Internacionalizácia vzdelávania na EU v Bratislave
Basic informations
Thematic area: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Project name: Internacionalizácia vzdelávania na EU v Bratislave
University: Ekonomická univerzita v Bratislave
Condition of project: Ukončený
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 339 104,00 |
Evaluation 1
Pridaná hodnota |
---|
9 V rámci projektu je plánovaná inovácia existujúcich ŠP v cudzích jazykoch a vytvorenie nových, zvýšenie počtu ŠP so spoločným/dvojitým diplomom, ďalej vytvorenie Univerzitného študijného centra pre študentov ŠP v cudzích jazykoch. Do aktivít budú zapojení experti s partnerských zahraničných VŠ. Aktivity a výstupy z projektu prispejú k internacionalizácii vzdelávania na univerzite a finančné prostriedky vložené do projektu sú dobrou investíciou pre rozvoj medzinárodného vzdelávania. |
Systémovosť |
9 Aktivity projektu prispejú k systémovým zmenám, plánované vytvorenie Univerzitného študijného centra pre zahraničných študentov s jedným novým pracovným miestom na celý úväzok a jedno pracovné miesto na polovičný úväzok skvalitní služby pre zahraničných študentov, plánovaný externý audit aktivít v oblasti internacionalizácie a implementácia jeho odporúčaní prispejú k systémovej zmene vo vzdelávaní. |
Konzistentnosť |
9 V rámci aktivít plánujú inovovať existujúce ŠP v cudzích jazykoch na I. a II. stupni vzdelávania v spolupráci s renomovanými zahraničnými univerzitami. Tieto ŠP majú na univerzite trvalé miesto vo vzdelávaní, niektoré z nich sa končia spoločnými alebo dvojitými diplomami. Škola si uvedomuje nízky počet zahraničných študentov, ako aj nedostatočný počet ŠP v cudzom jazyku na I. stupni. V súčasnosti sú niektoré ŠP v cudzom jazyku zabezpečované výlučne zamestnancami univerzity. Zlepšenie očakávajú po implementácií plánovaných aktivít v projekte zameraných na internacionalizáciu vzdelávania. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
8 Realizovaním projektu sa posilní internacionalizácia vzdelávania, odstránia sa, resp. sa zmiernia doterajšie slabé miesta v poskytovaní vzdelávania v cudzích jazykoch. Predpokladá sa účasť zahraničných lektorov vo výučbe ŠP v cudzích jazykoch na I. a II. stupni vzdelávania, rozšírená ponuka ŠP na báze dvojitých diplomov, ako aj nové alebo inovované ŠP v cudzom jazyku posilnia atraktívnosť ŠP. V rámci projektu budú vyškolení učitelia v oblasti kvality, ktorí sú potrební pre úspešnú medzinárodnú akreditáciu. Aktivity plánované v projekte sú naplánované tak, že sa dajú zvládnuť v priebehu projektu. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
9 Merateľné ukazovatele aktivít sú číselne primerané a kontrolovateľné, výstupy projektu sú podrobne rozpísané podľa jednotlivých aktivít. |
Rozpočet |
10.00 Rozpočet je prehľadný, je v súlade s plánovanými aktivitami, vychádza z reálnych nákladov na jednotlivé výstupy z projektu, komentár k rozpočtu je urobený podľa aktivít, prehľadný. |
Manažment projektu |
9 Manažovanie projektu má na starosti koordinátor projektu, ktorý je zamestnancom univerzity. Finančné riadenie projektu bude zabezpečovať finančný manažér, rovnako zamestnanec univerzity. Inovovanie existujúcich a prípravu nových syláb budú mať v kompetencii pedagógovia v úzkej spolupráci so zahraničnými lektormi. Do aktivít spojených s propagáciou ŠP v cudzích jazykoch a materiálno-technického zabezpečenia výučby ŠP v cudzích jazykoch budú zapojení pracovníci novovzniknutého Univerzitného študijného centra, aktivity súvisiace s kvalitou bude manažovať prorektorka pre manažovanie akademických projektov spolu s Centrom pre zabezpečenie a podporu kvality. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
8 Programy v cudzích jazykoch majú na univerzite niekoľkoročnú tradíciu a majú vybudované dobré meno. Je predpoklad, že aj po ukončení projektu budú inovované a nové ŠP v cudzích jazykoch prosperovať, že sa univerzite podarí získať väčší počet zahraničných študentov, chcú sa orientovať na susedné krajiny aj na študentov z Ukrajiny. Univerzita predpokladá financovanie zahraničných lektorov v ŠP cudzích jazykov z prostriedkov, ktoré prinesú zahraniční študenti. Univerzita má záujem o medzinárodnú akreditáciu, chce spĺňať medzinárodné štandardy vo všetkých oblastiach svojej činnosti. Pre novozriadené Univerzitné študijné centrum má plánované financie aj po ukončení projektu. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Aktivity plánované v projekte prispejú k internacionalizácii vzdelávania, pomôžu univerzite skvalitniť ŠP v cudzích jazykoch, získať zahraničných lektorov existujúcich partnerských zahraničných VŠ, zlepšíť služby pre zahraničných študentov a prispeje k propagácii univerzity. Bez aktívnej propagácie ŠP v cudích jazykoch a kvalitných služieb pre zahraničných študentov nie je možné získať a udržať väčší počet zahraničných študentov, preto vítam zriadenie Univerzitného študijného centra pre zahraničných študentov. |
Total points |
106.50 |
Evaluation 2
Pridaná hodnota |
---|
7 - |
Systémovosť |
7 - |
Konzistentnosť |
7 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
6 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
6 - |
Rozpočet |
6.00 - |
Manažment projektu |
7 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
7 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Aktivita I. |
Total points |
78.00 |
Evaluation 3
Pridaná hodnota |
---|
6 Aktivity projektu predpokladajú vytvorenie/inováciu spoločných študijných programov, tréning vysokoškolských učiteľov podľa štandardov medzinárodnej akreditácie, ako aj účasť zahraničných lektorov na vzdelávacom procese na EUBA. V rámci projektu je naplánovaných množstvo krátkodobých účastí zahraničných lektorov pre blokovú výučbu. Bloková týždňová alebo dvojdňová má svoje limity a nepodporuje dlhodobé zmeny. účasť na seminároch v rámci medzinárodnej akreditácie nie je jasná, ak je cieľom tréning, ten by mohol byť efektívnejší za účasti lektora/trénera na vysokej škole. |
Systémovosť |
8 splnenie a implementácia štandardov vzdelávania orientovaného na vzdelávacie výsledky má charakter systémovej zmeny. Zavedenie podpory študentov pri riešení administratívnych prekážok rovnako predstavuje systémový prvok. Propagačné aktivity sú reakciou na nízky počet / záujem o štúdium, otázne je, či je prístup cez sociálne siete najefektívnejší. |
Konzistentnosť |
9 Aktivity reflektujú predchádzajúce činnosti v internacionalizácii, väzbu na ciele získania medzinárodnej akreditácie, a problematické body zhrnuté v opise súčasného stavu. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
8 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
8 MU prakticky len vyjadrujú počet plánovaných aktivít v jednotlivých rokoch. |
Rozpočet |
7.00 Rozpočet je zostavený relatívne konzistentne a aj vysvetlený. Nie je jasný rozsah/ zmysel propagácie mimo obdobia náboru študentov/podávania prihlášok. rovnako účasť na seminároch v zahraničí a paralelne in house tréning. |
Manažment projektu |
8 bloková výučba má svoje limity a istým spôsobom narúša bežnú činnosť vysokej školy. zmena systému hodnotenia študentov a otvorenie nových programov je zavedením do bežného života. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
6 Podstatná časť rozpočtu je určená na blokovú výučbu a s tým spojené náklady. nie je jasné, ako sa univerzite podarí tieto výdavky kryť v budúcnosti, keďže nie je jasná väzba na počet študentov, ktorí budú potenciálne hradiť školné / dotovaní. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt sa zameriava na viaceré aktivity, z hľadiska nákladovosti je otázna udržateľnosť niektorých aktivít. Získanie medzinárodnej akreditácie a s tým spojený tréning vysokoškolských učiteľov môžu mať v sebe značný potenciál. Rovnako nie je jasné, nakoľko sa účasť zahraničných lektorov stane štandardnou súčasťou akademického života v budúcnosti. ich angažovanie len ako externých učiteľov limituje ich potenciálny vplyv na zmeny na univerzite z titulu vytvárania medzinárodného prostredia (intenzívne veľa odučím a idem domov). |
Total points |
90.00 |