením získaných techník v akreditovanom vzdelávaní. Stretnutie bolo zamerané na osobný zážitok a prehĺbenie techník aktívnej (produktívnej) arteterapie a artefiletiky v rámci „arteterapeutického sedenia“ či „artefiletickej výrazovej hry a reflektívneho dialógu“. Cieľom bolo rozvíjanie kompetencií v oblasti : • individuálnej - uvoľnenie, sebaprežívanie a sebavnímanie, vizuálne a verbálne usporiadanie zážitkov, poznanie vlastných možností, primerané sebahodnotenie, rast osobnej slobody a motivácie, rozvoj fantázie a tvorivosti, nadhľad, celkový rozvoj osobnosti • sociálnej - vnímanie a prijatie druhých, vyjadrenie uznania hodnoty druhých, ich ocenenie, zapojenie do skupiny, kohézia, kooperácia, komunikácia, spoločné riešenie problémov, reflexia vlastného fungovania v rámci skupiny, pochopenie vzťahov, vytváranie soc. podpory. | nie je |
Seminár Ľudské práva | Vzdelávanie bolo realizované pre pedagógov a pedagogičky, účastné boli aj členky riešiteľského kolektívu. Bolo zamerané na ľudské práva, ako efektívne pracovať s uvedenou tematikou v rámci prípravy študentov na pomáhajúce profesie. Zároveň prebiehala aj diskusia o tom, ako prostredníctvom ľudských práv môžeme viac prispievť k otváraniu dôležitých spoločenských tém a prečo je dôležité kritické myslenie vo vzdelávaní. | nie je |
Konferencia Socialia | XXIII. ročník Medzinárodnej vedeckej konferencie „SOCIALIA 2019“ nadväzuje na tradície predchádzajúcich ročníkov medzinárodných vedeckých konferencií SOCIALIA, rodiskom ktorých je Pedagogická fakulta UHK Hradec Králové. Cieľom medzinárodnej konferencie „SOCIALIA 2019“ bolo: nadviazať na výsledky predchádzajúcich ročníkov konferencií SOCIALIA, pre zintenzívnenie ďalšieho rozvoja spolupráce medzi odborníkmi v oblasti prevencie a riešenia súčasných sociálnopatologických javov v krajinách V4 i v iných krajinách Európskej únie, s osobitným zreteľom na deti a mládež, podnietiť medziodborovú výmenu skúseností a poznatkov z oblasti prevencie sociálnopatologických javov z aspektu pomáhajúcich profesií, pedagogických a spoločenských vied, s osobitným zreteľom na inštitucionalizáciu sociálnej pedagogiky a asociácie sociálnych pedagógov, prehĺbiť a nadviazať ďalšiu vzájomnú interdisciplinárnu spoluprácu odborníkov sociálnych a ekonomických vied pri riešení spoločenských problémov. | nie je |
e- learning - MOODLE - Živé knižnice využívanie príbehov vo vzdelávaní | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3579 | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3579 |
e- learning - MOODLE - Sociálna práca s minoritami | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3977 | https://lms.umb.sk/course/view.php?id=3977 |
Záverečné hodnotenie príslušnej komisie KEGA
Splnil ciele výborne.