Vplyv webových aplikácií na rozvoj jazykových zručností.
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Vplyv webových aplikácií na rozvoj jazykových zručností.
Project name (English): The Influence of Web Applications on Language Skills.
Start of project: 2012
End of project: 2014
Condition of project: Ukončený
Project number: 006EU-4/2012
Project leader: PaedDr. Eva Stradiotová, PhD.
University: Ekonomická univerzita v Bratislave
Department: Fakulta aplikovaných jazykov
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Študenti Ekonomickej univerzity v Bratislave majú na bakalárskom stupni štúdia buď 78-hodinovú alebo 52-hodinovú dotáciu povinnej odbornej angličtiny. Táto dotácia je nedostačujúca. Učebnice sú zamerané na rozvoj štyroch jazykových zručností, ale problémom je, že učitelia nemajú dostatok času na zlepšovanie jazykovej zručnosti písania počas výučby na seminároch. Preto sme sa rozhodli pre výskum weblogov, ktoré by mohli tento problém vyriešiť. Tím riešiteľov pozostával zo 6 členov, ktorí zrealizovali experiment v používaní weblogov. Tím riešiteľov vytvoril 23 weblogov a naučil študentov, ako majú publikovať. Experiment sa začal v zimnom semestri v roku 2012 a trval štyri semestre. Počas týchto štyroch semestrov boli študenti požiadaní, aby pravidelne, raz týždenne, písali a publikovali 150-slovné eseje (študenti, ktorí študovali AJ ako druhý cudzí jazyk 100-slovné eseje). Počas tohto obdobia študenti experimentálnych skupín publikovali 1996 príspevkov, ktoré boli opravované členmi riešiteľského tímu, a ktorí následne poskytli svojim skupinám spätnú väzbu na začiatku výučby ďalšej hodiny. Úlohy zamerané na rozvoj písania umožnili študentom zdokonaľovať svoj písomný prejav, t.j. učiť sa písať správne a plynule. Témy na písanie boli úzko späté s preberaným učivom. Typy úloh boli rôzne: esej, zhrnutie a tvorenie otázok. Na základe vyššie spomínaných informácií, riešiteľský tím realizoval kvantitatívnu a kvalitatívnu analýzu. Cieľom kvantitatívnej analýzy bolo, najprv, zistiť či a do akej miery sa objavovali chyby v esejách. Následne vstupné a výstupné eseje, ktoré písali obidve skupiny, experimentálna aj kontrolná, boli porovnané, aby riešitelia zistili, či nastalo zlepšenie v gramatickej kompetencii študentov. Následne, kvalitatívna analýza bola použitá s cieľom identifikovať najbežnejšie chyby a klasifikovať ich. Počas opravovania chýb sa riešiteľský tím rozhodol použiť Harmerovú klasifikáciu chýb (2000:111), v ktorej Harmer používa tieto symboly: T – nesprávny slovesný čas, P – chyba v interpunkcii, WO – zlý slovosled, WW – nesprávne slovo, Gr – gramatická chyba, C – chyba v zhode, S – chyba v pravopise, {} – niečo zbytočné, Ʌ – niečo vynechané, ?M – zmysel je nejasný, F/I – príliš formálne alebo neformálne. Kvalitatívna analýza odhalila, že skoro všetky typy chýb sa vyskytli v esejách. Výsledky výskumu ukázali, že weblog ma významný vplyv na rozvoj a zlepšenie jazykovej zručnosti písania. Môžeme povedať, že študenti, ktorí mali pozitívny prístup k tomuto projektu, urobili pokrok v anglickom jazyku. Výsledky demonštrujú, že študenti urobili rôzne typy chýb v písanom prejave. Riešiteľský tím odporučil študentom, aby si to, čo píšu kontrolovali cez nástroj na opravu jazyka, ktorý majú v počítači, aby minimalizovali počet chýb. Na záver chceme podotknúť, že obmedzený priestor výskumu neumožňuje zovšeobecnenie jeho výsledkov. Avšak výsledky naznačujú potrebu ďalšieho výskumu, ktorý by nielen potvrdil výsledky výskumu ale by aj poskytol možnosť hlbšie preniknúť do tejto zaujímavej problematiky.
Description of original results of the project in English
At the University of Economics in Bratislava only 78 hours or 52 hours are allocated to students for the compulsory study of Business English. This number of hours is not sufficient. The textbooks are focused on the development of four language skills, but the problem is that the teachers do not have enough time for improving the language skill - writing during seminars. Therefore we have decided for the research of weblogs which should solve this problem. The research team consisted of six members who carried out an experiment in using weblogs. The research team created 23 weblogs and taught 273 students how to publish posts. The experiment started in the winter semester 2012 and lasted 4 terms. During these terms students of experimental groups were asked to write and publish 150-word (or 100-word) essays regularly, once a week, and they published 1996 posts which were corrected by the members of the research team. At the beginning of each seminar they were given relevant feedback by the lecturer. The writing tasks gave respondents an opportunity to learn how to write accurately and fluently. Topics of writing were closely connected with the curriculum. The types of the tasks were different: essay, summary and forming questions. On the basis of the above presented information, both quantitative and qualitative analyses were carried out. The aim of the quantitative analysis was, first, to find out whether and to what extent mistakes and errors occured in essays. Next, the initial and final essays written by both groups, experimental and control, were compared in order to find out if any improvements in students’ grammatical competence has occurred. Consequently, the qualitative analysis was used to identify the most common mistakes and errors and also classifications of them were made. While correcting mistakes, the research team followed Harmer’s classification of mistakes (2000:111) where he uses these symbols: T – wrong verb tense, P – a punctuation mistake, WO – a mistake in word order, WW – a wrong word, Gr – a grammatical mistake, C – concord mistake, S – spelling error, {} – something is not necessary, Ʌ – something has been left out, ?M – the meaning is unclear, F/I – too formal or informal. The qualitative analysis has revealed that nearly all types of mistake were present in the essays. The research findings have shown that the weblog has a significant impact on developing and improving language skill - writing. It can be said that students who had a positive approach to this KEGA project made progress in English. The results demonstrated that students made various types of mistakes and errors in written discourse. The research team recommended all students to set proofing language on their computers to minimise the number of spelling mistakes. We, lecturers, must regard learners’ errors as important windows to their underlying system, and provide appropriate feedback on them. To sum up, the limited scope of the present study does not allow for any generalizations. However, the findings suggest that further research is needed not only to confirm the results of the present study but also to provide further insight into this interesting field.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2012 | 5 377,00 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 2 669,00 | 0,00 |
Drawn in year 2014 | 2 340,60 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 10 386,60 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | Pašková, Hana (50%); Zsapková, Eleonóra (50%): Má používanie weblogov opodstatnenie vo výučbe odborného anglického jazyka na univerzitnom stupni štúdia?. 2013 Sládkovičovo : Ústav jazykov a odbornej komunikácie, Vysoká škola Visegrádu v Sládkovičove, 2013. ISSN 1337-9321 |
ADF | Pašková, Hana (50%); Zsapková, Eleonóra (50%): Oprava chýb v písomnom prejave študentov na univerzitnom stupni štúdia. 2013 Sládkovičovo : Ústav jazykov a odbornej komunikácie, Vysoká škola Visegrádu v Sládkovičove, 2013. ISSN 1337-9321 |
ADF | Zsapková, Eleonóra (100%): Efektívne čítanie s porozumením ako jedna zo základných akademických zručností. 2013 Sládkovičovo : Ústav jazykov a odbornej komunikácie, Vysoká škola Visegrádu v Sládkovičove, 2013. ISSN 1337-9321 |
BDE | Stradiotová, Eva (100%): Weblogs. 2013 Hove, UK : Pavilion Publishing and Media Ltd., 2013. ISSN 1362-5276 |
ADF | Stradiotová, Eva (100%): Vplyv webových aplikácií na rozvoj jazykových zručností. 2013 Sládkovičovo : Ústav jazykov a odbornej komunikácie, Vysoká škola Visegrádu v Sládkovičove, 2013. ISSN 1337-9321 |
AFC | Stradiotová, Eva (100%): Webová aplikácia weblog a jeho využitie vo výučbe jazykov. 2013 Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2013. ISBN 978-80-225-3657-8 |
ADF | Zsapková, Eleonóra (100%): Niektoré praktické aspekty výučby akademického počúvania. 2014 [Sládkovičovo] : Vysoká škola Danubius, 2014. ISSN 1337-9321 |
ADF | Pašková, Hana (50%); Zsapková, Eleonóra (50%): Nové trendy vo vyučovaní odbornej angličtiny na vysokoškolskom stupni štúdia v procese internacionalizácie. 2014 [Sládkovičovo] : Vysoká škola Danubius, 2014. ISSN 1337-9321 |
ADF | Zsapková, Eleonóra (50%); Pašková, Hana (50%): What can we do to improve reading comprehension?. 2013 Sládkovičovo : Ústav jazykov a odbornej komunikácie, Vysoká škola Visegrádu v Sládkovičove, 2013. ISSN 1337-9321 |
AEC | Stradiotová, Eva (100%): Weblogs in education. 2012 Bielsko-Biała : Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, 2012. ISBN 978-83-62292-98-1 |
AFD | Stradiotová, Eva (100%): IKT vo vzdelávacom systéme ako spôsob riešenia nízkej výmery hodín cudzieho jazyka a vzťah študentov k IKT. 2013 Zvolen : Technická univerzita vo Zvolene, 2013. ISBN 978-80-228-2533-7 |
AFC | Hrdličková, Zuzana: Developing Proficiency in English via New Methodologies and Learning Environments. - KEGA 514. Medzinárodná konferencia Hradec Králové Anglophone Conference 2014. Zborník ešte nie je vydaný. |
BEE | Stradiotová, Eva (100%): Možnosti použitia technológií z pohľadu učiteľa jazykov. 2013 Kolín : Nezávislé centrum pro studium politiky, 2013. ISBN 978-80-86879-39-0 |
AFC | Zsapková, Eleonóra (50%); Pašková, Hana (50%): Má používanie webových aplikácií opodstatnenie pri výučbe odborného anglického jazyka na univerzitnom stupni štúdia?Kompetence v cizích jazycích jako důležitá součást profilu absolventa vysoké školy : sborník příspěvků ze IV. mezinárodní konference konané 26. listopadu 2014 v Brně; ISBN 978-80-7231-982-4. - S. 239-247 CD-ROM. |
ADF | Pašková, Hana (50%); Zsapková, Eleonóra (50%): Niektoré teoretické aspekty výučby počúvania s porozumením. 2014 [Sládkovičovo] : Vysoká škola Danubius, 2014. ISSN 1337-9321 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.