Implementácia multimediálnych a multikanálových informačných zdrojov v edukačnom procese

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Implementácia multimediálnych a multikanálových informačných zdrojov v edukačnom procese

Project name (English): Implementation of multimedia and multichannel sources of information in the educational process

Start of project: 2015

End of project: 2017

Condition of project: Ukončený

Project number: 048PU-4/2015

Project leader: prof. Ing. Róbert Štefko, Ph.D.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Fakulta manažmentu, ekonomiky a obchodu

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt bol zameraný na vytvorenie takého edukačného procesu a učebného materiálu, ktorý bude do vysokej miery spĺňať štandardy súčasnej hyperinformačnej doby. Cieľom výstupov projektu je zefektívnenie a skvalitnenie procesu výučby, ktorý sa opiera o aplikáciu multimediálnych nástrojov a multikanálových komunikačných foriem.

Medzi originálne výsledky riešenia projektu je možné zaradiť vytvorenie súboru troch učebných textov, ktoré sú prostredníctvom online odkazov na externý obsah obohatené o aktuálne štatistiky v rámci skúmanej problematiky, o relevantné dáta v podobe infografík, o príklady z praxe, či z pohľadu riešenej problematiky o pútavé a edukačné videá. Za originálny výsledok riešenia projektu je možné označiť vytvorenie série dvanástich multimediálnych materiálov (prezentácie, audio stopy a video prezentácie) kopírujúcich obsahovú náplň vybraného učebného textu. Bezprostrednosti komunikácie v rámci edukačného procesu napomáha kolaboračná platforma na báze intranetu.

Ďalším originálnym výsledkom riešenia projektu je vydanie vedeckej monografie skúmajúcej odlišné a špecifické prístupy k procesu výučby a ich vnímanie študentmi v podmienkach Fakulty manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove. Jedným z originálnych výsledkov  riešenia projektu je pomocný materiál publikovaný za účelom popisu procesu implementácie riešeného projektu, ktorý má slúžiť ako podporný prvok na zavedenie e-learningových foriem vzdelávania aj pre ďalšie vzdelávacie inštitúcie.

Okrem vyššie uvedených výstupov je možné k  výstupom zaradiť publikačné jednotky, ktoré boli riešiteľským tímom prezentované na viacerých medzinárodných konferenciách ako aj v domácich či zahraničných vedeckých časopisoch. Aktuálne sa v databáze Scopus nachádza jeden výstup kategórie ADM, v najbližšom období by sa mali stať súčasťou databázy WOS dva výstupy kategórie AFD a jeden výstup kategórie AFC. V jednom prípade bol konferenčný príspevok ocenený titulom „Best Paper Certificate“, ktorý bol prezentovaný v Thajskom Bangkoku. Zborník z predmetnej konferencie bude súčasťou databázy WOS.

Originálnym výsledkom riešenia projektu je nadviazanie nových vzťahov s odborníkmi z praxe, ktoré boli získané na domácich odborných podujatiach a workshopoch. Tieto nové nadviazané vzťahy sa premietli do podoby odborných prednášok z praxe pre študentov na pôde riešiteľského pracoviska. V prípade medzinárodnej spolupráce je možné ako originálny výsledok riešenia projektu podpísanie Memoranda o spolupráci, ktoré je primárne zamerané na podporu programov výmeny učiteľov a študentov, vzdelávacích školení a spolupráce v oblasti vedeckého výskumu s čínskou univerzitou Zhejiang University of Finance and Economics.

Description of original results of the project in English

The aim of the project was to create an educational process and a learning material that would meet the standards of the current hyper-information period to a high degree. The aim of the project outputs is to streamline and improve the learning process, which relies on the application of multimedia tools and multi-channel communication forms.

Among the original results of the project solution, it is possible to include the creation of a set of three learning texts that are enriched through online links to external content about the current statistics in the subject under review. We can speak about relevant data in the form of infographics, examples from practice or from the perspective of the problem solved and engaging educational videos. The original result of the project solution covers a creation of a series of twelve multimedia materials (presentations, audio tracks and video presentations) copying the content of the selected learning text. Immediate communication within the educational process is facilitated by an intranet-based collaborative platform.

Another original result of the project is the publication of a scientific monograph examining different and specific approaches to the teaching process and their perception by students under the conditions of the Faculty of Management of the University of Prešov. One of the original results of the project solution is the helping material published in order to describe the process of implementation of the solved project, which should serve as a supporting element for the introduction of e-learning forms of education also for the other educational institutions.

In addition to the above outputs, it is also possible to include publishing units, which were presented at a number of international conferences as well as in domestic and foreign scientific journals. Currently there is one output of the ADM category in the Scopus database, in the near future, two outputs of the AFD category and one output of the AFC category should be included in the WOS database. In one case, the conference paper was awarded as the “Best Paper Certificate”, which was presented in Bangkok, Thailand. The conference proceedings will be part of the WOS database.

The original result of the project solution is to establish new relationships with practitioners, which were obtained at domestic professional events and workshops. These new relationships were conceived in the form of specialized lectures from the practice for students at the research department. In the case of international cooperation, it is possible to sign the Memorandum of Cooperation, which is primarily aimed at supporting teacher and student exchange programs, training courses and scientific research cooperation with the Chinese Zhejiang University of Finance and Economics as the original outcome of the project.

