Obsahová inovácia kurzu Školský manažment s následným vytvorením modernej vysokoškolskej učebnice a e-kurzu LMS Moodle pre študijné odbory učiteľstva a učiteľov kontinuálneho vzdelávania

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Obsahová inovácia kurzu Školský manažment s následným vytvorením modernej vysokoškolskej učebnice a e-kurzu LMS Moodle pre študijné odbory učiteľstva a učiteľov kontinuálneho vzdelávania

Project name (English): Content innovation of the course School Management followed by the making a modern university coursebook to an e-course situated into environment LMS Moodle for the field of study Education and for teachers of continuing education

Start of project: 2013

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 018UK-4/2013

Project leader: doc. PaedDr. Mária Pisoňová, PhD.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Hlavným výstupom projektu je vytvorenie modernej vysokoškolskej učebnice na základe výskumných zistení. Učebnica s názvom: PISOŇOVÁ, M. a kol. 2014. Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava : Univerzita Komenského, 2014. 228 s. ISBN 978-80-223-3621-5, spĺňa všetky požiadavky na modernú vysokoškolskú učebnicu. Na základe realizovaných výskumov a prieskumov zameraných na zisťovanie vzdelávacích potrieb vedúcich pedagogických zamestnancov materských, základných a stredných škôl a učiteľov kontinuálneho vzdelávania, boli vypracované jednotlivé témy členmi riešiteľského kolektívu. Vysokoškolská učebnica  je určená v rámci pregraduálnej prípravy budúcich pedagogických zamestnancov na všetkých fakultách v Slovenskej republike,  ktoré zabezpečujú pedgogicko-psychologický a sociálno-vedný základ (všeobecný učiteľský základ) v rámci vysokoškolského kurzu s názvom Školský manažment, resp. v jeho modifikovanej forme. Uvedené výstupy sú využiteľné v rámci študijných programov študijného odboru 1.1.1 Učiteľstvo akademických predmetov, študijného odboru 1.1.5 Predškolská  a elementárna pedagogika a ďalších učiteľských študijných odborov.

Druhým hlavným výstupom je návrh a tvorba elektronického kurzu,  ktorý je  situovaný v prostredí LMS Moodle. Uvedený kurz korešponduje s obsahovým zameraním vysokoškolskej učebnice. Rešpektuje však metodologické požiadavky na tvorbu elektronického výučbového materiálu. Kurz školského manažmentu začína úvodnou stránkou, nasledujú jednotlivé lekcie, ktorých obsahom je názov tematického celku, kľúčové slová, ciele danej lekcie a predpokladaná časová náročnosť na štúdium danej lekcie.  Po otvorení lekcie  si študent nájde celý tematický celok, ktorého obsahom je úvod, samotný obsah lekcie ako aj  okamžitá spätná väzba vo forme autotestov. Kurz obsahuje aj priebežné autotesty ako aj záverečný test. V závere každej lekcie sú uvedené kontrolné otázky a úlohy, k dispozícii je použitá literatúra a ďalšie bibliografické zdroje. V rámci pregraduálnej prípravy budúcich učiteľov študentom poskytne elektronický kurz Školský manažment doplňujúce informácie. Zároveň má opodstatnenie v príprave vedúcich  pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení v rámci funkčného vzdelávania, resp. iných druhov vzdelávania určených pre vedúcich pedagogických zamestnancov.

 

Description of original results of the project in English

The main output of the project is to create, on the basis of research findings, a modern university textbook. The textbook titled: PISOŇOVÁ, M. et al. 2014. The school management for teacher training study programmes and for training of managing teaching staff. Bratislava: Comenius University, 2014. 228 p. ISBN 978-80-223-3621-5, meets all the requirements of a modern University textbook. On the basis of realized researches and surveys focused on identification of educational needs of managing teaching staff of nursery, primary and secondary schools, individual topics were created by members of the research team. University textbook is established within the undergraduate training of future teaching staff in all faculties in the Slovak Republic, which provide pedagogical-psychological and socio-scientific basis (general teaching base) in undergraduate course titled School management, respectively in its modified form. Those outputs are useful within the study programmes with field of study 1.1.1 Teacher training of academic subjects, the field of study 1.1.5 Preschool and Elementary pedagogy and other teacher training study programmes.

The second main output is the design and development of electronic course, which is situated into LMS Moodle environment. The e-course will correspond with the ​​content bearing of given textbook. However, it will respect the methodological requirements for the creation of an electronic learning material. The electronic course starts with introduction page. The course is followed by individual lessons, whose content is the name of the thematic unit, than keywords, objectives of the lesson and the estimated time needed to study the lesson. After opening lesson, student finds the whole thematic unit, which contains an introduction, lesson content itself, as well as immediate feedback in the form of a self-tests. The course also includes continuous (progress) tests and final test. At the end of each lesson, control questions and tasks are given, as well as the used literature and other sources are available. Given e-course will serve to future teachers within their undergraduate training as supplementary teaching material. Given e-course has also a justification in the preparation of managing teaching staff of schools and school facilities within functional training, resp. other types of education intended for managing teaching staff.

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2013 1 989,56 0,00
Drawn in year 2014 4 568,44 0,00
Pumped for the entire period of the project 6 558,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADF Pisoňová, Mária 2013. Riaditeľ školy v procese určovania osobných a pracovných cieľov. In Technológia vzdelávania.Príloha Slovenský učiteľ, roč. XX. č. 5/2013, s. 3-4. ISSN 1335-003X
ADF Pisoňová, Mária 2013. Prečo trápi našich učiteľov a riaditeľov škôl syndróm vyhorenia? In Technológia vzdelávania. Príloha Slovenský učiteľ, roč. XX. č. 6/2013, s. 3-4. ISSN
ADF Pisoňová, Mária 2013. Ako môžeme zlepšiť vnútorné riadiaceprocesy škôl a školských zariadení? In Technológia vzdelávania. Príloha Slovenský učiteľ, roč. XX. č. 4/2013, s. 3-4. ISSN 1335-003X
EDI Pisoňová, Mária 2013. Recenzia na publikáciu: MIŇOVÁ, M. 2013. Manažment materskej školy. In vedecký zborník: Dilema sociálnej pedagogiky: Výchova alebo prostredie? 297 – 298 s. ISBN 978-80-223-3360-3
AFD Pisoňová, Mária 2013. Východiská tvorby vzdelávacieho kurzu v zameraní na organizáciu práce a času vedúcich pedagogických zamestnancov. Kríza pedagogiky? [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. - ISBN 978-80-223-3331-3. - S. 588-594 [CD-ROM]
AFD Brunclíková, Zuzana 2013. Personálne budovanie katedry ako súčasť manažmentu. Kríza pedagogiky? [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. - ISBN 978-80-223-3331-3. - S. 502-506 [CD-ROM]
AFC Kmeť, Marek, Brunclíková, Zuzana 2013. Manažérske chyby v školskom manažmente. II. Medzinárodní vědecká konference školského managementu. Univerzita Karlova, Praha, s. 49-54 ISBN 978-80-7290-696-8
AFD Rehúš, Michal, Strakoš Jozef 2013. Vzťah sociálnoekonomického zázemia a výsledkov slovenských žiakov v medzinárodných meraniach a možnosti jeho oslabovania.Sociálnopedagogické štúdie 2013 [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. - ISBN 978-80-223-3360-3. - S. 35-46 [CD-ROM]
AFD Markofová, Jaroslava, Strakoš Jozef, Rehúš Michal 2013. Súčasné iniciatívy v oblasti rozvíjania pedagogických spôsobilostí vysokoškolských pedagógov na Slovensku. Krízapedagogiky? [elektronický zdroj]. - Bratislava : Univerzita Komenského, 2013. - ISBN 978-80-223-3331-3. - S. 564-577 [CD-ROM]
AFC Pisoňová, Mária 2013. Efektívny manažment z pohľadu gender problematiky. II. Medzinárodní vědecká konference školského managementu. Univerzita Karlova, Praha, s. 49-54 ISBN 978-80-7290-696-8
AFD Pisoňová, Mária 2013.Manažérska etika verzus rozvíjanie hodnotiaceho myslenia žiakov. Pedagogica Actualis V., UCM Trnava 2013 s. 64-70 ISBN 978-80-8105-517-1
AFC Tóblová, Eva – Pisoňová Mária 2013. Príprava elektronického kurzu školský manažment v LMS Moodle, Média a vzdělávaní 2013, Media and education 2013 [elektronický zdroj] , Praha Extrasystem, 2013 S. 42-45 [online] http://www.extrasystem.com/9788087570159.pdf
AFC Tóblová, Eva – Pisoňová Mária 2013. Inovácia kurzu Školský manažment s následným vytvorením učebnice a elektronického kurzu. Trendy v ekonomickém vzdělávání, Praha: Vysoká škola ekonomická, 2013, s. 107-110 ISBN 978-80-2485-1989-0
AFD Pisoňová, Mária 2014. Možnosti implementácie výskumných záverov do tvorby vysokoškolskej učebnice školského manažmentu. Pedagogica Actualis VI., UCM Trnava 2014 s. 246-255 ISBN 978-80-8105-552-1
AFC Pisoňová, Mária 2014. Základné piliere manažérskej etiky a ich vplyv na prácu učiteľa. III. Mezinárodní vědecká konference školského manažmentu. Horizont 2020, Praha 2014, s. 16 – 23, ISBN 978-80-7290-786-1
AFC Nagyová, Adriana, Šebenová, Silvia 2014.Teoretická analýza možností systému manažérstva kvality v prostredí regionálneho školstva. III. Mezinárodní vědecká konference školského manažmentu. Horizont 2020, Praha 2014, s. 63 – 72, ISBN 978-80-7290-786-1
ACB Pisoňová, Mária a kol. 2014. Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, 228 s., ISBN 978-80-223-3621-5
AFC Nagyová Adriana - Pisoňová, Mária - Tóblová Eva 2014. The research and analysis within the innovation of School management course. WCLTA 2014, 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership 29-30 October 2014, Prague - Czech Republic. ISBN – v tlači. Registrované v databáze SCOPUS.
EDI Pisoňová, Mária 2014. Recenzia na publikáciu: Lhotková, I. – Trojan, V. – Kitzberger, J. 2012. Kompetence řídicích pracovníkú ve školství. Praha: Wolters Kluwer, 2012. 104 s., ISBN 978-80-7357-899-2
EDI Pisoňová, Mária 2014. Recenzia na publikáciu: Tureckiová, M. - Lhotková, I. – Šnýdrová, I. 2013. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školsktví. Praha: Wolters Kluwer, 2013, 96s. ISBN 978-80-7478-349-4
EDI Pisoňová, Mária 2014. Recenzia na publikáciu: Eger, L. a kol. 2013 Management rizik vzdělávacích projektú. Plzeň: Nava, 2013, 158s., ISBN 978-80-7211-453-5
AFC Pisoňová, Mária 2014. Determinants of optimal schol organization management in Slovakia with focus on time management, ICERI2014 , 7th International Conference of Education, Research and Innovation, 17th-19th of November, 2014, Seville (Spain), s. 4974-4981, ISSSN 2340-1095, ISBN 978-84-617-2485-7 Registrované v databáze SCOPUS.
AFC Pisoňová, Mária - Nagyová Adriana 2014. Qualitative analysis of aspects of diversity management in primary and secondary schools in Slovakia, ICERI2014 , 7th International Conference of Education, Research and Innovation, 17th-19th of November, 2014, Seville (Spain), s. 4983-4987, ISSSN 2340-1095, ISBN 978-84-617-2485-7 Registrované v databáze SCOPUS.
AFC Bitterová, Miriam – Hašková, Alena, Pisoňová, Mária 2014. School Leaders Competencies in Management Area. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 149, LUMEN 2014 - From Theory to Inquiry in Social Sciences, Iasi, Romania, 10-12 April 2014, s. 114-118, ELSEVIER, ISSN 1887-0428 Registrované v databáze SCOPUS.
AFC Pisoňová, Mária - Nagyová Adriana 2014. The Auto-Evaluation in the Process of Improving the Quality of Educational and Non-Educational Institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 149, LUMEN 2014 - From Theory to Inquiry in Social Sciences, Iasi, Romania, 10-12 April 2014, s. 724-732, ELSEVIER, ISSN 1887-0428 Registrované v databáze SCOPUS.
BEE Pisoňová, Mária 2014. Evalvácia a autoevalvácia materskej školy z pohľadu požiadaviek moderného manažmentu vzdelávania. Medzinárodná odborná konferencia: Vzdelávanie v pohybe. Horný Smokovec 13. - 14. Novembra 2014. V tlači.

Replications

Category Name Specific name
5 - recenzie v zahraničných publikáciách Pisoňová, Mária a kol. 2014. Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, 228 s., ISBN 978-80-223-3621-5

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Elektronický kurz v LMS Moodle - Školský manažment Elektronický kurz Školského manažmentu začína úvodnou stránkou. V kurze nasledujú jednotlivé lekcie, ktorých obsahom je názov tematického celku, kľúčové slová, ciele danej lekcie a predpokladaná časová náročnosť na štúdium danej lekcie. Po otvorení lekcie si študent nájde celý tematický celok, ktorého obsahom je úvod, samotný obsah lekcie ako aj okamžitá spätná väzba vo forme autotestov. V závere každej kapitoly sú uvedené kontrolné otázky a úlohy, k dispozícii je použitá literatúra a ďalšie zdroje. https://moodle.uniba.sk

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter