Implementácia blended learning vo vzdelávaní matematiky na vysokej škole

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Implementácia blended learning vo vzdelávaní matematiky na vysokej škole

Project name (English): Implementation of Blended Learning in the Education of Mathematics at University

Start of project: 2014

End of project: 2016

Condition of project: Ukončený

Project number: 040TUKE-4/2014

Project leader: doc. RNDr. Jana Pócsová, PhD.

University: Technická univerzita v Košiciach

Department: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Cieľom projektu bolo zavedenie Blended learningu pre predmety Matematika 1, Matematika 2 a Matematika 3 prvého stupňa vysokoškolského štúdia na Fakulte baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií (BERG) Technickej univerzity v Košiciach, teda prepojenie klasického a online vzdelávania. Online vzdelávanie je zabezpečené voľne dostupným portálom. Portál obsahuje prednášky vo forme prezentácií a videí, zbierky riešených príkladov, videá zo simulácií riešených príkladov a rôzne podporné materiály. Všetky vytvorené materiály boli postupne implementované do výučby matematických predmetov na fakulte. Tieto materiály poskytujú komplexné riešenie pre výučbu matematiky na vysokých školách technického zamerania a sú voľne dostupné pre študentov, ako aj širokú verejnosť. 

Description of original results of the project in English

The aim of the project was to introduce Blended learning strategies into bachelor's degree courses Mathematics 1, Mathematics 2 and Mathematics 3 offered at the Faculty of Mining, Ecology, Process Control and Geotechnology (BERG), Technical University of Košice. Blended learning combines traditional methods of learning with online digital media. Online learning is implemented using a publicly available portal. The portal contains lecture slides, videos, collections of solved examples, videos of solved examples simulations and various supporting documents. All created digital documents were gradually introduced into teaching mathematics at the faculty. They provide a comprehensive solution for teaching mathematics at universities of technology and are freely available for both students and the general public.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 9 540,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ACB Pócsová, Jana (50%); Mojžišová, Andrea (50%): Matematika 1. 2014
ADE Kanáliková, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): Niekoľko príkladov k iracionálnym číslam. 2014 ISSN 1210-1761
AFH Pócsová, Jana (100%): About the Probability in the School Classroom. 2014 Košice : TU, 2014 : ISBN 978-80-553-1680-2
AFH Škrabuľáková, Erika (50%); Schreyer, Jens (50%): On the Total Thue Colourings of Graphs. 2014 Košice : TU, 2014 : ISBN 978-80-553-1680-2
ADM Pócs, Jozef (50%); Pócsová, Jana (50%): Bipolarized Extension of Heterogeneous Concept Lattices. 2014 ISSN 1312-885X
ADM Škrabuľáková, Erika (40%); Ivanová, Monika (40%); Gallovičová, Anna (20%): An utilization of the GIS and multidimensional statistical methods on the chosen EU universities: Similarities assessment. 2014 ISSN 0354-8724
ADC Pócs, Jozef (50%); Pócsová, Jana (50%): Basic theorem as representation of heterogeneous concept lattices. 2015 ISSN 2095-2236
ADD Butka, Peter (50%); Pócs, Jozef (10%); Pócsová, Jana (40%): Distributed computation of generalized one-sided concept lattices on sparse data tables. 2015 ISSN 1335-9150
ADM Butka, Peter (40%); Pócs, Jozef (20%); Pócsová, Jana (40%): Reduction of concepts from generalized one-sided concept lattice based on subsets quality measure. 2015 ISSN 2194-5357
AFC Butka, Peter (33%); Pócsová, Jana (33%); Pócs, Jozef (34%): Experimental study on reduction of one-sided concept lattice based on subsets quality measure. 2015 Danvers : IEEE, 2015 : ISBN 978-1-4799-9911-8
AFC Butka, Peter (34%); Pócsová, Jana (33%); Pócs, Jozef (33%): On intent stability index for One-Sided Concept Lattices. 2015 Danvers : IEEE, 2015 : ISBN 978-1-4799-9911-8
AFC Mojžišová, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): Aplikácia softvéru MATLAB vo výučbe Matematiky na vysokej škole technického zamerania. 2015 Praha : University of Chemistry and Technology, 2015 : ISBN 978-80-7080-936-5 ISSN 2336-1662
AFC Mojžišová, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): Application of a New Approach in the Engineering Education. 2015 Danvers : IEEE, 2015 : ISBN 978-1-4799-7369-9
AFD Butka, Peter (40%); Pócsová, Jana (40%); Pócs, Jozef (20%): Reduction ratio for GOSCL constrained by Moore co-families on object set. 2015 Danvers : IEEE, 2015 : ISBN 978-147998221-9
AFH Czap, Július (33%); Przybylo, Jakub (33%); Fecková Škrabuľáková, Erika (34%): On the Problem in the Class of 1-Planar Bipartite Graphs. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2031-1
AFH Flegner, Patrik (100%): Teaching of a course Visualization methods and computer graphics. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2188-2
AFH Mojžišová, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): An implementation of the blended learning in mathematics courses. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2188-2
AFH Mojžišová, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): Blended Learning in Mathematics Course. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2031-1
AFH Schreyer, Jens (50%); Fecková Škrabuľáková, Erika (50%): Some trendy proofs in discrete mathematics. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2188-2
AFH Fecková Škrabuľáková, Erika (100%): Exact mathematical language. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2188-2
AFH Škrabuľáková, Erika (34%); Ivanová, Monika (33%); Michaeli, Eva (33%): GIS in university education. 2015 Košice : Technical University of Kosice, 2015. ISBN 978-80-561-0298-5
AFH Škovránek, Tomáš (100%): MATLAB: The Ultimate Teaching Tool. 2015 Košice : TU, 2015 : ISBN 978-80-553-2188-2
FAI Pócsová, Jana (50%); Mojžišová, Andrea (50%): New Approaches in Engineering Education. 2015
ADC Kardoš, František (33%); Pócs, Jozef (34%); Pócsová, Jana (33%): On concept reduction based on some graph properties. 2016 ISSN 0950-7051
ADC Czap, Július (34%); Przybylo, Jakub (33%); Fecková Škrabuľáková, Erika (33%): On an extremal problem in the class of bipartite 1-planar graphs. 2016 ISSN 1234-3099
ADM Przybyło, Jakub (34%); Schreyer, Jens (33%); Škrabuľáková, Erika (33%): On the facial thue choice number of plane graphs via entropy compression method. 2016 ISSN 0911-0119
AFD Mojžišová, Andrea (34%); Pócsová, Jana (33%); Škovránek, Tomáš (33%): Automatic Test Generator. 2016 Danvers : IEEE, 2016 : ISBN 978-1-4673-8605-0
AFD Pócsová, Jana (34%); Mojžišová, Andrea (33%); Takáč, Michal (33%): Application of the visualization techniques in engineering education. 2016 Danvers : IEEE, 2016 : ISBN 978-1-4673-8605-0
AFD Škovránek, Tomáš (34%); Mojžišová, Andrea (33%); Pócsová, Jana (33%): MATLAB: The Ultimate Tool for Teaching Process Control Oriented Courses. 2016 Danvers : IEEE, 2016 : ISBN 978-1-4673-8605-0
AFD Fecková Škrabuľáková, Erika (34%); Ivanová, Monika (33%); Michaeli, Eva (33%): Usage of clustering methods in mathematics, geoinformatics and related fields of university study. 2016 Danvers : IEEE, 2016 : ISBN 978-1-4673-8605-0
FAI Fecková Škrabuľáková, Erika (34%); Mojžišová, Andrea (33%); Pócsová, Jana (33%): Engineering Education in the 21st Century. 2016 Košice : TU. ISBN 978-80-553-2570-5.
AED Fecková Škrabuľáková, Erika (50%), Schreyer, Jens (50%): Existence proofs in discrete mathematics: constructive and probabilistic approaches. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2570-5
AED Fecková Škrabuľáková, Erika (100%): A game on exact mathematical verbalization. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2570-5
AED Katreničová, Ivana (50%); Pócsová, Jana (50%): Event - the building block of statistics and argumentation - the stumbling block of students. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2570-5
AED Drabiková, Elena (50%); Fecková Škrabuľáková, Erika (50%): A selected part of graph theory in economic and education practice. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2570-5
ACB Fecková Škrabuľáková, Erika (34%); Pócsová, Jana (33%); Mojžišová, Andrea (33%): Matematika 3. 2016
BCI Pócsová, Jana (34%); Fecková Škrabuľáková, Erika (33%); Mojžišová, Andrea (33%): Analytická geometria. 2016
BCI Mojžišová, Andrea (50%); Pócsová, Jana (50%): Lineárna algebra: pracovný zošit. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-3045-7
BCI Mojžišová, Andrea (70%); Pócsová, Jana (30%): Funkcie jednej reálnej premennej: pracovný zošit. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-3050-1
BCI Fecková Škrabuľáková, Erika (100%): Matematika 3: pracovné listy. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-3000-6
AFH Fecková Škrabuľáková, Erika (100%): Graph Colouring Concepts of Thue Type. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2542-2
AED Fecková Škrabuľáková, Erika (34%); Ivanová, Monika (33%); Michaeli, Eva (33%): Geographic information systems in university education. 2016 Košice : TU, 2016 : ISBN 978-80-553-2570-5

