Rozvoj zručností študentov doktorandského štúdia na Prešovskej univerzite v Prešove na podporu publikovania v zahraničí
Basic informations
Thematic area: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Project name: Rozvoj zručností študentov doktorandského štúdia na Prešovskej univerzite v Prešove na podporu publikovania v zahraničí
University: Prešovská univerzita v Prešove
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Pridaná hodnota |
---|
5 Na PU realizuje jazykovú prípravu doktorandov Ústav jazykových kompetencií v rozsahu dvoch semestrov.Takáto časová dotácia je nevyhovujúca, doktorand po absolvovaní týchto kurzov nezíska potrebnú zručnosť v AJ. Projekt má naplánované prakticky len dve aktivity - prvá: vytvorenie štvorsemestrálneho uceleného bloku voliteľných predmetov cudzích jazykov, ktorý bude mať dve úrovne - Akademické písanie a Ústny jazykový prejav. Jazyková príprava bude prebiehať v AJ. V rámci projektu chcú pripraviť nové učebnic AJ pre doktorandov "Anglický jazyk pre študentov doktorandského štúdia a "Publish or Perish. Praktická príručka pre študentov doktorandského štúdia na publikovanie v zahraničí". |
Systémovosť |
4 Systémová zmena znamená rozšírenie vyučovania AJ pre doktorandov z dvoch semestrov na 4 semestre. |
Konzistentnosť |
4 Plánované aktivity vychádzajú z doterajšej jazykovej prípravy doktorandov v AJ, rozšírenie kurzov AJ pre doktorandov na 4 semestre, čo prinesie zlepšenie jazykových zručností doktorandov po ukončení štúdia a zlepší ich zručnosti v publikačnej činnosti a sú čiastkovo v súlade s dlhodobým zámerom. Dôležitou časťou aktivity je príprava dvoch učebníc angličtiny pre doktorandov. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
4 V rámci projektu sa plánuje vytvorenie kurzov AJ pre študentov doktorandského štúdia. Kurzy budú mať podobu blokov voliteľných predmetov počas 4 semestrov. Okrem toho budú vypracované dve nové učebnice angličtiny pre doktorandov a zakúpených 1500 kusov publikácií a didaktickej literatúry pre potreby pedagógov knižnice Centra celoživotného a kompetenčného vzdelávania PU. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
4 Merateľnými ukazovateľmi sú počty doktorandov participujúcich na kurzoch jazykového a praktického vyučovania - 50 počas 2018 a 50 počas 2019. Napísanie a vydanie dvoch učebníc pre doktorandov (400 ks) a vytvorenie blokov inovovaných ŠP AJ pre doktorandov. Výstupom projektu je aj vybudovanie knižnice na Ústave jazykových kompetencií pre potreby vyučujúcich a doktorandov. |
Rozpočet |
3.00 Rozpočet je pomerne jednoduchý, pretože na projekte pracuje cca 6 osôb. Rozpočet tvoria mzdové prostriedky, 5-dňové pracovné cesty do Lipska a Dublinu pre 5 osôb, nákup výpočtovej techniky 5 ks notebooky, 5 ks stolových PC s monitormi (6000 EUR) a nákup 1500 ks publikácií a didaktickej literatúry pre potreby vyučujúcich a doktorandov v hodnote 20 800 EUR, čo priamo nesúvisí s aktivitami projektu. |
Manažment projektu |
4 Plánované aktivity bude realizovať Centrum celoživotného vzdelávania a kompetenčného vzdelávania PU s Univerzitnou knižnicou PU. Metodik 1 a lektor 1 je tá istá osoba (docent na Ústave jazykových kompetencií), metodik 2 a lektor 2 je tá istá osoba (riaditeľ Univerzitnej knižnice). Zodpovedný riešiteľ projektu bude zodpovedať za administráciu projektu. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
4 Projektom vytvorená jazyková a formálna výučba doktorandov bude pokračovať aj po ukončení projektu, predpokladá sa, že si doktorandi budú voliť uvedené bloky predmetov vo vlastnom záujme aj po ukončení projektu |
Záverečný komentár a odporúčania |
Ide o projekt Centra celoživotného vzdelávania a kompetenčného vzdelávania PU, nepokrýva aktivity pre celú univerzitu na zlepšenie internacionalizácie vzdelávania. |
Total points |
47.00 |
Evaluation 2
Pridaná hodnota |
---|
2 - |
Systémovosť |
2 - |
Konzistentnosť |
2 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
2 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
2 - |
Rozpočet |
2.00 - |
Manažment projektu |
1 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
2 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt, žiaľ, neposilňuje zásadným spôsobom medzinárodný rozmer vysokoškolského vzdelávania na danej inštitúcii, aj keď by mohol, ak by bol naplánovaný inak (myšlienka školení soft-skills v kombinácii s nástrojmi internacionalizácie má značný potenciál, ale naplánovaná realizácia má máločo spoločné s konceptom „internacionalizácie doma“). |
Total points |
22.50 |