Odborné lexikálne minimum z manažérskej a ekonomickej praxe.

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Odborné lexikálne minimum z manažérskej a ekonomickej praxe.

Project name (English): Professional lexical minimum of managerial and economical praxis

Start of project: 2012

End of project: 2014

Condition of project: Ukončený

Project number: 017UK-4/2012

Project leader: doc. Mgr. Emilia Charfaoui, CSc.

University: Univerzita Komenského v Bratislave

Department: Fakulta managementu

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Výsledkom riešenia grantového projektu č. 017UK-4/2012 je trojjazyčná učebná pomôcka s názvom Odborné lexikálne minimum z manažérskej a ekonomickej praxe v printovej verzii v podobe slovníka (slovenský jazyk - nemecký jazyk - ruský jazyk), ktorý poskytuje priestor na podporu vzdelávania v uvedených jazykoch a týchto odboroch: finančný manažment, informačné technológie, marketing, obchodná korešpondencia, personálny manažment, strategický manažment a podnikanie.  

Description of original results of the project in English

The result of the grant project No. 017UK-4/2012 is trilingual toolkit titled Professional lexical minimum of managerial and economical praxis in printed version in the form of a dictionary (Slovak – German - Russian), which provides a platform to support an education in given languages within the following fields: financial management, information technology, marketing, business correspondence, personal management, strategic management and business.

   

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2012 2 829,22 0,00
Drawn in year 2013 4 143,47 0,00
Drawn in year 2014 5 173,31 0,00
Pumped for the entire period of the project 12 146,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ACB Charfaoui, Emilia: Nemecký jazyk pre nefilológov. 6. vyd., Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 226 s. ISBN 978-80-223-3609-3
AFA Mityagina, V.A., Charfaoui, E.: Oppozicia global english i nacionaľnogo jazyka v terminosisteme menedžment. In: Kommunikativnije aspekty sovremennojlingvistiky i lingvodidaktiky. Volgograd, Volgogradskij gosudarstvennij universitet, 2013, s. 73-80 ISBN 978-5-9669-1234-5
BDB Charfaoui, Emilia: Odborné lexikálne minimum z ekonomickej a manážerskej praxe. 1. vyd. Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 118 s. ISBN 978-80-223-3713-7
AAB Charfaoui, Emilia: Komunikatívno-pragmatické a lingvokultúrne charakteristiky reklamného textu. 1. vyd. Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 141 s. ISBN 978-80-223-3712-0
AFD Charfaoui, E., Opalková, J.: Dynamika v odbornej lexikografickej praxi. In: Acta Facultatis Philosophical Universitatis Prešoviensis : Jazykový zborník, Vol. 48, Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univezity, 2013, s. 477-488
AFD Charfaoui, Emilia: Výučba odborného ruského jazyka na vysokých školách ekonomického zamerania. In: Jazyk - média - text II., Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013, s. 244-249
AFD Charfaoui, Emilia: Lingvodidaktické koncepcie učebníc cudzích jazykov ekonomického zamerania. In: Acta Facultatis Philosophical Universitatis Prešoviensis : Jazykový zborník, Vol. 43, Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univezity, 2013 S. 217-223
ACB Charfaoui, Emilia: Nemecký jazyk pre nefilológov. 5. vyd., Bratislava, Univerzita Komenského, 2012, 226 s. ISBN 978-80-223-3197-5
EDI Charfaoui, E., Maleeva, E.: Recenzia na slovar translatologičeskich terminov. Autor: Opalková, J. a kol. In: Lingvistika a lingvodidaktika III. Bratislava, Z-F Lingua, 2013, s. 165-166 ISBN 978-80-89328-88-8
EDI Charfaoui, Emilia: Recenzia: Mediácia interkultúrnej komunikácie II. Autor: Opalková, J. In: Forlang. Košice. Technická univerzita, 2012, s. 459-460 ISBN 978-80-553-0982-8
EDI Štarchoň, P., Charfaoui, E.: Recenzia: Kašová, M.: Môj volič - mô pán ! Lingvokulturologické reflexie o politickej reklame. In: Marketing science and inspirations. Roč. 7, č. 2, 2012, s. 62-63
GII Charfaoui, Emília: Nemecký jazyk pre nefilológov : Kľúč k cvičeniam a testom. - 5. vyd. - Bratislava, Univerzita Komenského, 2012, 31 s. ISBN 978-80-
GII Charfaoui, Emilia: Nemecký jazyk pre nefilológov : Kľúč k cvičeniam a testom. - 6. vyd. - Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 31 s. ISBN 978-80-223-3610-9
AED Charfaoui, E., Drahošová, M.: Špecifiká prekladu reklamných textov. In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium XXIII. Linquistik, Literary and Didactic Colloquium XXIII. Zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. Z-F Lingua, Bratislava, 2014, s.119 -133
AED Charfaoui, E., Drahošová, M.: Genderovo orientované reklamné texty. Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium XXIV. Linquistik, Literary and Didactic Colloquium XXIV. Zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. Z-F Lingua, Bratislava, 2014, s.172-202
AED Mityagina, V.A., Charfaoui, E. Formirovanije terminosystemy „menedžment“ v koordinatach nemeckogo, slovackogo i ruskogo jazyka. Jazykovedné , literárnovedné a didaktické kolokvium XXIV. Linquistik, Literary and Didactic Colloquium XXIV. Zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. Z-F Lingua, Bratislava, 2014, s. 91-99, Príloha: s. 203-212
AED Drahošová, M., Charfaoui, E. Vplyvy kultúry na reklamnú komunikáciu. In: Jazykovedné, literárnovedné a didaktické kolokvium XXIII. Linquistik, Literary and Didactic Colloquium XXIII. Zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. Z-F Lingua, Bratislava, 2014, s.110-118
AEC Drahošová, M., Charfaoui, E. Genderové aspekty reklamy v interkultúrnom ponímaní (na príklade dvoch diametrálne odlišných kultúr). Plzeň, 2014 (v tlači)
EDI Charfaoui, E.: Recenzia - Trilógia: Opalková, J. et al. Komunitné tlmočenie. Vysokoškolská učebnica. Cvičebnica. Viacjazyčný glosár komunitného tlmočenia. Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 1. vyd., Prešov, 2013. In: Jazykovedné , literárnovedné a didaktické kolokvium XXV. Linquistik, Literary and Didactic Colloquium XXV. Zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. Z-F Lingua, Bratislava, 2014, s. 164-167
AFB Charfaoui, E., Karabinošová, Z. Analyse eines Zeitschriftenartikels, Stichwörter, Kollokationen Slowakische Hefte zur Übersetzungsdidaktik und –methodik II (Übungsentwürfe) S. 20-25 ISBN 978-80-555-1179-5 http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Fedorko1
AGI Charfaoui, E. Odborné lexikálne minimum z manažérskej a ekonomickej praxe. Záverečná správa za celé obdobie riešenia projektu KEGA č.017UK-4/2012

Replications

Category Name Specific name
6 - recenzie v domácich publikáciách Charfaoui, E.: Nemecký jazyk pre nefilológov, 5. dopl. vyd., Bratislava, Univerzita Komenského, 2012, 226 s. ISBN 978-80-223-3197-5
6 - recenzie v domácich publikáciách Charfaoui, E.: Nemecký jazyk pre nefilológov, 5. dopl. vyd., Bratislava, Univerzita Komenského, 2012, 226 s. ISBN 978-80-223-3197-5
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Charfaoui, E., Opalková, J.: Dynamika v odbornej lexikografickej praxi. In: Acta Facultatis Philosophical Universitatis Prešoviensis : Jazykový zborník, Vol. 48, Prešov : Filozofická fakulta Prešovskej univezity, 2013, s. 477-488
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Charfaoui, E.: Výučba odborného ruského jazyka na vysokých školách ekonomického zamerania. In:Jazyk - média - text II., Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013, s. 244-249
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Charfaoui, E.: Výučba odborného ruského jazyka na vysokých školách ekonomického zamerania. In:Jazyk - média - text II., Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2013, s. 244-249
6 - recenzie v domácich publikáciách Charfaoui, E.: Odborné lexikálne minimum z ekonomickej a manažérskej praxe. 1. vyd. Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 118 s.
6 - recenzie v domácich publikáciách Charfaoui, E.: Komunikatívno-pragmatické a lingvokultúrne charakteristiky reklamného textu. 1. vyd. Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 141 s. ISBN 978-80-223-3712-0
6 - recenzie v domácich publikáciách Charfaoui, E.: Komunikatívno-pragmatické a lingvokultúrne charakteristiky reklamného textu. 1. vyd. Bratislava, Univerzita Komenského, 2014, 141 s. ISBN 978-80-223-3712-0

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
webová stránka Informácia o riešených projektoch na Fakulte managementu UK https://www.fm.uniba.sk/ - Vedecké projekty a granty

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter