Marketing vzdelávacích inštitúcií

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Marketing vzdelávacích inštitúcií

Project name (English): Marketing of Educational Institutions

Start of project: 2015

End of project: 2015

Condition of project: Ukončený

Project number: 002UCM-4/2015

Project leader: doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

University: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Department: Fakulta masmediálnej komunikácie

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Anotácia projektu:

Hlavným výstupom projektu je vysokoškolská učebnica s názvom Marketing vzdelávacích inštitúcií.Jednotlivé teoretické východiská sú formulované s ohľadom na špecifiká nášho vzdelávacieho priestoru. Hlavný dôraz bol kladený na aktuálnosť poznatkov pre súčasnú prax na trhu vzdelávania. Teória je doplnená prípadovými štúdiami, ktoré majú charakter dobrých prípadov z praxe. V texte možno nájsť aj otázky na diskusiu - majú slúžiť čitateľom na preverenie si správneho porozumenia učebného obsahu, ale sú aj podnetom na samoštúdium a smerujú k vyhľadávaniu si ďalších informácií a poznatkov, ktoré môžu obohatiť poznanie čitateľov v predmetnej oblasti

Riešitelia v projekte zanalyzovali teóriu a prax marketingu a marketingového manažmentu vzdelávacích inštitúcií. Vychádzali  z teoretických východísk dostupných v domácich i zahraničných literárnych zdrojov, z dobrých príkladov z domácej a zahraničnej praxe a z vlastnej skúsenosti pri vedení vzdelávacej inštitúcie a využitia marketingových princípov vo vysokom školstve. Projekt predstavuje  jedinečný výstup určený aj pre potreby praxe, pretože poukázal na hlavné zásady realizácie marketingových aktivít a marketingových stratégií vzdelávacích inštitúcií.

Prínos projektu možno pozorovať v troch základných oblastiach: pre trh vzdelávania, pre vyučovací proces i pre samotnú fakultu. Riešitelia výstupmi projektu poukazujú na nevyhnutnosť využitia marketingových nástrojov v riadení fakulty. Ich návrhy prihliadajú na špecifiká vzdelávacích inštitúcií i nedostatok finančných prostriedkov na propagáciu. Vysokoškolská učebnica sa stala dôležitou súčasťou študijných materiálov na fakulte s predpokladom jej využitia na fakultách s podobným zameraním. Návrhom kampane Buď hrdina, ktorá je čiastkovým výstupom projektu, boli splnené komunikačné i marketingové ciele, ktoré v konečnom dôsledku viedli k zvýšeniu známosti fakulty, k vyššej lojalite súčasných študentov i väčšieho záujmu o štúdium potenciálnych študentov. 

.

Description of original results of the project in English

Project annotation:

The main outcome of the project is the university coursebook ´Marketing of educational institutions´. Individual theoretical outcomes are formulated in respect to specifications of our educational system.The problem-solvers emphasized first of all the actuality of knowledge for the current praxis on the education market. Theoretical part of the coursebook is supplemented by case studies that are good examples of real cases coming from practice. Furthermore, there are questions for discussion that shall serve the readers to verify their correct comprehension of coursebook content. The questions shall also motivate the readers for self-study and search for further information and knowledge enriching them on the discussed topic.

The problem-solvers of the project analysed the theory and praxis of marketing and marketing management of educational institutions. The authors were working with available domestic and foreign literary sources, good examples from domestic and foreign praxis and their own experience in educational institution management as well as utilisation of marketing principles in higher education. The project itself represents a unique outcome destinated for current needs of practice as it pointed out at main principles of marketing activities realization and marketing strategies of educational institutions.

The contribution of the project may be perceived in three main fields: the marketing of education, the educational process and the faculty itself. The problem-solvers´ outcomes suggest the necessity of marketing tools utilisation in the faculty management process. Their suggestions take into account specifications of educational institutions as well as lack of financial resources for promotion. The coursebook has become an important educational material for the faculty. Its ambition is to be utilized by various faculties of the same scope, too. The campaign ´Become a hero´ that is a partial outcome of the project fullfilled communication and marketing targets which lead to higher awareness of faculty existence, to higher loyalty of current students and to higher interest of potential students to effect their studies at the faculty.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 2 011,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ACB Černá, J., Čábyová, Ľ., Ptačin, J., Mazáková, S.: Marketing vzdelávacích inštitúcií. 1. vydanie, Trnava : FMK UCM v Trnave, 2015, 128 s., 978-80-8105-752-6
ADM Čábyová, Ľudmila (50%);, Pravdová, Hana (50%); 2016. In: Mediterranean Journal of Social Sciences. - ISSN 2039-9340 (príspevok v tlači)
ADM Čábyová, Ľudmila (100%), Pilgrimage tourism in Slovakia - the potencial of development 2016., In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol 12, Nr., 231 - 244 pp
BEF Dlouhá, Janette (50%); Mazáková, Sláva (50%): Budovanie pozitívneho imidžu vybraného subjektu. 2015 Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. ISBN 978-80-8105-690-1
AFD Mazáková, Sláva (100%): Ako budovať imidž vzdelávacej inštitúcie?. 2014 Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2014. ISBN 978-80-8105-585-0
AFD Mazáková, Sláva (100%): Absolventi vysokých škôl - prvok budovania imidžu školy (úspechy v oblasti inovácií). 2014 Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2014. ISBN 978-80-8105-667-3
AFD Krajčovič, Peter (50%); Čábyová, Ľudmila (50%): Who forms the image of Slovak universities? (Ranking impact on the image of the universities). 2014 Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2014. ISBN 978-80-8105-666-6 ISSN 1339-5726
AFD Ptačin, Jakub (100%): Visual communication of universities: professional versus amateur. 2014 Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2014. ISBN 978-80-8105-666-6 ISSN 1339-5726
AFD Černá, Jana (100%): Local Development and Universities. 2015 In: Marketing Identity. Conference Proceedings from International Scientific Conference 6th - 7th November 2015, Congress Hall of the Slovak Academy of Science Smolenice, Slovak Republic / editors: Jozef Matúš, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2015 (v tlači)

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter