Ľudské práva a protipredsudková výchova

Basic informations

TOP PROJECT

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Ľudské práva a protipredsudková výchova

Project name (English): Human rights and anti-prejudice education

Start of project: 2015

End of project: 2017

Condition of project: Ukončený

Project number: 008UMB-4/2015

Project leader: prof. PaedDr. Eva Poláková, PhD.

University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

1.Vydanie publikácie

Kol. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. Metodická príručka pre učiteľov základných škôl. Banská Bystrica: Belianum. 172 s. ISBN 978-80-557-1098-3.

Metodická príručka slúžii učiteľom ako pomocný didaktický materiál a inšpirácia pri implementácii problematiky ľudských práv do výučby vybraných vyučovacích predmetov (slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, geografia, dejepis, výtvarná výchova, informatika) prostredníctvom prosociálnej výchovy.

V publikácii stručne sumarizujeme, opisujeme a odporúčame didaktické nástroje podporujúce rozvoj prosociálnej výchovy a ponechávame na rozhodnutí a kreativite učiteľov, čo si z nej vyberú. Publikovaný materiál má byť impulzom pre ďalšie, podrobnejšie samoštúdium a uplatňovanie poznatkov o ľudskoprávnej problematike vo vyučovaní.

2. Vydanie troch multimediálnych učebných materiálov na DVD nosičoch a prístupných online:

Kyseľová, J. – Čižmárová, K. 2017. Aplikácia ľudsko-právnych tém vo vyučovaní dejepisu  a geografie na ZŠ. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, Belianum. ISBN 978-80-557-1240-6.

Koncept tohto didaktického materiálu je založený na alternatívnom prístupe k pedagogickému procesu s dôrazom na zvyšovanie motivácie a tvorivej aktivity učiteľov pri implementácii ľudskoprávnych tém vo vybraných vyučovacích predmetoch. Aplikačná časť publikácie sa rozsiahlym a konkretizujúcim spôsobom venuje vybraným témam problematiky ľudských práv (gender, práva detí a národnostných menšín), vyhľadávaniu a ponuke špecifických ľudskoprávnych tém, didaktických aktivít, vizuálnych ukážok a videí použiteľných pri sprístupňovaní ľudskoprávnej problematiky v obsahu uvedených vyučovacích predmetov.

Baďurová, B. – Kaliský, J. 2017. Aplikácia ľudsko-právnych tém vo vyučovaní anglického jazyka a výtvarnej výchovy v ZŠ. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici, Belianum. . ISBN 978-80-557-1238-3.

Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovaní anglického jazyka a výtvarnej výchovy v ZŠ;

Táto metodická publikácia je určená učiteľom základných škôl s cieľom uľahčiť im prezentáciu vybraných tém problematiky ľudských práv (gender, práva detí a národnostných menšín) v obsahu uvedených vyučovacích predmetov. V aplikačnej časti publikácie autori kladú dôraz na spájanie teoretických poznatkov s aktuálnymi informáciami z reálneho spoločenského života detí a občanov rôznych krajín i národností. Pre učiteľa môžu byť impulzom k vlastnému tvorivému spracovaniu prípravy na vyučovanie, ale aj efektívnym didaktickým nástrojom v súčinnosti s využitím moderných aktivizačných edukačných foriem a metód.

Spálová, L. et al. 2017. Digital a ľudské práva. Elektronická učebnica pre stredné školy.
ISBN 978-80-557-1373-1

Učebnica je koncipovaná ako plne interaktívny  textový a audiovizuálny materiál na vyššej, veku primeranej kognitívnej úrovni študentov stredných škôl (predpokladá sa basic úroveň anglického jazyka). Používateľ tu nájde 16 vybraných problémov z ľudskoprávnej problematiky doplnené vhodnými ukážkami, cvičeniami, úlohami, interaktívnymi kvízami, ktorých cieľom je nájsť a osvojiť si riešenie prezentovaných situácií s akceptovaním ľudských práv. 

Všetky vytvorené multimediálne materiály obsahujú databázu didaktických odporúčaní, ukážok, úloh a cvičení pokrývajúcich vybrané témy výchovy k rešpektovaniu ľudských práv, a to problematiku práv detí, protipredsudkovú a prosociálnu výchovu zameranú na gender a etnicitu. Dôraz sa kládol na aktivačné didaktické metódy, zážitkové učenie a preventívne antidiskriminačné aktivity a programy. Pri digitálnej učebnici forma ppt prezentácie umožňuje pedagógovi voľnú modifikáciu úloh podľa náročnosti a časovej dotácie.

3. Vytvorenie interaktívneho  vzdelávacieho portálu Ľudské práva v škole: http://www.prierezovetemy.info/prava-v-skole/ určený predovšetkým pre učiteľov základných a stredných  škôl ale aj ďalších záujemcov. Multimediálne materiály, ktoré sú tu publikované majú výhodu individualizácie štúdia, jeho nezávislosti  od miesta a času s uplatnením efektívnej spätnej väzby. Cieľom tohto edukačného nástroja je rozvíjať  didaktickú kreativitu učiteľov  formou alternatívnych stratégií riešenia ľudskoprávnych problémov vo vyučovaní. Metodické odporúčania, rôzne príklady a ukážky integrácie tém výchovy k ľudským právam do učebného obsahu vyučovacích predmetov majú  slúžiť ako motivácia pre tvorivú implementáciu ponúkaných foriem, metód a audiovizuálnych materiálov do vlastného vyučovania .

4. Realizované tréningy a wokrshopy pre učiteľov - boli zamerané najskôr na rozvoj psychosociálnych a didaktických kompetencií učiteľov, potom na nácvik práce s multimediálnym materiálom a jeho overovanie.

4. Realizácia eventov pre mládež a širšie publikum, ktorých cieľom bolo šírenie poznatkov a hodnôt z oblasti ľudských práv. Použitý nástroj - guerrila marketing a rôzne zážitkové metódy prezentácie vybraných problémov z oblasti ľudských práv sa ukázali byť vysoko účinné pri zmene postojov zainteresovaných  účastníkov.

Description of original results of the project in English

1. Publication of three multimedia learning materials on DVD media and accessible online:
Application of human rights topics in history and geography in elementary schools;
Application of human rights topics in English language and art education at elementary schools;
Digital and Human Rights - Textbook for High Schools.
Multimedia materials contain a database of didactic recommendations, demonstrations, tasks and exercises covering selected topics of education to respect human rights, such as children's rights, anti-bias and pro-social education focused on gender and ethnicity. Emphasis was put on activation didactic methods, experiential learning and preventive antidiscrimination activities and programs.
2. Creating an interactive educational portal Human Rights at School: http://www.prierezovetemy.info/prava-v-skole/ intended primarily for primary and secondary school teachers as well as other interested persons. Multimedia materials that are published here have the advantage of individualizing the study, its independence from the place and time, and the use of effective feedback. The aim of this educational tool is to develop didactic teacher creativity through alternative strategies to address human rights issues in teaching. Methodological recommendations, various examples and examples of the integration of human rights themes into the teaching content of teaching subjects serve to motivate the creative implementation of the offered forms, methods and audiovisual materials into their own teaching.
3. Realized trainings and workshops for teachers - they were first focused on the development of psychosocial and didactic competencies of teachers, then on the practice of working with the multimedia material and its verification.
4. Realization of events for young people and the wider audience, aimed at disseminating knowledge and values ​​from the field of human rights. The tool used - guerrilla marketing and various experiential methods of presenting selected human rights issues - proved to be highly effective in changing the attitudes of stakeholders.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 16 529,66 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ABD Spálová, L. 2016. Mediálna persuázia či manipulácia? In: Médiá, moc, manipulácia / Eva Chudinová. - Bratislava : Paneurópska vysoká škola v Bratislave, 2016. - ISBN 978-80-89453-28-3, (2016), s. 331-350.
ADF Poláková, E. 2017. Príprava učiteľov zameraná na riešenie problémov v multikultúrnom školskom prostredí. Edukácia: vedecko-odborný časopis. Roč. 2, č. 1 (2017), s. 222-227. - Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika, 2017. (50%+50% - Príspevok bol podporený grantom APVV-14-0176: Didaktické prostriedky uľahčujúce implementáciu vybraných prierezových tém do vyučovania etickej výchovy na druhom stupni ZŠ a grantom KEGA 008UMB-4/2015: Ľudské práva a protipredsudková výchova.) Dostupné na: ttps://www.upjs.sk/public/media/15903/Edukacia_1_17.pdf
AED Spálová, L. - Szabo, P. - Viteková, I. : MEDIÁLNY OBRAZ UTEČENECKEJ PROBLEMATIKY V HLAVNÝCH MIENKOTVORNÝCH DENNÍKOCH SME A MLADÁ FRONTA DNES / Lucia Spálová - Peter Szabo - Ivana Viteková, 2017. In: Médiá a text 6. : Zborník príspevkov: I. časť. / Eva Peknušiaková, Viera Smoláková. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2017. - ISBN 978-80-555-1828-2, s. 97-105. http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Peknusiakova2/subor/Spalova_Szabo_Vitekova.pdf
AFC Spálová, L. - Bačíková, Z. 2017. Celebrities in social advertisement: Psychosomatic perspective / recenzent: Marina Klacmer Calopa, Ana Aleksic, 2017. In: Economic and Social Development : Book of Proceedings from 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development, Prague, 27-28 April 2017. - Varazdin : Varazdin Development and Enterpreneurship Agency, 2017. - ISSN 1849-6903, CD-ROM, p. 392-402. dostupné aj na. https://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esdPrague_2017_Online.pdf
AFC Čižmárová, K. 2016: Uplatnenie ľudsko-právnej problematiky ako prierezovej témy vo výučbe geografie. In: Zborník z konferencie ČGS, 5. – 7. septembra 2016, České Budějovice „Geografické myšlení jako aktuální společenská výzva“. České Budějovice: Jihočeská universita, 2016. ISBN 978-80-7394- 619-7, s.254-267
AFD Bulanda, I. 2017. Stereotypizácia genderových rolí v reklame / recenzenti: Eva Fandelová, Milan Džupina, 2017. In: Nové výzvy masmediálnej a marketingovej komunikácie 6 recenzovaný zborník príspevkov zo 6. ročníka vedecko-odborného seminára konaného v Nitre dňa 7.12.2016 : recenzovaný zborník príspevkov zo 6. ročníka vedecko-odborného seminára konaného v Nitre dňa 7.12.2016 ; editori: Dana Hodinková, Oľga Chalányová, Ivana Viteková. - 1. vyd. - Nitra : UKF, 2017. - ISBN 978-80-558-1181-9, CD-ROM, s. 32-41.
BCI Baďurová, B.- Kaliský, J. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovaní anglického jazyka a výtvarnej výchovy v ZŠ : metodický materiál pre učiteľov ZŠ; rec. Eva Poláková, Michal Bartko, Lenka Matejková. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2017. - 228 s.
BCI Kyseľová, J. - Čižmárová, K.: Aplikácia ľudsko-právnych tém vo vyučovaní dejepisu a geografie v ZŠ. Metodická príručka, CD nosič. Banská Bystrica: Belianum, UMB, 2017 ISBN 978-80-557-1240-6
BCK Poláková, E. 2016. Ľudskoprávna tematika vo výchove. In Ľudské práva a prosociálna výchova : metodická príručka pre učiteľov základných škôl / ed. Eva Poláková ; rec. Dáša Vargová, Edita Štrbová [elektronický zdroj]. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Pedagogická fakulta UMB, 2016. - ISBN 978-80-557-1098-3. - CD-ROM, s. 9-43 [1,70 AH].)
AED Spálová, L. - Wojciechowski, Ł. P.: Nové formy politického jazyka – guerillové politické kampane. In: Jazyk a politika II. – na pomedzí lingvistiky a politológie. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2017 ( v databáze WOS)
AED Spálová, L. - Szabo, P. 2017. Možnosti sémantických prístupov v analýze konceptu personalizácie politického lídra. In: Jazyk a politika II. – na pomedzí lingvistiky a politológie. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2017.
FAI Poláková E. a kol. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. Metodická príručka pre učiteľov základných škôl. B. Bystrica: Belianum, 2016. 172 s. ISBN 978-80-557-1083-9.
FAI Poláková E. a kol. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. Metodická príručka pre učiteľov základných škôl. (CD-ROM) B. Bystrica: Belianum, 2016. 172 s. ISBN 978-80-557-1098-3.
FAI Dot.comm. časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. Roč. 3, č. 2/2015. ISSN 1339-5181. (Číslo špeciálne venované problematike ľudských práv, financované z projektu KEGA 008UMB-4/2015)
FAI Kaliský, J. ( ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6
ADC Poláková, E. – Kyseľová, J. 2016. Education in multicultural Conditions / Vzdelávanie v multikultúrnych podmienkach. In Sapere Aude 2016, roč. VI. Nové výzvy pedagogiky a psychológie. Hradec Králové: Magnanimitas, 2016. ISBN 978-80-87952-14-6. s. 91-98
ADF Poláková, E, - Spálová, L.: Aktuálne otázky o výchove k ľudským právam. In Dot.comm. časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. Roč. 3, č. 2/2015. ISSN 1339-5181.s. 7- 20.
ADF Baďurová, B.- Balážová, E. 2015. Mediálna výchova pri poznávaní práva na priaznivé životné prostredie. In: dot. Comm. časopis pre teóriu, výskum a prax mediálnej a marketingovej komunikácie. Roč. 3, č. 2/2015. ISSN 1339-5181, s. 37-48
AED Baďurová, B. 2015. Human rights and environmental (in)justice. In Human rights, human security and development / rec. Miroslav Kusý, Miroslav Slašťan. - 1. vyd. - Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. - ISBN 978-80-223-4032-8. - S. 16-26
AED Spálová, L. 2015. Persuazívne možnosti komunikačných modelov v politickom brandingu In: Zborník príspevkov zo 16. medzinárodnej vedeckej konferencie Medzinárodné vzťahy 2015 Aktuálne otázky svetovej ekonomiky a politiky / Ing. Bianka Bittmanová, Mgr. Eva Vlková. - Bratislava : Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta medzinárodných vzťahov, 2015. – ISBN 978-80-225-4219-7, s. 640 - 648. http://fmv.euba.sk/files/ZBORNIK_SMOLENICE_2015_FIN.pdf
AFA Poláková, E. - Spálová, L. 2016. Problematika ľudských práv ako súčasť profesného vzdelávania/The issue of human rights as part of vocational training. In Smutková, L. - Patyi, P. - Truhlářová, Z. ( eds). 2016. Sociální práce v nejisté době. Zborník odborných textov z konferencie XII. Hradecké dny sociální práce Sociální práce v nejisté době. Hradec Králové, 1.-3.10.2015. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016. s. 46- 52. ISBN 978-80-7435-647-6
AFD Balážová, E. 2016. Podmienky integrácie mediálnej výchovy do etickej výchovy. In Kaliský, J. (ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s.131-143.
AFD Čižmárová, K. 2016. Mediálna gramotnosť ako základné ľudské právo. In Kaliský, J. ( ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s. 178- 197.
AFD Kaliský, J. 2016. K zdôvodneniam morálneho konania vo vzťahu k prírode (s akcentom na ohľad voči zvieratám) v etickej výchove. In In Kaliský, J. (ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s470 -479.
AFD Mago, Z. – Magová, L. 2016. Násilie v digitálnych hrách: Ľudskoprávne aspekty v kontexte etickej výchovy. In Kaliský, J. ( ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s.144-152.
AFD Viteková, I. - Polakevičová, I. 2016. Kvalitatívna analýza reklamného spotu Aliancie za rodinu k referendu 2015 na Slovensku / I. Viteková - I. Polakevičová, 2016. In: 5. ročník vedecko-odborného seminára Nové výzvy masmediálnej a marketingovej komunikácie, 28. októbra 2015. - Katedra masmediálnej komunikácie a reklamy, FF UKF v Nitre, 2016. - ISBN 978-80-558-0985-4, Roč. 5 (2016), s. 96-106. http://www.kmkr.ff.ukf.sk/uploads/images/Nov%C3%A9%20v%C3%BDzvy%20masmedi%C3%A1lnej%20a%20marketingovej%20komunik%C3%A1cie%20V.pdf
AFD Poláková, E. 2016. Dôležitosť aplikovaných výskumov pre pedagogickú teóriu i prax. In Kaliský, J. ( ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s. 69-74.
AFD Kyseľová, J. 2016. Otázka kolektívnej viny národa. In In Kaliský, J. (ed.) 2016. Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. B. Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, Belianum, 2016. 495s. ISBN 978-80-557-1167-6, s.368- 384.
BEF Čižmárová, K. 2016. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovacích predmetoch - v predmete geografia, Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. s.120-138
BEF Poláková, E. 2016.Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9: Ľudskoprávna tematika vo výchove. S.9-30
BEF Mago, Z. – Magová, L. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. Didaktické možnosti využitia digitálnych hier, s.61-75
BEF Poláková, E. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9: III./6. V predmete informatika S. 162 – 170.
BEF Balážová, E. – Poláková, E. 2016. Didaktické východiská a kompetencie žiakov. In: Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9: S. 44- 60.
BEF Poláková, E. – Spálová, L. 2016. Edukačné metódy uplatňované v prosociálnej výchove. In: Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9: S.76-91.
BEF Baďurová, B. 2016. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovacích predmetoch - v predmete anglický jazyk, In: Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. s. 104-119
BEF Balážová, E. 2016. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovacích predmetoch - v predmete slovenský jazyk. In: Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. s. 92-103
BEF Kaliský, J. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovacích predmetoch - v predmete výtvarná výchova; s. 148-161
BEF Kyseľová, J. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9. Aplikácia ľudskoprávnych tém vo vyučovacích predmetoch - v predmete dejepis, s. 139-147
BEF Spálová, L. 2016. Ľudské práva a prosociálna výchova. B. Bystrica: Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1083-9: Edukačné stratégie modernej inovatívnej školy. S.31- 43.
AFC Poláková, E.- Baďurová, B. 2015. Anti-bias Education and Human Rights Teaching in Secondary Education of Students. IN: SGEM 2015. Education and educational research. Sofia: STEF92. ISBN 978-619-7105-45-2. s. 45-52. (článok je v databáze Web of Sciece)
AED Spálová, Lucia (50%); Poláková, Eva (50%); Kovalčíková, Nadežda (0%); Štěch, Ondřej (0%): Problematika ľudských práv ako súčasť profesného vzdelávania. 2016 Hradec Králové : Gaudeamus, 2016. ISBN 978-80-7435-647-6
BFB Poláková, Eva (100%): Language in the EU in the context of human rights of citizens. 2015 Nitra : Faculty of Central European Sudies of Constantine the Philosopher University in Nitra, 2015. ISBN 978-80-558-0845-1
BEE Poláková, E. 2015. Tutmondigo, uzata lingvo kaj etiko de komunikado en amaskomunikiloj. dostupné na : http://www.ais-sanmarino.org/arangxoj/it/it20150830/disko/kontribuoj/ep.pdf
AFD Bulanda, I. 2016 (Ne)etickosť reklamných komunikátov v (a)politických kampaniach k referendu za rodinu 2015 na Slovensku. In: Kaliský, J. (ed) Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy : zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie, Banská Bystrica, 23. - 24. 6. 2016. - Banská Bystrica : Belianum, 2016. - ISBN 978-80-557-1167-6, S. 153-164.
AFD Mago, Z. – Magová, L. 2016. Násilie v digitálnych hrách: ľudskoprávne aspekty v kontexte etickej výchovy. In KALISKÝ, J. (ed): Globalizovaná súčasnosť, jej morálne a osobnostné výzvy v kontexte etickej výchovy : zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie. 1. vyd. Banská Bystrica : Belianum, 2016. ISBN 978-80-557-1167-6, s. 144-152.
BCK Mago, Z. – Magová, L. 2016. II./3 Didaktické možnosti využitia digitálnych hier. In POLÁKOVÁ, E. (ed): Ľudské práva a prosociálna výchova : metodická príručka pre učiteľov základných škôl. 1. vyd. Banská Bystrica : Belianum, 2016 (Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici). ISBN 978-80-557-1083-9, s. 61-75.

Artistic outputs

Category code Specific output, name
YVZ Z. Mago: vytvorenie plagátu pre súťaž Guerilla marketing a ľudské práva, 10. apríla 2017
YVZ I. Balážiová. Vytvorenie plagátu Digital a ľudské práva 7.11.2017
YVZ Mago, Z.: Tvorba obálky knižky, obalu CD, vizuály plagátov podujatí
YVZ Mago, Z: vytvorenie certifikátov za absolvovanie Tréningu prosociálnych kompetencií pedagogických a odborných pracovníkov ktorý sa uskutočnil 19. – 20. januára 2016
YVZ Mago, Z: vytvorenie plagátu pre odborný seminár Mediálna výchova: Otázky slobody prejavu, ktorý sa uskutočnil 7. novembra 2016
YVZ Mago, Z: · vytvorenie plagátu pre súťaž Guerilla marketing a ľudské práva, 18. apríla 2016

Replications

Category Name Specific name
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Ľudské práva a prosociálna výchova: metodická príručka pre učiteľov základných škôl. Editor Eva POLÁKOVÁ. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 2016. ISBN 978-80-557-1098-3

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Súťaž Guerilla marketing a ľudské práva súťaž Guerilla marketing a ľudské práva, 10. apríla 2017, Nitra, 26 študentov https://www.facebook.com/search/top/?q=%C4%BEudsk%C3%A9%20pr%C3%A1va%20a%20protipredsudkov%C3%A1%20v%C3%BDchova
Workshop Digital a ľudské práva workshop Digital a ľudské práva (pozvánka), 7.11.2017, Nitra, 24 študentov https://www.facebook.com/pg/kmkarukf/photos/?tab=album&album_id=1721438507868488
Webová stránka pravavskole.info Vytvorenie webovej stránky : pravavskole.info - pod portálom www.prierezovetemy.info http://www.prierezovetemy.info/prava-v-skole/
Súťaž Guerilla marketing a ľudské práva Guerilla marketing a ľudské práva, Nitra 18.4.2016 - študentská súťaž, študentské projekty https://www.facebook.com/Ľudské-práva-a-protipredsudková-výchova-1515759555408619/
Eventy organizované študentmi pod vedením. L. Spálovej: Guerilla marketing a ľudské práva - Kampaň v spolupráci s organizáciou Dobrý Anjel - Event sa uskutočnil 20.5.2016, - Právo na vzdelanie 11.5.2016 - Neodsudzuj farbu pleti 3.5.2016 - Kampaň proti týraniu žien a detí s N.O. Slniečko Nitra 17.5.2016 - Kampaň proti násiliu na ženách s OZ Pomoc obetiam 13.5.2016 - Kampaň proti domácemu násiliu 9.5.2016 - Tvoj názor nepôjde do koša- za slobodu prejavu - Každá sa počíta 7.5. 2016 https://www.facebook.com/Ľudské-práva-a-protipredsudková-výchova-1515759555408619/
Guerilla marketing a jeho konfrontácia so Všeobecnou deklaráciou ľudských práv ŠVOČ UKF NItra- zapojené študentky Iveta Balážiová, Lucia Čekanová, Bronislava Štefundová; konzultantka L. Spálová; práca bola ocenená cenou dekana v knižnici FF UKF
seminár a workshop pre študentov SŠ Mediálna výchova- Otázky slobody prejavu, 7.11.2016 https://www.facebook.com/search/top/?q=%C4%BEudsk%C3%A9%20pr%C3%A1va%20a%20protipredsudkov%C3%A1%20v%C3%BDchova
Záverečné práce s ľudskoprávnou tematikou-obhájené 2016 Záverečné bc. práce obhájené v r. 2016- Poláková Kvašňovská, Erika: Dôstojnosť ľudskej osoby Stupáková, Miriam: Práva dieťaťa v školskej edukácii Václavová, Paulína: Porušovanie ľudských práv v základnej škole Záverečné práce študentov - Baďurová Obhájené DP -Hanková, Diana - Problematika ľudských práv v etickej výchove Bc- Tipulová, Erika- Človek ako objekt výskumu a etika Cabanová, Diana- Eutanázia Macáková, Petra- Eutanázia Chrenka, Juraj- Feminizmus a etika Macák, Michal- Interrupcia Záverečné práce obhájené- Kaliský : DP: V. Fukáčová - Život ako morálna hodnota L. Hanková - Filozofovanie s deťmi ako metóda rozvoja kritického myslenia v knižnici FF UKF
Záverečné práce s ľudskoprávnou tematikou-obhájené 2017 Baďurová, Bc-práce: Dominika Mokrošová – Človek ako objekt výskum a etika Gabriel Hazák- Etika marketingu a reklamy Peter Matúš – Etika v športe Veronika Gurová- Etika úcty k životu Michal Macák- Etická reflexia interrupcií DP: Zuzana Tomášiková- Problematika ženských práv v etickej výchove DP. Andrea Kanošová- Ľudské práva v etickej výchove Čižmárová – obhájené DP v r. 2017: Iveta Žilovcová - Hodnota dobra a zla v etickej výchove Kaliský - obhájené v r. 2017: DP Nikola Fekiačová - Dôstojnosť človeka ako téma v učebných osnovách etickej výchovy RP Marcel Páleš - Filozofovanie s deťmi ako metóda rozvoja kritického myslenia Spálová – vedené, obhájené 2017 DP: Bc. Zuzana Majvitorová, Kristína Elscheková, Nikoleta Bartóková Bc: Blanka Gerhatova v knižnici UMB
Kolektívna (seminárna) práca Guerilla marketing Viedla Spálová- študentky Kubovicsová Petra, Mokrá Martina, Ondruš Róbert, Stankovská Nikola, Zigová Marcela v knižnici KMKR UKF
Video- Sociálna reklama: Právo na vzdelanie študentský produkt, kampaň https://www.youtube.com/watch?v=8IvFkPxb1Lc
Workshop študentov SŠ Aktivita na zvýšenie participácie študentov a verejnosti v projektovej téme, 26.11.2015, Nitra https://www.facebook.com/search/top/?q=%C4%BEudsk%C3%A9%20pr%C3%A1va%20a%20protipredsudkov%C3%A1%20v%C3%BDchova
Event "Odhoablónu" Študentská aktivita zameraná na popularizáciu konferencie medzi študentami a upozornenie na rešpektovanie ľudských práv, 25.11.2015, Nitra https://www.facebook.com/search/top/?q=%C4%BEudsk%C3%A9%20pr%C3%A1va%20a%20protipredsudkov%C3%A1%20v%C3%BDchova
Študentské Guerilla kampane v akad. roku 2016/17 Guerilla kampane – KMKAR, FF UKF v NITRE – akad. rok 2016/2017 1. Hovorím NIE Mečiarovým amnestiám Dostupné na internete: https://www.youtube.com/watch?v=0WC8BAZ_xu4&feature=youtu.be 2. Študenti prostredníctvom guerilla kampane odkryli pravdu Dostupné na internete: https://www.ukf.sk/1540-studenti-prostrednictvom-guerilla-kampane-odkryli-pravdu 3. Guerilla kampaň- "CAKE ATTAC" Dostupné na internete: http://www.mojanitra.sk/tyrane-deti-nie-su-ukradnute-ani-nitrianskym-studentom-toto-sa-im-teda-podarilo/nitra.html?id_temy=902&action=clanky&id_clanku=149811 4. Guerilla kampaň v DAB Nitra Dostupné na internete: https://www.youtube.com/watch?v=Jd0OJEeOHHo 5. Guerilla kampaň ,,Povedz to špendlíkom" Dostupné na internete: https://www.facebook.com/%C4%BDudsk%C3%A9-pr%C3%A1va-a-protipredsudkov%C3%A1-v%C3%BDchova-1515759555408619/ 6. Guerilla kampaň - No hate Dostupné na internete: http://www.topky.sk/cl/10/1631309/Internet-zaplavuju-nenavistne-komentare--Nenechajme-sa-zhejtovat 7. Guerilla kampaň – Osobný bankrot Dostupné na internete: https://glob.zoznam.sk/studenti-sa-zapajaju-do-politickeho-diania-zaujimava-kampan-o-tomto-zakone/ https://www.youtube.com/watch? https://www.ukf.sk/1540-studenti-prostrednictvom-guerilla-kampane-odkryli-pravdu http://www.mojanitra.sk/tyrane-deti-nie-su-ukradnute-ani-nitrianskym-studentom-toto-sa-im-teda-podarilo/nitra.html?id_temy=902&action=clanky&id_clanku=149811 https://www.youtube.com/watch?v=Jd0OJEeOHHo https://www.facebook.com/%C4%BDudsk%C3%A9-pr%C3%A1va-a-protipredsudkov%C3%A1-v%C3%BDchova-1515759555408619/ http://www.topky.sk/cl/10/1631309/Internet-zaplavuju-nenavistne-komentare--Nenechajme-sa-zhejtovat https://glob.zoznam.sk/studenti-sa-zapajaju-do-politickeho-diania-zaujimava-kampan-o-tomto-zakone/
ŠVOUČ, 2015, UKF Nitra: Bc. Iveta Balážiová, Bc. Lucia Čekanová, Bc. Bronislava Štefundová Guerilla marketing a jeho konfrontácia so Všeobecnou deklaráciou ľudských práv v knižnici FF UKF
ŠVOUČ, 2016, UKF Nitra: Blanka Gerhátová Mediálna manipulácia – vzťah obyvateľov európskych krajín k moslimom v knižnici FF UKF

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter