Podpora inovácií a vytvárania inkluzívneho prostredia vo vysokoškolskom vzdelávaní študentov so zdravotným znevýhodnením - princípy, ciele, metódy, nástroje, podmienky

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Podpora inovácií a vytvárania inkluzívneho prostredia vo vysokoškolskom vzdelávaní študentov so zdravotným znevýhodnením - princípy, ciele, metódy, nástroje, podmienky

Project name (English): Support for innovation and creating an inclusive environment in higher education of students with disabilities - the principles, goals, methods, tools, terms.

Start of project: 2014

End of project: 2016

Condition of project: Ukončený

Project number: 033UK-4/2014

Project leader: doc. PaedDr. Jana Lopúchová, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Oblasť inkluzívneho vzdelávania predstavuje pre školy (vrátane vysokých škôl) výzvu najmä v oblasti aktivizácie procesov a nastavovania inkluzívnych podmienok v oblasti ďalšieho rozvoja inkluzívnej politiky. Aj z tohto dôvodu sme náš projekt cieľovo zamerali na túto dôležitú oblasť.

Projekt bol v začiatkoch zameraný na výskumnú analýzu súčasného stavu a podmienok inkluzívneho vzdelávania na Slovensku s akcentom na terciárne vzdelávanie. Na základe výsledkov výskumu a ďalšej empirickej činnosti členov projektu bolo publikovaných takmer 150 publikačných výstupov počas troch rokov riešenia.

Medzi najvýznamnejšie výstupy projektu patria 4 vedecké monografie - jedna zahraničná a tri domáce; ďalej odborná publikácia zameraná na konkrétne stratégie vzdelávania študentov so špecifickými potrebami a ich uplatnenie v edukačnej činnosti vysokoškolských pedagógov (praktický sprievodca pre pedagógov aj študentov so ŠP); vysokoškolská učebnica pre oblasť špeciálnopedagogickej diagnostiky a špeciálnopedagogického poradenstva využiteľná nielen v prostredí vysokých škôl, ale aj na nižších stupňoch vzdelávania; jedinečná interaktívna elektronická publikácia na báze webového rozhrania, zaoberajúca sa špecifikami a špecifickými stratégiami pre zrakovo postihnutých s konkrétnymi animovanými ukážkami pre pedagógov. Publikácia je voľne dostupná na webových stránkach novovzniknutého E-laboratória na online podporu vzdelávania študentov so ŠP pre vysokoškolských pedagógov.

Ďalšími výstupmi projektu sú aj tri zborníky z medzinárodných vedeckých konferencií zorganizovaných členmi projektu na domovskom pracovisku a tri zborníky vedeckých príspevkov (Paedagogica Specialis XXVIII-XXX) vedcov a odborníkov zo Slovenska aj zo zahraničia.

V rámci projektu bol vykreovaný aj expertný tím pre inkluzívne vzdelávanie študentov so špecifickými potrebami pre on-line podporu a poskytovanie poradenských služieb pre vysokoškolských pedagógov a tiež pre študentov vysokých škôl na Slovensku pre všetky druhy postihnutí s kontaktom dostupným na webstránke. Aj tento splnený cieľ akcentuje potrebu vytvárania takých akademických podmienok a takého prostredia na vysokých školách, ktoré bude otvorené a prístupné všetkým jednotlivcom so zdravotným znevýhodnením na Slovensku.

Dôležitou súčasťou projektu bolo aj zrealizovanie workshopu pre pedagógov vysokých škôl s cieľom priblížiť im základné špecifické stratégie, postupy a prístupy uplatňované v terciárnom vzdelávaní študentov so špecifickými potrebami na vysokých školách.

Do projektu boli zapojení aj vybraní študenti vysokých škôl, pre ktorých bol  pripravený workshop, v rámci ktorého vytvárali  odborno-umelecké výstupy na tému Inklúzia študentov so špecifickými potrebami - Bariéry okolo nás.

Mnohé z aktivít projektu a výsledky výskumov prispeli k tvorbe štruktúry a samotného kurikula študijného programu v rámci celoživotného vzdelávania pre pedagógov vysokých škôl v oblasti vzdelávania  študentov VŠ so zdravotným znevýhodnením s uplatnením špecifických stratégií a prístupov.

 

 

Description of original results of the project in English

The field of inclusive education introduces for schools (including universities) challenge especially in the field of the processes of activation and the  setting of inclusive  conditions in the field of  further developing of an inclusive policy. For this reason, we targeted focus on our   project on this important field.

The project was in the beginnings focused on research analysis of the contemporary situation and conditions of the inclusive education in Slovakia with emphasis on tertiary education. Based on the results of the research and further empirical activity of members of the project were  published almost 150 publication outputs during three years of the  solutions.

Among the most important outcomes of the project include 4 scientific monographs - one is foreign and three domestic; further scientific publication focused on specific strategies of the education of  students with special needs and their application in educational activities (practical guide for teachers and students with special neeeds); university textbook for  the field of special-pedagogical diagnosis and special pedagogical counseling; unique interactive electronic publication on basis of web interface, dealing with specifics and specific strategies for visually impaired people with specific animated exemplars for teachers. The publication is freely available on the website of the newly created E-laboratory for online  support of  university teachers.

To other outputs of the project are  three collections of international scientific conferences organized by members of the project at home workplace and three collections of scientific contributions (Paedagogica Specialis XXVIII-XXX) of scientists and experts from Slovakia and also from  abroad.

Within the project was created the expert team for inclusive education of students with special needs for online support and provision of  the consulting services for university teachers and students in Slovakia for all types of disabilities with  contact which is accessible on the website. And also this fulfilled goal emphasizes the need to create such conditions and an environment for universities, which will be open and access to all individuals with disabilities in the Slovakia.

An important part of the project was also execution of the workshop for teachers of the university in order to describe them basic specific strategies, methods and approaches applied in the tertiary education of students with special needs on the universities.

Selected students were participated to the project, who were prepared for the workshop, within which to create professional-artistic outputs on Inclusion of students with special needs - barriers around us.

Začátek formuláře
Many of the project activities and results of research contributed to production of the structure and the curriculum by itself of the study program within lifelong education for teachers of the university in work session  with students of the university with disabilities.

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 15 628,55 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AED Lopúchová, Jana (70%); Kolníková, Hanka (30%); Schmidtová, Margita (0%); Pikálek, Štefan (0%): Zvýskumu možností športových aktivít u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. 2014 Bratislava : Iris, 2014. ISBN 978-80-89726-13-4
AEC Lopúchová, J. 100% Deti predškolského veku so zrakovým postihnutím. In: Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S.104-132. ISBN 978-80-7464-630-0.
AEC Vančová, A. 100% Deti predškolského veku s mentálnym postihnutím. In: Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 160-186. ISBN 978-80-7464-630-0.
AEC Harčaríková, T. 100% Deti predškolského veku s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením. In: Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014 S. 75-103. ISBN 978-80-7464-630-0.
AEC Lopúchová, J. 100% Inkluzívne vzdelávanie jednotlivcov so zrakovým postihnutím na vysokých školách. In: Otázky inkluzivního vzdělávání studentu se specifickými potřebami v pregraduální přípravě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 152-189. ISBN 978-80-7464-663-8
AEC Otázky inkluzivního vzdělávání studentu se specifickými potřebami v pregraduální přípravě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 200. ISBN 978-80-7464-663-8
AEC TARCSIOVÁ, D. 100%. Pracovné uplatnenie absolventov vysokých škôl so sluchovým postihnutím na Slovensku (vybrané výsledky výskumu). In: Otázky inkluzivního vzdělávání studentu se specifickými potřebami v pregraduální přípravě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 124-151. ISBN 978-80-7464-663-8
ABC Harčaríková, T. 100% Jednotlivec s telesným postihnutím v procese predprofesijnej a profesijnej prípravy In: Současná slovenská a česká speciální pedagogika v kontextu vědy a výzkumu. Praha: Knihy nejen pro bohaté s.r.o., 2014. ISBN 978-80-86499-10-9, S. 66-95.
AFC Lopúchová, J. 100% Komplexná podpora rozvoja zrakových funkcií u jednotlivcov so zrakovým postihnhutím s akcentom na reedukáciu zraku. In: Současná slovenská a česká speciální pedagogika v kontextu vědy a výzkumu. Praha: Knihy nejen pro bohaté s.r.o., 2014. ISBN 978-80-86499-10-9, s. 161-198.
ABC VANČOVÁ, Alica 95%– ŠULOVSKÁ, Monika 5%. Otázky a problémy geografie v súčasnej edukácii žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. In: Současná slovenská a česká speciální pedagogika v kontextu vědy a výzkumu. Praha: Knihy nejen pro bohaté s.r.o., 2014. ISBN 978-80-86499-10-9, s. 7 - 45.
ACB Kastelová, Alexandra (50%), Németh, Ondrej (50%) Základy špeciálnopedagogickej diagnostiky a Základy špeciálnopedagogického poradenstva. Druhé upravené vydanie. Bratislava, Iris, 2014. 184 s. ISBN 978-80-89238-86-6
AEC Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 200. ISBN 978-80-7464-630-0.
AEC ŠULOVSKÁ, Monika – FECKO, Jozef /50%/ Sociálny status jednotlivca s mentálnym postihnutím v podmienkach inkluzívneho / integrovaného vzdelávania. In Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. ISBN 978-80-7464-659-1, s. 140-151.
AED Krajčí, P. 100% Integrácia v Slovenskej republike v období rokov 2003 až 2014. In: P. Krajčí, A. Prečuchová Štefanovičová, P. Kopinec: Inklúzia znevýhodnených skupín. Zborník príspevkov. Bratislava: IRIS, 2014. ISBN 978-80-89726-13-4. S.177.
AED Z problematiky elektronického vzdelávacieho prostredia žiakov s vývinovými poruchami učenia. In: T. Harčaríková, P. Krajčí: Poruchy učenia ako edukačný fenomén. Zborník príspevkov. Bratislava: IRIS, 2014. ISBN 978-80-89726-15-8. S.173.
AED Lopúchová, J. 70% - Hanka Kolníková Z výskumu možností športových aktivít u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. In: Inklúzia znevýhodnených skupín [elektronický zdroj], S. 69-85 [CD ROM). Bratislava: Iris, 2014. ISBN 978-80-89726-13-4.
AED Lopúchová, J.70% – Kolníková, H. Modifikácia tradičných športových aktivít pre potreby jednotlivcov so zrakovým postihnutím : z výskumu odborného zabezpečenia tréningových jednotiek. In: Inklúzia znevýhodnených skupín [elektronický zdroj], S. 46-68 [CD-ROM]
AFC Krajčí, P. 100% Možnosti adaptácie operačných systémov vo vzdelávaní študentov so ŠVVP. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. ISBN 978-80-7464-660-7.
AFC Gregušová, H. 100% Východiská pre edukáciu výtvarne andaných študentov so zdravotným postihnutím v inkluzívnom prostredí. In. Kaleja,M. - Zezulková, E. (Eds.) Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Terciární vzdělávání – otázky k inkluzi. Ostrava: Ostravská univerzita: Pedagogická fakulta, s. 131-143.
AFC Harčaríková, T. 100% Dieťa s telesným postihnutím v ranom a v predškolskom veku – možnosti a špecifiká edukácie. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 152-158. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Harčaríková, T. 100% Niektoré špecifiká edukácie žiakov s telesným postihnutím, chorobou a zdravotným oslabením na primárnom stupni vzdelávania. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 159-165. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Korvínová, K. 100% Rozširujúce štúdium pedagogiky mentálne postihnutých a ich prosociálne správanie sa k prírode a životnému prostrediu pri ich pohybových aktivitách v prírode. In. Kaleja,M. - Zezulková, E. (Eds.) Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Terciární vzdělávání – otázky k inkluzi. Ostrava: Ostravská univerzita: Pedagogická fakulta, s. 88-96.
AFC Krajčí, P. 100% Analýza štatistických indikátorov integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami na Slovensku v období 2003-2014. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 38-49. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Krajčí, P. 100%. Možnosti adaptácie operačných systémov vo vzdeláaní študentov so ŠVVP. In. Kaleja,M. - Zezulková, E. (Eds.) Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Terciární vzdělávání – otázky k inkluzi. Ostrava: Ostravská univerzita: Pedagogická fakulta, s. 59-67.
AFC Lopúchová, J. 100%Saturácia špeciálnych edukačných potrieb u žiakov mladšieho školského veku so zrakovým postihnutím v inkluzívnych podmienkach. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 59-67. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Osvaldová, M. 100% Problematika inklúzie hudobne nadaných rómskych žiakov v umeleckom vzdelávaní. In. Kaleja,M. - Zezulková, E. (Eds.) Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Terciární vzdělávání – otázky k inkluzi. Ostrava: Ostravská univerzita: Pedagogická fakulta, s. 113-130.
AFC Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 202. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Slezáková, J, 50%, Harčaríková, T. 50% Biomedicínsky komponent v komplexe úvah o efektívnosti inkluzívnej/ integrovanej edukácie. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 202. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC TARCSIOVÁ, D. 100%. Študenti a absolventi so sluchovým postihnutím - možnosti a bariéry vysokoškolského vzdelávania a skúseností s pracovným uplatnením v podmienkach Slovenskej republiky. In. Kaleja,M. - Zezulková, E. (Eds.) Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech: Terciární vzdělávání – otázky k inkluzi. Ostrava: Ostravská univerzita :Pedagogická fakulta, s. 164-174.
AFC Vančová, A. 100% Integrovaná edukácia žiakov mladšieho školského veku s mentálnym postihnutím. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 105-121. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Vančová, A. 100% K problematike inkluzívneho vzdelávania žiakov s mentálnym postihnutím v Slovenskej republike. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 10-27. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Vančová, A. 100% Dieťa raného a predškolského veku s mentálnym postihnutím. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 77-87. ISBN 978-80-7464-659-1
AFC Lopúchová, J. 100% Z výskumu účinnosti inovačného programu na rozvoj zrakových funkcií u detí predškolského veku. In: Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí: Inkluzivní vzdělávání v globalních a v užších kontextech: Předškolní a základní vzdělávaní. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. S. 68-76. ISBN 978-80-7464-659-1
AFD Lopúchová, J. 80% – Kamenská, M. Medziodborová spolupráca ako súčasť ranej podpory užšieho sociálneho prostredia detí s Dawnovým syndrómom. In: Zdravotné a sociálne problémy ľudí s Downovým syndrómom, Bratislava : Trizómia 21, 2014 S. 120-138. ISBN 978-80-971461-0-8.
AFD Lopúchová, J. Reedukačné činnosti ako prostriedok rozvíjania výtvarného nadania u detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: http://www.kreativne vzdelavanie.sk/media/CREAAE_ 2014.pdf. CREA-AE 2014 [elektronický zdroj], Zohor : Virvar, 2014 S. 342-346 [online]
AEC Schmidtová, Margita (20%); Tarcsiová, Darina (20%); Ludwig, Kirsten (20%); Sachsenhauser, Katja (20%); Leonhardt, Annette (20%); Pikálek, Štefan (0%); Kollárová, Ema (0%); Čajka, Kornel (0%): Deti so stratou sluchu z minoritného jazykového prostredia. 2014 Bratislava : Iris, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Tarcsiová, Darina (80%); Dzurillová, Katarína (20%): Čitateľská gramotnosť žiakov so sluchovým postihnutím vzdelávaných v integrovanom/inkluzívnom prostredí. 2015 ISSN 1211-2720
AEC Korvínová, Klaudia (100%); Pikálek, Štefan (0%); Kollárová, Ema (0%); Čajka, Kornel (0%): Komparácia západ - východ u rozširujúceho štúdia pedagogiky mentálne postihnutých a ich prosociálneho správania sa k prírode a životnému prostrediu pri ich pohybových aktivitách v prírode. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava : UK, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8.
AEC Korvínová, Klaudia (100%); Bartoňová, Miroslava (0%); Franiok, Petr (0%): Rozširujúce štúdium PMP a ich prosociálne správanie sa k prírode a ŽP pri ich PA v prírode. 2014 Ostrava : Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7464-660-7
AEC Krajčí, Peter (100%); Pikálek, Štefan (0%); Kollárová, Ema (0%); Čajka, Kornel (0%): Možnosti aplikácie a modifikácie digitálnych technológií v špecifických predmetoch žiakov s mentálnym postihnutím. In: Paedagogica Specialis XVIII/2014. Bratislava : UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Hravánková,A. Krajčí, P. Problematika rozvíjania základných informačných a komunikačných kompetencií u žiakov s mentálnym postihnutím. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Lopúchová, J. 80% - Gaňová, L. 20% Z výskumu vyrovnávania sa intaktných jednotlivcov so súrodencom so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Németh, O. 100% Niektoré otázky inklúzie detí a žiakov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Osvaldová,M. – Hušlová, A. Aplikácia hudobných hier s prvkami muzikoterapie v podmienkach špeciálnych základných škôl. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Osvaldová, M. 100% Rozvoj hudobnosti, senzorickomotorických a psychosociálnych schopností detí so zdravotným postihnutím prostredníctvom muzikoterapie a Orffovho Schulwerku. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Slezáková, J. – Harčaríková, T. Biomedicínsky komponent v komplexe úvah o efektívnosti inkluzívnej /integrovanej edukácie. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Šulovská,M. – Čičová, L. Analýza edukačného procesu na Slovensku vo vzťahu k deťom imigrantov. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Šulovská, M. 100% Užívanie návykových látok u žiakov základných škôl v komparácii so žiakmi zo špeciálnych základných škôl. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AEC Šulovská, M. 100% Využitie aplikácie Profil Škola 21 v oblasti inovácie a efektivizácie vyučovania prostredníctvom IKT. In: Paedagogica specialis XXVIII. Bratislava: UK PdF, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8
AAA Lopúchová,J. 50% - Krajčí, P. 50%. Teória a výskum digitálnych a asistenčných technológií v inkluzívnej špeciálnej pedagogike. Ostrava: Ostravská Univerzita, 2014. ISBN 978-80-7464-675-1. S.200.
ADF ŠULOVSKÁ, M. - SEBöKOVÁ, R. Efektívnosť využívania informačných a komunikačných technológií v predmete matematika z pohľadu učiteľov špeciálnych základných škôl. In Špeciálny pedagóg, Prešov: PU, 2015. ISSN I1338-6670
AED OSVALDOVÁ, M. Inovácie v hudobnej edukácii na špeciálnych základných školách. Edukácia Roč. 1, č. 1, 2015. s. 195-209. ISSN 1339-8725.
AED OSVALDOVÁ, M. Aplikácia muzikoterapie u jednotlivcov s telesným a viacnásobným postihnutím. Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj] Bratislava : Iris, 2015. s. 96-106 [CD-ROM] ISBN 978-80-89726-32-5.
AED OSVALDOVÁ, M. 50%, KRAJČÍ, P. 50%: Imlementácia moderných hudobných technológií do muzikoterapeutického procesu jednotlivcov so zdravotným postihnutím. Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj] Bratislava : Iris, 2015. s. 96-106 [CD-ROM] ISBN 978-80-89726-32-5.
AED OSVALDOVÁ, M. 100%: Zabezpečenie inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 257-266. ISBN 978-80-223-4010-6
AED OSVALDOVÁ, M. 90%, URAMOVÁ, A. 10%: Receptívna muzikoterapia u žiakov s mentálnym postihnutím. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 217-236. ISBN 978-80-223-4010-6
AED OSVALDOVÁ, M. 90%, PISAROVIČOVÁ, L. 10%: Skvalitňovanie komunikačných schopností u jednotlivcov s Downovým syndrómom prostredníctvom muzikoterapie. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 237-256. ISBN 978-80-223-4010-6
ADE OSVALDOVÁ, M. 100%: Rozvoj hudobnosti, kognitívnych a komunikačných schopností detí s mentálnym postihnutím prostredníctvom Orffovho schulwerku. In: Speciální pedagogika Roč. 25, č. mim. (2015), s. 354-369. ISSN 1211-2720
ADE OSVALDOVÁ, M. 100%: Moderná hudobná technológia v špeciálnej pedagogike. In: Inovácia a kreativita v oblasti vzdelávania a vedy. Univerzita J. Selyeho, Komárno, 2015.
AED NÉMETH, O. – KASTELOVÁ, A. Špeciálnopedagogické poradenstvo v intenciách paradigiem špeciálnej pedagogiky. In: Paedagogica specialis XXIX. Bratislava: UK PdF, 2015. Prvé vydanie. S.431. ISBN 978-80-223-4010-6.
AED NÉMETH, O. Výtvarné nadanie a jednotlivci s ťažkým zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis XXIX. Bratislava: UK PdF, 2015. Prvé vydanie. S.431. ISBN 978-80-223-4010-6.
AED NÉMETH, O. – KASTELOVÁ, A. Aktuálne otázky špeciálnopedagogickej diagnostiky v ranom a predškolskom veku. In: Paedagogica specialis XXIX. Bratislava: UK PdF, 2015. Prvé vydanie. S.431. ISBN 978-80-223-4010-6.
ABD LOPÚCHOVÁ, J. – NÉMETH, O. Umenie a jednotlivci so zrakovým postihnutím. In: CREA-AE 2015 [elektronický zdroj] Zohor : Virvar, 2015. S. 143-151 [online]. ISBN 978-80-89693-09-2
AFC KRAJČÍ, P. Implementácia digitálnych technológií vo vzdelávaní žiaka s mozgovou obrnou na strednej škole case study. In: QUAERE, 2015 : recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, vol. 5 [elektronický zdroj] Hradec Králové : Magnanimitas, 2015. S. 1191-1198 [CDROM]. ISBN 978-80-87952-10-8.
AFC KRAJČÍ, P. – OSVALDOVÁ, M. Implementácia moderných hudobných technológií do muzikoterapeutického procesu jednotlivcov so zdravotným postihnutím. In: Dimenzia muzikoterapie v praxi, výskume a edukácii [elektronický zdroj] Bratislava : Iris, 2015. S. 322-332 [CD-ROM]. ISBN 978-80-89726-32-5.
AFC Korvínová, Klaudia (100%); Židek, Jaroslav (0%); Čepčiansky, Ladislav (0%): Právne vnímanie životného prostredia študentiek špeciálnej pedagogiky na PdF UK. 2014 Bratislava : Fakulta telesnej výchovy a športu, Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. ISBN 978-80-223-3757-1
AFC Korvínová, Klaudia (99%); Kacvinská, Monika (1%); Bartoňová, Miroslava (0%); Kollárová, Ema (0%); Vojtko, Tibor (0%): Využitie individuálnych letných outdoorových pohybových a športových aktivít v špeciálnych základných školách s mentálnym postihnutím. 2015 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. ISBN 978-80-223-4010-6
AEC LOPÚCHOVÁ, J. – JÁGEROVÁ, N. Služby ranej starostlivosti pre rodiny s deťmi s postihnutím na Slovensku. In: Speciální pedagogika Roč. 25, č. mim. (2015), s. 328-343. ISSN 1211-2720
ABD Lopúchová,J. Németh, O. Nadaní jednotlivci so zrakovým postihnutím. In: Determinanty rozvíjania výtvarného nadania u jednotlivcov so zdravotným postihnutím v inkluzívnom prostredí Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2015. S. 36-102. ISBN 978-80-971646-7-6
ADF LOPÚCHOVÁ, J. Zisťovanie súčasného stavu a podmienok inkluzívneho vzdelávania študentov vysokých škôl so zrakovým postihnutím na Slovensku – výskumná sonda. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami Prešov : Prešovská univerzita, 2015. S. 225-241. ISBN 978-80-555-1423-9
ADF LOPÚCHOVÁ, J. - NÉMETH, O. Determinanty úspešnej edukatívnej rehabilitácie žiakov so zrakovým postihnutím v inkluzívnych podmienkach – kvalitatívna analýza. In: Špeciálny pedagóg Roč. 4, č. 2 (2015), s. 23-39. ISSN 1338-6670
AED LOPÚCHOVÁ, J. – KOLNÍKOVÁ, H. Z výskumu možností športových aktivít u jednotlivcov so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 119-136. ISBN 978-80-223-4010-6
AED LOPÚCHOVÁ, J. – BAROŠOVÁ, V. Rozvoj grafomotorických zručností u detí predškolského veku so zrakovým postihnutím. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 166-180. ISBN 978-80-223-4010-6
AED LOPÚCHOVÁ, J. – BALŠANOVÁ, A. Rozvoj sluchovej percepcie u detí so zrakovým postihnutím prostredníctvom aplikácie stimulačného programu s využitím prvkov muzikoterapie. In: Paedagogica specialis 29 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 153-165. ISBN 978-80-223-4010-6
AEC LOPÚCHOVÁ, J. Internetové poradenstvo a cloudové technológie v špeciálnej pedagogike. In: Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy [elektronický zdroj] Olomouc : Univerzita Palackého, 2015. S. 149-156 [online] ISBN 978-80-244-4907-4
AEC LOPÚCHOVÁ, J. Pathologies in internet with students with visual impairment in the secondary level of education – cyberbullying. In: World Journal of Theoretical and Applied Sciences Nr. 1(4) (2016), s. 96-106. ISSN 2392-2443
AED NÉMETH, O. - LOPÚCHOVÁ, J. Umenie a jednotlivci so zrakovým postihnutím In: CREA-AE 2015 [elektronický zdroj] Zohor : Virvar, 2015. S. 143-151 [online]. ISBN 978-80-89693-09-2
AEC Pešat, Pavel (25%); Langer, Jiří (25%); Lopúchová, Jana (25%); Slánska, Dana (25%); Andrejková, Gabriela (0%); Berki, Jan (0%): Digitální dovednosti studentů speciální pedagogiky. 2016 Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2016. ISBN 978-80-557-1082-2
AED Vančová, A. VPLYV VONKAJŠÍCH FAKTOROV NA VZDELÁVANIE RÓMSKYCH ŽIAKOV S ĽAHKÝM STUPŇOM MENTÁLNEHO POSTIHNUTIA. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.6-31. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Vančová, A., Labovská, P. SKÚMANIE NIEKTORÝCH FAKTOROV A PODMIENOK SOCIALIZÁCIE DETÍ S VIACNÁSOBNÝM POSTIHNUTÍM V PODMIENKACH DOMOVOV SOCIÁLNYCH SLUŽIEB. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.32-53. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Harčaríková, T.-Bartoňová, M. ROZVOJ ČTENÁŘSKÝCH DOVEDNOSTÍ U ŽÁKŮ SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.54-66. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Lopúchová, J., Kolníková, H. KVALITATÍVNA ANALÝZY SYSTÉMU KOMPLEXNEJ REHABILITÁCIE JEDNOTLIVCOV SO ZRAKOVÝM POSTIHNUTÍM NA SLOVENSKU. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.157-167. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Lopúchová, J., Kolníková, H. AKTÍVNE UČENIE AKO PROSTRIEDOK EFEKTÍVNEHO VYUČOVANIA - VÝSLEDKY OVEROVANIA APLIKÁCIE VZOROVÝCH HODÍN AKTIVIZUJÚCEHO VYUČOVANIA V RÁMCI LITERÁRNEJ VÝCHOVY.In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.168-180 ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Lopúchová, J., METODIKA NA ROZVOJ ZRAKOVÝCH FUNKCIÍ V PROCESE REEDUKÁCIE ZRAKU U DETÍ S PORUCHAMI BINOKULÁRNEHO VIDENIA – VÝSKUMNÉ ZISTENIA Z OVEROVANIA METODIKY. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.181-190. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Osvaldová, M. MODERNÁ HUDOBNÁ TECHNOLÓGIA V ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.207-219. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Osvaldová, M. VZDELÁVANIE NADANÝCH RÓMSKYCH ŽIAKOV NA KONZERVATÓRIÁCH. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S. 220-230. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Osvaldová, M. MUZIKOTERAPEUTICKÉ INTERVENCIE U DETÍ SO SLUCHOVÝM POSTIHNUTÍM. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.231-240. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Schmidtová, M. TEÓRIA EDUKÁCIE V SLUCHOVEJ VÝCHOVE U ŽIAKOV SO SLUCHOVÝM POSTIHNUTÍM. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.252-260. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Šulovská, M. ANALÝZA AKTÍVNEJ SLOVNEJ ZÁSOBY ŽIAKOV S MENTÁLNYM POSTIHNUTÍM. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.261-266. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Šulovská, M., Šubová, A. APLIKÁCIA NAVRHNUTEJ POČÍTAČOVEJ HRY V PREDMETE GEOGRAFIA U ŽIAKOV S MENTÁLNYM POSTIHNUTÍM. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.267-272. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Šulovská, M., Čičová, L. ŠPECIFIKÁ EDUKÁCIE DETÍ IMIGRANTOV. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.273-283. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Šulovská, M., Dlesková, T. TEÓRIE A TRENDY VO VÝSKUME PORÚCH AUTISTICKÉHO SPEKTRA. In: Paedagogica specialis XXX. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.284-293. ISBN 978-80-223-4155-4.
AED Lopúchová, J. NÁZORY PEDAGÓGOV VYSOKÝCH ŠKÔL NA TERCIÁRNE VZDELÁVANIE ŠTUDENTOV SO ŠPECIFICKÝMI POTREBAMI. In: Reflexie vývoja a trendy rozvoja špeciálnej pedagogiky na Slovensku v medzinárodných kontextoch. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.104-123. ISBN 978-80-89726-79-0.
AED Šulovská, M., Čičová, L. INTEGRÁCIA DETÍ IMIGRANTOV V RÁMCI SLOVENSKEJ REPUBLIKY. In: Reflexie vývoja a trendy rozvoja špeciálnej pedagogiky na Slovensku v medzinárodných kontextoch. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.168-174. ISBN 978-80-89726-79-0.
AED Osvaldová, M. HUDOBNÁ EDUKÁCIA U ŽIAKOV SO ZRAKOVÝM POSTIHNUTÍM. In: Reflexie vývoja a trendy rozvoja špeciálnej pedagogiky na Slovensku v medzinárodných kontextoch. Bratislava: UK PdF, 2016. Prvé vydanie. S.236-248. ISBN 978-80-89726-79-0.
AED Korvínová, K., Hurajová, K. Zdokonalenie vybraných koordinačných schopností u detí v materskej škole pomocou netradičných hier. Zadané v tlači.
AED Korvínová, K., Kacvinská, M. Technika a metodika zimných a letných športov v prírode 2015: zborník vedeckých a odborných prác [elektronický zdroj] \d Bratislava: Univerzita Komenského, Fakulta telesnej výchovy a športu 2015 \z ISBN 978-80-223-3986-5 \g S. 28-41 [CD-ROM].
AEC LOPÚCHOVÁ, J., KOLNÍKOVÁ, H., PRIESTEROVÁ, K. 2016 Transdisciplinarity as a efficienty facilitator of team approach to children with visual and multiple disabilities at an early age. IN: EDUCATING FOR DEMOCRATIC GOVERNANCE AND GLOBAL CITIZENSHIP. SAN DIEGO: WCCI, 2016. ISBN 978-0-692-69768-9.
ADF LOPÚCHOVÁ, J. 2016. Čitateľská gramotnosť žiakov so zrakovým postihnutím. In: IT Lib. Informačné technológie a knižnice č.3/2016. S.29-36. Bratislava: CVTISR, 2016. ISSN 1336-0779
AEC LOPÚCHOVÁ, J. 2016. Student´s attitudes and opinions of Special Education for the inclusion of INDIVIDUALS WITH DISABILITIES. In: Internationam Masaryk Conference for PhD. Students and young Researchers. Hradec Králové, Magnanimitas, 2016. S.808-816. ISBN 978-80-87952-17-7.
AEC FUCHSOVÁ, M., PÁLEŠOVÁ, R., LOPÚCHOVÁ, J. 2016. The Sexual Education in Educational Process of Elementary and Special Elementary Schools in Slovakia. In: Internationam Masaryk Conference for PhD. Students and young Researchers. Hradec Králové, Magnanimitas, 2016. S.1001-1007. ISBN 978-80-87952-17-7.
AEC LOPÚCHOVÁ, J., KOLNÍKOVÁ, H. 2016. ZISTOVANIE ÚROVNE informovanosti, názorov a postojov LAICKEJ verejnosti na kvalitu života jednotlivcov so zrakovým postihnutím. OLOMOUC: UPOL, 2016. Zadané v tlači.
AEC LOPÚCHOVÁ, J., KOLNÍKOVÁ, H. 2016. Examination of the level of awareness, opinions and attitudes of the general public towards the quality of life of individuals with visual disabilities. OLOMOUC: UPOL, 2016. Zadané v tlači.
AEC LOPÚCHOVÁ, J., KOLNÍKOVÁ, H. 2016. Dieťa s poruchou autistického spektra v inkluzívnom vzdelávaní materskej školy. CIESZYN: EIC, 2016. Zadané v tlači.
AEC LOPÚCHOVÁ, J., KOLNÍKOVÁ, H. 2016. Raná starostlivosť o rodiny s deťmi so zrakovým postihnutím - z výskumu názorov rodičov. CIESZYN: EIC, 2016. Zadané v tlači.
ABD LOPÚCHOVÁ, J. Špecifiká štúdia študentov so zrakovým postihnutím na vysokej škole. In: Špecifiká štúdia vybraných skupín študentov so špecifickými potrebami na vysokých školách. Bratislava, UK PdF, 2016. S. 8-68. ISBN 978-80-89726-52-3.
AFC KASTELOVÁ, A. 100% Early Intervention in Slovakia In: Educating for Democratic Governance and Global Citizenship San Diego: World Council for Curriculum and Instruction, 2016. S. 157-163 ISBN 978-0-692-69768-9.
AED KASTELOVÁ, A. 50%, VANČOVÁ, A. 50% The support of early care and early intervention for children with disabilities and some diagnostic possibilities - research findings related to Slovakia In: Špeciálne vzdelávacie potreby: jubilejná časť konferenčného cyklu Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU, 2016. S. 142-159 ISBN 978-80-561-0372-2.
AED Korvínová, K., Hurajová, K. Zdokonalenie vybraných koordinačných schopností u detí v materskej škole pomocou netradičných hier. Zadané v tlači
AAA PETR FRANIOK 50%, MARGARÉTA OSVALDOVÁ 50%: Terapeutické využitie hudobnej edukácie u žiakov so špeciálnymi potrebami. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016. Zadané v tlači.
ADE VANČOVÁ, ALICA 50%. OSVALDOVÁ, MARGARÉTA 50%: Dimension of Music Therapy in Rehabilitation of persons with Cerebral Palsy. In: Journal of International Scientific Publications. Educational Alternatives, Volume 14, 2016. s. 398-417 s. ISSN 1314-7277
ADE MARGARÉTA OSVALDOVÁ, 100%: Špecifiká koncepcie Nordoff Robbins a hlasovej výchovy u detí s DMO. In: Speciální pedagogika. - Roč. 26, č. mim. (2016).