Replications

Category Name Specific name
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Butka, Peter (40%); Pócs, Jozef (20%); Pócsová, Jana (40%): Reduction of concepts from generalized one-sided concept lattice based on subsets quality measure. 2015 ISSN 2194-5357
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Butka, Peter (40%); Pócs, Jozef (20%); Pócsová, Jana (40%): Reduction of concepts from generalized one-sided concept lattice based on subsets quality measure. 2015 ISSN 2194-5357
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Butka, Peter (40%); Pócs, Jozef (20%); Pócsová, Jana (40%): Reduction of concepts from generalized one-sided concept lattice based on subsets quality measure. 2015 ISSN 2194-5357
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Butka, Peter (50%); Pócs, Jozef (10%); Pócsová, Jana (40%): Distributed computation of generalized one-sided concept lattices on sparse data tables. 2015 ISSN 1335-9150
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Butka, Peter (50%); Pócs, Jozef (10%); Pócsová, Jana (40%): Distributed computation of generalized one-sided concept lattices on sparse data tables. 2015 ISSN 1335-9150
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Butka, Peter (50%); Pócs, Jozef (10%); Pócsová, Jana (40%): Distributed computation of generalized one-sided concept lattices on sparse data tables. 2015 ISSN 1335-9150
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Przybyło, Jakub (34%); Schreyer, Jens (33%); Škrabuľáková, Erika (33%): On the facial thue choice number of plane graphs via entropy compression method. 2016 ISSN 0911-0119

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Portál pre predmety Matematika 1, Matematika 2, Matematika 3 Portál pre predmety Matematika 1, Matematika 2, Matematika 3 http://web.tuke.sk/fberg- blended/
Online zbierka riešených príkladov pre predmet Matematika 1 Online zbierka http:// riesenepriklady.blogspot.sk/
Online zbierka riešených príkladov pre predmet Matematika 2 Online zbierka http:// riesenepriklady2.blogspot.sk/
Online zbierka riešených príkladov pre predmet Matematika 3 Online zbierka http:// riesenepriklady3.blogspot.sk/
Workshop New Approaches in Engineering Education Odborná garancia a aktívna účasť riešiteľov na workshope nie je dostupný online
Metodika výučby na báze Blended learning Metodika výučby na báze Blended learning nie je dostupná online

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter