Komplexná informačná podpora ubytovania a stravovania na UK
Basic informations
Thematic area: 2015.2. Rozvojové projekty verejných vysokých škôl
Project name: Komplexná informačná podpora ubytovania a stravovania na UK
University: Univerzita Komenského v Bratislave
Condition of project: Ukončený
Request for grant (€): 0,00
Total project budget - including cofinancing (€): 0,00
Financial grant of MŠVVandŠ SR
Together | 0,00 |
Evaluation 1
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
0 Ciele projektu nie je možné namapovať na žiaden so strategických cieľov VŠ uvedených v dokumente http://uniba.sk/fileadmin/ruk/legislativa/2014/dlhodoby-zamer-uk-2014-2024.pdf ani na východiská v žiadosti. Dokonca ani niektoré východiská uvedené v žiadosti sa nenachádzajú v dokumente DZ 2014-20. Napr. text DZ „bude klásť dôraz na neustále zlepšovanie sociálnych podmienok študentov a ďalej rozvinie aj starostlivosť o študentov so špecifickými potrebami“ ktorý by nepriamo mohol mapovať ciele projektu v samotnom dokumente DZ 2014-20 sa nenachádza. |
Konzistentnosť projektu |
15 Projekt z pohľadu aktivít ich závislostí a synergického efektu na dosiahnutie definovaného cieľa projektu je OK. |
Rozpočet projektu |
12 Aktivita infraštruktúra: OK jasné detailné. ceny OK |
Riadenie projektu |
7 Riešiteľský tím: OK |
Hodnota projektu |
14 Samotné riešenie má svoju adekvátnu pridanú hodnotu a je zmysluplné. Treba ale konštatovať že sa jedná o riešenie bežného prevádzkového problému s už nevyhovujúcou/zastaranou technológiou pre podporu konkrétneho procesu. Pričom tento proces nie je ani uvedený ako strategicky z pohľadu dlhodobých zámerov Univerzity Komenského. Nie je to možné ani považovať ako významnú rozvojovú aktivitu/hodnotu v oblasti vzdelávania alebo vedy a výskumu. => 12b |
Miera spolufinancovania |
5.00 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
2 projekt sa týka UZ a SZ vysokej školy, ktoré posktujú služby študentom všetkých fakult, takže 2 |
Debarierizácia akademického prostredia |
0 Projekt nerieši debarierizáciu v zmysle metodiky hodnotenie RP |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
0 projekt sa nezaoberá zlepšením uplatniteľnosti absolventov vysokej školy na trhu práce |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
1 projekt sa len okrajovo zaoberá zvyšovaním efektívnosti inštitúcie |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
bez výhrad |
Záverečný komentár a odporúčania |
Projekt je pomerne dobre nastavený, rieši existujúce problémy, nie je však významnou rozvojovou aktivitou ale skôr riešením prevádzkových problémov. |
Total points |
56.00 |
Evaluation 2
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
10 Téma predkladaného projektu len okrajovo súvisí s východiskami dlhodobého zámeru VŠ, ktoré žiadateľ explicitne uviedol vo svojej žiadosti, napriek tomu považujem niektoré inovácie za prínosné pre zefektívnenie administratívy. |
Konzistentnosť projektu |
15 Predkladaný projekt prezentuje vzájomne prepojené aktivity, ktoré spolu súvisia a vzájomne sa podmieňujú. V podstate ide o obnovu IT pre administráciu ubytovania a stravovania, ktorá je rozfázovaná do podľa nevyhnutných krokov pre jej implementáciu. Inovatívnym je zavedenie možnosti e-peňaženky, čo súčasný systém, podľa slov žiadateľa, neumožňuje implementovať. |
Rozpočet projektu |
15 Rozpočet je vo viacerých položkách dobre zdôvodnený, avšak aj napriek tomu ostávajú niektoré položky príliš všeobecné a ťažko sa posudzuje nevyhnutnosť a efektívnosť investície (v niektorých položkách sú identifikovateľné skratky odkazujúce na komentár k rozpočtu, ale v prípade investičných kapitálových výdavkov 711003 a 713002 nie je jasné, ako sa dospelo k uvedeným sumám, a na čo konkrétne sa viažu, a aké sú jednotkové ceny). Pre dosiahnutie tohto cieľa je inovácia infraštruktúry nevyhnutnosťou – keďže však ide o čiastočne aj o nevyhnutnú periodickú obnovu (teda predpokladateľnú investíciu, nie rozvoj navyše), navrhujeme zvážiť vyššiu mieru spoluúčasti žiadateľa práve na softvérovej a hardvérovej obnove (aspoň na úrovni 20 % každej položky, keďže na obnovu hardvéru a softvéru si môže žiadateľ vytvárať rezervu napr. z odpisov). |
Riadenie projektu |
7 Tím je zložený podľa potreby. Vzhľadom na výšku prostriedkov (vlastných aj z dotácie) môže ísť o pomerne komplikované obstarávanie, čo môže spôsobiť časové posuny – tieto alebo podobné riziká ale žiadateľ nezohľadňuje, ani sa nevyjadruje k ich eliminácii. |
Hodnota projektu |
25 Jednoznačným prínosom je elektronizácia služieb aj smerom ku klientom (výber izieb, e-wallet...), ako aj očakávané zjednodušenie exportov pre prepojenie na register študentov. Pre dosiahnutie tohto cieľa je inovácia infraštruktúry nevyhnutnosťou – keďže však ide o čiastočne aj o nevyhnutnú periodickú obnovu (teda predpokladateľnú investíciu, nie rozvoj navyše), navrhujeme zvážiť vyššiu mieru spoluúčasti žiadateľa práve na softvérovej a hardvérovej obnove (aspoň na úrovni 20 % každej položky, keďže na obnovu hardvéru a softvéru si môže žiadateľ vytvárať rezervu napr. z odpisov). Čo sa ukazovateľov týka, otázkou je ukazovateľ 2 (tu je otázka, či už reálne prevádzkuje žiadateľ služby e-wallet v rozsahu 6000 používateľov, keďže identifikuje ako problém clearing platieb – bude treba vyjasniť), ukazovateľ 6 (ak ide o implementáciu nového komplexného systému, ako môže byť už v súčasnosti východisková hodnota 20 vyškolených používateľov?). V prípade ukazovateľa 7 navrhujem tento vypustiť, keďže ide skôr o očakávanie, a na výpadky systémov pôsobia aj rôzne externé faktory, ktoré so samotným systémom nemusia mať veľa spoločné, a teda tento ukazovateľ má len malú výpovednú hodnotu. Okrem toho by som okrem kapacitných ukazovateľov (obsluhovateľní používatelia) navrhoval zaradiť aj ukazovatele dokumentujúce reálne využívanie služieb (napr. e-wallet – koľko reálne ľudí využije túto možnosť, alebo samoobslužné prideľovanie izieb). |
Miera spolufinancovania |
5.00 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
4 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Debarierizácia akademického prostredia |
0 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
0 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
3 Hodnotené podľa orientačnej indikatívnej škály vo výzve s prihliadnutím na špecifiká projektu. |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
K merateľným ukazovateľom sa vyjadrujem v rámci kritéria "Hodnota projektu". |
Záverečný komentár a odporúčania |
- |
Total points |
84.00 |
Evaluation 3
Súlad s dlhodobým zámerom vysokej školy |
---|
3 Uvedené časti dlhodobého zámeru čítam v inom kontexte ako je koncipovaný projekt. Projekt nerieši znižovanie administratívnej záťaže tvorivých pracovníkov, PR aktivity univerzity, zaoberá sa čisto administráciou ubytovania a stravovacích služieb. |
Konzistentnosť projektu |
17 Projekt je komplexný a jeho aktivity sú vzájomne previazané. Na jednej strane sa vytvára potrebná infraštruktúra, definuje podrobná špecifikácia, zabezpečuje softvérové riešenie a jeho nasadenie do ostrej prevádzky s podporou užívateľov (školenia, migrácia údajov a pod.). Podstatné sú aj požiadavky na integračné väzby na iné IS (CRS, štátna pokladnica a pod.) |
Rozpočet projektu |
17 Komentár k rozpočtu je relatívne podrobný, je možné sa len domnievať, že kalkulácia pre jednotlivé položky bola robená na základe prieskumu a pod. S ohľadom na veľký podiel nákupu bude potrebné sa vysporiadať so správnym postupom verejného obstarávania tovarov a služieb, rizikom môže byť akýsi predpoklad riešiteľa, ktorý predbežne identifikoval vhodné (konkrétne softvérové) riešenie. |
Riadenie projektu |
10 Do projektu sú zapojené všetky relevantné zložky - vedenie univerzity, IT zamestnanci, ekonómovia a pod. Keďže systém bude používaný aj študentmi, mohlo by byť zaujímavé zohľadňovať aj potreby a požiadavky študentov. |
Hodnota projektu |
15 Pri danej ubytovacej kapacite a počte stravníkov, počte zariadení ide o významnú agendu v rámci univerzity, ktorej nefunkčnosť by skomplikovala časť chodu univerzity. Na druhej strane z hľadiska napredovania univerzity ako celku, spoločenského presahu má projekt veľmi obmedzený potenciál a ide skôr o riešenie kritického stavu v istom špecifickom segmente činností, s malou väzbou na hlavné poslanie - vzdelávanie a výskum. |
Miera spolufinancovania |
5.00 |
Spoločný projekt viacerých vysokých škôl |
0 |
Široké inštitucionálne pokrytie |
3 Projekt sa týka celej inštitúcie, ale len špecifickej agendy, ktorá je koncentrovaná na vybraných organizačných zložkách. |
Debarierizácia akademického prostredia |
0 nejde o taký prípad |
Zlepšenie uplatniteľnosti na trhu práce |
0 nejde o taký prípad |
Zvýšenie efektívnosti fungovania inštitúcie |
1 Efektívny IS v administratívnej činnosti má potenciál na úsporu nákladov. Projekt však túto oblasť akoby nebral do úvahy. |
Komentár k merateľným ukazovateľom |
Nie je jasné z čoho vychádza súčasná hodnota, keď sa uvažuje so zabezpečením nového systému v danej oblasti. Ukazovateľ 5 nie je jasný. žiadalo by sa doplniť ukazovateľ vyjadrujúci úspory v čase / kapacitách / nákladoch |
Záverečný komentár a odporúčania |
Z hľadiska celku ide skôr o okrajovú činnosť univerzity, ktorá sa však s ohľadom na veľkosť u žiadateľa stáva kritickou, ak existujúce hardwarové/softvérové riešenie prestane fungovať. |
Total points |
71.00 |