Encyklopédia jazyka pre deti

Basic informations

TOP PROJECT

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Encyklopédia jazyka pre deti

Project name (English): Encyclopaedia of language for children

Start of project: 2012

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 023PU-4/2012

Project leader: prof. PaedDr. Ľudmila Liptáková, CSc.

University: Prešovská univerzita v Prešove

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Projekt KEGA č. 023PU-4/2012 Encyklopédia jazyka pre deti bol riešený v rokoch 2012 – 2014 riešiteľským tímom na Katedre komunikačnej a literárnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Riešenie projektu prinieslo originálne výsledky v podobe vytvorenia koncepcie, spracovania a publikovania Encyklopédie jazyka pre deti, prvej takto tematicky zameranej encyklopédie pre deti na Slovensku. Encyklopédia je využiteľná  ako doplňujúci učebný zdroj slovenského jazyka v primárnom vzdelávaní, a to buď priamo na vyučovaní slovenského jazyka, alebo v rámci komunikačných aktivít v školskom klube detí. Ďalšou oblasťou použitia encyklopédie je mimoškolské vzdelávanie detí v oblasti jazyka a komunikácie. Spôsob objasňovania jazykových pojmov v encyklopédii podporuje prirodzenú zvedavosť dieťaťa a aktívny prístup ku konštruovaniu nových poznatkov. Heslové state sú spracované so zámerom rozvíjať jazykové schopnosti a čitateľskú gramotnosť dieťaťa, stimulovať u dieťaťa kognitívne a metakognitívne procesy, ale takisto formovať pozitívny vzťah dieťaťa k materinskému a štátnemu jazyku i  k ostatným jazykom a ich nositeľom. Východiskom spracovania hesiel encyklopédie sú výsledky didaktického výskumu riešiteľov projektu, ktoré boli publikované v troch monografiách, dvoch odborných knižných publikáciách a v dvoch desiatkach vedeckých a odborných prác. Výsledky riešenia projektu boli prezentované na viacerých domácich a zahraničných vedeckých konferenciách a stretli sa s pozitívnym ohlasom u odborníkov i učiteľov primárneho vzdelávania. Výsledky riešenia projektu a publikované výstupy sú využiteľné aj pri príprave budúcich učiteľov, ako aj pri ďalšom vzdelávaní učiteľov primárneho vzdelávania.

Description of original results of the project in English

The project KEGA no. 023PU-4/2012 Encyclopaedia of Language for Children has been researched in the years 2012-2014 by the expert team at the Department of Communicative and Literary Education, Faculty of Education, University of Prešov.  Addressing the project’s theme the researchers have produced the original results in terms of creating conception, processing entries and publication of the Encyclopaedia of Language for Children, the first encyclopaedia for children in Slovakia with such thematic orientation. The encyclopaedia can be useful as a supplementary learning resource for the Slovak Language in primary education. It can be applied either directly when teaching Slovak language, or in communicative activities in children's school clubs. Another field of utilisation of the encyclopaedia is out-of-school education of children in language and communication. The adopted method of clarifying linguistic concepts in the encyclopaedia supports the child's natural curiosity and his/her active approach to constructing new knowledge. The descriptions of the entries are processed in a way to develop language skills and reading literacy of the child, to stimulate child's cognitive and metacognitive processes, but also to form a positive attitude to the child's mother tongue or official language as well as to other languages and their users. The starting points for processing the encyclopaedia’s entries were the previous results of the didactic researches conducted by the participants of the project, which were published in three monographs, two scholarly books and two dozen of scientific and technical publications. The results of the project were presented at several national and international scientific conferences and met with a positive response from experts and teachers of primary education. The results of the project and the published outputs are also useful in training prospective teachers, as well as in further education of the in-service teachers of primary education.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2012 11 684,00 0,00
Drawn in year 2013 12 877,00 0,00
Drawn in year 2014 14 306,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 38 867,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AAB Liptáková, Ľudmila (100%); Svobodová, Jana (0%); Ligoš, Milan (0%): Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. 2012. ISBN 978-80-555-0643-2
AAB Drzewiecka, Iveta (100%); Urbanová, Svatava (0%); Tokár, Michal (0%): Grafopoetika. K estetickým a poetologickým aspektom grafickej vizualizácie básnického textu. 2013. ISBN 978-80-555-0782-8. .
AAB Lešková, Danka (100%); Urbanová, Svatava (0%); Stanislavová, Zuzana (0%): Fikcia a história. 2013. ISBN 978-80-555-0788-0.
BAB Cibáková, Dana (100%); Liptáková, Ľudmila (0%); Svobodová, Jana (0%): Jazyk a kognícia v rozvíjaní porozumenia textu u žiaka primárnej školy [elektronický zdroj]. 2012. ISBN 978-80-555-0605-0.
AEC Klimovič, Martin (100%); Höflerová, Eva (0%); Mitter, Patrik (0%): Písané naratíva detí a ich miesto v primárnej škole. 2013 Brno : Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6114-9
BAB LIPTÁKOVÁ, Ľ. a D. CIBÁKOVÁ, 2013. Edukačný model rozvíjania porozumenia textu v primárnom vzdelávaní. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0980-8.
BAB LIPTÁKOVÁ, Ľ. a M. KLIMOVIČ, eds., 2014. Encyklopédia jazyka pre deti. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 248 s. ISBN 978-80-555-1125-2.
AFC Liptáková, Ľudmila (100%): Sloboda a zodpovednosť v jazykovo-komunikačnej edukácii žiaka primárnej školy. 2012 Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2012. ISBN 978-80-7464-173-2
AFC Klimovič, Martin (100%): Textová produkcia žiaka primárnej školy - predpoklady a implikácie. 2012 Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2012. ISBN 978-80-7464-173-2
AFD Liptáková, Ľudmila (100%): Podoby komplexnosti vo vyučovaní materinského jazyka v primárnej edukácii. 2012 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7
AFD Klimovič, Martin (100%): Písanie naprieč kurikulom. 2012 Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2012. ISBN 978-80-555-0664-7
ADF Klimovič, Martin (100%): Teoretické a empirické východiská encyklopedického spracovania pojmov komunikačno-slohovej výchovy. 2013 ISSN 1339-3200
ADF Liptáková, Ľudmila (100%): O vzťahu a štruktúre implicitných a explicitných jazykových znalostí dieťaťa mladšieho školského veku. 2013 ISSN 1339-3200
ADF Vužňáková, Katarína (100%): Deminutíva v slovenčine z lingvisticko-didaktického aspektu. 2013 ISSN 1339-3200
ADF Drzewiecka, Iveta (100%): K teórii a praxi vizuálnej podoby šlabikárov a čítaniek v primárnej edukácii. 2013 ISSN 1339-3200
BDF Liptáková, Ľudmila (50%); Klimovič, Martin (50%): Encyklopédia jazyka pre deti - projekt rozvíjania jazykových schopností žiaka primárnej školy. 2013 ISSN 1336-1651
BDF Klimovič, Martin (100%): Ako učebnice slovenského jazyka (ne)pomáhajú rozvíjať naráciu. 2013 ISSN 1335-2733
ADE KLIMOVIČ, M., 2014. Stimulation of narration: from examining preconceptions to education. In: Journal of Preschool and Elementary School Education. Vol. 3, Nr. 6, 2014, ISSN 2084-7998. (v tlači)
ADE LIPTÁKOVÁ, Ľ. a D. CIBÁKOVÁ, 2014. Stimulation of Children’s Text Comprehension in Primary Education – On One Educational Strategy. In: Journal of Preschool and Elementary School Education. Vol. 3, Nr. 6, 2014, ISSN 2084-7998. (v tlači)
ADF Sičáková, Ľuba (100%): Onymia a jej fungovanie v školskej komunikácii. 2014 ISSN 1339-3200
AFD LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2014. Potrebuje vyučovanie materinského jazyka pojem register? In: KESSELOVÁ, Jana, Mária IMRICHOVÁ a Martin OLOŠTIAK, eds. Registre jazyka a jazykovedy (II). Na počesť Daniely Slančovej. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2014, s. 76 – 82. ISBN 978-80-555-1160-3.
AFD KLIMOVIČ, M., 2014. „Príbeh je dačo také ako rozprávka abo tak.” alebo Čo vedia 8-ročné deti o textovom modeli narácie. In: KESSELOVÁ, Jana, Mária IMRICHOVÁ a Martin OLOŠTIAK, eds. Registre jazyka a jazykovedy. Na počesť Daniely Slančovej. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2014, s. 35 – 41. ISBN 978-80-555-1160-3.
AFD SIČÁKOVÁ, Ľ., 2014. Školská komunikácia a propriálna lexika. In: KESSELOVÁ, Jana, Mária IMRICHOVÁ a Martin OLOŠTIAK, eds. Registre jazyka a jazykovedy (II). Na počesť Daniely Slančovej. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Filozofická fakulta, 2014, s. 96 – 103. ISBN 978-80-555-1160-3.
BDF CIBÁKOVÁ, D., 2014. Možnosti rozvíjania čitateľskej gramotnosti u žiakov primárnej školy. In: O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove. Roč. II., 2014, č. 1, s. 44 – 58. ISSN 1339-3200.
BDF KLIMOVIČ, M., 2014. Po schodíkoch k príbehu (o podporovaní sebaregulácie žiaka pri tvorbe príbehového textu). In: NOTES, 2014 (v tlači). ISSN 1336-1651.

Replications

Category Name Specific name
5 - recenzie v zahraničných publikáciách LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
5 - recenzie v zahraničných publikáciách LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
6 - recenzie v domácich publikáciách LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 135 s. ISBN 978-80-555-0643-2.
6 - recenzie v domácich publikáciách LEŠKOVÁ, D., 2013. Fikcia a história. K transformácii naratívov o Jánošíkovi. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 127 s. ISBN 978-80-555-0788-0.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch LEŠKOVÁ, D., 2013. Fikcia a história. K transformácii naratívov o Jánošíkovi. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 127 s. ISBN 978-80-555-0788-0.
6 - recenzie v domácich publikáciách LEŠKOVÁ, D., 2013. Fikcia a história. K transformácii naratívov o Jánošíkovi. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 127 s. ISBN 978-80-555-0788-0.
5 - recenzie v zahraničných publikáciách CIBÁKOVÁ, D., 2012. Jazyk a kognícia v rozvíjaní porozumenia textu u žiaka primárnej školy. Prešov: Prešovská univerzita. 235 s. ISBN 978-80-555-0605-0.
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch DRZEWIECKA, I., 2013. Grafopoetika. K estetickým a poetologickým aspektom grafickej vizualizácie básnického textu. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 184 s. ISBN 978-80-555-0782-8.
6 - recenzie v domácich publikáciách DRZEWIECKA, I., 2013. Grafopoetika. K estetickým a poetologickým aspektom grafickej vizualizácie básnického textu. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta. 184 s. ISBN 978-80-555-0782-8.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Webová stránka projektu. Ide o webovú stránku pôvodne vytvorenú pre grantový projekt KEGA 3/7270/09 Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Projekt KEGA č. 023PU-4/2012 Encyklopédia jazyka pre deti na tento projekt nadväzuje. Webová stránka bola z grantových prostriedkov projektu Encyklopédia jazyka pre deti modifikovaná a aktualizovaná a plní funkciu prezentácie a popularizácie výsledkov riešenia projektu, a to v sekcii s názvom Encyklopédia. V sekcii Aktuálne informácie sú umiestnené aktuality z prezentácie projektu. http://indi.pf.unipo.sk
Elektronický slovotvorný slovník. K. Vužňáková: Slovotvorný slovník kompozít v slovenčine. Ide o vytvorenie jazykovednej lexikografickej práce ako podkladu na spracovanie témy slovná zásoba a slovníky v encyklopédii a na internetové prepojenie Encyklopédie jazyka pre deti s elektronickými materiálmi. http://ssks.pf.unipo.sk
Prezentovanie a overovanie tvorby hesiel encyklopédie na workshopoch v rámci Prešovskej detskej univerzity. S cieľom prezentovať tvorbu encyklopédie a overiť recepciu pripravovaných hesiel cieľovým detským adresátom boli zrealizované workshopy v rámci programu Prešovskej detskej univerzity: workshop Médiá a detektívne záhady: Pátranie po kúzelníckom klobúku (realizovala D. Lešková a K. Vužňáková, 2013); workshop Encyklopédia jazyka pre deti alebo Čo nevieme o slovenčine? (realizovala Ľ. Liptáková, 2013); workshop Rozumieme starým slovám? (realizoval M. Klimovič v r. 2014). http://pdu.pf.unipo.sk/
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Sloboda a zodpovednosť v jazykovej edukácii žiaka primárnej školy. – Svoboda jazyka – jazyk svobody. Mezinárodní konference pořádaná katedrou českého jazyka a literatury s didaktikou PF OU a Kabinetem literatury pro mládež, jazykové a literární komunikace PF OU 21. a 22. června 2012. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravskej univerzity, 2012. http://pdf.osu.cz/kcd/index.php?id=9317
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. KLIMOVIČ, M., 2012: Textová produkcia žiaka primárnej školy – predpoklady a implikácie. – Svoboda jazyka – jazyk svobody. Mezinárodní konference pořádaná katedrou českého jazyka a literatury s didaktikou PF OU a Kabinetem literatury pro mládež, jazykové a literární komunikace PF OU 21. a 22. června 2012. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravskej univerzity, 2012. http://pdf.osu.cz/kcd/index.php?id=9317
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2013. The Relation of Language and Cognitive Processes in the Development of Reading Literacy in Primary Education. – International Association for the Improvement of Mother Tongue Education. Ninth bi-annual conference. Paris, June 11-13 2013. http://www.iaimte.com/conferencesregistration2013.asp
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. KLIMOVIČ, M., 2013. The Stimulation of Narration by way of Wordless Comic Strips. – International Association for the Improvement of Mother Tongue Education. Ninth bi-annual conference. Paris, June 11-13 2013. http://www.iaimte.com/conferencesregistration2013.asp
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. KLIMOVIČ, M., 2013. Textová kompetencia najmenších pisateľov. Príspevok v rámci kolokvia Tvůrčí psaní a textová kompetence. Brno, Masarykova univerzita, 21. 6. 2013. http://www.phil.muni.cz/watp/home/Downloads/Program_kolokvia_Tvurci_psani_a_textova_kompetence.pdf
Prihlásené referáty na medzinárodných vedeckých konferenciách. KLIMOVIČ, M.: Písané naratíva a ich miesto v primárnej škole. Príspevok v rámci konferencie Stylistika v kontextu historie a současnosti. Česká republika, Brno, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 5. – 6. 2. 2013. nie je link
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách LIPTÁKOVÁ, Ľ. a M. KLIMOVIČ, 2012. Encyklopédia jazyka pre deti – projekt rozvíjania jazykových schopností žiaka primárnej školy. – Inovácie v škole 2012. Konferencia Združenia Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. Podbanské 19. – 21. 10. 2012. http://www.zdruzenieorava.sk/akcie/inovacie-v-skole-2012_sk
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách KLIMOVIČ, M., 2012. Písanie naprieč kurikulom. – Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou konaná 20. – 21. septembra 2012. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove. http://konferencia.pf.unipo.sk/2012/
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2012. Podoby komplexnosti vo vyučovaní materinského jazyka v primárnej edukácii. – Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou konaná 20. – 21. septembra 2012. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove. http://konferencia.pf.unipo.sk/2012/
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách CIBÁKOVÁ, D., 2012. Jazyk a kognícia v rozvíjaní porozumenia textu u žiaka primárnej školy. – Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou konaná 20. – 21. septembra 2012. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove. http://konferencia.pf.unipo.sk/2012/
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách KLIMOVIČ, M., 2013. Po schodíkoch k príbehu. – Inovácie v škole 2013. Konferencia Združenia Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. Podbanské 18. – 20. október 2013. http://www.zdruzenieorava.sk/akcie/inovacie-v-skole-2013_sk
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách LIPTÁKOVÁ, Ľ., 2013. Potrebuje vyučovanie materinského jazyka pojem register? – Registre jazyka a jazykovedy. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou. Prešov: Prešovská univerzita, Filozofická fakulta, 16. – 17. 9. 2013. http://www.unipo.sk/filozoficka-fakulta/ismks/podujatia/konferencie/2013/registre-jazyka-a-jazykovedy
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách KLIMOVIČ, M., 2013. „Príbeh je dačo také ako rozprávka abo tak.” alebo Čo vedia 8-ročné deti o textovom modeli narácie. – Registre jazyka a jazykovedy. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou. Prešov: Prešovská univerzita, Filozofická fakulta, 16. – 17. 9. 2013. http://www.unipo.sk/filozoficka-fakulta/ismks/podujatia/konferencie/2013/registre-jazyka-a-jazykovedy
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách SIČÁKOVÁ, Ľ., 2013. Školská komunikácia a propriálna lexika. – Registre jazyka a jazykovedy. Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou. Prešov: Prešovská univerzita, Filozofická fakulta, 16. – 17. 9. 2013. http://www.unipo.sk/filozoficka-fakulta/ismks/podujatia/konferencie/2013/registre-jazyka-a-jazykovedy
Prihlásené referáty na domácich vedeckých konferenciách LIPTÁKOVÁ, Ľ. a M. KLIMOVIČ, 2014. Čo učiť deti o materinskom jazyku? – Inovácie v škole 2014. Konferencia Združenia Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. Podbanské 17. – 19. október 2014. www.zdruzenieorava.sk

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter