Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia

Displays a valid description until 23.02.2017. It is being replaced by a department General Medicine.

Group:

Healthcare

Research area:


Examples of similar study field abroad

Odbor sa vyučuje v rámci pregraduálnych a postgraduálnych programov lekárskych fakúlt na celom svete.

Definition of related fields of study and differences between them

FBLR je interdisciplinárny odbor, ktorý sa aplikuje využíva v rámci spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek. Spolupracuje s ostatnými medicínskymi odboprmi

Absolventom doktorandského štúdia v odbore FBLR sa udeľuje titul PhD (Philosophiae doctor).

Standard length of daily study:

Standard length of external study:

 

Content of the study field - description of the first degree

Content of study field - description of the combined first and second degree

Standard length of daily study:

Standard length of external study:

 

Content of the study field - second grade description

Standard length of daily study: najviac 5 rokov

Standard length of external study: najviac 5 rokov

 

Content of the study field - description of the third grade

Absolvent má poznatky založené na súčasnom stave vedeckého poznania v odbore FBLR, ovláda vedecké metódy výskumu ľudského organizmu, pozná regulačné mechanizmy a mechanizmy vzniku a rozvoja chorôb, ktoré odbor rieši. Tieto schopnosti nadobudol štúdiom, systematickým vedeckým výskumom a samostatnou tvorivou činnosťou v odbore podľa individuálneho študijného plánu pod vedením školiteľa.

V priebehu štúdia si osvojil metodiku vedeckej práce, schopnosť orientovať sa v najnovších poznatkoch a výsledkoch v odbore, vie získavať vedecké informácie, je schopný formulovať  vedecký problém a vytýčiť si cesty jeho priešenia. Ovláda etickú stránku vedeckej práce, dokáže plánovať a realizovať výskumnú prácu, získané výsledky dokáže štatisticky spracovať vhodnými metódami a je schopný získané poznatky správne interpretovať. Je schopný prezentovať výsledky výskumu formou prednášok a publikácií a zaistiť prenos získaných poznatkov do praxe. Napomáha rozvoju odboru vedeckou, publikačnou, ale tiež pedagogickou a vedeckopopularizačnou činnosťou. Je schopný tímovej spolupráce v rámci odboru ale aj multidisciplinárnej.



Vymedzenie jadra znalosti

Nosné témy jadra znalosti tretieho stupňa vysokoškolského štúdia odboru FBLR sú viazané na hlboké poznanie všetkých oblastí odboru, na zvládnutie metodológie vedeckej práce a získanie nových originálnych vedeckých poznatkov v odbore vlastnou tvorivou prácou pod vedením školiteľa. Doktorandské štúdium sa skladá zo študijnej a vedeckej časti.

Študijná časť

Dokonalé ovládanie všetkých metodík odboru, problematiky fyzikálnej terapie, včítane elektroliečby (galvanoterapia, impulzoterapia, diadynadynamické, zmiešané prúdy, impulzné prúdy, elektrodiagnostika, stredofrekvenčné prúdy, vysokofrekvenčné prúdy, magnetoterapia, ultrazvuk, infrazvuk) masáž klasická, ostatné druhy masáže, liečebná telesná výchova, kineziológia, kineziologický rozbor. Problematika protetiky a ortotiky, ergoterapia, psychoterapie, sociálnej a pracovnej rehabilitácie, klinickej neurofyziológie.

Hlboké poznatky z balneológie a klimatoterapie. Schopnosť vykonať ergometrické vyšetrenie, vyhodnotiť jeho výsledok a na základe zistených skutočností vypracovať rehabilitačný plán kardiaka. Schopnosť aplikovať uvedené poznatrky vo vnútornom lekárstve, chirurgii, ortopédii, neurológii, gynekológii ako aj v ostatných medicínskych odboroch. Tieto vedomosti má v súlade s najnovšími poznatkami vedného odboru.

Vedecká časť

Vedecký výskum aktuálneho zvoleného problému.

Zvládnutie princípov a metodológie vedeckej experimentálnej práce a príslušnej časti práce v klinickom výskume.

Vedecká časť študijného programu má rozhodujúcu prevahu v doktorandskom štúdiu odboru.

Absolvent má schopnosť získať samostatne teoretické a praktické schopnosti, dokáže samostatne vedecky bádať a pracovať a prináša nové poznatky a ďalšie poznatky v odbore. Je schopný tvorivej činnosti, ktorou napomáha ďalšie napredovanie odboru.

History of Descriptions

Back