Vybudovanie modernej konferenčnej techniky
Basic informations
Thematic area: 2018.1. Podpora vysokých škôl pri napĺňaní ich dlhodobých zámerov
Project name: Vybudovanie modernej konferenčnej techniky
University: Univerzita J. Selyeho
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
15 Predložený projekt reaguje na DDZ univerzity, ktorý je príjemne spracovaný. Oceňujem najmä zhodnotenie predchádzajúcich cieľov a postavenie nových na tejto báze. Každopádne, projekt smeruje k podcieľom 1.1, čiastočne aj 2.1. Projekto sa sústredí na tlmočnícku techniku dostupnú v univerzitnej konferenčnej sále, ktorá má podľa predkladateľa cez 12 rokov a trpí poruchami. Sprístupnenie obsahu vzdelávania aj cez online a real-time kanály je relevantná stratégia, na ktorej pracuje mnoho univerzít doma aj v zahraničí. Z tohto pohľadu je teda zlepšenie infraštruktúry pre prístup k obsahu vhodnou témou. |
Kvalita projektu |
18 Projekt je navrhnutý do 4 fáz, čo je rozumné a zodpovedá bežným praktikám na trhu, keď sa postupuje postupne. Čo sa týka navrhovanej dĺžky aktivít, niektoré sú dosť ambiciózne - napr. návrh za 1 mesiac, ale pravdepodobne existuje nejaká príprava... Bolo by vhodné mať pre každú aktivitu merateľný ukazovateľ, ktorý by pomohol zhodnotiť, či dochádza alebo došlo k jej efektívnej realizácii. Napr. pri navrhovanom výstupe z aktivity č.1 vo forme finálneho zoznamu komponentov, by bolo vhodnejši hovoriť o architektúre či návrhu komplexného riešenia a jeho integrácie, a teda ako ukazovateľ použiť napr. dosiahnutie určitej prenosovej kapacity, kvality prenosu, podpory určitého počtu paralelných pripojení a pod. Takto viete návrh zhodnotiť, či spĺňa aj strategické ciele... |
Rozpočet projektu |
13 Projekt sa zameriava na nákup infraštruktúry do konferenčnej miestnosti typu mikrofóny, kamery, streamingový systém, strihanie videa a pod. Otázkou je samotné úložisko, knižnica dát/videí - je k dispozícii, je súčasťou projektu? |
Riadenie projektu |
9 Sponzorom projektu je mgr. Méri, ktorý z pozície riaditeľa centra informačných služieb je vhodnou osobou na realizáciu tohto rozvojového projektu. Jeho prítomnosť zároveň zabezpečuje manažérsku pozornosť. Z hľadiska ambície a časovej náročnosti je projekt úmerne plánovaný, je realistický a je vysoko pravdepodobné, že dokáže úspešne prebehnúť. |
Hodnota projektu |
24 Projekt smeruje k zavedeniu modernej technológie na univerzitu, následne aj s potenciálom priamo do pedagogických procesov. V tomto zmysle tu je potenciál na vytvorenie pridanej hodnoty. Keďže projekt si kladie len relatívne široké ambície týkajúce sa počtu pripojených používateľov a podobne, je ťažké úplne zhodnotiť celkovú hodnotu. Odporúčal by som uviesť konkrétne scénare, ktoré univerzita s takto vybavenou miestnosťou plánuje - len útržkovito sú spomínané medzinárodné konferencie, dištančné vzdelávanie a pod. Tu by sa žiadalo viac obsahu, aby hodnota bola explicitnejšie viditeľná. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je zaujímavý a realizovateľný, má potenciál zvýšiť imidž školy a ukázať jej modernejšiu tvár. Niekoľko odporúčaní som uviedol vyššie, v sekciách jednotlivých kritérií hodnotenia. |
Total points |
79.00 |
Evaluation 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
20 Dlhodobý zámer univerzity obsahuje nasledovné opatrenia, ktorých sa projekt dotýka: modernizácia výučbových priestorov takými technológiami, ktoré zefektívnia prácu učiteľa, modernizujú edukačný proces a vytvoria podmienky pre samoštúdium študentov (Cieľ 1.1), organizácia medzinárodných vedeckých konferencií (Cieľ 2.2), zabezpečenie servis, obnovu, podporu a bezproblémový chod technickej infraštruktúry informatických systémov (Cieľ 7.1) a zabezpečenie flexibility, bezpečnosti a stability vlastných informačných systémov (Cieľ 7.1). Navrhované aktivity sú relevantné z hľadiska definície DZ. |
Kvalita projektu |
20 Projekt sa orientuje na zabezpečenie novej multifunkčnej konferenčnej techniky v konferenčnej sále univerzity. Bude k dispozícii pri medzinárodných vedeckých konferenciách a sympóziách, slávnostných podujatiach, akademických obradoch a iných. Budú sa dať nahrávať prednášky, prípadne online streaming udalostí. Projekt konštatuje, že by sa v nej mohli konať aj prednášky v rámci dištančného vzdelávania, ale nedozvedáme sa, či už také prednášky prebiehajú, alebo ak neprebiehajú, tak či absencia vybavenia je dôvod. |
Rozpočet projektu |
10 Viď nižšie. |
Riadenie projektu |
5 Viď nižšie. |
Hodnota projektu |
15 Projekt má nasledovné nedostatky: nie je jasné, ako sa zostavil rozpočet, keď prvá aktivita má v popise definovať, čo je potrebné pre modernizáciu. Ale zrejme ide o odhad, v komentári sa tvrdí, že robili predbežný prieskum trhu. Oveľa závažnejším nedostatkom je absencia popisu frekvencie udalostí, ktorých kvalita by mala narásť po realizácii tohto projektu. Koľko medzinárodných konferencií sa ročne koná? Koľko iných akademických udalostí? Ako sa zisťovali počty potenciálnych účastníkov, ktorí sa chceli no nemohli zúčastniť a radi by využili online streaming? Prečo nestačí len záznam z podujatia? V akej fáze sú rozpracovné plány dištančného vzdelávania, ktoré môže využiť novú techniku? Merateľné ukazovatele sa zdajú byť nadhodnotené: kapacita najväčšej miestnosti, ktorá je vybavená vhodnou technikou stúpne z 20 na 300 (mala sa obnovovať technika v konferenčnej sále, toto je veľká nezrovnalosť). Rozpočet neobsahuje mzdy, ale komentár áno, usudzujem, že rozpočet nie je finálny. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Odporúčam nefinancovať pre veľa nezrovnalostí v popise projektu a nedostatku informácií pre posúdenie pridanej hodnoty realizácie projektu (prípadne doplniť) . |
Total points |
70.00 |