Revolučné poznatky v učive fyziky na začiatku 3. milénia pre potreby LLL (Lifelong Learningu) s podporou prielomných technológií.

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Revolučné poznatky v učive fyziky na začiatku 3. milénia pre potreby LLL (Lifelong Learningu) s podporou prielomných technológií.

Project name (English): Revolutionary ideas in physics curriculum at the beginning of the 3-rd millenia for the purpose of LLL (Lifelong Learning) by using breakthrough technologies

Start of project: 2012

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 061UKF-4/2012

Project leader: RNDr. Aba Teleki, PhD.

University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Department: Fakulta prírodných vied a informatiky

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Koncepcia celoživotného vzdelávania je pre konkurencieschopnosť vedomostnej ekonomiky podstatná. Súčasné investície do ďalšieho vzdelávania a rozvoja pracovníkov v školstve sú však nedostatočné. Zatiaľ čo účasť na ďalšom vzdelávaní je pre učiteľov povinná, skutočná miera účasti na týchto vzdelávacích je príliš nízka, než by sa u učiteľov dosiahol nepretržitého rastu úrovni rozvoja. Aktivity realizované v rámci projektu KEGA č. 061UKF-4/2012 Revolučné poznatky v učive fyziky na začiatku 3. milénia pre potreby LLL (Lifelong Learningu) s podporou prielomných technológií [naväzujúci na projekt toho istého riešiteľského kolektívu KEGA č. 3/6472/08 – hodnoteného, ako projekt, ktorý splnil ciele excelentne], boli zhodné s rozhodnutím Európskeho parlamentu a Rady Európskej Únie č. 1720/2006/ES z 15. novembra 2006, ktorým sa ustanovuje akčný program v oblasti celoživotného vzdelávania.

Naše aktivity boli sústredené do troch pilierov: nových zrozumiteľných vzdelávacích materiálov (vytvorených riešiteľským kolektívom projektu), letných škôl, a popularizácií (všetky realizované členmi riešiteľského kolektívu projektu). Všetky činnosti boli založené na spoločných atraktívnych témach, ako kvantová teória, zelená energia, chaos, (napr. výklad kríz z pohľadu fyzikov, úlohy druhej vety termodynamickej pri vzniku zložitejších štruktúr a iné). Boli vytvorené tri učebnice (Kvantum, Fyzika energetiky – zelená energia, Komplexné systémy 1) a veľa učebných materiálov, ktoré dopĺňajú materiály z predchádzajúceho úspešného projektu toho istého riešiteľského kolektívu (KEGA č. 3/6472/08), vrátane aktualizácie stránok Dobrodružstvo častíc, a ABC jadrovej fyziky v slovenskej jazykovej mutácii (v rámci spolupráce a so súhlasom autorov z Lawrence Berkeley National Laboratory), teórie relativity pomocou Loedelových diagramov, veľkého počtu krátkych článkov o pokroku v astronómii a kozmológii. Všetok materiál je prístupný na domovskej stránke projektu (www.kf.fpv.ukf.sk a podstránka Projekty).

http://www.kf.fpv.ukf.sk/kega/kega_061_UKF_4_2012/index.html,

a je bezplatne použiteľná verejnosťou za účelom vzdelávania (komerčné využitie nie je povolené). Využitím vytvorených učebných materiálov boli zrealizované tri letné školy, jedna pre stredoškolských učiteľov fyziky a dve pre žiakov stredných škôl. Všetky štvordňové letné školy boli organizované na pôde Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, bezplatným zabezpečením účasti, stravovania a ubytovania účastníkov a spolufinancovaním z iných projektov.

Tretí pilier projektu bola realizovaný v štyridsiatich prednáškach na stredných školách s celkovou účasťou 3700 až 4000 žiakov stredných škôl. Bolo vyhotovených zhruba päťdesiat hodín digitálneho záznamu v HD kvalite.

Vďaka silnej spätnej väzba medzi tromi formami vzdelávacích aktivít, realizovaných v rámci projektu, účasť žiakov stredných škôl na Západnom Slovensku bola vysoká. Študenti, a tiež učitelia, vyjadrili veľký záujem o účasť na podobných letných školách v budúcnosti.

Výsledky projektu boli priebežne publikované v 71 publikáciách v priebehu troch rokov, boli vytvorené aj digitálne 3D podporné materiály s novou technológiou, a členovia riešiteľského kolektívu boli pozvaní na konferencie na Slovensku viacerými organizačnými výbormi.

Description of original results of the project in English

The concept of lifelong learning is essential to the competitiveness of the knowledge economy. However, current investments in the continuing training and development of the teaching workforce are insufficient. While participation in the continuing training is compulsory for teachers, the actual rate of participation in such training is too low to achieve a continuous level of development among teachers. Activities realized under the project KEGA no. 061UKF-4/2012 Revolutionary ideas in physics curriculum at the beginning of the 3-rd millenia for the purpose of LLL (Lifelong Learning) by using breakthrough Technologies (the project is a continuation of the grant KEGA 03/6472/08 (Breakthrough ideas in physics curriculum at the beginning of the 3-rd millennium for purposes of LLL (Lifelong Learning)) rated as an excellent project - by the same researcher team.), were concordant with decision No 1720/2006/EC of the European Parliament and of the Council of 15 November 2006 establishing an action program in the field of lifelong learning.

Our activities were concentrated into three pillars: new comprehensible learning-materials (created by the project's team), summer schools, and popularizations (all realized by the project's team). All the activities have shared attractive themes such quantum theory, green energy, and Complex Systems 1 (explaining crisis in economies from the viewpoint of physicists, and the role of the second law of thermodynamics in occurance of more complex systems). Three course books (Quantum, Physics of Energetics – Green Energy, Complex Systems 1) and a lot of learning-materials were created; including the update of The Particle Adventure, and The ABC's of Nuclear Science in Slovak (under endorsement of authors in Lawrence Berkeley National Laboratory), Relativity by material is accessible on the project's homepage (www.kf.fpv.ukf.sk subpage Projekty)

http://www.kf.fpv.ukf.sk/kega/kega_061_UKF_4_2012/index.html,

and is free to public for educational purposes (no commercial usage is permitted). Using the created learning-materials, three summer schools were realized, one for high school teachers of physics, and two for high school students. All four-day school were organized at the Constantine the Philosopher University in Nitra, and provided full service, room and board, to all participants.

The third pillar of the project was realized in fourty lectures for the cumulative attendance of about 4000 high school students at their high schools. Approximately fifty hour of digital materials were recorded in HD quality. The strong feed-back between the teaching/learning activities realized within the three projectdirections generated a great attendance of students in high schools across West Slovakia. May students and teachers also expressed keen interest in participation in similar summer schools in the future. Results of the project were continually published, resulting in 71 publications over three years, and the members of the project's team were invited by a number of steering committees to conferences in Slovakia.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2012 8 047,00 0,00
Drawn in year 2013 9 520,00 0,00
Drawn in year 2014 9 525,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 27 092,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFD Teleki, Aba (50%); Lacsný, Boris (50%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Asynchrónny elektronický prieskum pre zlepšenie fyzikálnej interpretácie vyššej matematiky v e-learningovom kurze Elektrina a magnetizmus. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
ACB Teleki, Aba (34%); Zelenický, Ľubomír (33%); Lacsný, Boris (33%): Kvantum - fyzika mikrosveta. 2012, Nitra : UKF, 2012. - 257 s. - ISBN 978-80-558-0211-4.
BEE Benko, Michal (25%); Lacsný, Boris (25%); Podoba, Rudolf (25%); Teleki, Aba (25%): On the meaning of the features in learning curve measurements by MGKR. 2013 Krakov : UP, 2013. ISBN 978-83-7271-832-7
AFD Reichelová, Michaela (50%); Teleki, Aba (50%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): Pros and Cons of Fermi Problems in Teaching Physics. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
AFD Benko, Michal (25%); Lacsný, Boris (25%); Podoba, Rudolf (25%); Teleki, Aba (25%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): Role of Certain Features Observed in Knowledge Increase Testing. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
ADC Lacsný, Boris (34%); Štubňa, Igor (33%); Teleki, Aba (33%): School Foucault pendulum,2014 Nitra, European Journal of Physics, ISSN: 0143-0807
AFD Šimkovič, Stanislav (50%); Teleki, Aba (50%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): Some Properties of the Tidal Forces. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
AFH Reichelová, Michaela (50%); Teleki, Aba (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): The Role of Dimensional Analysis in Teaching Physics. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Reichelová, Michaela (50%); Teleki, Aba (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): The Role of Dimensional Analysis in Teaching Physics. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Šimkovič, Stanislav (50%); Teleki, Aba (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): Visualization of the X-Ray by Gravitational Redshift. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AFH Šimkovič, Stanislav (50%); Teleki, Aba (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): Visualization of the X-Ray by Gravitational Redshift. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AFD Benko, Michal (34%); Rosiek, Roman (33%); Teleki, Aba (33%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Využitie modelu rastu znalosti na popis efektívnosti učenia sa a zapamätania. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
AFD Reichelová, Michaela (50%); Teleki, Aba (50%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Význam fermiho úloh vo vyučovaní fyziky. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
ACB Teleki, Aba (34%); Kluvanec, Daniel (33%); Lacsný, Boris (33%):Fyzika energetiky – Zelená energia Nitra : UKF, 2014 ISBN 978-80-558-0719-5.
AFH Lacsný, Boris (25%); Kluvanec, Daniel (25%); Knapek, Michal (25%); Hanáková, Monika (25%): Elektrické a tepelné vlastnosti supravodičov Bi1,8Pb0,26Sr2Ca2Cu3O10+x. 2013 Ružomberok : Verbum, 2013. ISBN 978-80-8084-987-0
BEF Lacsný, Boris (25%); Kluvanec, Daniel (25%); Knapek, Michal (25%); Hanáková, Monika (25%): Elektrické a tepelné vlastnosti supravodičov Bi1,8Pb0,26Sr2Ca2Cu3O10+x. 2012 Ružomberok : VERBUM, 2012. ISBN 978-80-8084-823-1
ACB Štubňa, Igor (34%); Lacsný, Boris (33%); Vozár, Libor (33%); Klima, Ján (0%); Morvay, Ladislav (0%): Elektromagnetizmus. 2012
ADF Červeň, Ivan (50%); Kluvanec, Daniel (50%): Ako sprístupniť pojem tenzora. 2013 2013. ISSN 1335-4981
GII Kluvanec, Daniel (100%): Beloslav Riečan -pripomenutie. 2013
AFD Kluvanec, Daniel (50%); Kluvancová, Martina (50%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Catapulting - Common Everyday Examples. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
AFD Kluvanec, Daniel (100%); Oborný, Josef (0%); Gálik, Slavomír (0%): Fyzikálna gramotnosť žiakov základnej a strednej školy. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0244-2
ADF Kluvanec, Daniel (50%); Kluvancová, Martina (50%): The Direct Catapult of Bodies. 2013 2013. ISSN 1335-4981
BDF Kecskés, Arpád (100%): Galileo Galilei a jeho úloha pri vytváraní fyzikálneho obrazu sveta. 2013 ISSN 1335-4981
AFD Kecskés, Arpád (100%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Neionizujúce elektromagnetické žiarenie v učive strednej školy. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
FAI Zelenický Ľubomír (100%):13th International Scientific Conference of PhD. Students, Young Scientists and Pedagogues Nitra : UKF, 2012. - ISBN 978-80-558-0108-7.
AFD Adamíková, Alexandra (34%); Wcisło, Darius (33%); Zelenický, Ľubomír (33%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Dopad reformných zmien navizuálnu stránku učebníc fyziky pre stredné školy a gymnáziá na Slovensku a v Poľsku. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
FAI Zelenický, Ľubomír (34%); Štubňa, Martin (33%); Benko, Michal (33%): Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva. 2013
AFD Zelenický, Ľubomír (34%); Rakovská, Mária (33%); Horváthová, Daniela (33%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Kontextuálnosť vo vyučovaní fyziky. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
AFD Štubňa, Martin (50%); Zelenický, Ľubomír (50%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Matematický popis kmitavého pohybu u experimentov podporovaných počítačom. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
BCI Kramáreková, Hilda (50%); Szíjjártóová, Katarína (10%); Dubcová, Alena (4%); Gadušová, Zdenka (4%); Hockicková, Beáta (4%); Ivanovičová, Júlia (4%); Račeková, Katarína (4%); Malá, Eva (4%); Švarbová, Eva (4%); Zelenická, Elena (4%); Zelenický, Ľubomír (4%); Žiak, Ľubomír (4%): Pedagogická prax v príprave učiteľov. 2012
BEE Adamíková, Alexandra (50%); Zelenický, Ľubomír (50%): The comparation of Slovak and Polish physics textbooks focusing on illustrations. 2013 Krakov : UP, 2013. ISBN 978-83-7271-832-7
AFD Adamíková, Alexandra (50%); Zelenický, Ľubomír (50%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): The Importance of Illustrations in Textbooks of Physics Based on Eye Tracking Research Method. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
AFH Zelenický, Ľubomír (25%); Kramáreková, Hilda (25%); Kováčová, Alojzia (25%); Baláž, Ivan (25%): The Principles of Quality Management Research and Education at the Faculty of Natural Sciences of the Constantin the Pfilosopher Univesity in Nitra. 2012 Dubnica nad Váhom : Institut of Technology , 2012. ISBN 978-8089400-47-8
AFH Adamíková, Alexandra (50%); Zelenický, Ľubomír (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): The Readability of Images in Textbooks of Physics for Secondary and Grammar Schools. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Adamíková, Alexandra (50%); Zelenický, Ľubomír (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): The Readability of Images in Textbooks of Physics for Secondary and Grammar Schools. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
BEE Adamíková, Alexandra (34%); Zelenický, Ľubomír (33%); Rosiek, Roman (33%): Usage Possibilities of the Eye Tracking Device in Testing Comics Illustrations in the Physical Text. 2013 Krakov : UP, 2013. ISBN 978-83-7271-832-7
AFH Benko, Michal (100%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): On the Status of the Model of Growth of Knowledge by Repetition on the Field of Didactics. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Benko, Michal (100%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): On the Status of the Model of Growth of Knowledge by Repetition on the Field of Didactics. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
BEE Benko, Michal (100%): On the use of model of growth of knowledge by repetition in didactics experiments. 2013 Krakov : UP, 2013. ISBN 978-83-7271-832-7
AED Fečo, Ondrej (100%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): Experimental Tasks as a Tool of the Motivation Towards Learning Physics inTerms of Optional Activities in the Interest Group. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
BEF Fečo, Ondrej (100%): Experiments for Activities of Physics Groups. 2012 Košice : Slovak Physical Society, 2013. ISBN 978-80-970625-8-3
AFD Fečo, Ondrej (100%); Kireš, Marián (0%); Krupa, Dalibor (0%): Experimenty s interdisciplinárnym zameraním pre záujmovú činnosť. 2013 Bratislava : SFS, 2013. ISBN 978-80-971450-0-2
AFC Šebeň, Vladimír (50%); Fečo, Ondrej (50%): Ispoľzovanie kompiuternych technologij v procese škoľnovo fizičeskovo experimenta v školach Slovakii. 2012 Cherson : Chersonská márodná univerzita, 2012. ISBN 978-966-2660-55-5
AFD Fečo, Ondrej (100%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Topics for the activity with focus on interest. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
BEE Fečo, Ondrej (100%): Vikoristannia novich inormacijnich technologij u procesi postanovki škilnovo fizičnovo eksperimentu. 2012 Kijev : Narodnyj Pedaogičeskyj Universitet Imeni M.P. Dragomanova, 2012.
AFD Šimkovič, Stanislav (100%); Oborný, Jozef (0%); Gálik, Slavomír (0%): Mýtus, kozmológia, fyzika. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0244-2
ADC Malinarič, Svetozár (34%); Dieška, Peter (33%); Krupa, Peter (33%): Modified Dynamic Plane Source Method for Measuring Thermophysical Parameters of Solids. 2012 ISSN 0195-928X
AFD Štubňa, Martin (34%); Valovičová, Ľubomíra (33%); Ondruška, Ján (33%); Krupa, Dalibor (0%); Kireš, Marián (0%): Fyzikálna show ako motivačný prvok vo vyučovaní. 2013 Bratislava : SFS, 2013. ISBN 978-80-970625-7-6
BAB Valovičová, Ľubomíra (34%); Štubňa, Martin (33%); Bystrianska, Mária (33%): Fyzikálne experimenty v prírodovede. 2012
AFD Jakab, Imrich (40%); Valovičová, Ľubomíra (30%); Štubňa, Martin (30%): Príprava učiteľov prírodovedných predmetov na realizáciu prierezovej témy Tvorba projektu a prezentačné zručnosti. 2012 Praha : ČZU, 2012. ISBN 978-80-213-2279-0
ACB Valovičová, Ľubomíra(15%); Jakabová, Silvia(15%); Jakab, Imrich(14%); Líšková, Miroslava(14%), Štubňa, Martin(14%); Ondruška, Ján(14%); Augustínová Gabriela(14%): Prírodovedné vzdelávanie formou projektového vyučovania Nitra : UKF, 2012 ISBN 978-80-558-0149-0
ABD Štubňa, Martin (100%): Projektové vyučovanie a projektový manažment v edukačnom procese. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0149-0
AFC Bystrianska, Mária (50%); Čerňanský, Peter (50%); Králík, Jiří (0%); Muška, Milan (0%): Diagnosing Misconceptions Related to the Term Density at Elementary Schools. 2013 Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. ISBN 978-80-905243-7-8
AFD Bystrianska, Mária (50%); Čerňanský, Peter (50%); Kireš, Marián (0%); Krupa, Dalibor (0%): Diagnostika miskoncepcií pri téme hustota. 2013 Bratislava : SFS, 2013. ISBN 978-80-971450-0-2
AFD Bystrianska, Mária (50%); Čerňanský, Peter (50%); Rakovská, Mária (0%); Morvay, Ladislav (0%): Miskoncepcie vo fyzike základnej školy. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0232-9
AFC Bystrianska, Mária (50%); Čerňanský, Peter (50%); Merunka, Vojtěch (0%); Toman, Prokop (0%): Odstraňovanie miskoncepcií metódou sokratovského dialógu. 2014 Hradec Králové : Magnanimitas, 2014. ISBN 978-80-87952-04-7
AFD Bystrianska, Mária (50%); Krogmann, Alfred (50%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): Religious Tourism in the Village Dolná Strehová. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
AFH Bystrianska, Mária (100%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): Testing Misconceptions in Physics for Elementary School. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Bystrianska, Mária (100%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): Testing Misconceptions in Physics for Elementary School. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AFD Bystrianska, Mária (50%); Čerňanský, Peter (50%); Boča, Miroslav (0%); Moncoľ, Ján (0%): The Misconception Associated with the Term Density. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0390-6
AFD Bystrianska, Mária (34%); Reichelová, Michaela (33%); Valovičová, Ľubomíra (33%); Krupa, Dalibor (0%); Kireš, Marián (0%): Tvorivosť je FAJN. 2012 Bratislava : SFS, 2012. ISBN 978-80-970625-7-6
AFD Cafiková, Kristína (50%); Reichelová, Michaela (50%); Fulier, Jozef (0%); Chvalina, Jan (0%): Solution of Fermi´s problem with help of placemat method. 2013 Nitra : UKF, 2013. ISBN 978-80-558-0365-4
AFH Reichelová, Michaela (50%); Teleki, Aba (50%); Baláž, Ivan (0%); Boča, Miroslav (0%): The Role of Dimensional Analysis in Teaching Physics. 2012 Nitra : UKF, 2012. ISBN 978-80-558-0120-9
AED Straňák, Jozef (40%); Škorecová, Ivana (30%); Bolešová, Lenka (30%); Adamkovičová, Mária (0%); Kubica, Barbara (0%): Assessment of the State of Contamination of the Dlhý Kanál By Harmful Substances in the Močenok Cadastral Area. 2014 Nitra : UKF, 2014. ISBN 978-80-558-0650-1
AED Galková, Jela (34%); Škorecová, Ivana (33%); Smažák, Dominik (33%):Infuence of Cycle Route on Sport and Recreational Turism in Village Močenok: 2014 Nitra : UKF, 2014. ISBN 978-80-558-0650-1
AED Škorecová, Ivana(34%); Zelenický, Ľubomír(33%); Teleki,Aba(33%): 2014 Nitra :Analysis of the Slovak Metrics of Readability: UKF, 2014. ISBN 978-80-558-0650-1
ADF Šimkovič, Stanislav(100%):Tidal Forces in the Schwarzshild Filed 2014 Obzory Matematiky, Fyzika a Informatiky ISSN 1335-4981

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Franckov-Hertzov experiment Slávny Franckov Hertzov experiment dokazujúci kvantový charakter energie atómov a molekúl v plynoch.Experiment so vzdialeným prístupom. Projekt bol pri budovaní financovaný zo spomínaného projektu OPV -> 26110230026: A-CENTRUM FPV UKF v NITRE, Centrum inovatívneho vzdelávania, aktivita 1.4 Duch prírodných vied. Členovia riešiteľského kolektívu (KEGA) spolupracovali na na budovaní experimentov, ich popularizácii a stále pracujú na udržiavaní experimentov (aktualizácie, výmena spotrebného materiálu, upgrady). 194.160.213.12
Meteorologická stanica Experiment na sledovanie teploty, tlaku, osvitu a rádioaktívneho žiarenia - odporúčaný pre pokročilejšie analýzy experimentálnych dát. Experiment so vzdialeným prístupom. Projekt bol pri budovaní financovaný zo spomínaného projektu OPV -> 26110230026: A-CENTRUM FPV UKF v NITRE, Centrum inovatívneho vzdelávania, aktivita 1.4 Duch prírodných vied. Členovia riešiteľského kolektívu (KEGA) spolupracovali na na budovaní experimentov, ich popularizácii a stále pracujú na udržiavaní experimentov (aktualizácie, výmena spotrebného materiálu, upgrady). 194.160.213.14
Elektromagnetická indukcia Experiment pre štúdium elektromagnetickej indukcie a pokročilejšie analýzy experimentálnych dát. Experiment so vzdialeným prístupom. Projekt bol pri budovaní financovaný zo spomínaného projektu OPV -> 26110230026: A-CENTRUM FPV UKF v NITRE, Centrum inovatívneho vzdelávania, aktivita 1.4 Duch prírodných vied. Členovia riešiteľského kolektívu (KEGA) spolupracovali na na budovaní experimentov, ich popularizácii a stále pracujú na udržiavaní experimentov (aktualizácie, výmena spotrebného materiálu, upgrady). 194.160.213.11
Fotodióda Experiment pre meranie volt-ampérovej charakteristiky fotodiódy s možnosťou natáčania. Experiment so vzdialeným prístupom. Projekt bol pri budovaní financovaný zo spomínaného projektu OPV -> 26110230026: A-CENTRUM FPV UKF v NITRE, Centrum inovatívneho vzdelávania, aktivita 1.4 Duch prírodných vied. Členovia riešiteľského kolektívu (KEGA) spolupracovali na na budovaní experimentov, ich popularizácii a stále pracujú na udržiavaní experimentov (aktualizácie, výmena spotrebného materiálu, upgrady). 194.160.213.13
Elektrina a magnetizmus Stránka pre testovanie modelu rastu znalosti vytvoreného pre určenie indikátoru náročnosti úloh.(MKGR) www.amos.ukf.sk

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter