Interdisciplinárne koncipovanie a aplikovanie edukačných programov pre deti s problémovým správaním

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Interdisciplinárne koncipovanie a aplikovanie edukačných programov pre deti s problémovým správaním

Project name (English): Interdisciplinary Proposal and Application of Educational Programs for Children with Problem Behavior

Start of project: 2013

End of project: 2015

Condition of project: Ukončený

Project number: 024PU-4/2013

Project leader: prof. PhDr. Mária Podhájecká, CSc.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

  • Verifikovaným prínosom realizácie intervenčného programu sa dosiahlo:
    • zníženie miery intenzity identifikovaných všeobecných prvkov problémového správania, externalizovaných a internalizovaných emocionálnych prejavov – v 87 % došlo v experimentálnych triedach k výraznému poklesu prejavov u detí s prejavmi problémového správania
    • zníženie frekvencie výskytu a skrátenie doby trvania prejavov problémového správania u detí v nami určených 3 kategóriách:
    1. Prekážanie iným deťom pri hre alebo iných činnostiach
    2. Nezáujem (neochota) hrať sa s inými deťmi
    3. Ťažkosti so sústredením sa na hru
  • učitelia a rodičia dosiahli počas realizácie intervenčného programu pedagogické efekty
  • zlepšenie komplexných edukačných a životných skúsenosti detí prejavujúcich problémové správanie v materskej škole
  • realizácia medzinárodného experimentu s využitím 4 vlastných výskumných nástrojov:
    1. Sociometrický test
    2. Inkluzívny hrovo-edukačný program v podporovaní detí k slušnému správaniu
    3. Identifikátor vybraných problémových prejavov správania sa 4 – 6-ročného dieťaťa v triede materskej školy
    4. Dotazník pre učiteľky materských škôl
  • úzka kooperácia so 7 zahraničnými partnerskými inštitúciami
  • inovatívny spôsob aplikácie intervenčného programu v praxi
  • vydanie 4 publikácii (1 monografia, 2 odborné publikácie, 1 vysokoškolská učebnica)
  • publikovanie 56 vedeckých a odborných článkov v zahraničných (33 článkov) a domácich (23 článkov) zborníkoch a časopisoch
  • zorganizovanie medzinárodného vedecko-odborného seminára
  • úspešné obhájenie 2 dizertačných prác súvisiacich s projektom

Description of original results of the project in English

  • Through the verified benefit of the intervention program implementation was gained:
  • - Decreasing of the identified general features of the problem behaviours extend; externalizating and internalizating emotional symptoms – in 87% there was    noticed significant decrease of the symptoms in children with manifesting behaviour problems, in the experimental classrooms
  • - Decreasing of the occurrence frequency and reduction of problem behaviour symptoms duration in children, mainly in defined 3 categories:
  • 1. Impeding other children at play or other activities
  • 2. Lack of interest (reluctance) to play with other children
  • 3. Problems with concentration on a play
  • Both, teachers and parents, during the intervention program implementation, have gained educational effects
  • Improvement of comprehensive educational and life experiences in the children manifesting behaviour problems in a kindergarten
  • International research realization with using 4 own research tools:
  • 1. Sociometric test
  • 2. Inclusive  play-educational program for supporting children to appropriate behaviours
  • 3. Identifier of selected symptoms of the problem behaviour in 4 - 6 years old child in a kindergarten
  • 4. Questionnaire for preschool teachers
  • Close cooperation with 7 foreign partner institutions
  • Innovative way of intervention program application into practice
  • Publishing of 4 publications
  • Publishing of 56 scientific and profession-focused papers at international (33 papers) and national (23 papers) proceedings and journals
  • Organizing of international scientific-proffesional seminar
  • Successful defense of 2 dissertation related to the project topic

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Pumped for the entire period of the project 19 362,97 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADE Socha, Miroslawa (40%); Gerka, Vladimír (30%); Podhájecká, Mária (30%): Kindergarten childen`s problem behaviour and the possibilities of eliminating them tfough play. 2014 Plovdiv : Plovdivski universitet Paisij Chilendarski, 2014. ISBN 978-954-423-960-2.
AFC Podhájecká, Mária (50%); Socha, Miroslawa (50%); Barczyk, Pawel (0%); Kudyba, Wojciech (0%): Dzieci z problemowymi zachowaniami w przedszkolu - terminy, definicje, przejawy i przyczyny. 2014 Nowy Sacz : Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Nowym Saczu, 2014. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC Podhájecká, Mária (50%); Gerka, Vladimír (50%); Barczyk, Pawel (0%); Kudyba, Wojciech (0%): Problematika edukácie detí s problémovým správaním. 2014 Nowy Sacz : Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Nowym Saczu, 2014. ISBN 978-83-62550-47-0.
AAA Podhájecká, Mária (68%); Gerka, Vladimír (32%); Zegnalek, Kazimierz (0%); Klim-Klimaszewska, Anna (0%): Gra edukacyjna oknem do poznawania dzieciecego swiata. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA, 2013. ISBN 978-83-62329-90-8.
AEC Podhájecká, Mária (50%); Socha, Miroslawa (50%); Muchacka, Božena (0%); Ristic, Miroslava (0%): Interdisciplinary designing and application of educational programs for kindergarten children with behavioural problems.2012 Nowy Sacz : Wydawnictwo Naukowe Panstwowej Wyzszej Szkoly Zawodowej w Nowym Saczu, 2012. ISBN9 78-83-63196-34-9.
AFH Socha, Miroslawa (50%); Podhájecká, Mária (50%): Deti s problémovým správaním v materskej škole. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0777-4.
AFD Podhájecká, Mária (50%); Gerka, Vladimír (50%); Konôpka, Jozef (0%); Žilínek, Martin (0%): Edukačná kríza? Dejinný prínos pedagogických mysliteľov pre súčasnú dobu v kontexte predškolskej edukácie. 2013 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2013. ISBN 978-80-223-3331-3.
AFH Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Možnosti diagnostikovania detí s problémovým správaním v predškolskom veku. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0777-4.
BFB Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Analýza komplexnej rehabilitácie u detí predškolského veku s problémovým správaním. 2012 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-555-0550-3.
BBB Žolnová, Jarmila (100%); Bajo, Ivan (0%); Dubayová, Tatiana (0%): Osoba s mentálnym postihnutím a delikventné správanie. 2013 Liptovský Ján : PROHU, 2013. ISBN 978-80-89535-13-2.
EDI Žolnová, Jarmila (100%): Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 2013 Brno : Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5159-1 ISSN 1338-6670.
AFD Žolnová, Jarmila (50%); Palková, Veronika (50%); Konôpka, Jozef (0%); Žilínek, Martin (0%): Hodnotenie sociálnej opory mladistvými v reedukačnom centre. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2013. ISBN 978-80-223-3331-3.
AFD Žolnová, Jarmila (100%): Komplexná rehabilitácia žiakov s hyperkinetickou poruchou v základnej škole. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7.
AFD Semanová, Anna (70%); Žolnová, Jarmila (30%): Iniciačný rituál ako socializačný faktor z pohľadu dieťaťa umiestneného v reedukačnom centre. 2012 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-555-0591-6.
AFD Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Možnosti diagnostikovania detí s problémovým správaním v predškolskom veku. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0840-5.
AFD Socha, Miroslawa (50%); Podhájecká, Mária (50%): Deti s problémovým správaním v materskej škole. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0840-5.
BDE Podhájecká, Mária (34%); Socha, Miroslawa (33%); Gerka, Vladimír (33%): Wspólpraca przedszkola z rodzicami dzieci przejawiajacych problemowe zachowania. 2013 ISSN 1895-6459.
ADF Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Dieťa v predškolskom veku s problémovým správaním - prevalencia a faktory podmieňujúce jeho vznik. 2014 ISSN 1338-6670
AAB Žolnová, Jarmila (100%); Portik, Milan (0%); Vojtová, Věra (0%): Základy pedagogiky psychosociálne narušených. 2013
AFD Podhájecká, Mária (50%); Gerka, Vladimír (50%); Horňák, Ladislav (0%); Kónyová, Annamária (0%): Edukačná kríza? Syntéza prínosu Jana Amosa Komenského a Františka Richarda Osvalda pre prvotnú edukáciu detí v súčasnosti. 2013 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2013. ISBN 978-80-555-1023-1
AEC Podhájecká, Mária (50%); Gerka, Vladimír (50%); Szmyd, Jan (0%): Historický kontext predškolského veku v dielach Komenského a Osvalda ako odkaz pre súčasnosť. 2013 Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013. ISBN 978-83-7338-901-4
ADE Kožárová, Jana (50%); Žolnová, Jarmila (50%): Resillence as a factor of school success in children with special educational needs at primary school. 2013 Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. ISBN 978-80-87592-00-9
ACB ŽOLNOVÁ, Jarmila, 2014. Dieťa s problémovým správaním v materskej škole. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 136 s. ISBN 978-80-555-1127-6.
ADE PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Miroslawa, GERKA, Vladimír. 2013. Współpraca przedszkola z rodzicami dzieci przejawiających problemowe zachowania. In: Peadagogica at utilitatem disciplinae. Siedlce: Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach. Roč. 9. s. 49 – 67. ISSN 1895-6459.
AEC ŽOLNOVÁ, J. PODHÁJECKÁ, M. GERKA, V. 2014. Уравновешивание ребёнка с психомоторной возбудимостью с помощью игры In: Возможности и ограничения современной образовательной действительности. Siedlce: ELPIL – Jaroslaw Pilich, 2014. s. 49-59. ISBN978-83-934036-3-9.
AFC Fedorko, Vladimír (100%); Ivanova, Halena (0%); Jaszczyszyn, Elzbieta (0%): Aktivizujúce metódy výchovy k prosociálnosti u detí s problémovým správaním v predškolskom veku. 2014 Siedlce : Siedleckie Towarzystwo Naukowe, 2014. ISBN 978-83-62160-19-8
BDF Fedorko, Vladimír (100%); Kasáčová, Bronislava (0%); Bačová, Marta (0%): Inovatívne prístupy rozvoja komunikačných zručností pregraduálnej prípravy študentov v predmete výchovy k prosociálnosti. 2013 Prešov : Katedra pedagogiky FHPV PU v Prešove, 2013. ISBN978-80-555-0985-3
BDF Fedorko, Vladimír (100%): Zlo ako súčasť dnešného sveta detí. 2013 ISSN 1214-8717
AAB Belásová, Ľudmila (100%); Švejda, Gabriel (0%); Kurincová, Viera (0%): Elementárna gramotnosť: história a súčasnosť. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0799-6.
AEC PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Miroslawa. 2014. Проблемные поведения ребята в детском саду с перспективы учителей. In: Возможности и ограничения современной образовательной действительности. Siedlce: ELPIL – Jaroslaw Pilich, s. 20 - 43. ISBN 978-83-934036-3-9.
AFC PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Mirosława, GERKA,Vladimír, KIEŁBASA, Marzena, 2014. Problemowe zachowania w partnerstwie podczas zabaw – ustalenia z dziecięcych interakcji grupowych w przedszkolach polskichi słowackich. In: Klim-Klimaszewska, Anna, Jagiełło, Ewa, ed. Edukacja ku przyszłości. Wyzwania i zaniechania w wychowaniu przedszkolnym i kształceniu wczesnoszkolnym. Tom 1. Siedlce: Siedleckie Towarzystwo Naukowe, s. 167 - 185. ISBN 978-83-62160-19-8.
ADF PODHÁJECKÁ, Mária, GERKA, Vladimír, 2014. Harmonizácia rozvojových oblasti osobnosti dieťaťa s problémovým správaním v podmienkach materskej školy. In: Predškolská výchova. Roč. 68, č. 6 , s. 8 - 18, ISSN 0032-7220.
AFC Klim-Klimaszewska, Anna: Alternatywne metody edukacji matematycznej w przedszkolu jako sposób pracy z dziećmi mającymi trudności matematyczne. „Acta Universitatis Palackinae Olomoucensis. Facultas Paedagogica. Mathematica IX”, Matematika 6, Olomouc: Univerzita Palackeho v Olomouci, 2014. ISSN 0862-9765
AFC Klim-Klimaszewska, Anna. 2013. Stress in the nursery teacher’sprofession. In: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (ed.), ICERI2013 Proceedings of 6th International Conference of Education, Research and Innovation, November 18th-20th, 2013, Seville, Spain. Valencia: IATED – International Association of Technology, Education and Development, 2013 (Spain). ISBN 978-84-616-3847-5
AFC Klim-Klimaszewska, Anna (50%), Jagiełło Ewa (50%): Conflicts in preschool children. Sytuacje konfliktowe u dzieci w wieku przedszkolnym. „Journal of Modern Science”, tom 1/20/2014, Józefów: Wyższa szkoła Gospodarki Euroregionalnej im Alcide De Gasperi w Józefowie, 2014. ISSN 1734-2031
AFD Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (30%); Palková, Veronika (20%) 2014. Dimenzie problémového správania a jeho prevalencia medzi deťmi v predškolskom veku na Slovensku. In: HREBEŇÁROVÁ, L., ŽOLNOVÁ, J. (Eds.). ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI III. Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odboroch špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika. Prešov: Katedra špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty PU v Prešove, 2014. s. 9-24. ISBN 978-80-555-1116-0.
AFC Jagiełło, Ewa 2014. Trudności w zakresie uczenia się matematyki. In: Matematika 6, Univerzita Palackého v Olomouci. 2014 Olomouc, s. 87-91. ISBN 978-80-244-4062-0; ISSN 0862-9765
AEC ИВАНОВА, Г. 2014. Ребёнок как ценность в современном образовании. In: Возможности и ограничения современной образовательной действительности. Siedlce: ELPIL – Jaroslaw Pilich, 2014. s. 7-19. ISBN 978-83-934036-3-9.
AEC Žolnová, Jarmila (34%); Podhájecká, Mária (33%); Gerka, Vladimír (33%); Maralova, Jekaterina (0%); Ivanova, Galena (0%): Harmonizácia dieťaťa s deficitom pozornosti s hyperaktivitou prostredníctvom hry. 2014 Siedlce : Elpil - Jaroslaw Pilich, 2014. ISBN 978-83-934036-3-9
ADF Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Dieťa v predškolskom veku s problémovým správaním - prevalncia a faktory podmieňujúce jeho vznik. 2014 ISSN 1338-6670
DAI KOŽÁROVÁ, J. 2014. Analýza komplexnej rehabilitácie detí v predškolskom veku s problémovým správaním. Dizertačná práca. Prešov: Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove. (Školiteľka M. Podhájecká)
BDE Podhájecká, Mária (50%); Gerka, Vladimír (50%); Šafin, Ján (0%); Pulec, Radim K. (0%): Formácia vyspelej osobnosti v kontexte predprimárnej edukácie. 2013 Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pravoslávna bohoslovecká fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0894-8
AFA Podhájecká, Mária (100%); Burkovičová, Radmila (0%); Faberová, Marta (0%): Hrová kompetencia a fenomén hry v kontexte edukačného procesu. 2014 Hradec Králové : Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-390-1
AFC Podhájecká, Mária (50%); Socha, Miroslawa (50%); N/A, N/A (0%); Maralova, Jekaterina (0%); Ivanova, Galena (0%): Problemowe zachowania dzieci w przedszkolu z perspektywy nauczycieli. 2014 Siedlce : Elpil - Jaroslaw Pilich, 2014. ISBN 978-83-934036-3-9
AFB Podhájecká, Mária (100%): Graduálna a postgraduálna formácia pedagógov v kontexte predškolskej pedagogiky. 2014 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2
ADF Kožárová, Jana (50%); Podhájecká, Mária (50%): Možné prediktory školskej úspešnosti u detí v predškolskom veku s problémovým správaním. 2014 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2
BAB FEDORKO, Vladimír, 2014. U nás v škôlke. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave. ISBN 978-80-8052-611-5.
AFC BELÁSOVÁ, Ľudmila, 2014. Hra v procese utvárania a rozvíjania elementárnej gramotnosti. In: JAGIEŁŁO, Ewa, KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, TORNIOWA, Bianka, ed. Współczesne aspekty w edukacji i wychowaniu dziecka. Tom. 1. Siedlce: Elpil, 9 – 18. ISBN 978-83-62160-25-9.
AFC GUMANOVÁ, Renáta, 2014. Stimulačný program v materskej škole, rehabilitačno-relaxačná edukačná platforma. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 133 – 138. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC FIJAŁKOWSKA-MROCZEK, Agata, 2014. Zaburzenia integracji sensorycznej dziecka w wieku przedszkolnym – przyczyny diagnoza, terapia. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 331 – 338. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC IVANOVNA, Galena, 2014. Pебёнoк как ценность в совpеменном обpaзовaнии. In: Возможности и ограничения современной образовательной действительности. Siedlce: ELPIL – Jarosław Pilich. s. 7 – 19. ISBN 978-83-934036-3-9.
AFC KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, 2014. Metody pracy z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 349 – 372. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC JAGIEŁŁO, Ewa, 2014. Działalność wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza miejskiego przedszkola z oddziałami integracyjnymi. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 177 – 190. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC LISOWSKA, Beata, 2014. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przez nauczycieli wychowania przedszkolnego. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 145 – 156. ISBN 978-83-62550-47-0.
AFC LISOWSKA, Beata, 2014. Wspieranie rozwoju języka dzieci w wieku przedszkolnym. In: KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, JAGIEŁŁO, Ewa, ed. Edukacja ku przyszłości. Wyzwania i zaniechania w wychowaniu przedszkolnym i kształceniu wczesnoszkolnym. Tom 1. Siedlce: Siedleckie Towarzystwo Naukowe, s. 49 – 62. ISBN 978-83-62160-19-8.
AFC MYSZKA, Małgorzata, 2014. Badanie nad edukacją inkluzyjną w wybranych krajach świata – opinie, bariery, sukcesy. In: Inkluzja, terapia, wspieranie rozwoju jako problémy współczesnej edukacji. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, s. 25 – 30. ISBN 978-83-62550-47-0.
AAA KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, 2015. Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA. ISBN 978-83-64185-75-5.
ACB KOŽÁROVÁ, Jana, PODHÁJECKÁ, Mária, 2015. Deti s problémovým správaním v predprimárnej inkluzívnej edukácii. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove. ISBN 978-80-555-1399-7.
AEC KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, 2015. Podgotovka buduščich učitelej detskich sadov k rabote s rebjonkom s osobymi vospitateľnymi potrebnosťami. In: Teoria i praktika na prichologo-pedagogičeskata podgotovka na specialista v universiteta. Gabrovo: Izdateľstvo EKS-PRES. s. 311 – 318. ISBN 978-954-490-477-7.
ADE KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, FIJAŁKOWSKA-MROCZEK, Agata 2015. Stres a sposoby radzenia sobie z nim w zawodzie nauczyciela. In: Człowiek w środowisku społecznym. Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. s. 423 – 442. ISBN 978-83-7051-775-5.
AFD FIJAŁKOWSKA-MROCZEK, Agata, 2015. Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchovej ADHD – definicja, przejawy i terapia. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. ISBN 978-80-555-1355-3.
DAI SOCHA, Miroslawa, 2015. Deti s problémovým správaním v podmienkach materskej školy. Dizertačná práca. Prešov: Pedagogická fakulta, Prešovská univerzita v Prešove. (Školiteľka M. Podhájecká)
AFC JAGIEŁŁO, Ewa, KLIM-KLIMASZEWSKA, Anna, 2015. Nauczyciel rozwijający potencjał edukacyjny jednostki. In: Człowiek w środowisku społecznym. Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. s. 377 – 394. ISBN 978-83-7051-775-5.
AFD MYSZKA, Małgorzata, 2015. Postawa inkluzyjnego nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. ISBN 978-80-555-1355-3.
BAA PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Mirosława, GERKA, Vladimír, 2015. Intervečný program pre všetky deti v materskej škole: edukácia hrami a hrovo-edukačnými aktivitami. Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. ISBN 978-83-63196-78-3.
AFD PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Mirosława, GERKA, Vladimír, 2015. Eliminácia problémového správania u detí predškolského veku prostredníctvom intervenčného programu Inkluzívny hrovo-edukačný program v podporovaní detí k slušnému správaniu. In: Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. ISBN 978-80-555-1355-3.
BAA SOCHA, Mirosława, PODHÁJECKÁ, Mária, GERKA, Vladimír, 2015. Inkluzyjny zabawowo-edukacyjny program wspierania dzieci w uczeniu się pozytywnych zachowań. Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. ISBN 978-83-63196-82-0.
AAB PODHÁJECKÁ, Mária, SOCHA, Mirosława, GERKA, Vladimír, 2015. Pedagogická intervencia pre deti s problémovým správaním v predškolskom veku. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-555-1510-6.
AEC KOŽÁROVÁ, J., ŽOLNOVÁ, J., PODHÁJECKÁ, M. 2015. Predictors of School Success in Pre-school Children with Problem Behaviours. In: New Dimensions Toward Education, Advocacy and Collaboration for Individuals with Special Needs. Proceedings of the 14th Biennial Conference of the International Association of Special Education, June 21 – 25, 2015. Wroclaw: IASE, 2015, pp. 72 – 74. ISBN 978-0-9890212-1-0.

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter