Inovácia hospitačných pedagogických praxí prostredníctvom videozáznamov
Basic informations
Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia
Project name (Slovak): Inovácia hospitačných pedagogických praxí prostredníctvom videozáznamov
Project name (English): Inovations in observational educational practices with using video records
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 021TVU-4/2011
Project leader: doc. PhDr. Zuzana Jančík Petrová, PhD.
University: Trnavská univerzita v Trnave
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Zámerom projektu bolo inovovať obsahové aj koncepčné zamerania hospitačných pedagogických praxí, ktoré sa realizujú ako súčasti povinných vzdelávacích kurzov v oblasti Predškolskej a elementárnej pedagogiky na riešiteľskom pracovisku. Táto inovácia bola založená na použití média, ktoré by umožnilo prepojenie koncepcií vysokoškolských kurzov zabezpečujúcich didaktickú a metodickú prípravu učiteľov a vychovávateľov s každodennou praxou v MŠ a ŠKD. Prostredníctvom videonahrávok výchovných a výučbových aktivít, ktoré reprezentujú tie typy aktivít, ktoré sa v MŠ a ŠKD najsilnejšie identifikujú s rozvíjaním konkrétnej vzdelávacej a výchovnej oblasti i ktoré reprezentovali aktivity s vysokým rozvojovým potenciálom, ktoré sa v praxi bežne nevyskytujú sa rozšírila a sprehľanila platforma pre vysokoškolskú prípravu učiteľov a vychovávateľov. Tvorba videonahrávok sa opierala o revíziu obsahu a koncepcie vysokoškolských kurzov s didaktickým a metodickým zameraním tak, aby ich štruktúra rešpektovala teoretický diskurz, národnú kurikulárnu politiku i každodennú výchovnú a vzdelávaciu prax. Okrem vyhotovenia videonahrávok výučby, ktoré sú použiteľné za účelom inovácie pedagogických praxí tak riešenie projektu prispelo aj k revízii didaktického a metodického uvažovania v odbore Predškolská a elementárna pedagogika, ktoré sú prístupné širšej odbornej verejnosti prostredníctvom hlavného monografického výstupu projektu.
Description of original results of the project in English
Project was aimed to increase the inner coherence of content and conceptual structure of educational practices included in study program of Preschool and Elementary School Pedagogy realised at the department responsible for the project. This innovation was founded on including the medium enabling to interconnect the conception of university study courses providing the didactic and methodological base of the study with everyday educational practice in Preschools and Leisure time clubs located by Primary schools. With using video records of educational activities representing the types of activities present in Preschools and Leisure time clubs most frequently and representing the activities with high developmental potential not usually present in everyday educational practice of Preschools and Leisure time clubs the practical base of teacher training was broaden and conceptually more precisely organised. This was enabled because the conception for preparing the video records respected the theoretical background of the course, national curricular policy and everyday educational practice which required the conceptual and methodical analyses of the content of study courses. The course and the content of educational practices of study courses responsible for didactic and methodical part of teacher training in Preschool and Primary school Pedagogy was precisely revised and published in a form of publication available for academics and professional teacher trainers.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 4 321,00 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 6 750,59 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 3 626,41 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 14 698,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AFD | Novodobé poňatie a smerovanie telesnej výchovy v primárnom vzdelávaní na Slovensku = Novel Concept and Perspectives of Physical Education in Primary Schools in Slovakia / Dana Masaryková. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava : Iura Edition, 2011. - ISBN 978-80-8078-459-1. - S. 94-99. |
AFD | Oblasť jazykovej gramotnosti vo vzdelávaní učiteľov pre MŠ / Zuzana Petrová, Markéta Filagová. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava, Trnava, 2011. - ISBN 978-80-8082-480-8. - S. 18. |
AFD | Aktuálne problémy plánovania v školských kluboch detí = Current Problems in Planning at School Clubs for Children / Janette Gubricová, Andrea Chlpatá. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava : Iura Edition, 2011. - ISBN 978-80-8078-459-1. - S. 125-131. |
ADE | Vzdelávanie učiteľov v oblasti rozvíjania počiatočnej gramotnosti - problémy a výzvy / Zuzana Petrová. - Popis urobený: 18.07.2012 In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X. - Vol. 1, no. 1 (2012), p. 75-78. |
ADE | Porovnanie domácich úloh zo slovenského jazyka vypracovaných v školských kluboch detí a v domácom prostredí / Janette Gubricová, Monika Rybecká. In: GRANT journal. - ISSN 1805-062X. - Vol. 1, no. 1 (2012), p. 39-43. |
AFC | Vzdelávanie učiteľov v oblasti rozvíjania počiatočnej gramotnosti - problémy a výzvy = Teacher training in field of early literacy - problems and challenges / Zuzana Petrová. In: Sapere Aude 2012. - Hradec Králové : MBA - Magnanimitas, 2012. - ISBN 978-80-904877-9-6. - S. 407-414. |
AFC | Use of information technologies in innovation of pedagogical practice in preschool teachers' education / Dana Masaryková. In: IDEC 2012. - Dubai, Turkey : Sakarya University, 2012. - online, s. 252-256. |
AEC | Pedagogical practice of educators in school clubs - concepts and current challenges of its improvement / Janette Gubricová. In: Quality management system of universities and the quality of education. - Baja, Hungary : Eötvös József College, 2012. - ISBN 978-963-7290-95-4. - S. 34-37. |
AEC | Improving the guality of university study in early literacy development via viadeo learning / Zuzana Petrová. In: Quality management system of universities and the quality of education. - Baja, Hungary : Eötvös József College, 2012. - ISBN 978-963-7290-95-4. - S. 58-65. |
AFD | Bloomova taxonómia ako východisko k diagnostikovaniu čítania = Bloom´s Taxonomy as a Base for Reading Diagnosing / Jaroslava Magulová. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava : Iura Edition, 2011. - ISBN 978-80-8078-459-1. - S. 154-159. |
BCI | Pedagogická prax pre študentov učiteľstva / Naďa Bizová, Janette Gubricová ; [recenzenti: Blanka Kudláčová, Zuzana Geršicová]. - Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta, 2012. - online, 64 s. [3,08 AH]. - ISBN 978-80-8082-567-6. |
ABD | Poznámky k inovácii praktickej stránky vysokoškolskej prípravy učiteľov na pedagogických fakultách prostredníctvom videonahrávok / Zuzana Petrová. In: Prax v učiteľskom vzdelávaní. K otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika. – Trnava : Typy Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - ISBN 978-80-8082-699-4. – S. 10-35. |
ABD | Smerovanie všeobecno-didaktickej prípravy vo vzdelávaní učiteliek MŠ / Zuzana Petrová. In: Prax v učiteľskom vzdelávaní. K otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika. – Trnava : Typy Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - ISBN 978-80-8082-699-4. – S. 36-55. |
ABD | Vysokoškolská príprava učiteliek MŠ v oblasti rozvíjania počiatočnej jazykovej gramotnosti / Zuzana Petrová. In: Prax v učiteľskom vzdelávaní. K otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika. – Trnava : Typy Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - ISBN 978-80-8082-699-4. – S. 56-83. |
ABD | Vysokoškolská príprava učiteliek MŠ v oblasti Zdravia a pohybu / Dana Masaryková. In: Prax v učiteľskom vzdelávaní. K otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika. – Trnava : Typy Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - ISBN 978-80-8082-699-4. – S. 84-104 |
ABD | Priebežná pedagogická prax vychovávateľov v školských kluboch detí / Janette Gubricová. In: Prax v učiteľskom vzdelávaní. K otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika. – Trnava : Typy Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - ISBN 978-80-8082-699-4. – S. 105-131. |
AFC | Porovnanie domácich úloh zo slovenského jazyka vypracovaných v školských kluboch detí a v domácom prostredí = Comparation of the of Homeworks of Slovak Language Elaborated at School Clubs and Homeworks Elaborated at Home / Janette Gubricová, Monika Rybecká. In: Evropské pedagogické fórum 2011. - ISBN 978-80-904877-6-5. - S. 395-404. |
BDF | Formovanie hodnôt v školskom klube detí / Janette Gubricová. In: Vychovávateľ. - ISSN 0139-6919. - Roč. 59, č. 3-4 (2011), s. 2-8. |
AFH | Oblasť jazykovej gramotnosti vo vzdelávaní učiteľov pre MŠ / Zuzana Petrová, Markéta Filagová. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava, Trnava, 2011. - ISBN 978-80-8082-480-8. - S. 18. |
AFH | Aktuálne problémy v oblasti plánovania v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach / Janette Gubricová. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava, Trnava, 2011. - ISBN 978-80-8082-480-8. - S. 7. |
AFH | Novodobé poňatie a smerovanie telesnej výchovy v primárnom vzdelávaní / Dana Masaryková. In: Škola - statický element v sociálnej dynamike. - Bratislava, Trnava, 2011. - ISBN 978-80-8082-480-8. - S. 9. |
FAI | Prax v učiteľskom vzdelávaní : k otázkam praktickej prípravy učiteľov v študijnom programe Predškolská a elementárna pedagogika / Zuzana Petrová (ed.) ; [recenzenti: Zuzana Kolláriková, Tereza Krčmářová]. - [1. vyd.]. - Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2013. - 131 s. - ISBN 978-80-8082-699-4. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
videonahrávky výučby ku kurzu Didaktika MŠ | séria videonahrávok výučby korešpondujúcich s obsahom kurzu "Didaktika MŠ" | nie je |
videonahrávky výučby ku kurzu Jazyková gramotnosť v predškolskom veku | séria videonahrávok výučby korešpondujúcich s obsahom kurzu "Jazyková gramotnosť v predškolkom veku" | nie je |
videonahrávky výučby ku kurzu Predškolská telesná a zdravotná výchova | séria videonahrávok výučby korešpondujúcich s obsahom kurzu "Predškolská telesná a zdravotná výchova" | nie je |
videonahrávky výučby ku kurzu Prírodovedné a sociálne štúdie v predškolskom vzdelávaní | séria videonahrávok výučby korešpondujúcich s obsahom kurzu "Prírodovedné a sociálne štúdie v predškolskom vzdelávaní" | nie je |
videonahrávky výchovného procesu ku kurzu Programy výchovy v ŠKD | séria videonahrávok výučby korešpondujúcich s obsahom kurzu "Programy výchovy v ŠKD" | nie je |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.