Model vyučovania matematiky s využitím nových technológií
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Model vyučovania matematiky s využitím nových technológií
Project name (English): The teaching model of mathematics with the use of new technologies
Start of project: 2011
End of project: 2012
Condition of project: Ukončený
Project number: 021STU-4/2011
Project leader: doc. RNDr. Mária Mišútová, PhD.
University: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Department: Materiálovotechnologická fakulta so sídlom v Trnave
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Študenti technickej univerzity v rámci povinného kurzu matematiky nadobudnú základné poznatky a schopnosti, avšak podľa našich skúseností, získané vedomosti často nevedia použiť. Výsledky niekoľkoročných výskumov ukázali, že jednou z príčin uvedeného problému je nedostatočný rozvoj tvorivých schopností, napríklad neschopnosť študentov prekonať funkčnú fixáciu. Preto považujeme za potrebné implementovať do vyučovania model s uplatnením metód podporujúcich rozvoj tvorivého myslenia a s využitím IKT i voľne šíriteľného matematického softvéru, s cieľom poskytnúť študentom efektívny pomocný nástroj pri riešení matematických problémov, s ktorými sa stretnú v ďalšom štúdiu a praxi.
Description of original results of the project in English
Students of university of technology gain basic mathematical knowledge and competences within compulsory courses of mathematics. However, according to our experience, they are often not able to use them properly. Results of several years’ research showed us, that one of the sources of this problem is insufficient level of creativity. For example students are not able to overcome functional fixation. Therefore was necessary to implement into education process teaching model that uses methods improving creative thinking. Moreover, this model broadly uses ICT with goal to yield student effective tool for mathematical problem solving that will face during following years of study and praxis.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 1 420,00 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 3 000,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 4 420,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFC | 1. Čipková Hamplová, Lujza (50%); Markechová, Iveta (50%): A notelet to visualized integral curves choice. 2011 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2011. ISBN 978-80-86768-34-2 |
AFD | 2. Palumbíny, Oleg (100%): Aritmetické operácie s prirodzenými číslami vyjadrenými pomocou rímskych číslic. 2011 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7 |
AEC | 3. Kremžárová, Lilla (100%): Calculus knowledge of non-mathematics students. 2011 Kraków : Instytut Techniki UP, 2011. ISBN 978-83-7271-679-8 |
ADF | 4. Kremžárová, Lilla (100%): Students´ difficulties in understanding the calculus tasks. 2011 ISBN 978-80-223-3085-5 ISSN 1210-3608 |
AFC | 5. Kotianová, Janette (100%): Využitie matematického softvéru v základnom kurze vysokoškolskej matematiky pri hľadaní extrémov funkcie dvoch premenných. 2011 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2011. ISBN 978-80-86768-34-2 |
AFD | 6. Országhová, Dana (100%): Uplatnenie LMS MOODLE v štúdiu matematiky. Prešov : Prešovská univerzita, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0 |
AFD | 7. Országhová, Dana (100%): Obsahová náplň a analýza študujných výsledkov z matematiky v ekonomických študijných programoch. Nitra : UKF, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7 |
AFD | 8. Gregáňová, Radomíra (100%): Eulerovo číslo e - elektronický študijný materiál vo forme knihy v LCMS MOODLE. Prešov : Prešovská univerzita, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0 |
BCI | 9. Mišútová, Mária (34%); Stúpalová, Hana (33%); Červeňanská, Zuzana (33%): Informačné technológie v matematike. 2011 |
BCI | 10. Mišútová, Mária (10%); Markechová, Iveta (15%); Stúpalová, Hana (15%); Červeňanská, Zuzana (15%); Hamplová, Lujza (15%); Kotianová, Janette (15%); Kremžárová, Lilla (15%): Matematika II s podporou programov WinPlot a Maxima. 2010 |
BCI | 11. Mišútová, Mária (10%); Markechová, Iveta (15%); Stúpalová, Hana (15%); Červeňanská, Zuzana (15%); Hamplová, Lujza (15%); Kotianová, Janette (15%); Kremžárová, Lilla (15%): Matematika I s podporou programov WinPlot a Maxima. 2009 |
AFD | 12. Palumbíny, Oleg (100%): Alternatívne zavedenie niektorých pojmov matematickej analýzy vo fyzike. 2011 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7 |
AFD | 13. Michaľčonok, German (100%): Automation training. 2011 Trnava : University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2011. ISBN 978-80-8105-266-8 |
BCI | 14. Mišútová, Mária (25%); Červeňanská, Zuzana (25%); Čipková Hamplová, Lujza (25%); Markechová, Iveta (25%): Matematika I. Vybrané časti lineárnej algebry a ich aplikácie. 2012 |
BCI | 15. Mišútová, Mária (25%); Kotianová, Janette (25%); Kremžárová, Lilla (25%); Stúpalová, Hana (25%): Matematika I. Vybrané časti matematickej analýzy a ich aplikácie. 2012 |
BCI | 16. Mišútová, Mária (25%); Markechová, Iveta (25%); Čipková Hamplová, Lujza (25%); Kremžárová, Lilla (25%): Matematika II. Vybrané časti matematickej analýzy a ich aplikácie. 2012 |
BCI | 17. Mišútová, Mária (25%); Červeňanská, Zuzana (25%); Kotianová, Janette (25%); Stúpalová, Hana (25%): Matematika II. Diferenciálne rovnice a ich aplikácie. 2012 |
AFC | 18. Mišútová, Mária (50%); Mišút, Martin (50%): Impact of ICT on the Quality of Mathematical Education. 2012 Florida : International Institute of Informatics and Systemics, 2012. ISBN 978-1-936338-66-5 |
AFC | 19. Mišútová, Mária (50%); Mišút, Martin (50%): ICT as a Mean for Enhancing Flexibility and Quality of Mathematical Subjects Teaching. 2012 Bridgeport:International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE 2012). v tlači |
AFC | 20. Kremžárová, Lilla (100%): The conceptualization of mathematical notions in technical disciplines. 2012 2012. ISSN 1847-9065 |
AFH | 21. Kremžárová, Lilla (100%): Research on conceptualization processes of students faced with calculus tasks by using technology. 2012 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. ISBN 978-80-8122-045-6 |
AFH | 22.Országhová, D. 2012. Obsah a štruktúra moderných vzdelávacích materiálov pre matematické predmety. In XXV. DIDMATTECH 2012, medzinárodná vedecko-odborná konferencia, abstrakty. Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2012, str. 45. ISBN 978-80-8122-045-6, EAN 9788081220456 Dostupné v elektronickej verzii na Internete: http://didmattech.selyeuni.sk/abstracts.php |
AFC | 23.Országhová, D. 2012. E-learning a matematika. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2012, s. 118-123. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2012, 1. vyd., 166 s. ISBN 978-80-7435-228-7 |
AFC | 24.Gregáňová, R. 2012. O používaní elektronických vzdelávacích materiálov a kurzov v samostatnom štúdiu matematiky. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2012, s. 75-79. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2012, 1. vyd., 166 s. ISBN 978-80-7435-228-7 |
AAB | 25. Országhová, D. – Gregáňová, R. – Matušek, V.: K aktuálnym matematickým kompetenciám vo vysokoškolskom vzdelávaní v ekonomických a technických odboroch. Nitra: SPU, 2013, 1. vydanie, 142 s. ISBN - v tlači |
AFC | 26. Červeňanská, Zuzana (50%); Kotianová, Janette (50%): Wolfram Alpha as an on-line teaching tool for ordinary differential equations solving. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6 |
AFC | 27. Červeňanská, Zuzana (34%); Kotianová, Janette (33%); Strašifták, Andrej (33%): Laplace transform in application using computational knowledge engine. 2012 Piscatawey : IEEE, 2012. ISBN 978-1-4673-2426-7 |
AFC | 28. Markechová, Iveta (34%); Stúpalová, Hana (33%); Jurovatá, Dominika (33%): Physics & geometry: an unique optics for introductory dynamical systems knowledge. 2012 Piscatawey : IEEE, 2012. ISBN 978-1-4673-2426-7 |
AFC | 29. Urbaníková, Marta (100%): The use of neural networs in technical education. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6 |
AED | 30.Országhová, D. 2012. Ukážky použitia nástrojov MS Excel vo vyučovaní matematiky. In Sieťové a informačné technológie 2012, celoškolský odborný seminár s medzinárodnou účasťou. Nitra: SPU, 2012, 6 s. ISBN 978-80-552-0905-0 Dostupné v elektronickej verzii na Internete: http://www.fem.uniag.sk/sit2012/ |
AFC | 31. Markechová, Iveta (100%): A synograph: the coordinate system viewpoint. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6 |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
e- prednášky | e- prezentácie prednášok z matematiky | http://www.mtf.stuba.sk/sk/ustavy/ustav-aplikovanej-informatiky-automatizacie-a-matematiky/studium/studijne-materialy/studijne-materialy-z-matematiky.html?page_id=9577 |
e-learningový kurz matematiky | vytvorený v LMS MOODLE | Cvičenia z matematiky (ZS) FEM SPU http://moodle.uniag.sk/fem/course/view.php?id=44 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).