Inovácia výučby bioetiky s využitím e-learningu
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Inovácia výučby bioetiky s využitím e-learningu
Project name (English): Inovation in bioethics education using e-learning
Start of project: 2013
End of project: 2015
Condition of project: Ukončený
Project number: 004UCM-4/2013
Project leader: prof. RNDr. Peter Sýkora, PhD.
University: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Department: Filozofická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom projektu bolo inovovať výučbu bioetiky na Katedre filozofie Filozofickej fakulty UCM v Trnave po obsahovej aj formálnej stránke. Výsledkom je v projekte vytvorený nový on-line predmet Bioetika. Obsahová inovácia riešená v projekte pozostáva z integrovania tém environmentálnej a biomedicínskej etiky do jedného uceleného predmetu. Za týmto účelom autori pripravili na softvérovej platforme Moodle on-line predmet pozostávajúci zo 14 lekcií v rozsahu 160 strán textu, on-line videoprednášky v celkovej dĺžke 190 minút a záverečný on-line multiple-choice vedomostný test. Lekcie obsahujú tiež doplňujúce a kontrolné otázky, námety na zamyslenie, zoznamy povinnej a odporúčanej literatúry, externé linky na rozširujúci multimediálny študijný materiál (webové stránky, filmy, články a pod.). V rámci didaktickej prípravy bola zorganizovaná medzi študentmi bioetiky na riešiteľskom pracovisku tzv. oxfordská debata na bioetickú tému s cieľom posilniť argumentačné zručnosti. Do nového predmetu boli tiež zapracované najnovšie bioetické témy ako sú embryonálne kmeňové bunky, génové manipulácie s ľudskou DNA, vylepšovanie človeka, globálna bioetika a biopolika, ktoré sú výsledkom aktívnej účasti na domácich a zahraničných konferenciách a medzinárodnej spolupráce. Výstupom vedeckej prípravy pre tvorbu nového predmetu sú tri vedecké štúdie v karentovanom časopise. Výsledky projektu boli zapracované do akreditačného spisu inovovaných predmetov Úvod do bioetiky a Biomedicínska etika, v rámci novoakreditovaného študijného programu Filozofia a aplikovaná filozofia. Nový on-line predmet bol úspešne otestovaný študentmi 3. ročníka bakalárskeho štúdia odboru filozofie. V budúcnosti plánujeme ponúkať on-line kurz Bioetika v rámci e-learningového vzdelávania pre študentov iných fakúlt UCM a tiež v rámci celoživotného vzdelávania pre pracovníkov v zdravotníctve a v ochrane životného prostredia.
Description of original results of the project in English
The goal of the project was the innovation of content and form of bioethics education at the Department of Philosophy, Faculty of Arts, UCM in Trnava. A new on-line course „Bioethics“ was developed as a result of the project. The content innovation is in an integration of environmental ethics themes with biomedical ones into a single course on bioethics. To realize this authors developed new on-line course at the Moodle software platform consisting of 14 lectures (160 pages of text, 190 minutes of on-line videos, on-line multiple-choice final test). Additional and control questions, inspiration for thinking, lists of literature, external links to additional multimedia study material (web pages, films, articles etc). As a part of educational preparation the Oxford debate on bioethical theme was organized among students of bioethics in order to train skills in argumentation. Recent bioethical themes as embryonal stem cells, gene manipulation with human DNA, human enhancement, global bioethics and biopolitics were also included in the new course. Scientific outcome of lecture preparation consist of three studies published in the Web of Science indexed journal. Results of the project were incorporated in the accreditation dossier of innovated courses as „Introduction to Bioethics“ and „Biomedical Ethics“ as a part of new „Philosophy and Applied Philosophy“ study program. New on-line course was successfully tested by 3rd year students of the Philosophy Bc program. We plan to open the on-line course „Bioethics“ for students from other UCM faculties via e-learning as well as for distant e-learning for health care workers and people involved in environmental protection.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Pumped for the entire period of the project | 12 196,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ADD | Sýkora, Peter (100%): Od biologického kybertextu ku genetickej poézii. 2013 Bratislava : SAV v SAP, 2013. ISSN 1337-9275 |
AFG | Sýkora, Peter (100%): Is evolution a serious biosafety risk factor in synthetic biology?. 2013 Basel : [Universität Basel], 2013. |
AFG | Sýkora, Peter (100%): Inconsistent Biopolicy of Embryonic Stem Cell Research in Slovakia. 2014 Debrecen : Department of Behavioural Sciences, Faculty of Public Health, University of Debrecen, 2014. ISBN 978-963-473-728-5 |
ADD | Porubjak, Matúš (100%): Plótinovi chlapci, Menónov otrok a etické dilemy. 2014 Bratislava : Filozofický ústav SAV, ISSN 0046-385X |
ADD | Jemelka, Petr (100%): Etická a axiologická reflexe života zvířat a se zvířaty. 2014 Bratislava : Filozofický ústav SAV, ISSN 0046-385X |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Bioetika | nový on-line predmet a jeho implementácia na server UCM v Trnave | https://elearning.kfil.ff.ucm.sk/kega/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).