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 49 105,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFC Birknerová, Zuzana (25%); Frankovský, Miroslav (25%); Štefko, Róbert (25%); Zbihlejová, Lucia (25%); Klacmer Calopa, Marina (0%); Aleksic, Ana (0%): Gender and age specifications of assessing lifelong education in organizations. In: Economic and social development [elektronický zdroj] : 11th international scientific conference on economic and social development - building resilient society : book of proceedings : Zagreb, 17-18 December 2015. ISSN 1849-7535. - Varaždin : Varaždin Development and entrepreneurship agency, (2015), online, s. 369-376.
ADF Fedorko, Richard (100%): Komunikačné preferencie uchádzačov o vysokoškolské vzdelanie v prostredí internetu. In: Exclusive journal : economy and society and environment . ISSN 1339-0260. - Vol. 3, no. 4 (2015), s. 69-76.
ADF Fedorko, Richard (50%); Štefko, Róbert (50%): Online communication preferences of applicants for higher education. In: Exclusive e-journal : economy and society and environment . ISSN 1339-4509. No. 1 (2016), online, [6] s.
ADM Frankovský, Miroslav (25%); Birknerová, Zuzana (25%); Zbihlejová, Lucia (25%); Lelková, Anna (25%)Frankovský, Miroslav (20%); Birknerová, Zuzana (20%); Štefko, Róbert (20%); Zbihlejová, Lucia (20%); Zahatňanská, Mária (20%): Social intelligence of teachers and coping with demanding situations in teaching practice. In: Turkish online journal of educational technology : special issue for IETC, ITEC, IDEC, ITICAM 2016, July, 2016. ISSN 1303-6521. - Sp. no. (2016), s. 464-470.
AFC Frankovský, Miroslav (20%); Birknerová, Zuzana (20%); Štefko, Róbert (20%); Zbihlejová, Lucia (20%); Zahatňanská, Mária (20%): Possibilities of determining the effectiveness of corporate training. In: WCE 2015: World congress on education, 19-21 October, Dublin, Írsko. [Dublin] : Infonomic society, 2015. ISBN 978-1-908320-59-9. - S. 58-62.
AAB Róbert Štefko (20%); Radovan Bačík (20%); Jaroslava Gburová (20%); Richard Fedorko (20%); Martin Mudrík (20%): Analytický pohľad na odlišné a špecifické prístupy k procesu výučby a ich vnímanie študentmi v podmienkach vybranej vysokoškolskej vzdelávacej inštitúcie. Prešov : Bookman, 2017, 131 s. ISBN 978-80-8165-251-6.
GII Róbert Štefko (34%); Radovan Bačík (33%); Richard Fedorko (33%): Návody a postupy opisujúce implementáciu inovatívnych didaktických prostriedkov do edukačného procesu. Prešov : Bookman, 2017, 27 s. ISBN 978-80-8165-250-9.
ACB Róbert Štefko (20%); Radovan Bačík (20%); Richard Fedorko (20%); Mária Oleárová (20%); Jakub Horváth (20%): Marketing a E-business. Prešov : Bookman, 2017, 139 s. ISBN 978-80-8165-259-2.
ACB Róbert Štefko (25%); Radovan Bačík (15%); Jaroslava Gburová (15%); Richard Fedorko (15%); Mária Oleárová (15%); Jakub Horváth (15%): Nové trendy v marketingu. Prešov : Bookman, 2017, 116 s. ISBN 978-80-8165-258-5.
ACB Róbert Štefko (25%); Radovan Bačík (15%); Jaroslava Gburová (15%); Richard Fedorko (15%); Mária Oleárová (15%); Jakub Horváth (15%): New trends in marketing. Prešov : Bookman, 2017, 114 s. ISBN 978-80-8165-260-8.
ADF Tomková, Anna (50%); Lorincová, Tatiana (50%): Motív kúpy v kontexte spotrebiteľského správania. In: Exclusive journal : economy and society and environment. Vol. 5, no. 1 (2017), s. 98-107. ISSN 1339-0260.
ADE Tomková, Anna (50%); Birknerová, Zuzana (50%): Posudzovanie segmentov konštruktívneho myslenia, sociálnej inteligencie a subjektívnej pohody zamestnancami. In: Ecoletra.com. Vol. 3, no. 1 (2017), online, s. 89-98. ISSN 2377-9848.
ACB Lorincová, Tatiana (50%); Tomková, Anna (50%): Motivácia a kvalita pracovného života ako súčasť manažmentu podniku. Prešov : Bookman, 2016, 86 s. ISBN 978-80-8165-124-3.
ADF Fedorko, Richard (100%): Online communication channels from the point of view of higher education`s target audience. In: Exclusive e-journal : economy and society and environment . No. 4 (2016). ISSN 1339-4509.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Webová stránka On-line webstránka prezentujúca výstupy projektu, taktiež sprístupňujúca obsah interaktívnych učebníc kegapufm.sk

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter