Fakulta masmediálnej komunikácie

Študijné programy
aplikované mediálne štúdiá ( denné 3 roky ) |
aplikované mediálne štúdiá ( externé 4 roky ) |
marketingová komunikácia ( denné 3 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 3 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 4 roky ) |
masmediálna komunikácia ( denné 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 4 roky ) |
teória digitálnych hier ( denné 3 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 3 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 4 roky ) |
vzťahy s médiami ( denné 3 roky ) |
aplikované mediálne štúdiá ( denné 2 roky ) |
marketingová komunikácia ( denné 2 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 2 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( denné 2 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 2 roky ) |
teória digitálnych hier ( denné 2 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 3 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 2 roky ) |
marketingová komunikácia ( denné 3 roky ) |
marketingová komunikácia ( denné 3 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 4 roky ) |
marketingová komunikácia ( externé 4 roky ) |
masmediálna komunikácia ( denné 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( denné 3 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 4 roky ) |
masmediálna komunikácia ( externé 4 roky ) |
mediálne a informačné kompetencie ( denné 3 roky ) |
mediálne a informačné kompetencie ( externé 4 roky ) |
teória digitálnych hier ( denné 3 roky ) |
teória digitálnych hier ( denné 3 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 4 roky ) |
teória digitálnych hier ( externé 4 roky ) |
Cudzojazyčné študijné programy nie sú poskytované.
Profil fakulty
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave je mladá, moderná a dynamická fakulta. Študenti si môžu vybrať z viacerých študijných odborov, ktoré majú vysokú uplatniteľnosť na trhu práce. Poslaním fakulty je poskytnúť budúcim absolventom nevyhnutné teoretické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré im umožania úspešne sa uplatniť na trhu práce a taktiež budovať úspešnú kariéru. Našich absolventov nájdete v každom slovenskom médiu, reklamnej agentúre a kreatívnom hráčskom priemysle.
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave je mladá, moderná a dynamická fakulta. Študenti si môžu vybrať z viacerých študijných odborov, ktoré majú vysokú uplatniteľnosť na trhu práce. Fakulta ponúka štúdium v odbore masmediálne štúdiá v študijných programoch – masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, teória digitálnych hier, aplikované mediálne štúdiá, vzťahy s verejnosťou - media relation (v EN jazyku). Vo všetkých študijných programoch má akreditované oba stupne vysokoškolského vzdelania: I. stupeň bakalárskeho štúdia (Bc.); II. stupeň magisterského štúdia (Mgr.). Okrem toho ponúka aj III. stupeň doktorandského štúdia (PhD.) na programe masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia a teória digitálnych hier. Poslaním fakulty je poskytnúť budúcim absolventom nevyhnutné teoretické vedomosti a praktické zručnosti, ktoré im umožania úspešne sa uplatniť na trhu práce a taktiež budovať úspešnú kariéru. Operatívne reaguje na potreby krajín Európskej únie, v ktorej tretina populácie do 35 rokov pôsobí v komunikačnej sfére (tlačených, elektronických médiách, reklamných a marketingových agentúrach, v oblasti sociálnej, politickej a inštitucionálnej komunikácie). Jej absolventov nájdete v každom slovenskom médiu, reklamnej agentúre a kreatívnom hráčskom priemysle.
Viac informácií o prijímacom konaní nájdete na našich sociálnych sieťach alebo TU.
Vzdelávanie je okrem teoretickej výučby zamerané aj na dôraz na praktiké zručnosti. Tie môžu študenti získať v rôznych ateliéroch (fotografický, rozhlasový, televízny, print a online žurnalistika), kabinetoch (marketingu, eventov, social media, PR a iné) či organizáciou alebo účasťou na rôznych LAGs a podobne. Viac info nájdete TU.
Prijímacie konanie
Marketingová komunikácia Bc., denné
Marketingová komunikácia Bc., externé
Teória digitálnych hier Bc., denné
Teória digitálnych hier Bc., externé
Aplikované mediálne štúdiá Bc., denné
Masmediálna komunikácia Bc., denné
Masmediálna komunikácia Bc., externé
Ubytovanie a stravovanie
Ubytovanie
Ubytovanie je zabezpečené v zmysle vnútornych predpisov univerzity v študentských domovoch. Pre viac informácií môžete navštíviť našu univerzitnú stránku.
Stravovanie
Stravovanie je zabezpečené v jedálňach, v budovách UCM.
Ostatné služby
Rozvoj novinárskej a mediálnej tvorby študentov je našou prioritou. Prváci až piataci sa môžu zapojiť do redakcie školského časopisu atteliér i jeho online verzie attelier.sk, pracovať na rôznych pozíciách v rádiu Aetter a pripravovať relácie a videá pre FMK TV. Tieto médiá sa snažia naučiť študentov tvoriť obsah, ktorý si môžu zaradiť do portfólia a zároveň simulujú reálne pomery v médiách, samozrejme upravené na podmienky univerzity.
Okrem akademických odborníkov, ktorí majú často za sebou pôsobenie v médiách, marketingu či hernom priemysle, spolupracujeme aj s ľuďmi z praxe. Uvedomujeme si, že odbory, ktoré sa u nás vyučujú musia byť v neustálom kontakte s realitou. Medzi výrazné mená našej školy v tomto smere patria napríklad Matúš Hliboký, Braňo Macko, Peter Šebo, Pavol Minár, Martin Klementis, Ján Kožlej a mnoho ďalších zástupcov marketingových agentúr, médií a herných štúdií, ktorí navštevujú FMK počas prednášok či seminárov či diskusií a besied pre verejnosť či konferencíí.
Počas semestra neprejde týždeň, kedy sa u nás neobjaví niekto z praxe. Akcia, ktorá združuje najviac odborníkov počas 4 dní je Týždeň vedy a techniky. Z praxou je FMK UCM prepojená aj vďaka partnerským firmám a organizáciám, ktoré pri hľadaní nových zamestnancov často oslovujú práve nás, čím zabezpepčujú našim študentom prax v odbore.
Zodpovednosť za obsah: PhDr. Peter Murár, PhD. (peter.murar@ucm.sk)
Posledná aktualizácia: 08.11.2022 13:51