Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém
Project name (English): Inclusive Education as Multidimensional Educational Problem
Start of project: 2011
End of project: 2013
Condition of project: Ukončený
Project number: 009TVU-4/2011
Project leader: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
University: Trnavská univerzita v Trnave
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Ide o sumár aktuálnych problémov a možností ich riešenia v oblasti spoločnej edukácie detí s postihnutím s intaktnými deťmi. Návrhy na riešenia vychádzajú z Dohovoru OSN o právach osôb s postihnutím z roku 2006. Tento Dohovor, ktorý okrem iného jednoznačne žiada zabezpečenie inkluzívnej edukácie pre ľudí s postihnutím na všetkých edukačných úrovniach bol v SR ratifikovaný v roku 2010, čím sa Slovenská republika legislatívne zaviazala k jeho plneniu. Koncept inkluzívnej pedagogiky, podobne ako všetky radikálne koncepty, je v podstate bipolárny: obsahuje nespochybniteľný zámer humanistického nasmerovania modernej pedagogiky, no súčasne aj nespochybniteľné nebezpečenstvo, že v prípade nevhodnej, či unáhlenej aplikácie môže uškodiť práve tým, ktorým chce pomôcť: deťom s postihnutím. Preto treba pri jeho uplatnení postupovať síce odhodlane vzhľadom k dlhodobej perspektívne ale súčasne aj rozvážne, pokiaľ ide o jeho aktuálne riešenia. Je zrejmé, že realizácia inkluzívnej edukácie v praxi je dlhodobý proces. Ide totiž o zložitú oblasť, presahujúcu iba didaktické riešenia: súčasne s aplikovaním doterajších úspešných skúseností v didaktike inklúzie treba presadzovať aj mimoškolskú oblasť a oblasť nonformálnej edukácie. Okrem toho treba eliminovať tak vplyv nerealistických predčasných politických rozhodnutí na pedagogickú prax ako aj vplyvy apriórne odmietajúce inklúziu iba na základe subjektivistických alebo ahumánnych dôvodov. Ku komplexnému riešeniu aktuálnych i perspektívnych problémov inklúzie možno dospieť iba na základe transdisciplinárneho (jeden odbor presahujúceho) prístupu. Na báze výsledkov priekopníckych krajín s realizovaním inkluzívnej edukácie v pravom zmysle jej vymedzenia uskutočniť analýzu pracovnej/sociálnej adaptácie absolventov tohto typu edukácie s konkrétnymi odporúčaniami pre ďalšie krajiny, ktoré sú iba na počiatku inkluzívnej cesty. Treba pracovať s rodičmi detí s postihnutím ale i s rodičmi ich intaktných spolužiakov pokiaľ ide ich pozitívne postoje k inklúzii a to nielen čo sa týka emocionálnej a kognitívnej zložky postojov ale aj čo sa týka ich behaviorálnej zložky. Inkluzívnu edukácia nemožno zužovať iba na základné právo na vzdelanie, ktoré je všeobecne proklamované a vo väčšine krajín už aj legislatívne ukotvené, ale treba hľadať a vytvárať možnosti, akou formou má byť toto právo realizované. Pokiaľ ide o ľudí s postihnutím, narušením a ohrozením, môže byť takouto formou iba ich bezvýhradná akceptácia už od raného veku.
