Otvorené vzdelávanie na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Basic informations
Thematic area: 4. Identifikácia bariér v prístupe k vysokoškolskému vzdelaniu
Project name: Otvorené vzdelávanie na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne
University: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Condition of project: Ukončený
Average number of receives points: 70,0
Request for grant (€): 63 600,00
Total project budget - including cofinancing (€): 63 600,00
Project ranking of the total number of projects in the given topic: 3/8
Financial grant of MŠVVandŠ SR
University | Item | Description | Amount |
---|---|---|---|
TnUAD | 610 | 9 763 € | |
TnUAD | 620 | 3 437 € | |
TnUAD | 631 | 1 200 € | |
TnUAD | 633 | 3 000 € | |
TnUAD | 637005 | Služby externých expertov | 31 200 € |
TnUAD | 637027 | Dohody o vykonaní práce | 7 000 € |
Together | 55 600,00 |
Target state
Cieľom realizácie jednotlivých aktivít projektu je vypracovanie interných dokumentov a analýz nad rámec zákona. Ďalej nadviazanie spolupráce s inštitúciami, ktorých sa dotýka problematika bariér a sprístupnenia štúdia pre všetky kategórie obyvateľstva. Cieľom je vypracovanie analýzy, na základe ktorej bude následne možné vykonať potrebné stavebné, technologické a metodické úpravy, tak aby bola TnUAD schopná ponúknuť študentom so ŠP kvalitné štúdium, po absolvovaní ktorého sa dokážu uplatniť na trhu práce. Vypracovanie konkrétnej projektovej dokumentácie na stavebné úpravy v súlade s požiadavkami vyplývajúcimi z analýz.
Evaluation 1
Kritérium 1 – Spôsob zabezpečenia implementácie |
---|
8 Cieľom realizácie jednotlivých aktivít projektu je vypracovanie interných dokumentov a analýz nad rámec zákona. Ďalej nadviazanie spolupráce s inštitúciami, ktorých sa dotýka problematika bariér a sprístupnenia štúdia pre všetky kategórie obyvateľstva. Cieľom je vypracovanie analýzy, na základe ktorej bude následne možné vykonať potrebné stavebné, technologické a metodické úpravy, tak aby bola TnUAD schopná ponúknuť študentom so ŠP kvalitné štúdium, po absolvovaní ktorého sa dokážu uplatniť na trhu práce. Vypracovanie konkrétnej projektovej dokumentácie na stavebné úpravy v súlade s požiadavkami vyplývajúcimi z analýz. |
Kritérium 2 – Partnerstvo |
5 Plánuje sa spolupráca s nasledovnými organizáciami: |
Kritérium 3 – Vplyv a dôležitosť projektu |
15 Výsledky aktivít budú postupne zavedené do praxe v akademickom roku 2014/2015 a 2015/2016. Budú využívané pedagogickými i nepedagogickými zamestnancami, čo bude zabezpečené aktualizovanými internými dokumentmi. Projektová dokumentácia bude využitá pri postupnom odbúraní fyzických bariér v dlhšom časovom horizonte. V závislosti od výsledkov jednotlivých analýz sa prispôsobia študijné materiály a zakúpia identifikované nevyhnutné pomôcky pre študentov so ŠP. Podľa záujmu zo strany uchádzačov a študentov sa budú dané materiály naďalej rozvíjať a zavádzať do praxe. |
Kritérium 4 – Konzistentnosť projektu |
17 Projekt vychádza z analýzy potrieb, predpokladá zapojenie študentov so ŠP do realizácie. Plánuje využiť aj iné relevantné fakulty ako aj architektov a projektantov. Zadefinované úlohy sú sčasti splniteľné, pri odstraňovaní architektonických bariér možno predpokladať problémy pri naplnení úloh do sept. 2014. |
Kritérium 5 – Ciele projektu |