ACB MARGARÉTA OSVALDOVÁ 100%. Hudobná výchova u žiakov so sluchovým postihnutím na Primárnom stupni vzdelávania. In: Špecifiká vzdelávania žiakov so sluchovým postihnutím na primárnom stupni vzdelávania. Bratislava: IRIS, 2016.
ADE MARGARÉTA OSVALDOVÁ 50%, Katarína Priesterová, 50%: Complex music therapy in rehabilitation of adult individuals with multiple disabilities. In: Wsparcie osób z niepełnosprawnością w drodze do aktywizacji zawodowej. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny, 2016. Zadané v tlači.
ADE MARGITA SCHMIDTOVÁ, 50%, MARGARÉTA OSVALDOVÁ, 50%: Hörgeschädigte Familien in Multikulturallen Berreich. In: Rzeszow. Zadané v tlači.
AED SCHMIDTOVÁ, M. 2015.História a súčasnosť kochleárnych neuroprotéz. Paedagogica specialis 29 Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. S. 282-290 ISBN 978-80-223-4010-6
ABD SCHMIDTOVÁ, M.2015.Determinanty rozvíjania výtvarného nadania u jednotlivcov so zdravotným postihnutím v inkluzívnom prostredí Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2015. S. 172-191 ISBN 978-80-971646-7-6
AFD SCHMIDTOVÁ M. 2015. Súčasné výskumy v aplikácii kochleárnych implantátov. Multidimenzionalita východisko rozvoja súčasnej špeciálnej pedagogiky Bratislava: Iris, 2015. S. 374-391. ISBN 978-80-971646-7-6
AEC TARCSIOVÁ, D., SCHMIDTOVÁ M. 2016.Współczesne rozwiązania w diagnostyce i wsparcie oferowane dziecku z wadą słuchu na Słowacji.Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2016. S. 63-75. ISBN 978-83-7996-252-5
ADE SCHMIDTOVÁ M. 2015. Aktuálne trendy vo výskume v pedagogike sluchovo postihnutých. Speciální pedagogika. Roč. 25, č. mim. (2015), Univerzita Komenského. Pedagogická fakulta. Katedra špeciálnej pedagogiky. Bratislava. s. 370-382. ISSN 1211-2720
ADE VANČOVÁ, A., KASTELOVÁ, A. The Current Research View On The Issue Of Special Educational Diagnostics, Special Educational Counseling And Early Intervention For Children With Disabilities in Slovakia. In: THE TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY. December, 2016. Special Issue for INTE 2016 ISSN: 1303 – 6521.
AFC ŠULOVSKÁ,M. Kľúčové otázky k hodnoteniu žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia v predmete geografia. In: Olomouc. Zadané v tlači.
BAB GROMA, M., HARČARÍKOVÁ, T., KEČKÉŠOVÁ, M., LOPÚCHOVÁ, J., TARCSIOVÁ, D. Stratégie vzdelávania študentov so špecifickými potrebami na vysokých školách (praktický sprievodca štúdiom). Bratislava: UK PdF, 2016. S. 212. ISBN 978-80-89726-93-6.
AAB NÉMETH,O., SCHMIDTOVA,M., TARCSIOVÁ,D. 2016.Študenti so špecifickými potrebami na vysokých školách Ondrej Németh ... [et al.] Bratislava: Iris, 2016.137 s. ISBN 978-80-89726-51-6.
AAA Lopúchová, J., Krajčí, P. Teória a výskum digitálnych a asistenčných technológií v inkluzívnej špeciálnej pedagogike. Ostrava: OU, 2014. S.200. ISBN ISBN 978-80-7464-675-1.
AAB Harčaríková, T., Lopúchová, J., Tarcsiová, D. ŠPECIFIKÁ ŠTÚDIA VYBRANÝCH SKUPÍN ŠTUDENTOV SO ŠPECIFICKÝMI POTREBAMI NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH. Bratislava: UK PdF, 2016. S.179. ISBN 978-80-89726-52-3.
AAB Groma, M., Biščo-Kastelová, A., Vančová, A. KARIÉROVÉ PORADENSTVO A PEDEUTOLÓGIA V PODMIENKACH INKLUZÍVNEHO VZDELÁVANIA. Bratislava: UK PdF, 2016. S. 126. ISBN 978-80-89726-53-0.
ACB Németh, O., Kastelová, A. ZÁKLADY ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKEJ DIAGNOSTIKY a ZÁKLADY ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKÉHO PORADENSTVA. Bratislava: IRIS, 2014. S.211. ISBN 978-80-89726-01-1.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
E-laboratórium Internetové laboratórium prístupné vysokoškolským pedagógom ako online podpora pri vzdelávaní študentov so špecifickými potrebami doplnené o expertný tím pre pomoc týmto pedagógom http://www.fedu.uniba.sk/sucasti/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/e-laboratorium/
Vytvorenie expertného tímu Expertný tím bol vykreovaný z popredných slovenských odborníkov z oblasti špeciálnej pedagogiky a iných spolupracujúcich disciplín s cieľom adekvátnej pomoci vysokoškolským pedagógom (a v prípade potreby aj pedagógom na nižších stupňoch vzdelávania) pri vzdelávaní študentov /žiakov so zdravotným znevýhodnením http://www.fedu.uniba.sk/sucasti/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/e-laboratorium/
Workshop Workshop pre pedagógov vysokých škôl - nácvik stratégií pre vzdelávanie študentov so špecifickými potrebami. http://zona.fedu.uniba.sk/kalendar-podujati/specifika-vzdelavania-studentov-so-zrakovym-postihnutim-na-vysokej-skole/

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter