Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém

Project name (English): Inclusive Education as Multidimensional Educational Problem

Start of project: 2011

End of project: 2013

Condition of project: Ukončený

Project number: 009TVU-4/2011

Project leader: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.

University: Trnavská univerzita v Trnave

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Ide o sumár aktuálnych problémov a možností ich riešenia v oblasti spoločnej edukácie detí s postihnutím s intaktnými deťmi. Návrhy na riešenia vychádzajú z Dohovoru OSN o právach osôb s postihnutím  z roku 2006. Tento Dohovor, ktorý okrem iného jednoznačne žiada zabezpečenie inkluzívnej edukácie pre ľudí s postihnutím  na všetkých edukačných úrovniach bol v SR ratifikovaný  v roku 2010, čím sa Slovenská republika  legislatívne zaviazala k jeho plneniu. Koncept inkluzívnej pedagogiky, podobne ako všetky radikálne koncepty, je v podstate bipolárny: obsahuje nespochybniteľný zámer humanistického nasmerovania modernej pedagogiky, no súčasne aj nespochybniteľné nebezpečenstvo, že v prípade nevhodnej,  či unáhlenej aplikácie môže uškodiť práve tým, ktorým chce pomôcť: deťom s postihnutím. Preto treba pri jeho uplatnení postupovať síce odhodlane vzhľadom k dlhodobej perspektívne ale súčasne aj rozvážne, pokiaľ ide o jeho aktuálne riešenia. Je zrejmé, že realizácia inkluzívnej edukácie v praxi je dlhodobý proces. Ide totiž o zložitú oblasť, presahujúcu iba didaktické riešenia: súčasne s aplikovaním doterajších úspešných  skúseností v didaktike inklúzie treba presadzovať aj  mimoškolskú oblasť a oblasť nonformálnej edukácie. Okrem toho treba  eliminovať tak vplyv nerealistických predčasných  politických rozhodnutí na  pedagogickú prax ako aj vplyvy apriórne odmietajúce inklúziu iba na základe subjektivistických alebo ahumánnych dôvodov. Ku komplexnému riešeniu aktuálnych i perspektívnych problémov inklúzie možno dospieť iba na základe transdisciplinárneho (jeden odbor presahujúceho) prístupu. Na báze výsledkov priekopníckych krajín s realizovaním inkluzívnej edukácie v pravom zmysle jej vymedzenia uskutočniť analýzu pracovnej/sociálnej adaptácie absolventov tohto typu edukácie s konkrétnymi odporúčaniami pre ďalšie krajiny, ktoré sú iba  na počiatku inkluzívnej cesty.  Treba pracovať s rodičmi detí s postihnutím ale i  s rodičmi ich intaktných spolužiakov  pokiaľ ide ich pozitívne postoje  k inklúzii a to nielen čo sa týka emocionálnej a kognitívnej zložky postojov ale aj čo sa týka ich behaviorálnej zložky. Inkluzívnu  edukácia nemožno zužovať iba na základné právo na vzdelanie, ktoré je všeobecne proklamované a vo väčšine krajín už aj legislatívne ukotvené, ale treba hľadať a vytvárať možnosti, akou formou má byť toto právo realizované.  Pokiaľ ide o ľudí s postihnutím, narušením a ohrozením, môže byť takouto formou iba ich bezvýhradná akceptácia už od raného veku.

Description of original results of the project in English

Original results of the project present the summary of current problems and possibilities of their solutions to the common education of children with disabilities with intact children. Proposals for solutions are based on the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities in 2006. This Convention clearly calls for ensuring the inclusive education of people with disabilities at all educational levels in the Slovak republic was ratified in 2010 and Slovak Republic committed to its implementation in legislative documents. The concept of inclusive education similarly as all radical concepts is essentially a two-pole cause it contains undeniable intention of humanistic directing of the Modern Pedagogy but at the same time really serious risk that in the event of improper or hasty application that can hurt just those who we want to help: children with disabilities.  Because of that, it is necessary to proceed firmly with respect to long-term perspective but also wisely as regards the actual decision.  It is clear that the implementation of inclusive education in practice is a long-term process. It is a complex area exceeding didactic solutions: it is important to promote extracurricular area such as the area of non-formal education simultaneously with the application of previous successful experiences in didactics of inclusion. At the same time we have to avoid the influence and effects of unrealistic early policy decisions on teaching practice also the impacts of denying the inclusion on the basis of subjectivist or antihuman reasons. Only transdisciplinary approach can lead to comprehensive solution to current and prospective issues of inclusion (exceeding one discipline) approach. Based on the results of the pioneering countries with the implementation of inclusive education in the strictly speaking of its definition we must undertake an analysis of labour/social adaptation of graduates of this type of education with concrete recommendations for other countries that are only at the beginning of an inclusive way. We should also work with parents of children with disabilities but also the parents of their intact peers in terms of the positive attitudes towards inclusion, that means not only in terms of emotional and cognitive components of attitudes but also in terms of  activity component. Inclusive education cannot be limited only to the fundamental right to education, what is widely proclaimed and most countries have a legislative anchored of that, but it must seek and create opportunities to be realized by concrete forms. The right form of this is unconditional acceptance of people with disabilities, disruption and threats from an early age.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2011 8 352,70 0,00
Drawn in year 2012 13 899,26 0,00
Drawn in year 2013 11 267,04 0,00
Pumped for the entire period of the project 33 519,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AAA AAA, Lechta, Viktor; Blanka Kudláčová; Požár Ladislav; Rajský, Andrej; Bizová, Naďa; Adamík Šimegová, Miroslava; Lenčo, Peter; Sádovská Anna; Šujadová, Ivana. In: Lechta, V., Kudláčová, B. (eds.): Reflection of Inclusive Education of 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to turn risks into chances). 1. vyd. Frankfurt a. M.: Peter Lang Publishing, 167 s., 2013, ISBN 978-3-631-64835-3, ISBN 978-80-224-1336-7.
AED AED Adamík Šimegová, Miroslava (50%); Špánik, Stanislav (50%): Šikanovanie ako sprievodný jav inkluzívnej edukácie žiakov s postihnutím. 2012 Bratislava : Milan Štefanko: IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
ABD ABD, Kudláčová Blanka (100%): Historicko filozofický komponent inkuzívnej pedagogiky. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 20-34, ISBN 978-80-8082-704-5
ABD ABD, Bizová, Naďa (100%): Sociálne interakcie žiakov v procese inkluzívnej edukácie. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 106-118, ISBN 978-80-8082-704-5
ABD ABD, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Sociálna skupina ,,školská trieda" ako priestor inkluzívnej edukácie. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 118-130, ISBN 978-80-8082-704-5
ABD ABD, Vladová Katarína (100%): Profesijný komponent inluzívnej pedagogiky. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 211-226, ISBN 978-80-8082-704-5.
ABD ABD, Lechta, Viktor (100%): Jedinec s postihnutím a výchova. In: B. Kudláčová, A. Rajský: Európske pedagogické myslenie. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2012, s. 200-221, ISBN 978-80-8082-574-4
AED AED, Lechta, Viktor (100%): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty (vstupná reflexia). In: V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 11-19, ISBN 978-80-8082-704-5
AED AED, Rajský, Andrej (100%): Kto je pre mňa ,,ten druhý?" Morálno-filozofické elementy inkluzívnej edukácie. In:V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 35-45, ISBN 978-80-8082-704-5
AED AED, Požár, Ladislav (100%): Psychológia ľudí s postihnutím v kontexte inklúzie.V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 76-84, ISBN 978-80-8082-704-5
AED AED, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Sociálnopsychologický aspekt inkluzívnej edukácie. V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 84-90, ISBN 978-80-8082-704-5
AEC AEC, Lechta, Viktor (100%): Logopedia a inkluzja. In: Ewa M. Skorek-Katarzyna B.Kochan: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej. ISBN 978-83-7842-107-8, (2013), s. 17-22.
AEC AEC, Viktor, Lechta (100%): : Inkluzívna edukácia včera, dnes a zajtra (?) In: Michalík Jan a kol. Pohledy na inkluzivní vzdělávávní zdrovtně postižených. Oloouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 15-23, ISBN 978-80-244-3372-1
ADE ADE, Kuldáčová, Blanka (100%): Personalist Philosophy as Justification of Inclusive Education. In: Rzeczywistość edukacyjna. Tropy i wątki interpretacyjne.Łodz: Wydawnictvo Naukove, 2013, s. 163 - 172. ISBN 978-83-62684-52-6
ADE ADE Lechta, Viktor (50%); Schmidtová, Margita (25%); Leonhardt, Annette (25%): Inklusive Pädagogik als Fachdisziplin, Prinzip und Politikum versus ihre Umsetzung. 2011 ISSN 1866-9344
ADE ADE Lechta, Viktor (100%): Logopedics and inclusion. 2012 Zielona Góra, Poland : Faculty of Education, Sociology and Health Sciences of the University of Zielona Góra, Poland., 2011-. ISSN 2084-2996
ABC ABC Lechta, Viktor (100%): Diagnostika poruch fluence. 2013 Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3
AEC AEC Lechta, Viktor (100%): Specifika diagnostiky narušené komunikační schopnosti u dospělých. 2013 Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3
BAA BAA Gunia, Grazyna (50%); Lechta, Viktor (50%); Bleszyński, J. (0%); Tarkowski, Zbigniew (0%): Wprowadzenie do logopedii. 2011
AED AED Lechta, Viktor (100%): Úspešnosť verzus neúspešnosť inklúzie z transdidaktického aspektu. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
AEC AEC Lechta, Viktor (100%): Inkluzívna edukácia včera, dnes a zajtra (?). 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3372-1
FAI FAI Hučík, Ján (50%); Lechta, Viktor (50%); Schavel, Milan (0%); Slezáková, Judita (0%): Aktuálne trendy v špeciálnej pedagogike. 2012
FAI FAI Lechta, Viktor (100%); Požár, Ladislav (0%); Horňáková, Marta (0%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. 2012
FAI FAI Lechta, Viktor (100%); Požár, Ladislav (0%); Horňák, Ladislav (0%): Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. 2011
AAA AAA Cséfalvay, Zsolt (29%); Lechta, Viktor (19%); Kerekrétiová, Aurélia (10%); Krasňanová, Viera (2%); Košťálová, Milena (4%); Mekyska, Jiří (4%); Marková, Jana (11%); Šteňo, Andrej (7%); Šteňová, Veronika (7%); Preiss, Marek (7%); Vitásková, Kateřina (0%); Neubauer, Karel (0%): Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. 2013
AFD AFD Lechta, Viktor (100%): Logopédia v procese inkluzívnej edukácie. 2012 Bratislava : Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v SR, 2012. ISBN 978-80-89535-10-1
AFC AFC Lechta, Viktor (100%): Inklúzia verzus logopédia. 2012 Hradec Králové : Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7435-161-7
ADF ADF Lechta, Viktor (50%); Balážová, Jana (50%): Dohovor OSN z roku 2006 a Slovenská republika. 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397
AED AED Lechta, Viktor (100%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie uvedenie do problematiky. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
AEC AEC Lechta, Viktor (50%); Janoško, Pavol (50%): Koncept inkluzívnej edukácie - permanentná výzva pre výchovno-vzdelávací systém. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-244-2773-7
AEC AEC Gunia, Grazyna (50%); Lechta, Viktor (50%): Symptomatologiczne zaburzenia zdolności komunikacyjnej i ich aplikacje w surdologopedii. 2011 Kraków, Poľsko : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. ISBN 978-83-7271-647-7
ADE ADE Leonhardt, Annette (20%); Lechta, Viktor (20%); Ludwig, Kirsten (20%); Schmidtová, Margita (20%); Fiocchetta, Stefanie (20%): Stand der schulischen Integration Hörgeschädigter in Bayern und der Slowakei. 2011 ISSN 1867-8793
BAA BAA Lechta, Viktor (75%); Králiková, Barbara (25%): Když naše dítě nemluví plynule. 2011
BDF BDF, Lechta, Viktor (50%), Balážová, Jana (50%): : Stručne na tému inklúzia verzus integrácia v edukácii. In: Pedagogické rozhľady. ISSN 1335-0404. Roč. 22, č. 1 (2013), s. 8-10.
AED AED Kudláčová, Blanka (100%): Filozoficko-antropologické zdôvodnenie inkluzívnej edukácie ako reálneho výchovného konceptu. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
EDJ EDJ Kudláčová, Blanka (100%): Gordon konferencia Impact of catastrophes on the education for the hearing impaired, 26.2.-1.3.2012, Algertshausen. 2012 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397
AED AED Kudláčová, Blanka (100%): Postmoderný človek ako výzva pre inkluzívnu edukáciu. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
ADF ADF Kudláčová, Blanka (100%): Filozofia inkluzívnej edukácie. 2011 Osveta : Martin, 2011. ISSN 1335-1397
AED AED, Rajský Andre (100%): Kultúrno-etický fundament idey inkluzívnej edukácie. In: Lechta, Viktor (ed.): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. Bratislava: IRIS, s. 48-61, ISBN 978-80-89256-89-1
AED AED, Rajský Andre (100%): Kultúrne paradigmy inklúzie. In: Lechta, Viktor (ed.): Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém/Inklusive Edukation als mehrdimensionale Erziehungsproblem. Bratislava: IRIS, s. 37-45, ISBN 978-80-89256-69-3
AAB AAB Požár, Ladislav (100%); Lechta, Viktor (0%); Andreánska, Viera (0%): Základy psychológie ľudí so zrakovým postihnutím. 2012
AFD Požár, Ladislav (100%): Jedinci s postihnutím z hľadiska psychológie ľudí s postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, s. 117-123, 2013, ISBN 978-80-89238-87-3
AFD AFD Požár, Ladislav (100%): Základné teórie L.S.Vygotského vo vzťahu k psychológii ľudí s postihnutím. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2012. ISBN 978-80-223-3325-2
AED AED Požár, Ladislav (100%): Komunikácia ľudí s postihnutím a komunikácia s ľuďmi s postihnutím. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
AED AED Požár, Ladislav (100%): Komunikácia ľudí s postihnutím ako nevyhnutná podmienka úspešnej inklúzie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
ADF ADF Požár, Ladislav (100%): Kultúrno-historická teória L.S.Vygotského. 2012 ISSN 0555-5574
AFD AFD Požár, Ladislav (100%): Orientácia v priestore a samostatný pohyb vo vzťahu k sebahodnoteniu ľudí so zrakovým postihnutím. 2011 Senec : Slovenská únia mediátorov, 2011. ISBN 978-80-970727-0-4
ADF ADF Bardiovský, Miloš (50%); Požár, Ladislav (50%): Sociálna opora, rodina a jej vplyv na človeka-vozičkára. 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397
AEC AEC Bizová, Naďa (100%): Možnosti podpory inklúzie vo voľnočasových zariadeniach. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3372-1
GHG GHG Bizová, Naďa (100%): Inkluzívna edukácia v materskej škole. 2013 Bratislava :
EDI EDI Bizová, Naďa (100%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie. 2013 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 ISSN 0139-6919
ADF ADF Bizová, Naďa (100%): Inkluzívna edukácia v školských kluboch detí. 2013 2011. ISSN 0139-6919
AFD AFD Bizová, Naďa (100%): Edukačná platforma inklúzie. 2013 Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7
ADE ADE Bizová, Naďa (100%): Programs of inclusive education in leisure time institutions. 2012 Olomouc : Faculty of Education - Palacký University Olomouc, 2012-. ISSN 1805-4986
EDI EDI Bizová, Naďa (100%): Carolyn Hughes, Erik W. Carter: Programy rovesníckej/kamarátskej podpory pre úspešnú inklúziu žiakov na stredných školách. 2012 Maryland : Paul H. Brookes Publishing Co., 2008. ISBN 978-1-55766-980-3 ISSN 1335-1397
ADF ADF Bizová, Naďa (100%): Inklúzia ako problém výchovy vo voľnom čase. 2011 Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-679-7 ISSN 1335-1397
EDI EDI Bizová, Naďa (100%): Dubin Nick: Šikana dětí s poruchami autistického spektra. 2012 Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-553-0 ISSN 0139-6919
AED AED Bizová, Naďa (100%): Programy inkluzívnej výchovy v školskom klube detí. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
GII GII Bizová, Naďa (100%): Medzinárodná vedecká konferencia Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. 2012 ISSN 1338-0982
EDJ EDJ Bizová, Naďa (100%): O komplexnej rehabilitácii ľudí s postihnutím v SR . 2011 Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, ISSN 1211-2720
AED AED Bizová, Naďa (100%): Podpora inklúzie v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
EDI EDI Bizová, Naďa (100%): Gary Thomas - Mark Vaughan: Inclusive Education. Readings and Reflections. 2011 Berkshire, England : Open University Press, 2009. ISBN 0-3352-0725-1 ISSN 1335-1397
AED AED, Vladová, Katarína (100%): Kvalita profesijného komponentu inkluzívnej pedagogiky ako garancia úspešnej realizácie inkluzívnej edukácie. In: Lechta,V. (ed.). Výchovný aspekt inkluzívnej edukácia a jeho dimenzie. Bratislava: IRIS, 2012, s. 225-236, ISBN 978-80-89256-89-1
AED AED, Vladová, Katarína (50%); Tekelová, Mária (50%): Úspešnosť inkluzívnej edukácie verzus osobnostné a profesijné kompetencie inkluzívnych edukátorov. In: Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém/ Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Bratislava: IRIS, 2011, s. 154-163, ISBN 978-80-89256-69-3
ADE ADE, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Evaluation of successful or failed integration of intellectually gifted children by primary school educators. In: Journal of exceptional people. Vol. 2, Nr. 3, 2013, s. 59-77, ISSN 1805-4978
AFD ADF, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Školská psychológia a aktuálne otázky. inkluzívnej edukácie. In: Sokolová, L., Lemešová, M., Masaryk R. (eds.): Psychológia v škole. Bratislava: Pedagogická fakulta, 2013, s. 121-127. ISBN 978-80-223-3483-9
AFD AFD, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Prevencia a intervencia školského šikanovania prostredníctvom činnosti školského psychológa. In: Gajdošová, E. (Ed.): Psychologické aspekty kvality školy. Bratislava:Profkreatis, s. 119-126. ISBN 978-80-970764-1-2
AFC AFC, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Hodnotenie úspešnej - neúspešnej školskej integrácie intelektovo nadaných detí pedagógmi základnej školy. In:Zborník z konferencie XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: UP, 2013 (v tlači)
AFC AFC, Adamík Šimegová (100%): Školský psychológ v procese hodnotenia interakcie učiteľa so žiakmi základnej školy a vzťahu žiakov k vyučovacím predmetom. In: Diagnostika a intervenční postupy ve školní psychologii. Zlín: UTB v Zlíně, 2013, (v tlači)
AFC AFC, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Úlohy školského psychológa a hodnotová orientácia žiakov základných škôl. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie "Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania". Trnava: UCM, 2013, (v tlači)
AFC AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Psychický, fyziologický a hudobný dynamizmus: terapeutické súvislosti. In KRÁL, Ľ. – KRAJČOVIČOVÁ, Z. – MELUŠ, V. (eds.): Fyzioterapia, regenerácia a šport. Slobodníková, J. – Král, Ľ (rec.). Trenčín : Fakulta zdravotníctva TNUNI, 2013. s. 43-48 [9,6 NS], ISBN 978-80-8075-581-2
AED AED Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Psychosociálne faktory tvorby inkluzívneho sociálneho prostredia v triede . 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
ADF ADF Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inluzívne učiace sa spoločenstvo – politikum a paradigma. In: Efeta, 2012 ISSN 1335-1397
ADE ADE Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inclusive Music Education in the Slovak Republic. 2012 ISSN 1822-7864
AED AED Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inkluzívne spoločenstvo školskej triedy v sociálnom priestore bežnej školy. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
AAB AAB Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%); Michalová, Eva (0%); Luska, Jiří (0%); Krbaťa, Peter (0%); Lechta, Viktor (0%); Luska, Jiří (0%); Fridman, Libor (0%): Psychodynamické aspekty muzikoterapie. 2012
AFC AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (50%), Dolejš, Veronika (50%): Quality of Life of Pupils with Disabilities across the Educational System in the Slovak Republic. In: 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači)
AFC AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Music Therapy Concept in Inclusive Education. Clinical and Pedagogical Comparison (plenárna prednáška). In: The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí)
AFC AFC, Bizová, Naďa (100%): Improvement Quality of Life Children with Disabilities through Participation in Inclusive Leisure Time ActivitiesIn: The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí)
AFC AFC, Bizová, Naďa (100%): Inklusive Bildung in Freizeiteinrichtungen aus der Sicht der Anbieter und der Eltern von Kindern mit Behinderungen. In: 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači)
AFC AFC, Bizová,Naďa (100%): Voľnočasové aktivity ako indikátor kvality života detí a žiakov s posthnutím. In: Zborník z konferencie XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: UP, 2013 (v tlači)
AFC AFC, Bizová, Naďa (100%): Meranie kvality života žiakov v školskom prostredí. In: Diagnostika a intervenční postupy ve školní psychologii. Zlín: UTB v Zlíně, 2013, (v tlači)
AFD AFD, Bizová, Naďa (100%): Axiologická dimenzia inkluzívnej edukácie. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie "Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania". Trnava: UCM, 2013, (v tlači)
AFD AFD, Bizová, Naďa (100%): Problémy a perspektívy inklúzie študentov s postihnutím vo vysokoškolskom prostredí. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Súčasnosť a budúcnosť vysokoškolského vzdelávania. Trnava: UCM, 2013 ( v tlači)
EDI EDI Janoško, Pavol (100%): SPECK, O. Schulische Inklusion aus heilpädagogischer Sicht - Rhetorik und Realität. 2011 ISBN 978-3-497-02175-8 ISSN 1337-5563
AED AED Janoško, Pavol (100%); Šuverová, Silvia (0%); Drobná, Michaela (0%): Inkluzívna edukácia v podmienkach bežných ZŠ v bratislavskom a trenčianskom kraji. 2011 Rožňava : PaedDr. Marek Kmeť- EDUCON, 2011. ISBN 978-80-970966-6-3
ADE ADE Janoško, Pavol (100%): Inkluzívna edukácia - jej prínos, perspektívy a limity v kontexte Slovenskej republiky. 2011 ISSN 1213-7499
AFD AFD, ŠPánik, Stanislav (100%): Niektoré sociálno-patologické javy pri inkluzívnej/integratívnej edukácii adolescentov In: Juvenilia Paedagogica 2013. - Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2013. - ISBN 978-80-8082-590-4. - CD-ROM, s. 111-114.
AFC AFC, Špánik, Stanislav (50%); Šuhajdová, Ivana (50%): Kooperatives Lernen als eines der unterstützenden Mittel der inklusive Bildung. 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači)
AFC AFC, Špánik, Stanislav (100%): Some Results of Social-Pathological Phenomena Research in Context of Inclusive Education. In:The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí)
EDI EDI, Špánik, Stanislav (100%): recenzia na Valle, J. W., Connor, D. J.: Rethinking disability: a disability studies approach to inclusive practices. In: Efeta - otvor sa. ISSN 1335-1397. Roč. 23, č. 2 (2013), s. 23-24. Rec na: Rethinking disability / J.W. Valle, D.J. Connor. New York : McGraw Hill, 2011. ISBN 978-0-07-52604-1.
AFC AFC, Šuhajdová, Ivana (100%): Potential Risk of introductin and implementation of inclusive Education. In: International Masaryk Conference for Ph.D Students and Young Researchers, 2013 (v tlači).
AFC AFC, Šuhajdová, Ivana (100%): Možnosti podpory rómskych žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia v procese edukácie. In: Rodinna v II. decéniu 21. století. 2. Ročník z mezinárodné vedecké konference. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013 ( v tlači.)
AFC AFC, Sádovská, Anna (100%): Legislatívny rámec začlenenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In: Rodinna v II. decéniu 21. století. 2. Ročník z mezinárodné vedecké konference. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013 (v tlači.)
AFD AFD, Javorská, Veronika (100%): Kvalita života žiakov s postihnutím v bežných školách. In: Juvenilia Paedagogica. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogických štúdií, 2013. ISBN 978-80-8082-590-4, CD-ROM, s. 48-58.
BDF BDF, Javorská, Veronika (100%): Program inkluzívnej výchovy v školskom klube detí. In: Vychovávateľ. ISSN 0139-6919. Roč. 61, č. 9-10 (2013), s. 45-49.
EDI EDI, Javorská Veronika (100%): recenzia na Peter M. Fayers - David Machin: Kvalita života. In: Efeta - otvor sa. ISSN 1335-1397. - Roč. 23, č. 1 (2013), s. 24-25. Rec na: Quality of life / [edited by] Peter M. Fayers and David Machin.Chichester: John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-02450-8.
AED AED, Dolejš, Veronika (100%): Žiak s postihnutím a ľudská dôstojnosť. In: Acta Facultatis Tyrnaviensis. Trnava, 2013 (v tlači).
AFC AFC, Javorská, Veronika (100%): Possibilities of Assessment of Quality of Life of Disabled Pupils in Regular and Special Schools.In:The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí)
AFC AFC, Dolejš, Veronika (100%): Kvalita života v kontexte žiakov s postihnutím v zákla dných školách. Zborník z doktorandskej konferencie. Olomouc: 2013, (v tlači).
AED AED Balážová, Jana (100%): Inkluzívna edukácia a budovanie inkluzívnej spoločnosti. 2012 Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-8082-557-7
BDF BDF Balážová, Jana (100%): Feuersteinova metóda (Olomouc, 2012). 2012 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397
ADF ADF Balážová, Jana (100%): Inkluzívna škola - škola budúcnosti. 2012. In: Efeta, ISSN 1335-1397
BDF BDF Balážová, Jana (100%): Inkluzívna edukácia v niektorých slovenských a českých odborných periodikách, zborníkoch, hnihách a na internetovýh portáloch. 2012 ISSN 1335-0404
BDF BDF Balážová, Jana (100%): Projektové vyučovanie s prvkami umenia nielen v špeciálnej základnej škole. 2012 ISSN 0139-6919
AED AED Balážová, Jana (100%): Možnosti skvalitnenia prípravy budúcich pedagógov s dôrazom na výchovné aspekty inkluzívnej edukácie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
BDF BDF Balážová, Jana (100%): Inkluzívny trend a otázka opodstatnenosti existencie špeciálnych škôl v súčasnosti. 2011 ISSN 1335-0404
AFC AFC Balážová, Jana (100%): Počítačová hra ako výskumný nástroj v oblasti inkluzívnej edukácie. 2011 Hradec Králové : Magnanimitas, 2011. ISBN 978-80-904877-7-2
AFC AFD Balážová, Jana (100%): Vyhodnotenie sociometricko-ratingového dotazníka so zameraním na žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). 2011 Prešov : Katedra pedagogiky FHPV PU v Prešove, 2011. ISBN 978-80-555-0482-7
AED AED Balážová, Jana (100%): Ľudia s postihnutím, inkluzívna edukácia a európska spoločnosť. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis. ISBN 978-80-8082-147-0
AFD AFD Balážová, Jana (100%): Niektoré príčiny úspešnej a neúspešnej inkluzívnej edukácie v základných školách SR. 2011 Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2011. ISBN 978-80-8082-462-4
AFC AFC Balážová, Jana (100%): Niektoré skúsenosti a názory učiteľov k inkluzívnej/integrovanej edukácii. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2815-4
AED AED Lenčo, Peter (100%): Takmer neviditeľní: Mladí ľudia s postihnutím v európskej mládežníckej politike. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1
AED AED Lenčo, Peter (100%): Možnosti inklúzie prostredníctvom neformálnej edukácie v detských a mládežníckych mimovládnych organizáciách. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2010. ISBN 978-80-8082-330-6
AFC AFC Sabolíková, Marta (100%): Sebahodnotenie školskej úspešnosti individuálne integrovaných žiakov. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3364-6
AED AED Sabolíková, Marta (100%): Inštitucionálna dimenzia inkluzívnej edukácie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3
AFD AFD Sabolíková, Marta (100%): Koncepcia skúmania úspešnosti inkluzívnej edukácie v stredných školách. 2011 Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2011. ISBN 978-80-8082-462-4
AED AED Žúborová, Greta (100%): Výchovné aspekty inklúzie - význam rodiny pre inkluzívny proces. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2007. ISBN 978-80-8082-147-0
ADF ADF Gelányiová, Eva (50%); Žúborová, Greta (50%): Integrovaná edukácia dieťaťa so zdravotným znevýhodnením v materskej škole a individuálny výchovno-vzdelávací program (prípadová štúdia). 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397
AAB BEF Schmidtová, Margita (100%): Inkluzívna škola - ako na to?. 2013 Bratislava : Člověk v tísni-pobočka Slovensko, Centrum pre výskum etnicity a kultúry, 2013. ISBN 978-80-971343-0-3
AED AED Schmidtová, Margita (100%); Pikálek, Štefan (0%); Kollárová, Ema (0%); Čajka, Kornel (0%): Špecifiká komunikácie integrovaných žiakov so sluchovým postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-223-3287-3
AAB AAB Kastelová, Alexandra (88%); Schmidtová, Margita (12%); Vančová, Alica (0%); Vašek, Štefan (0%): Diagnostika v špeciálnej pedagogike. 2012
AFD AFD Schmidtová, Margita (100%); Schavel, Milan (0%); Slezáková, Judita (0%): Špecifiká emocionálnych a sociálnych determinantov vývinu u detí so sluchovým postihnutím. 2012 Lučenec : Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v SR, 2012. ISBN 978-80-89535-10-1
AFD AFD Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Čajka, Kornel (0%): Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-94-5
AFC AFC Schmidtová, Margita (100%); Kučerová, Anna (0%); Petráš, Petr (0%): Vplyv multikulturalizmu a interkulturalizmu na rodiny a vzdelávanie sluchove postižených z rozličného etnika a národnosti na Slovensku. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-2966-3
AFD AFD Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Čajka, Kornel (0%): Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-94-5
AED AED Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Pikálek, Štefan (0%); Kmeť, Marek (0%): Nová terminológia v oblasti sluchovej výchovy u detí so sluchovým postihnutím. 2011 Bratislava : Univerzita Komenského, 2011. ISBN 978-80-223-2862-3

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter