Model vyučovania matematiky s využitím nových technológií

Basic informations

TOP PROJECT

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): Model vyučovania matematiky s využitím nových technológií

Project name (English): The teaching model of mathematics with the use of new technologies

Start of project: 2011

End of project: 2012

Condition of project: Ukončený

Project number: 021STU-4/2011

Project leader: doc. RNDr. Mária Mišútová, PhD.

University: Slovenská technická univerzita v Bratislave

Department: Materiálovotechnologická fakulta so sídlom v Trnave

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Študenti technickej univerzity v rámci povinného kurzu matematiky nadobudnú základné poznatky a schopnosti, avšak podľa našich skúseností, získané vedomosti často nevedia použiť. Výsledky niekoľkoročných výskumov ukázali, že jednou z príčin uvedeného problému je nedostatočný rozvoj tvorivých schopností, napríklad neschopnosť študentov prekonať funkčnú fixáciu. Preto považujeme za potrebné implementovať do vyučovania model s uplatnením metód podporujúcich rozvoj tvorivého myslenia a s využitím IKT i voľne šíriteľného matematického softvéru, s cieľom poskytnúť študentom efektívny pomocný nástroj pri riešení matematických problémov, s ktorými sa stretnú v ďalšom štúdiu a praxi.

Description of original results of the project in English

Students of university of technology gain basic mathematical knowledge and competences within compulsory courses of mathematics. However, according to our experience, they are often not able to use them properly. Results of several years’ research  showed us, that one of the sources of this problem is insufficient level of creativity. For example students are not able to overcome functional fixation. Therefore was necessary to implement into education process teaching model that uses methods improving creative thinking. Moreover, this model broadly uses ICT with goal to yield student effective tool for mathematical problem solving that will face during following years of study and praxis.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2011 1 420,00 0,00
Drawn in year 2012 3 000,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 4 420,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFC 1. Čipková Hamplová, Lujza (50%); Markechová, Iveta (50%): A notelet to visualized integral curves choice. 2011 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2011. ISBN 978-80-86768-34-2
AFD 2. Palumbíny, Oleg (100%): Aritmetické operácie s prirodzenými číslami vyjadrenými pomocou rímskych číslic. 2011 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7
AEC 3. Kremžárová, Lilla (100%): Calculus knowledge of non-mathematics students. 2011 Kraków : Instytut Techniki UP, 2011. ISBN 978-83-7271-679-8
ADF 4. Kremžárová, Lilla (100%): Students´ difficulties in understanding the calculus tasks. 2011 ISBN 978-80-223-3085-5 ISSN 1210-3608
AFC 5. Kotianová, Janette (100%): Využitie matematického softvéru v základnom kurze vysokoškolskej matematiky pri hľadaní extrémov funkcie dvoch premenných. 2011 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2011. ISBN 978-80-86768-34-2
AFD 6. Országhová, Dana (100%): Uplatnenie LMS MOODLE v štúdiu matematiky. Prešov : Prešovská univerzita, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0
AFD 7. Országhová, Dana (100%): Obsahová náplň a analýza študujných výsledkov z matematiky v ekonomických študijných programoch. Nitra : UKF, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7
AFD 8. Gregáňová, Radomíra (100%): Eulerovo číslo e - elektronický študijný materiál vo forme knihy v LCMS MOODLE. Prešov : Prešovská univerzita, 2011. ISBN 978-80-970790-0-0
BCI 9. Mišútová, Mária (34%); Stúpalová, Hana (33%); Červeňanská, Zuzana (33%): Informačné technológie v matematike. 2011
BCI 10. Mišútová, Mária (10%); Markechová, Iveta (15%); Stúpalová, Hana (15%); Červeňanská, Zuzana (15%); Hamplová, Lujza (15%); Kotianová, Janette (15%); Kremžárová, Lilla (15%): Matematika II s podporou programov WinPlot a Maxima. 2010
BCI 11. Mišútová, Mária (10%); Markechová, Iveta (15%); Stúpalová, Hana (15%); Červeňanská, Zuzana (15%); Hamplová, Lujza (15%); Kotianová, Janette (15%); Kremžárová, Lilla (15%): Matematika I s podporou programov WinPlot a Maxima. 2009
AFD 12. Palumbíny, Oleg (100%): Alternatívne zavedenie niektorých pojmov matematickej analýzy vo fyzike. 2011 Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011. ISBN 978-80-8094-958-7
AFD 13. Michaľčonok, German (100%): Automation training. 2011 Trnava : University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2011. ISBN 978-80-8105-266-8
BCI 14. Mišútová, Mária (25%); Červeňanská, Zuzana (25%); Čipková Hamplová, Lujza (25%); Markechová, Iveta (25%): Matematika I. Vybrané časti lineárnej algebry a ich aplikácie. 2012
BCI 15. Mišútová, Mária (25%); Kotianová, Janette (25%); Kremžárová, Lilla (25%); Stúpalová, Hana (25%): Matematika I. Vybrané časti matematickej analýzy a ich aplikácie. 2012
BCI 16. Mišútová, Mária (25%); Markechová, Iveta (25%); Čipková Hamplová, Lujza (25%); Kremžárová, Lilla (25%): Matematika II. Vybrané časti matematickej analýzy a ich aplikácie. 2012
BCI 17. Mišútová, Mária (25%); Červeňanská, Zuzana (25%); Kotianová, Janette (25%); Stúpalová, Hana (25%): Matematika II. Diferenciálne rovnice a ich aplikácie. 2012
AFC 18. Mišútová, Mária (50%); Mišút, Martin (50%): Impact of ICT on the Quality of Mathematical Education. 2012 Florida : International Institute of Informatics and Systemics, 2012. ISBN 978-1-936338-66-5
AFC 19. Mišútová, Mária (50%); Mišút, Martin (50%): ICT as a Mean for Enhancing Flexibility and Quality of Mathematical Subjects Teaching. 2012 Bridgeport:International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE 2012). v tlači
AFC 20. Kremžárová, Lilla (100%): The conceptualization of mathematical notions in technical disciplines. 2012 2012. ISSN 1847-9065
AFH 21. Kremžárová, Lilla (100%): Research on conceptualization processes of students faced with calculus tasks by using technology. 2012 Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2012. ISBN 978-80-8122-045-6
AFH 22.Országhová, D. 2012. Obsah a štruktúra moderných vzdelávacích materiálov pre matematické predmety. In XXV. DIDMATTECH 2012, medzinárodná vedecko-odborná konferencia, abstrakty. Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2012, str. 45. ISBN 978-80-8122-045-6, EAN 9788081220456 Dostupné v elektronickej verzii na Internete: http://didmattech.selyeuni.sk/abstracts.php
AFC 23.Országhová, D. 2012. E-learning a matematika. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2012, s. 118-123. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2012, 1. vyd., 166 s. ISBN 978-80-7435-228-7
AFC 24.Gregáňová, R. 2012. O používaní elektronických vzdelávacích materiálov a kurzov v samostatnom štúdiu matematiky. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2012, s. 75-79. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2012, 1. vyd., 166 s. ISBN 978-80-7435-228-7
AAB 25. Országhová, D. – Gregáňová, R. – Matušek, V.: K aktuálnym matematickým kompetenciám vo vysokoškolskom vzdelávaní v ekonomických a technických odboroch. Nitra: SPU, 2013, 1. vydanie, 142 s. ISBN - v tlači
AFC 26. Červeňanská, Zuzana (50%); Kotianová, Janette (50%): Wolfram Alpha as an on-line teaching tool for ordinary differential equations solving. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6
AFC 27. Červeňanská, Zuzana (34%); Kotianová, Janette (33%); Strašifták, Andrej (33%): Laplace transform in application using computational knowledge engine. 2012 Piscatawey : IEEE, 2012. ISBN 978-1-4673-2426-7
AFC 28. Markechová, Iveta (34%); Stúpalová, Hana (33%); Jurovatá, Dominika (33%): Physics & geometry: an unique optics for introductory dynamical systems knowledge. 2012 Piscatawey : IEEE, 2012. ISBN 978-1-4673-2426-7
AFC 29. Urbaníková, Marta (100%): The use of neural networs in technical education. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6
AED 30.Országhová, D. 2012. Ukážky použitia nástrojov MS Excel vo vyučovaní matematiky. In Sieťové a informačné technológie 2012, celoškolský odborný seminár s medzinárodnou účasťou. Nitra: SPU, 2012, 6 s. ISBN 978-80-552-0905-0 Dostupné v elektronickej verzii na Internete: http://www.fem.uniag.sk/sit2012/
AFC 31. Markechová, Iveta (100%): A synograph: the coordinate system viewpoint. 2012 Olomouc : agentura Gevak s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86768-36-6

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
e- prednášky e- prezentácie prednášok z matematiky http://www.mtf.stuba.sk/sk/ustavy/ustav-aplikovanej-informatiky-automatizacie-a-matematiky/studium/studijne-materialy/studijne-materialy-z-matematiky.html?page_id=9577
e-learningový kurz matematiky vytvorený v LMS MOODLE Cvičenia z matematiky (ZS) FEM SPU http://moodle.uniag.sk/fem/course/view.php?id=44

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).

Filter

Filter