Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na Univerzite sv. Cyrila a Metoda prostredníctvom internacionalizácie
Basic informations
Thematic area: 2016.2. Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie
Project name: Zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na Univerzite sv. Cyrila a Metoda prostredníctvom internacionalizácie
University: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Condition of project: Nefinancovaný
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Pridaná hodnota |
---|
5 Ako sa v projekte uvádza, univerzita nemá v súčasnosti vlastnú stratégiu internacionalizácie, ktorú treba pripraviť, schváliť a zároveň zabezpečiť pravidelný audit aktivít v oblasti internacionalizácie. Z toho asi vyplýva, že navrhované aktivity v projekte sú dosť nesúrodé, je ich príliš veľa (15) a navzájom nie sú poprepájané, niektoré s internacionalizáciou vzdelávania ani nesúvisia. Aktivity sú len stručne uvedené, žiadal by sa ich podrobnejší opis. |
Systémovosť |
4 Príliš veľa aktivít, veľmi rôznorodých, nenadväzujú na seba, nevedú k systémovým zmenám. Ako systémovú možno považovať aktivitu č. 1 - Analáza súčasného stavu dokumentácie UCM súvisiacej s internacionalizáciou VŠ vzdelávania a jej optimalizácia, ktorá by mala viesť k vypracovaniu stratégie internacionalizácie. |
Konzistentnosť |
4 Niektoré aktivty sú v súlade s dlhodbým zámerom školy. Dobrým východisko je, že univerzita chce pripraviť svoju stratégiu internacionalizácie vzdelávania. |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
3 Aktivity na seba nie sú navzájom ani obsahovo, ani časovo previazané. Mnohé aktivity by mohli byť zaujímavé, ale nie je jasné, čo sa v rámci aktivity bude diať. Napr. Aktivita 14: Vznik a rozvoj Labu diogitálnej humanistiky na FF (opísaná v 3 riadkoch, z ktorých nie je celkom jasné, čo konkrétne aktivita prinesie), rovnako aj aktivita 6: Vybudovanie medzinárodného portálu pre praktické vyučovanie predmetu - Hodnotenie kvality zobrazovania v rádiológii na IFBLR UCM (opis aktivity na 3 a pol riadku, z opisu nie je celkom jasné, čo sa všetko v aktivite udeje) ap. Jediná aktivita, ktorá je podrobne opísaná je aktivita 8: Príprava a vydanie vedeckej publikácie s plánovaným názvom Teoretical aspects of Media Relations na FMK - zase nie je vysvetlené, ako súvisí s internacionalizáciou vzdelávania. |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
4 Merateľných ukazovateľov je 9 - aktivít 15. To asi znamená, že všetky aktivity nie sú merateľné. |
Rozpočet |
4.00 K rozpočtu nemám zásadné pripomienky, zastavila som sa pri poslednej položke v roku 2019 - Osobné náklady vo výške 105 000 EUR, z toho z dotácie 100 000, spolu za rok osobné náklady činia z dotácie 138 200 EUR. Z komentáru nie je jasné, prečoje v poslednom roku takáto vysoká suma určená na osobné náklady. |
Manažment projektu |
5 Z jednou z aktivít - Aktivita 15: Projektový manažment a administrácia projeku. |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
4 Konkrétny plán, ako ďalej pokračovať v aktivitách, ktoré boli naplánované pre projektové obdobie, univerzita nepredložila. Je len všeobecná deklarácia, že budú ďalej pokračovať v začatých aktivitách. |
Záverečný komentár a odporúčania |
Tak, ako sa uvádza v projekte, najskôr treba vypracovať stratégiu internacionalizácie vzdelávania pre univerzitu, potom sa budú dobre navrhovať aktivity zamerané na zlepšenie kvality vzdelávania. |
Total points |
48.50 |
Evaluation 2
Pridaná hodnota |
---|
4 - |
Systémovosť |
5 - |
Konzistentnosť |
3 - |
Kvalita projektu a jeho aktivít |
3 - |
Merateľné ukazovatele a výstupy |
5 - |
Rozpočet |
5.00 - |
Manažment projektu |
5 - |
Udržateľnosť aktivít a spoluúčasť |
6 - |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt do značnej miery míňa jeden zo základných cieľov výzvy, a to „prispieť k systémovej zmene vo využívaní internacionalizácie“. Len niektoré aktivity majú potenciál naplniť tento cieľ, ale ich opis a udržateľnosť nie sú dostatočne konkrétne na potvrdenie tohto odhadu. |
Total points |
54.50 |