E-learning v hudobnom vzdelávaní
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): E-learning v hudobnom vzdelávaní
Project name (English): E-learning in Musical Education
Start of project: 2011
End of project: 2012
Condition of project: Ukončený
Project number: 070UKF-4/2011
Project leader: Mgr. Alena Čierna, PhD.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Hlavným cieľom projektu č. 070UKF-4/2011 s názvom E-learning v hudobnom vzdelávaní bol experiment zameraný na sledovanie efektivity a odozvy e-learningom podporovaného vyučovania hudobno-teoretických a hudobno-historických predmetov. Na základe postupnej implementácie konkrétnych kurzov z oblasti hudobného vzdelávania (Dejiny hudby I, Vybrané kapitoly z dejín hudby, Základy hudobnej informatiky, Hudobné formy, Hudobná teória, Dejiny hudby IV, Dejiny hudby V) a ich štatistického i kvalitatívneho vyhodnotenia riešitelia preukázali, že e-learningová podpora klasického vzdelávania môže: zvýšiť záujem študentov o učebný predmet, skvalitniť prípravu študentov na vyučovanie a skvalitniť a rozšíriť rozsah vedomostí nadobudnutých na vyučovaní. Súčasne študentom poskytuje ľahko dostupný multimediálny učebný materiál, ktorý je možné oproti tlačeným učebniciam priebežne upravovať a moderizovať v závislosti od nových poznatkov vedy. Správne nasadený kurz študentov motivuje a aktivizuje k tvorbe databázy, slovníka, či k ďalším aktivitám. Tým sa stávajú spolutvorcami kurzov a majú priamy dosah na tvorbu obsahu a štruktúry kurzu. Jedným z výstupov projektu je publikácia Tvorba e-learningových kurzov pre hudobné vzdelávanie v LMS Moodle, ktorá vychádza zo skúseností tvorcov kurzov, podopretých štatistickými a kvalitatívnymi ukazovateľmi (štatistické nástroje LMS Moodle, spätná väzba, rozhovory s frekventantmi kurzov). V publikácii sa užívateľ môže zoznámiť so zdrojmi a aktivitami v LMS Moodle, ktoré sú vhodné pre e-learningovú podporu klasickej formy hudobného vzdelávania. Dosiahnuté výsledky projektu tak majú priamy dosah na skvalitňovanie edukačného procesu v hudobnom vzdelávaní.
Description of original results of the project in English
The main objective of the project no. 070UKF-4/2011 called E-learning in music education experiment was designed to track the performance of a response e-learning supported by learning musical theory and music history courses. A phased implementation of specific courses in the field of music education (History of Music I, Chapters from the history of music, Basics of the music informatics, Musical forms, Music Theory, History of Music IV, History of Music V) and their statistical and qualitative evaluation of the research team have shown that e -learning support classical education can: increase students' interest in learning object improve the preparation of students for teaching and to improve and extend the knowledge gained in the classroom. At the same time provides students with easily accessible multimedia teaching material, which can be compared to printed textbooks and modified over moderizovať according to new scientific knowledge. Properly seated course motivates students and stimulates the creation of the database dictionary, or to other activities. This will become co-creators of courses and have a direct impact on the creation of content and structure of the course. One of the outputs of the project is the publication Creating e-learning courses for music education in LMS Moodle, which is based on the authors experience courses, supported by statistical and qualitative indicators (statistical tools Moodle, feedback, interviews with trainees). In the publication, the user can learn about the resources and activities in Moodle, which are suitable for e-learning support traditional forms of music education. Achievements of the project so they have a direct impact on the improvement of the educational process in music education.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 2 254,00 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 3 185,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 5 439,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
ADF | ADF Brezina, Pavol (100%): Vzdelávanie a proces formovania osobnosti zvukového režiséra . 2011 2011. ISSN 1335-5864 |
AFC | AFC Brezina, Pavol (100%): Aktuálne otázky vzdelávania učiteľov v oblasti počítačom podporovanej výučby na základných umeleckých školách. 2012 Ostrava : Ostravská univerzita, 2012. ISBN 978-80-7464-169-5 |
AFC | AFC Brezina, Pavol (100%): Potreba obsahovej aktualizácie predmetu Hudba a počítač na základných umeleckých školách. 2012 ISBN 978-80-904877-9-6 |
GII | GII Brezina, Pavol (100%): Využitie edukačných softvérov v hudobnej výchove. 2011 |
AFD | AFD Kačkovičová, Veronika (100%): Hudobno-pedagogické spolky a organizácie v Európe. 2011 Ružomberok : VERBUM, 2011. ISBN 978-80-8084-696-1 |
AFD | AFD Kačkovičová, Veronika (100%): Európska asociácia pre školskú hudobnú výchovu a jej význam pre hudobné vzdelávanie na Slovensku. 2011 Prešov : Prešovská univerzita, 2011. ISBN 978-80-555-0423-0 |
AFC | AFC Kačkovičová, Veronika (100%): Medzinárodné doktorandské fórum EAS ako súčasť 19. kongresu EAS a regionálnej konferencie ISME v Gdaňsku. 2011 Praha : Univerzita Karlova, 2011. ISBN 978-80-7290-519-5 |
AFD | AFD Remiáš, Michal (100%): E-learning vo vysokoškolskom hudobnom vzdelávaní. 2011 Ružomberok : VERBUM, 2011. ISBN 978-80-8084-696-1 |
BCI | BCI Remiáš, Michal (50%) - Čierna, Alena (50%): Tvorba e-learningových kurzov pre hudobné vzdelávanie v LMS Moodle. 2012. UKF, Nitra. 74 s. ISBN 978-80-558-0205-3 |
BDF | BDF Brezina, Pavol: MAGIX Samplitude Silver – SoundCloudEdition. In: Hudobný život. - ISSN 1335-4140, Roč. 44, č. 11 (2012), s. 5. |
DAI | AFD Remiáš, Michal (100%): E-learning vo vysokoškolskom hudobnom vzdelávaní. 2011 Ružomberok : VERBUM, 2011. ISBN 978-80-8084-696-1 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Hudobné formy | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Vybrané kapitoly z dejín hudby | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Dejiny hudby I | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Základy hudobnej informatiky | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Hudobná teória | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Dejiny hudby IV | www.edu.ukf.sk |
E-learningový kurz v LMS Mooodle | Dejiny hudby V | www.edu.ukf.sk |
Kontinuita premien 4 | Muzikologicko-pedagogické sympózium v Banskej Štiavnici | www.kh.pf.ukf.sk |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).