Modelovanie a animačno-simulačné modely v elektronickom vzdelávaní
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Modelovanie a animačno-simulačné modely v elektronickom vzdelávaní
Project name (English): Modelling and animation and simulation models in e-learning
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 004UJS-4/2011
Project leader: prof. Ing. Veronika Stoffová, CSc.
University: Univerzita J. Selyeho
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Projekt sa orientoval na modelovanie objektov reálneho sveta vo forme počítačových simulačných modelov a na ich zavedenie do vzdelávacej praxe ako účinnej didaktickej pomôcky. Pomocou simulačných experimentov, ktoré sú vhodne vizualizované, môže používateľ na základe pozorovaní získať nové poznatky o objektívnej realite, ktorá je predmetom modelovania a vyučovania. Takéto modely výrazným spôsobom ovplyvňujú aktívne učenie sa a účinnú integráciu digitálnych, hlavne vizualizačných technológií do vzdelávania. Riešitelia sa venovali tiež aj skúmaniu vhodnej kombinácie didaktických, metodologických a technologických postupov a nástrojov, ktoré by účinne podporovali aktívne získavanie nových vedomostí edukantov a súčasne rozvíjali ich schopnosť samostatného tvorivého myslenia na základe konštruktivistických teórií učenia sa.
V rámci riešenia projektu bol vytvorený celý rad didaktických interaktívnych animačno-simulačných modelov, ktoré predstavujú koncentrovanú informáciu o skúmanom jave. Vizualizované simulačné experimenty nimi umožňujú odhalenie podstatných skutočností a vlastností skúmaného objektu.
Pozoruhodné výsledky boli dosiahnuté aj v oblasti uplatnenia moderných progresívnych prostriedkov (napr. neurónových sietí) na modelovanie rôznych reálnych systémov. Cenné sú tiež výsledky štúdií možností uplatnenia prostriedkov modelovania a vizualizácie procesov ako napr. vizualizácia numerických a optimalizačných metód v MATLABe, využívanie grafického systémuGeoGebra na riešenie rôznych geometrických a konštrukčných úloh.
Description of original results of the project in English
The results of project focus on modelling of real world objects with computer simulation models. Our experience and the results of our research show that well visualised simulation experiment can be a good way to observe and improve the knowledge of the material world, which is the subject matter of modelling. Such models significantly affect the method of active learning. Additionally they assist in the integration of digital and mainly visual technologies into education.
The project also examines the appropriate combination of didactic, methodological and technological processes and tools which can effectively support the acquisition of new knowledge by students. This method also can improve the individual thinking of students. The research focuses on creating an interactive animated simulation model, which represents concentrated information of the analysed phenomenon. These experiments allow the students to identify the significant facts and attributes of the analysed object. The result of the project is a database of animated simulation models (ASM) of selected objects, phenomenon and problems, which will be available for students to get new knowledge about the subject of learning.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 6 834,91 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 15 440,80 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 13 119,99 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 35 395,70 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | STOFFOVÁ, V.: Algoritmy v počítačovom testovaní vedomostí. In: XXIV DIDMATTECH 2011 : Problemy Edukacji Nauczycieli. Red. Veronika Stoffová, Kazmierz Jaracz a Henryk Noga. 1. vyd. Kraków : Universytet Pedagogiczny, Kraków – Unoverzita J. Selyeho, Komárno, 2011, s. 210-217. ISBN 978-83-7271-678-1 |
AFC | STOFFOVÁ, V. – VALENT, A.: Počítačová analýza textu. In: XXIV DIDMATTECH 2011 : Problemy Edukacji Nauczycieli. Red. Veronika Stoffová, Kazmierz Jaracz a Henryk Noga. 1. vyd. Kraków : Universytet Pedagogiczny, Kraków – Univerzita J. Selyeho, Komárno, 2011, s. 218-223. ISBN 978-83-7271-678-1 |
AFD | STOFFOVÁ, V.: Az számítógéppel támogatott tudástesztelés szabályai. In: Veda pre vzdelanie : Vzdelanie pre vedu I. Editori Orsolya Hegedűs a Ildikó Pšenáková. 1. vyd. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011, s. 327-330. ISBN 978-80-8094-973-0 |
ADE | KMEŤ, T.: Neural Network Solution of Optimal Control Problem with Control and State Constraints. ICANN 2011, Part II, Lecture Notes in Computer Science 6792, pp. 261–268. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, ISSN 0302-9743 |
AFC | KMEŤ, T. - KMEŤOVÁ, M.: Modelling and Simulation of Filter Adaptation by Daphnia, In: ECMS 2011 - 25th European Conference on Modelling and Simulation. - Krakow : University of Technology CUT, 2011. ISBN 978-0-9564944-2-9, S. 122-128. |
AFD | KMEŤOVÁ, M.: Dva klasické problémy gréckej matematiky In: Proceedings of Symposium on Computer Geometry, Vol. 20 : SCG´2011, Kočovce. - ISBN 978-80-227-3580-3, s. 73-78. |
AFD | KMEŤOVÁ, M.: Konštrukcia kriviek ako množín bodov danej vlastnosti In: Veda pre vzdelanie - vzdelanie pre vedu (Tudomány az oktatásért - oktatás a tudományért = Science for education - Education for science), ISBN 978-80-8094-973-0, S. 297-300. |
AFD | KMEŤOVÁ, M.: Konštrukcia niektorých rovinných kriviek programom GeoGebra In: Veda a a vzdelávanie na podporu vzdelanostnej spoločnosti : zborník III. medzinárodnej vedeckej konferencie UJS v Komárne v dňoch 5. - 6. septembra 2011. - Komárno : UJS, 2011. - ISBN 978-80-8122-017-3, S. 375-382. |
AFD | KMEŤOVÁ, M.: Séria úloh zameraných na kružnicovú inverziu, In: Nové trendy v teórii vyučovania matematiky : Dynamický softvér vo vyučovani. Zborník vedeckých prác z vedeckého seminára konaného 1. decembra 2010 na KM FPV UKF v Nitre, UKF, 2011, ISBN 978-80-8094-853-5, S. 23-28. |
AFD | CZAKÓOVÁ, K.: Prieskum názorov budúcich učiteľov na zavedenie mikrosvetov do prípravy učiteľov na ZŠ. In. Andrejková, G. (ed.): DidInfo 2011. Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2011. s. 72-78. ISBN 978-80-557-0142-4. |
AFC | CZAKÓOVÁ, K.: Imagine v príprave budúcich učiteľov ZŠ (Imagine in Primary School Teachers Preparation). In. Stoffová, V. (ed.): XXIV. DIDMATTECH 2011. Krakow : Uniwersytet Pedagogiczny, Istytut Techniki UP, 2011. s. 488-494. ISBN 978-83-7271-678-1. |
AFC | VÉGH, L.: Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie (From BubbleSort to QuickSort with Playing a game). In Hájková, E. – Vémolová, R. (eds.): XXIX. International Coloquium on the Management of Educational Process. Brno : Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2011. 45. s. (abstrakt). Článok na CD nosiči, 10 strán. ISBN 978-80-7231-779-0 |
AFC | CSÍZI, L. – VÉGH, L.: Virtuális világok az oktatásban (Virtual Worlds in Education). In Ollé, J. (ed.): III. Oktatás-Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest : ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 2011. 16. s. (abstrakt), 89-94. s. (článok). ISBN 978-96-3312-037-8. |
AFC | VÉGH, L.: Animácie vo vyučovaní algoritmov a programovania (Animations in teaching algorithms and programming). In Dostál, J. (ed.): Nové technologie ve vzdělávání : vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 47-51. s. ISBN 978-80-244-2720-1. |
AFC | GUBO, Š. – VÉGH, L.: Princíp fungovania GPS a možnosti jeho využitia (Principle of Operation of GPS and Possibilities of its Usage). In Stoffová, V. – Jaracz, K. – Noga, H. (eds.): DIDMATTECH XXIV Problemy edukacji nauczycieli. Kraków : Instytut Techniki UP, 2011. 224-232. s. ISBN 978-83-7271-678-1. |
AFH | GUBO, Š. – VÉGH, L. – JARUSKA, L.: Pojem hmotnosti ako fyzikálnej veličiny na 1. stupni ZŠ. In Stoffová, V. – Jaracz, K. – Noga, H. (eds.): DIDMATTECH XXIV Problemy edukacji nauczycieli. Kraków : Instytut Techniki UP, 2011. 188-193. s. ISBN 978-83-7271-678-1. |
AFC | CSÍZI, Ladislav – VÉGH, Ladislav: Virtuális világok az oktatásban (Virtual Worlds in Education). In Ollé, J. (ed.): III. Oktatás-Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2011. 16. s. (abstrakt), 89-94. s. (článok). ISBN 978-96-3312-037-8. |
ADE | KRISTÓF, Zsolt – VÉGH, Ladislav – BODNÁR, Károly: Felsőoktatásban alkalmazott Sloodle eszközrendszer használati tapasztalatai. Egy saját eszköz bemutatása. Budapest : Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kara, Oktatás-Informatika, 2011, 3-4. szám, s. 68–76. HU ISSN 2061-179X. |
AFC | GUBO, Š. – JARUSKA, L. – VÉGH, L.: Možnosti využitia virtuálnych svetov vo vyučovaní základov 3D modelovania a simulácie (The Possibilities of Using Virtual Worlds in Teaching Basics of 3D Modelling and Simulation). In Hájková, E. – Vémolová, R. (eds.): XXX. International Coloquium on the Management of Educational Process. Brno : Univerzita obrany, 2012. 29. s. (abstrakt). Článok na CD nosiči, 9 strán. ISBN 978-80-7231-865-0. |
AFG | KRISTÓF, ZS. – VÉGH, L. – BODNÁR, K.: Felsőoktatásban alkalmazott SLOODLE eszközrendszer használati tapasztalatai – Egy saját eszköz bemutatása. In Ollé, J. (ed.): IV. Oktatás- Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2012. 37. s. ISBN 978-963-312-086-6. |
AFH | GUBO, Š. – JARUSKA, L. – VÉGH, L.: Creativity and its basic components. In Stoffová, V. (ed.): XXV. DIDMATTECH 2012. Abstracts. Komárno : J. Selye University, 2012. s. 48. ISBN 978-80-8122-045-6. |
AFG | VÉGH, L.: Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie (From BubbleSort to QuickSort with Playing a game). In Hájková, E. – Vémolová, R. (eds.): XXIX. International Coloquium on the Management of Educational Process. Brno : Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2011. 45. s. ISBN 978-80-7231-779-0. |
BEE | GUBO, Štefan: Aplikácie pre podporu využitia navigačných prístrojov vo vyučovaní matematiky. In Vondrová, N. (ed.): Dva dny s didaktikou matematiky 2012. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 89-92. ISBN 978-80-7290-604-8 |
AFC | KMEŤOVÁ, M. - KMEŤ T.: Duality concept in curve and surface modeling In : Numerical Analysis and Applied Mathematics ICNAAM 2012: International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics : AIP Conference Proceedings 1479. - New York : AIP Publishing, 2012. - ISBN 978-0-7354-1091-6, P. 2324-2327. |
AFC | KMEŤ, T. – KMEŤOVÁ, M.: Feed Forward Neural Network and Simulation of Filter Adaptation by Daphnia In : The International Workshop on Applied Modeling and Simulation : co-located with & Conference applied to Defense, 24 - 27 September 2012, Ergife Palace Hotel, Rome - Italy. - Rome : DIME University of Genoa, 2012. - ISBN 978-88-97999-06-5, P. 147-156. |
ACB | KMEŤ, T. – VOZÁR, M. - KMEŤOVÁ, M.: MATLAB a vizualizácia numerických a optimalizačných metód: recenzenti: Jozef Doboš, Jozef Fulier. - Nitra : UKF, 2012. - 190 s. - ISBN 978-80-558-01114-8. |
AFC | KMEŤ, T. – KMEŤOVÁ, M.: Neural network Simulation of Simple Biological Systems Including Optimal Control Problems. In : Proceedings of International Conference on Integrated Modeling and Analysis in Applied Control and Automation. IMAACA 2012 : part of the The 9th International Multidisciplinary Modeling & Simulation Multiconference13M201, Vienna, Austria, September 19-21, 2012. - Vienna : Courtyard by Marriott Wien Messe, 2012. - ISBN 978-88-97999-12-6, P. 161-170. |
AFD | STOFFOVÁ, V.: Nedostatky kvalifikačných prác z informatiky – Ako zaviesť, definovať a používať základné pojmy. In: DidInfo 2012 : Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Editors Kalaš, I. – Huraj, L., Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2012, s. 238-245. ISBN 978-80-557-0342-8 |
AFD | STOFFOVÁ, V. –. STOFFA, J: Nedostatky kvalifikačných prác – Čo je a ako má vyzerať súčasný stav riešenej problematiky. In: DidInfo 2012 : Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Editors Kalaš, I. – Huraj, L., Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2012, s. 232-237. ISBN 978-80-557-0342-8 |
AFD | STOFFOVÁ, V. –. STOFFA, J: Tvorba elektronických terminologických slovníkov. In: Technológie vzdelávania v príprave učiteľov prírodovedných a technických predmetov. Editori: Vladimír Šebeň - Dušan Macura - Vladimír Burger - Sergej Iľkovič. Prešov : Katedra fyziky, matematiky a techniky, FHPV PU v Prešove a Katedra prírodovedných a technických disciplín PF PU v Prešove 2011, s. 325-333. ISBN 978-80-555-0438-4 |
AFD | STOFFOVÁ, V. –. STOFFA, J: Information systems in management praxis. In: MANAGEMENT 2012 : Tesearch in management and cusiness in the light of practical needs. Editors Róbert Štefko - Miroslav Frankovský - Ján Vravec. Prešov : Faculty of Management, University of Prešov, 2012, s. 556-560. ISBN 978-80-89568-38-3 |
AFD | GUBO, Štefan, JARUSKA, Ladislav, VÉGH, Ladislav: Tvorivosť a jej základné komponenty. In Stoffová, V. (ed.): Vzdelávanie pre informačnú a vedomostnú spoločnosť. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012, s. 177-183. ISBN 978-80-8122-064-7 |
BEE | GUBO, Štefan: Aplikácie pre podporu využitia navigačných prístrojov vo vyučovaní matematiky. In Vondrová, N. (ed.): Dva dny s didaktikou matematiky 2012. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 89-92. ISBN 978-80-7290-604-8 |
AFC | KMEŤ, T. – KMEŤOVÁ, M.: Adaptive Critic Neural Network Solution of Optimal Control Problems with Discrete Time Delays. In: Artifical Neural Networks and Machine Learning ICANN 2013 / 23rd International Conference on Artificial Neural Networks 10-13 September 2013, Sofia, Bulgaria. - Heidelberg : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-40727-7, P. 483-494. |
AFC | KMEŤ, T. – KMEŤOVÁ, M.:Neural Network Simulation of Photosynthetic. In: Engineering Applications of Neural Networks : 14th International Conference EANN 2013, 13-16 September, 2013, Halkidiki, Greece. - ISBN 978-3-642-41012-3. - ISSN 1865-0929, P. 52-60 |
AFC | KMEŤ, T. – KMEŤOVÁ, M.:Simulation of Photosynthetic Production Using Neural Network. In: 11th International Conference on Numerical Analysis and Applied Mathematics 2013 (ICNAAM-2013) : AIP Conference Proceedings, Volume 1558, Conference date: 21–27 September 2013 Location: Rhodes. - Melville : AIP Publishing, 2013. - ISBN 978-0-7354-1184-5, P. 2360-2364. |
AFC | KMEŤOVÁ, M. – KMEŤ, T.:Visualization of Some Geometric Relationships with Parallel Coordinates Using GeoGebra / Mária Kmeťová, Tibor Kmeť ; 2013. In: 11th International Conference on Numerical Analysis and Applied Mathematics 2013 (ICNAAM-2013) : AIP Conference Proceedings, Volume 1558, Conference date: 21–27 September 2013 Location: Rhodes. - Melville : AIP Publishing, 2013. - ISBN 978-0-7354-1184-5, P. 2431-243 |
AFC | CZAKÓOVÁ, K. – STOFFOVÁ, V.: Animačné modely v didaktických aplikáciách vytvorených v LogoMotion. In. Hájková, E. – Vémolová, R. (ed.): XXX. International Colloquium on the Management of Educational Process. Proceeding of electronic version of reviewed contributions (CD-ROM). Brno : Univerzita obrany, 2012. s. 66-69. ISBN 978–80-7231-865-0. |
AFC | STOFFOVÁ, V. – CZAKÓOVÁ, K.: Propedeutika programovania a nová školská reforma. In: Trendy ve vzdělávání 2012 : Díl II. 1. vyd. Editori Martin Havelka, Miroslav Chráska, Milan Klement a Čestmír Serafín. Olomouc : Agentura Gevak, 2012, s. 588-594. ISBN 978-80-86768-36-6 |
AFH | KIS-TÓTH Lajos – HAUSER Zoltán – STOFFOVÁ Veronika: Személyre szabott elektronikus tanulási környezetek– Personalized e-learning environments In: XXV. DIDMATTECH 2012 :Abstracts – Abstrakty. 1. vyd. Editor Veronika Stoffová. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 16. ISBN 978-80-8122-0454-6 |
AFH | STOFFOVÁ, V.: Algoritmy na riadenie skúšania a testovania vedomostí (Algorithms for computer aided knowledge testing). In: XXV. DIDMATTECH 2012 :Abstracts – Abstrakty. 1. vyd. Editor Veronika Stoffová. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 38. ISBN 978-80-8122-0454-6 |
AFH | STOFFOVÁ, V. – VALENT, Á.: Tvorba elektronického interaktívneho on-line slovníka na báze automatickej analýzy textu (Interactive electronic on-line dictionary creation based on automatic textanalysis) In: XXV. DIDMATTECH 2012 :Abstracts – Abstrakty. 1. vyd. Editor Veronika Stoffová. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 29. ISBN 978-80-8122-0454-6 |
AED | STOFFOVÁ, V. – KIS-TÓTH L. – HAUSER Z.: Laptop-based classroom instruction and personalized e-learning environments In: New Technologies in research, science and education. Editor Veronika Stoffová. 1. edition, Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 88-100. ISBN 978-80-8122-063-0 |
AED | STOFFOVÁ, V. – VALENT, Á.: Speciális célokra szolgáló automatikus szöveganalízis - Automatic text analysis for special purpose. In: New Technologies in research, science and education. Editor Veronika Stoffová. 1. edition, Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 166-178. ISBN 978-80-8122-063-0 |
AED | STOFFOVÁ, V.: Algoritmické riadenie skúšania a testovania vedomostí – Algorithmical control of computer aided knowledge testing. In: New Technologies in research, science and education. Editor Veronika Stoffová. 1. edition, Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 188- 200. ISBN 978-80-8122-063-0 |
ADE | STOFFA, J.– STOFFOVÁ, V.: How classify mistakes and shortcomings in reviews of special and scientific works – Ako klasifikovať chyby a nedostatky v posudkoch odborných a vedeckých. In: Journal of Technology and Information Education - Časopis pro technickou a informační výchovu 2/2012, Volume 4, Issue 2 pp. 43-47. ISSN 1803537X (26 stiahnutí do 19. 3. 2013) |
AFD | STOFFOVÁ, Veronika.: Ideálny učiteľ v predstavách budúcich učiteľov informatiky. In. Trajteľ, Ľ.(ed.): DidInfo 2013 : 19. ročník národnej konferencie. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2013, s. 222-228. ISBN 978-80-557-0527-9 |
AEC | STOFFOVÁ, Veronika – TAKÁČ, Ondrej: Robotické stavebnice v príprave učiteľov informačnej výchovy (Robot kits in teachers preparation for information education). In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 315-322. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949 |
AEC | STOFFOVÁ, Veronika – UDVAROS, József: Grafické modely štandardných údajových štruktúr a ich význam vo vyučovaní programovania (Graphical models of standard data structures and their importance in teaching programming). In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 323-328. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949. |
AEC | STOFFOVÁ, Veronika – VÉGH, Ladislav: Grafické modely dynamických údajových štruktúr. (Graphical models of dynamic data structures) In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 309-314. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949. |
AEC | STOFFA, Ján – STOFFOVÁ, Veronika: Non-verbal equivalents of terms in the field of ICT. In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s.r.o., 2013. 305-308. s. ISBN 978-80-86768-52-6 / ISSN 1805-8949. |
AFC | STOFFOVÁ, Veronika – TAKÁČ, Ondrej: Identifikácia prostredia na rozpoznanie prekážok v teréne. (Environment identification for obstacle Decetion in terrain.) In Hájková, E. – Vémolová, R. (eds.): XXXI. International Coloquium the Management of Educational Process. Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Brno : Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2013. s.217-224. ISBN 978-80-7231-924-4. |
AED | TURCSÁNYI-SZABÓ, Márta – CSÍZI, Ladislav – VÉGH, Ladislav: Virtual Worlds in Education – best practice, design and research consideration. Debrecen : Institute of Mathematics – University of Debrecen, Teaching Mathematics and Computer Science, 10th volume, issue two, 2012/2, p. 309–323. ISSN 1589-7389. |
AED | CZAKÓOVÁ, Krisztina – VÉGH, Ladislav: Folyamatábrák készítése on-line rajztáblák használatával (Creating flowcharts using on-line whiteboards). In Stoffová, V. (ed.): New Technologies in science, research and education (Nové technológie vo vede, výskume a v edukácii). Komárno : J. Selye University, 2012, 132-137. s. ISBN 978-80-8122-063-0. |
AED | GUBO, Štefan – JARUSKA, Ladislav – VÉGH, Ladislav: Základné komponenty tvorivosti (The basic elements of creativity). In Stoffová, V. (ed.): Education for information and knowledge based society (Vzdelávanie pre informačnú a vedomostnú spoločnosť). Komárno : J. Selye University, 2012, 177-183. s. ISBN 978-80-8122-064-7. |
AFC | VÉGH, Ladislav: Informatikai tantárgyak oktatásának lehetőségei a virtuális világokban. In Ollé, J. (ed.): IV. Oktatás-Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2012. 81. s. (abstrakt), 234-238. s. (článok). ISBN 978-963-312-086-6. |
AFH | CZAKÓOVÁ, Krisztina – VÉGH, Ladislav: Using On-line Whiteboards in Teaching Algorithms. In Stoffová, V. (ed.): XXV. DIDMATTECH 2012. Abstracts. Komárno : J. Selye University, 2012. 36. s. ISBN 978-80-8122-045-6. |
AED | CZAKÓOVÁ, K. – VÉGH, L.: Folyamatábrák készítése on-line rajztáblák használatával. In. Stoffová, V. (ed.): New Technologies in Science, Research and Education – Nové technológie vo vede, výskume a v edukácii. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. s. 132 - 137. ISBN 978-80-8122-063-0 |
BCI | VÉGH, Ladislav: Programozás Delphiben I. Komárno : J. Selye University, 2012. 277. s. ISBN 978-80-8122-050-0. |
BCI | VÉGH, Ladislav: Programozás Delphiben II. Komárno : J. Selye University, 2012. 191. s. ISBN 978-80-8122-051-7. |
AFC | STOFFOVÁ, Veronika – VÉGH, Ladislav: Grafické modely dynamických údajových štruktúr a ich význam vo vyučovaní programovania (Visual models of dynamic data structures and their importance in teaching programming). In Havelka, M., Chráska, M., Klement, M., Serafín, Č. (ed.): Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc : agentura GEVAK s. r. o., 2013. 309-314. s. ISBN 978-80-86768-52-6 |
AEC | GUBO, Štefan: Use of navigation devices in teaching mathematics at primary schools. In Pavleković, M. – Kolar-Begović, Z. – Kolar-Šuper, R. (eds.): Mathematics Teaching for the Future. Zagreb : Element d.o.o., 2013, 49-56. ISBN 978-953-197-583- |
BEE | GUBO, Štefan: GPS prijímače vo vyučovaní matematiky na ZŠ. In Vondrová, N. (ed.): Dva dny s didaktikou matematiky 2013. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, s. 31-33. ISBN 978-80-8684-344-5 |
AFH | CZAKÓOVÁ, K. – SZŐKÖL, I.: Applications development for the upcoming teachers in Imagine. In. Stoffová, V. (ed.): XXV. Didmattech 2012. Abstracts – Abstrakty. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. s. 34. ISBN 978-80-8122-045-6 |
AED | CZAKÓOVÁ, K. – SZŐKÖL, I.: Alkalmazásfejlesztés a leendő tanítók részére Imagine programkörnyezetben. In. Stoffová, V. (ed.): New Technologies in Science, Research and Education – Nové technológie vo vede, výskume a v edukácii. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. s. 138 - 143. ISBN 978-80-8122-063-0 |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | SAŁATA, E. et al.: Jubileusz prof. dr hab. Veroniki Stoffovej gwaranta konferenci DIDMATTECH. In: DIDMATTECH XXIV. 1. vyd. Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2011, s. 9-14. ISBN 978-83-7271-678-1 (bibliografické odkazy na s. 13) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | UDVAROS, J: Výučba informatiky a IKT v škole vo Vietname a na Slovensku. . In: DIDMATTECH XXIV. 1. vyd. Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2011, s. 283-289. ISBN 978-83-7271-678-1 (bibliografické odkazy na s. 288) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | ŽILKOVÁ, K.: Možnosti DGS GeoGebra v tvorbe interaktívnych materiálov pre matematické vzdelávanie. In: DIDMATTECH XXIV. 1. vyd. Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2011, s. 299-303. ISBN 978-83-7271-678-1 (bibliografický odkaz na s. 303) |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | MATUSZKA, T. – JÁMBORI, A. – KOCSIS, Á.: Virtuális és kiterjesztett valóság az ELTE Informatikai Karán. In Ollé, J. (ed.): IV. Oktatás-Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet. Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2012. 47. s. (abstrakt), 152-156 s. (článok). ISBN 978-963-312-086-6. |
2 - citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS | UDVAROS, J.: Využívanie informačných technológií na distančné vzdelávanie nadaných žiakov ZŠ a SŠ. In Kalaš, I. (ed.): DidInfo 2012. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2012. 264-268. s. ISBN 978-80-557-0342-8. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | FORGÓ, S. – RACSKO, R.: Connectivism learning theory and practice – quantitative research of a connectivism course. In: Education for information and knowledge based society. Ed. Veronika Stoffová. 1. vyd. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 9-14. ISBN 978-80-8122-064-7 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | PARASZÓ LENKE, T.: Pedagogical Evaluation Design, E-Testing. In: Education for iInformation and knowledge based society. Ed. Veronika Stoffová. 1. vyd. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 25-30. ISBN 978-80-8122-064-7 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | RACZYŃSKA, M.: Electronic encyclopedism on computer science classes. In: Education for information and knowledge based society. Ed. Veronika Stoffová. 1. vyd. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 68-74. ISBN 978-80-8122-064-7 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | VÁRKOLY, L.: Odborné vzdelávanie a moderné IKT. In: Education for information and knowledge based society. Ed. Veronika Stoffová. 1. vyd. Komárno : J. Selye University, 2012, s. 234-244. ISBN 978-80-8122-064-7 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KOMENCZY, B.: Electronic learning environments – a theoretical framework. In: New technologies in research, science and education. Ed. Veronika Stoffová. 1st ed. Komárno : J. Selye University, 2012, p. 65-75. ISBN 978-80-8122-063-0 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | CZAKÓOVÁ, K. – SZŐKÖL, I.: Alkalmazásfejlesztés a leendő tanítók számára mikrovilág környezetben. In: In: New technologies in research, science and education. Ed. Veronika Stoffová. 1st ed. Komárno : J. Selye University, 2012, p. 138-143. ISBN 978-80-8122-063-0 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | MORAVEC, J.: Možnosti zvýšenia efektívnosti vyučovacieho procesu. In: Actual lproblems of modern education in 21st century. Ed. Veronika Stoffová. 1. vyd. Komárno : J. Selye University, 2012. s. 117-122. ISBN 978-80-8122-065-4 |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | SZŐKÖL, Š.: Zvýšenie efektívnosti vyučovacieho procesu predmetu Informatika. In. Nagy, M. (ed.): Zborník z I. medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho „Vzdelanie – Veda – Spoločnosť” Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2009. 90-92. s. ISBN 978-80-89234-83-7. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | SZŐKÖL, I. – JARUSKA, L..: Informačná gramotnosť a jej vplyv na kvalitu vzdelávania. In. Stoffová, V. (ed.): XXIV. DIDMATTECH 2011. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny, Istytut Techniki UP, 2011. 343-348. s. ISBN 978-83-7271-678-1. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | SZŐKÖL, I. – JARUSKA, L.: Algoritmy v počítačovom testovaní vedomostí. In. Stoffová, V. (ed.): XXIV. DIDMATTECH 2011. Krakow : Uniwersytet Pedagogiczny, Istytut Techniki UP, 2011. 210-217. s. ISBN 978-83-7271-678-1. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V.: Ideálny učiteľ v predstavách budúcich učiteľov informatiky. In. Trajteľ, Ľ.(ed.): DidInfo 2013 : 19. ročník národnej konferencie. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2013. 222-228. s. ISBN 978-80-557-0527-9. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | STOFFOVÁ, V. – KIS-TÓTH, L. – HAUSER, Z. : Laptop-based classroom instruction and personalized e-learning enviroments. In. Stoffová, V. (ed.): New Technologies in Science, Research and Education – Nové technológie vo vede, výskume a v edukácii. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. 88-100. s. ISBN 978-80-8122-063-0. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Elektronický kurz z programovania | Obsahuje 3 elektronické kurzy programovania. Do jednotlivých častí sú zabudované mnohé interaktívne animačné modely, ktoré sa môžu používať aj samostatne | prog.ide.sk |
Interaktívna elektronická učebnica a zbierka úloh na vyučovanie programovania v jazyku Pascal | Elektronická učebná pomôcka na podporu vyučovania základov programovania | http://www.selyeuni.sk |
Vývojárske prostredie Adobe Flash CS4 | Elektronická učebnica a zbierka úloh na vyučovanie vývojárskeho prostredia Adobe Flash CS4 | http://julesweb.hostzi.com |
Teória konečných automatov | Animácie pre podporu vyučovania Teórie konečných automatov | http://tfj.site88.net |
Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie | Intuitívne triedenie a usporiadanie vo forme didaktickej hry: Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie | http://anim.ide.sk/sortingboxes.php |
Triediace algoritmy | Vybraté triediace algoritmy na demonštrovanie ich fungovania na ich pochopenie a na odhalenie ich vlastností. Elektronický kurz, do ktorého je táto aplikácia zabudovaná sa nachádza na uvedenej adrese. | http://prog.ide.sk/pas.php. |
Programovanie v Delphi I | Elektronická učebnica: Programozás Delphi I (Programovanie v Delphi I) | http://konyvek.ide.sk/ |
Programovanie v Delphi II | Elektronická učebnica: Programozás Delphi II (Programovanie v Delphi II) | http://konyvek.ide.sk/ |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).