Podpora pri poskytovaní a uskutočňovaní doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
Basic informations
Thematic area: 2022.1. Téma 1: Podpora poskytovania a uskutočňovania doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
Project name: Podpora pri poskytovaní a uskutočňovaní doplňujúceho pedagogického štúdia alebo rozširujúceho štúdia
University: Katolícka univerzita v Ružomberku
Condition of project: Ukončený
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
7 Stanovenie merateľných ukazovateľov zo strany KU v Ružomberku čiastočným spôsobom reflektuje špecifické požiadavky príslušnej výzvy, a to, že podpora má smerovať najmä na tie rozvojové projekty, ktoré v rámci merateľných ukazovateľov budú kumulatívne deklarovať vyšší počet odhadovaných absolventov DPŠ alebo RŠ, resp. v ktorých ich absolventi získajú kvalifikačný predpoklad na výkon pracovnej činnosti „učiteľ“ pre priorizované predmety ako sú matematika, fyzika, chémia, informatika, anglický jazyk, technika, slovenský jazyk. |
Konzistentnosť projektu |
18 Jednotlivé aktivity projektu nie úplne na seba logicky nadväzujú. Skôr by som volila najprv prieskumy/evaluáciu procesov, následne vyriešila problémy s wifi pripojením a až následne, aj na základe výsledkov z prieskumov, volila technické dovybavenie programov DPŠ a RŠ, resp. vybudovanie špecializovaných laboratórií. Riešiteľský tím v rozsahu 5 osôb sa mi zdá veľmi malý vzhľadom na rozsah aktivít rôzneho charakteru a objem požadovanej dotácie. |
Rozpočet projektu |
19 Rozpočtované výdavky na mzdy a odmeny zamestnancov, resp. dohodárov, sú predpokladané vo výške približne 47 % z celkovej požadovanej dotácie, čo zodpovedá špecifickým podmienkam danej výzvy, a tou je predovšetkým podpora interných kapacít verejných vysokých škôl za účelom zvyšovania kvalifikácie pedagogických a odborných zamestnancov škôl v programoch DPŠ alebo RŠ. Predpokladané výdavky sú podľa charakteru jednotlivých aktivít rozpočtované na príslušných rozpočtových položkách či podpoložkách EK. |
Hodnota projektu |
30 Primárnym cieľom tohto projektu je zlepšenie dostupnosti štúdia, t. j. zvýšenie počtu uchádzačov DPŠ a RŠ, s čím súvisí nárast a podpora mzdových výdavkov zamestnancov KU, ktorí sa reálne podieľajú na poskytovaní a uskutočňovaní DPŠ a RŠ v akademickom roku 2022/2023, a tým aj skvalitnenie systému profesijného rozvoja podľa zákona č. 138/2019 Z. z. Daný rozvojový projekt však bližšie nešpecifikuje, ako sa zmení obsah či kvalita vzdelávania v oblasti DPŠ alebo RŠ a akú pridanú hodnotu tým získajú daní absolventi uvedených programov, okrem zlepšenia technického či digitálneho vybavenia. Absentuje mi v ňom pridaná hodnota projektu vo forme zvýšenej kvality vzdelávania v tejto oblasti zameranej najmä na absolventov daných programov. |
Total points |
74.00 |
Evaluation 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
7 Aktivity projektu úzko súvisia s dlhodobým zámerom Univerzity, ktorá má tento zámer vypracovaný na roky 2018-2023. Aktivity vychádzajú aj z dlhodobého zámeru Pedagogickej fakulty vypracovaného na rovnaké obdobie. Akčný plán však absentuje. |
Konzistentnosť projektu |
25 Jednotlivé aktivity na seba logicky nadväzujú a sú v súlade s napĺňaním dlhodobého zámeru Univerzity. Z časového hľadiska sú aktivity uskutočniteľné v plnom rozsahu. Projekt má 5 riešiteľov vrátane zodpovednej riešiteľky. |
Rozpočet projektu |
20 Rozpočet je správne vyvážený. S výnimkou aktivity 1, ktorá zahŕňa odmeny vyučujúcim a riešiteľskému kolektívu, ostatné aktivity predstavujú adresný spôsob rozvoja prostredníctvom didaktických pomôcok, didaktickej techniky, testových batérií, prípravy študijného materiálu a výpočtovej techniky. |
Hodnota projektu |
32 Hlavným cieľom projektu je pripraviť a zabezpečiť efektívnejší, kvalitnejší a dostupnejší systém celoživotného vzdelávania v profesijnom rozvoji pedagogických a odborných zamestnancov. Konkrétne ide o zlepšenie dostupnosti štúdia a rozšírenie ponuky odborov, teda skôr kvantitatívne ukazovatele. Kvalitu majú zabezpečiť nové učebne a didaktické pomôcky, čo je len časťou garancie pridanej hodnoty projektu, ktorá sa má odzrkadliť vo zvýšenej kvalite vzdelávania. |
Total points |
84.00 |