16 Cieľom realizácie jednotlivých aktivít projektu je vypracovanie interných dokumentov a analýz nad rámec zákona. Ďalej nadviazanie spolupráce s inštitúciami, ktorých sa dotýka problematika bariér a sprístupnenia štúdia pre všetky kategórie obyvateľstva. Cieľom je vypracovanie analýzy, na základe ktorej bude následne možné vykonať potrebné stavebné, technologické a metodické úpravy, tak aby bola TnUAD schopná ponúknuť študentom so ŠP kvalitné štúdium, po absolvovaní ktorého sa dokážu uplatniť na trhu práce. Vypracovanie konkrétnej projektovej dokumentácie na stavebné úpravy v súlade s požiadavkami vyplývajúcimi z analýz. |
Kritérium 6 - Skúsenosti zodpovednej osoby |
10.00 Pani doc. Ing. Marta Kianicová, PhD. patrí medzi skúsených manažérov, je prorektorkou pre vzdelávanie na TnU. Je predpoklad, že plánovaní riešitelia sa aktívne zapoja. Postrádam skúsenosti z oblasti práce s osobami so ŠP, čo môže v tíme prinášať komplikácie a nevhodné riešenia. Zapojenie externistov sa zdá byť kľúčové. |
Total points |
71.00 |
Overall comment |
Vysoká škola má za úlohu vytvárať zodpovedajúce podmienky štúdia pre študentov so špecifickými podmienkami (ďalej len ŠP) bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne (ďalej TnUAD) má vydanú Organizačnú smernicu pre uchádzačov a študentov so špecifickými potrebami na Trenčianskej univerzite Alexandra Dubčeka v Trenčíne. V danej smernici sú špecifikovaní samotní študenti so špecifickými potrebami, ich minimálne nároky, postup prijímacieho konania, zápis, starostlivosť o takýchto študentov, priebeh štúdia a úloha koordinátora. Daná smernica však nepopisuje aktuálny stav a podmienky pre študentov so ŠP a takisto v nej nie je popísaný postup odbúravania prekážok resp. vytvárania vhodnejších podmienok pre študentov so ŠP. Univerzitná web stránka obsahuje záložku pre študentov so ŠP - http://www.tnuni.sk/studenti/socialna-starostlivost/specificke-potreby-studentov/, kde sú uvedené doklady potrebné na účely vyhodnotenia špecifických potrieb, taktiež informácia o možnosti bezbariérového ubytovania a kontakt na zodpovednú osobu. V súčasnosti má TnUAD bezbariérový prístup do budovy rektorátu a do budovy Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov, ktorú navštevuje najviac študentov a aj študenti so ŠP. Cieľom realizácie jednotlivých aktivít projektu je vypracovanie interných dokumentov a analýz nad rámec zákona. Ďalej nadviazanie spolupráce s inštitúciami, ktorých sa dotýka problematika bariér a sprístupnenia štúdia pre všetky kategórie obyvateľstva. Cieľom je vypracovanie analýzy, na základe ktorej bude následne možné vykonať potrebné stavebné, technologické a metodické úpravy, tak aby bola TnUAD schopná ponúknuť študentom so ŠP kvalitné štúdium, po absolvovaní ktorého sa dokážu uplatniť na trhu práce. Vypracovanie konkrétnej projektovej dokumentácie na stavebné úpravy v súlade s požiadavkami vyplývajúcimi z analýz. Projekt spĺňa kritériá kladené v tejto výzve na rozvojové projekty. Jeho realizácia by mala prispieť k zlepšeniu úrovne podpory študentov so ŠP na univerzite. |
Draft amending budget |
Celkový rozpočet projektu: 63 600 € z toho financované žiadateľom (a spolupracujúcimi vysokými školami) 0 €. Výdavky na spotrebný materiál i na mzdy sa zdajú byť nadhodnotené. Odporúčam pri uzatváraní kontraktov žiadať podrobnejšiu špecifikáciu jednotlivých položiek. |
Recommendation |
finance
Comment - the conditions under which I recommend financing Odporúčam pri uzatváraní kontraktov žiadať podrobnejšiu špecifikáciu jednotlivých položiek, podľa toho upresniť rozpočet. |
Evaluation 2
Kritérium 1 – Spôsob zabezpečenia implementácie |
---|
8 V popise súčasného stavu predkladateľ projektu uvádza, že má v súčasnosti zabezpečený bezbariérový prístup do budovy rektorátu a Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov, ktorú navštevuje najviac študentov, vrátane študentov so špeciálnymi potrebami. Zároveň majú spracované interné predpisy vo vzťahu k študentom so špeciálnymi potrebami. |
Kritérium 2 – Partnerstvo |
6 Projekt počíta s participáciou organizácií, ktoré sa dlhodobo venujú zlepšovaniu podmienok osôb so špecifickými potrebami, čo je predpoklad toho, že pri realizácii projektu bude braný zreteľ na skvalitnenie prístupnosti vzdelania pre rôzne druhu zdravotného postihnutia. Takisto aj na implementáciu článkov Dohovoru o právach ľudí so zdravotným postihnutím - prístupnosť informácií, dokumentov, študijných materiálov, vrátane podpory nezávislého života. |
Kritérium 3 – Vplyv a dôležitosť projektu |
19 Projekt je orientovaný na viaceré súčasti školy, aktivity projektu sa zameriavajú na mapovanie viacerých druhov bariér: informačné, komunikačné, fyzické. Následne budú realizované aktivity zamerané na postupné odstraňovanie týchto bariér, navrhnutý spôsob zabezpečenia prístupnosti, časový harmonogram ako aj finančné požiadavky. Vyhotovená bude projektová dokumentácia potrebná k stavebným úpravám v objektoch univerzity - prístup do jednotlivých budov a ich priestorov, budovanie hygienických zariadení, zriadenie parkovacích miest a uľahčenie prístupu ku štúdiu. |
Kritérium 4 – Konzistentnosť projektu |
16 Ciele projektu sú orientované na zlepšenie súčasnej situácie v oblasti prístupnosti vzdelávania pre osoby so zdravotným postihnutím na univerzite. Projekt má priamu väzbu na dlhodobý zámer školy a nie je len jednorázovou aktivitou. Jednotlivé aktivity projektu zamerané na dosiahnutie cieľov projektu sú popísané jasne, v časovom slede a je možné ich kontrolovať. Rozpočet je takisto zostavený jasne a zrozumiteľne. Výsledky a výstupy projektu je možné využiť v školách s podobným zameraním a akreditovanými študijnými programami ako má predkladateľ. |
Kritérium 5 – Ciele projektu |
14 Ciele projektu sú postavené správne, je ich však pomerne veľa vzhľadom na časový limit projektu. Na ciele projektu časovo aj obsahovo naväzujú aktivity projektu, do ktorých sú zapojení zamestnanci školy, študenti so špeciálnymi potrebami, ale aj zdraví študenti. Takýto prístup napomáha scitlivovaniu vzťahov zdravej verejnosti k osobám so zdravotným postihnutím. |
Kritérium 6 - Skúsenosti zodpovednej osoby |
6.00 Zodpovedná osoba má skúsenosti s realizáciou projektov, čo je dôležitým predpokladom úspešnosti projektu a dosiahnutia jeho cieľov. Z hľadiska organizačnej štruktúry univerzity je v pozícii, ktorá umožňuje vo veľkej miere aktívne presadzovať opatrenia na zlepšenie prístupnosti vzdelávania pre osoby so špeciálnymi potrebami. |
Total points |
69.00 |
Overall comment |
Projekt odporúčam financovať s výhradou. Ciele projektu zodpovedajú výzve ministerstva školstva, odporúčam vypustiť niektoré aktivity a zamerať sa radšej na menší rozsah s kvalitnými výstupmi. |
Draft amending budget |
K rozpočtu nemám pripomienky. |
Recommendation |
to be financed on condition
Comment - the conditions under which I recommend financing dopracovať akčný program debarierizácie univerzity. |