Description of original results of the project in English
Original results of the project present the summary of current problems and possibilities of their solutions to the common education of children with disabilities with intact children. Proposals for solutions are based on the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities in 2006. This Convention clearly calls for ensuring the inclusive education of people with disabilities at all educational levels in the Slovak republic was ratified in 2010 and Slovak Republic committed to its implementation in legislative documents. The concept of inclusive education similarly as all radical concepts is essentially a two-pole cause it contains undeniable intention of humanistic directing of the Modern Pedagogy but at the same time really serious risk that in the event of improper or hasty application that can hurt just those who we want to help: children with disabilities. Because of that, it is necessary to proceed firmly with respect to long-term perspective but also wisely as regards the actual decision. It is clear that the implementation of inclusive education in practice is a long-term process. It is a complex area exceeding didactic solutions: it is important to promote extracurricular area such as the area of non-formal education simultaneously with the application of previous successful experiences in didactics of inclusion. At the same time we have to avoid the influence and effects of unrealistic early policy decisions on teaching practice also the impacts of denying the inclusion on the basis of subjectivist or antihuman reasons. Only transdisciplinary approach can lead to comprehensive solution to current and prospective issues of inclusion (exceeding one discipline) approach. Based on the results of the pioneering countries with the implementation of inclusive education in the strictly speaking of its definition we must undertake an analysis of labour/social adaptation of graduates of this type of education with concrete recommendations for other countries that are only at the beginning of an inclusive way. We should also work with parents of children with disabilities but also the parents of their intact peers in terms of the positive attitudes towards inclusion, that means not only in terms of emotional and cognitive components of attitudes but also in terms of activity component. Inclusive education cannot be limited only to the fundamental right to education, what is widely proclaimed and most countries have a legislative anchored of that, but it must seek and create opportunities to be realized by concrete forms. The right form of this is unconditional acceptance of people with disabilities, disruption and threats from an early age.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2011 | 8 352,70 | 0,00 |
Drawn in year 2012 | 13 899,26 | 0,00 |
Drawn in year 2013 | 11 267,04 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 33 519,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAA | AAA, Lechta, Viktor; Blanka Kudláčová; Požár Ladislav; Rajský, Andrej; Bizová, Naďa; Adamík Šimegová, Miroslava; Lenčo, Peter; Sádovská Anna; Šujadová, Ivana. In: Lechta, V., Kudláčová, B. (eds.): Reflection of Inclusive Education of 21st Century in Correlative Scientific Fields (How to turn risks into chances). 1. vyd. Frankfurt a. M.: Peter Lang Publishing, 167 s., 2013, ISBN 978-3-631-64835-3, ISBN 978-80-224-1336-7. |
AED | AED Adamík Šimegová, Miroslava (50%); Špánik, Stanislav (50%): Šikanovanie ako sprievodný jav inkluzívnej edukácie žiakov s postihnutím. 2012 Bratislava : Milan Štefanko: IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
ABD | ABD, Kudláčová Blanka (100%): Historicko filozofický komponent inkuzívnej pedagogiky. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 20-34, ISBN 978-80-8082-704-5 |
ABD | ABD, Bizová, Naďa (100%): Sociálne interakcie žiakov v procese inkluzívnej edukácie. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 106-118, ISBN 978-80-8082-704-5 |
ABD | ABD, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Sociálna skupina ,,školská trieda" ako priestor inkluzívnej edukácie. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 118-130, ISBN 978-80-8082-704-5 |
ABD | ABD, Vladová Katarína (100%): Profesijný komponent inluzívnej pedagogiky. In: Lechta, V. (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 211-226, ISBN 978-80-8082-704-5. |
ABD | ABD, Lechta, Viktor (100%): Jedinec s postihnutím a výchova. In: B. Kudláčová, A. Rajský: Európske pedagogické myslenie. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2012, s. 200-221, ISBN 978-80-8082-574-4 |
AED | AED, Lechta, Viktor (100%): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty (vstupná reflexia). In: V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 11-19, ISBN 978-80-8082-704-5 |
AED | AED, Rajský, Andrej (100%): Kto je pre mňa ,,ten druhý?" Morálno-filozofické elementy inkluzívnej edukácie. In:V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 35-45, ISBN 978-80-8082-704-5 |
AED | AED, Požár, Ladislav (100%): Psychológia ľudí s postihnutím v kontexte inklúzie.V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 76-84, ISBN 978-80-8082-704-5 |
AED | AED, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Sociálnopsychologický aspekt inkluzívnej edukácie. V. Lechta (ed.): Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava: Typi Universtitatis Tyrnaviensis/VEDA, 2013, s. 84-90, ISBN 978-80-8082-704-5 |
AEC | AEC, Lechta, Viktor (100%): Logopedia a inkluzja. In: Ewa M. Skorek-Katarzyna B.Kochan: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej. ISBN 978-83-7842-107-8, (2013), s. 17-22. |
AEC | AEC, Viktor, Lechta (100%): : Inkluzívna edukácia včera, dnes a zajtra (?) In: Michalík Jan a kol. Pohledy na inkluzivní vzdělávávní zdrovtně postižených. Oloouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 15-23, ISBN 978-80-244-3372-1 |
ADE | ADE, Kuldáčová, Blanka (100%): Personalist Philosophy as Justification of Inclusive Education. In: Rzeczywistość edukacyjna. Tropy i wątki interpretacyjne.Łodz: Wydawnictvo Naukove, 2013, s. 163 - 172. ISBN 978-83-62684-52-6 |
ADE | ADE Lechta, Viktor (50%); Schmidtová, Margita (25%); Leonhardt, Annette (25%): Inklusive Pädagogik als Fachdisziplin, Prinzip und Politikum versus ihre Umsetzung. 2011 ISSN 1866-9344 |
ADE | ADE Lechta, Viktor (100%): Logopedics and inclusion. 2012 Zielona Góra, Poland : Faculty of Education, Sociology and Health Sciences of the University of Zielona Góra, Poland., 2011-. ISSN 2084-2996 |
ABC | ABC Lechta, Viktor (100%): Diagnostika poruch fluence. 2013 Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3 |
AEC | AEC Lechta, Viktor (100%): Specifika diagnostiky narušené komunikační schopnosti u dospělých. 2013 Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0364-3 |
BAA | BAA Gunia, Grazyna (50%); Lechta, Viktor (50%); Bleszyński, J. (0%); Tarkowski, Zbigniew (0%): Wprowadzenie do logopedii. 2011 |
AED | AED Lechta, Viktor (100%): Úspešnosť verzus neúspešnosť inklúzie z transdidaktického aspektu. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
AEC | AEC Lechta, Viktor (100%): Inkluzívna edukácia včera, dnes a zajtra (?). 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3372-1 |
FAI | FAI Hučík, Ján (50%); Lechta, Viktor (50%); Schavel, Milan (0%); Slezáková, Judita (0%): Aktuálne trendy v špeciálnej pedagogike. 2012 |
FAI | FAI Lechta, Viktor (100%); Požár, Ladislav (0%); Horňáková, Marta (0%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. 2012 |
FAI | FAI Lechta, Viktor (100%); Požár, Ladislav (0%); Horňák, Ladislav (0%): Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. 2011 |
AAA | AAA Cséfalvay, Zsolt (29%); Lechta, Viktor (19%); Kerekrétiová, Aurélia (10%); Krasňanová, Viera (2%); Košťálová, Milena (4%); Mekyska, Jiří (4%); Marková, Jana (11%); Šteňo, Andrej (7%); Šteňová, Veronika (7%); Preiss, Marek (7%); Vitásková, Kateřina (0%); Neubauer, Karel (0%): Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. 2013 |
AFD | AFD Lechta, Viktor (100%): Logopédia v procese inkluzívnej edukácie. 2012 Bratislava : Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v SR, 2012. ISBN 978-80-89535-10-1 |
AFC | AFC Lechta, Viktor (100%): Inklúzia verzus logopédia. 2012 Hradec Králové : Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7435-161-7 |
ADF | ADF Lechta, Viktor (50%); Balážová, Jana (50%): Dohovor OSN z roku 2006 a Slovenská republika. 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397 |
AED | AED Lechta, Viktor (100%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie uvedenie do problematiky. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
AEC | AEC Lechta, Viktor (50%); Janoško, Pavol (50%): Koncept inkluzívnej edukácie - permanentná výzva pre výchovno-vzdelávací systém. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-244-2773-7 |
AEC | AEC Gunia, Grazyna (50%); Lechta, Viktor (50%): Symptomatologiczne zaburzenia zdolności komunikacyjnej i ich aplikacje w surdologopedii. 2011 Kraków, Poľsko : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. ISBN 978-83-7271-647-7 |
ADE | ADE Leonhardt, Annette (20%); Lechta, Viktor (20%); Ludwig, Kirsten (20%); Schmidtová, Margita (20%); Fiocchetta, Stefanie (20%): Stand der schulischen Integration Hörgeschädigter in Bayern und der Slowakei. 2011 ISSN 1867-8793 |
BAA | BAA Lechta, Viktor (75%); Králiková, Barbara (25%): Když naše dítě nemluví plynule. 2011 |
BDF | BDF, Lechta, Viktor (50%), Balážová, Jana (50%): : Stručne na tému inklúzia verzus integrácia v edukácii. In: Pedagogické rozhľady. ISSN 1335-0404. Roč. 22, č. 1 (2013), s. 8-10. |
AED | AED Kudláčová, Blanka (100%): Filozoficko-antropologické zdôvodnenie inkluzívnej edukácie ako reálneho výchovného konceptu. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
EDJ | EDJ Kudláčová, Blanka (100%): Gordon konferencia Impact of catastrophes on the education for the hearing impaired, 26.2.-1.3.2012, Algertshausen. 2012 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397 |
AED | AED Kudláčová, Blanka (100%): Postmoderný človek ako výzva pre inkluzívnu edukáciu. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
ADF | ADF Kudláčová, Blanka (100%): Filozofia inkluzívnej edukácie. 2011 Osveta : Martin, 2011. ISSN 1335-1397 |
AED | AED, Rajský Andre (100%): Kultúrno-etický fundament idey inkluzívnej edukácie. In: Lechta, Viktor (ed.): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. Bratislava: IRIS, s. 48-61, ISBN 978-80-89256-89-1 |
AED | AED, Rajský Andre (100%): Kultúrne paradigmy inklúzie. In: Lechta, Viktor (ed.): Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém/Inklusive Edukation als mehrdimensionale Erziehungsproblem. Bratislava: IRIS, s. 37-45, ISBN 978-80-89256-69-3 |
AAB | AAB Požár, Ladislav (100%); Lechta, Viktor (0%); Andreánska, Viera (0%): Základy psychológie ľudí so zrakovým postihnutím. 2012 |
AFD | Požár, Ladislav (100%): Jedinci s postihnutím z hľadiska psychológie ľudí s postihnutím. In: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied. Bratislava: IRIS, s. 117-123, 2013, ISBN 978-80-89238-87-3 |
AFD | AFD Požár, Ladislav (100%): Základné teórie L.S.Vygotského vo vzťahu k psychológii ľudí s postihnutím. 2012 Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2012. ISBN 978-80-223-3325-2 |
AED | AED Požár, Ladislav (100%): Komunikácia ľudí s postihnutím a komunikácia s ľuďmi s postihnutím. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
AED | AED Požár, Ladislav (100%): Komunikácia ľudí s postihnutím ako nevyhnutná podmienka úspešnej inklúzie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
ADF | ADF Požár, Ladislav (100%): Kultúrno-historická teória L.S.Vygotského. 2012 ISSN 0555-5574 |
AFD | AFD Požár, Ladislav (100%): Orientácia v priestore a samostatný pohyb vo vzťahu k sebahodnoteniu ľudí so zrakovým postihnutím. 2011 Senec : Slovenská únia mediátorov, 2011. ISBN 978-80-970727-0-4 |
ADF | ADF Bardiovský, Miloš (50%); Požár, Ladislav (50%): Sociálna opora, rodina a jej vplyv na človeka-vozičkára. 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397 |
AEC | AEC Bizová, Naďa (100%): Možnosti podpory inklúzie vo voľnočasových zariadeniach. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3372-1 |
GHG | GHG Bizová, Naďa (100%): Inkluzívna edukácia v materskej škole. 2013 Bratislava : |
EDI | EDI Bizová, Naďa (100%): Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie. 2013 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 ISSN 0139-6919 |
ADF | ADF Bizová, Naďa (100%): Inkluzívna edukácia v školských kluboch detí. 2013 2011. ISSN 0139-6919 |
AFD | AFD Bizová, Naďa (100%): Edukačná platforma inklúzie. 2013 Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7 |
ADE | ADE Bizová, Naďa (100%): Programs of inclusive education in leisure time institutions. 2012 Olomouc : Faculty of Education - Palacký University Olomouc, 2012-. ISSN 1805-4986 |
EDI | EDI Bizová, Naďa (100%): Carolyn Hughes, Erik W. Carter: Programy rovesníckej/kamarátskej podpory pre úspešnú inklúziu žiakov na stredných školách. 2012 Maryland : Paul H. Brookes Publishing Co., 2008. ISBN 978-1-55766-980-3 ISSN 1335-1397 |
ADF | ADF Bizová, Naďa (100%): Inklúzia ako problém výchovy vo voľnom čase. 2011 Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-679-7 ISSN 1335-1397 |
EDI | EDI Bizová, Naďa (100%): Dubin Nick: Šikana dětí s poruchami autistického spektra. 2012 Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-553-0 ISSN 0139-6919 |
AED | AED Bizová, Naďa (100%): Programy inkluzívnej výchovy v školskom klube detí. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
GII | GII Bizová, Naďa (100%): Medzinárodná vedecká konferencia Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. 2012 ISSN 1338-0982 |
EDJ | EDJ Bizová, Naďa (100%): O komplexnej rehabilitácii ľudí s postihnutím v SR . 2011 Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, ISSN 1211-2720 |
AED | AED Bizová, Naďa (100%): Podpora inklúzie v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
EDI | EDI Bizová, Naďa (100%): Gary Thomas - Mark Vaughan: Inclusive Education. Readings and Reflections. 2011 Berkshire, England : Open University Press, 2009. ISBN 0-3352-0725-1 ISSN 1335-1397 |
AED | AED, Vladová, Katarína (100%): Kvalita profesijného komponentu inkluzívnej pedagogiky ako garancia úspešnej realizácie inkluzívnej edukácie. In: Lechta,V. (ed.). Výchovný aspekt inkluzívnej edukácia a jeho dimenzie. Bratislava: IRIS, 2012, s. 225-236, ISBN 978-80-89256-89-1 |
AED | AED, Vladová, Katarína (50%); Tekelová, Mária (50%): Úspešnosť inkluzívnej edukácie verzus osobnostné a profesijné kompetencie inkluzívnych edukátorov. In: Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém/ Inklusive Edukation als mehrdimensionales Erziehungsproblem. Bratislava: IRIS, 2011, s. 154-163, ISBN 978-80-89256-69-3 |
ADE | ADE, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Evaluation of successful or failed integration of intellectually gifted children by primary school educators. In: Journal of exceptional people. Vol. 2, Nr. 3, 2013, s. 59-77, ISSN 1805-4978 |
AFD | ADF, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Školská psychológia a aktuálne otázky. inkluzívnej edukácie. In: Sokolová, L., Lemešová, M., Masaryk R. (eds.): Psychológia v škole. Bratislava: Pedagogická fakulta, 2013, s. 121-127. ISBN 978-80-223-3483-9 |
AFD | AFD, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Prevencia a intervencia školského šikanovania prostredníctvom činnosti školského psychológa. In: Gajdošová, E. (Ed.): Psychologické aspekty kvality školy. Bratislava:Profkreatis, s. 119-126. ISBN 978-80-970764-1-2 |
AFC | AFC, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Hodnotenie úspešnej - neúspešnej školskej integrácie intelektovo nadaných detí pedagógmi základnej školy. In:Zborník z konferencie XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: UP, 2013 (v tlači) |
AFC | AFC, Adamík Šimegová (100%): Školský psychológ v procese hodnotenia interakcie učiteľa so žiakmi základnej školy a vzťahu žiakov k vyučovacím predmetom. In: Diagnostika a intervenční postupy ve školní psychologii. Zlín: UTB v Zlíně, 2013, (v tlači) |
AFC | AFC, Adamík Šimegová, Miroslava (100%): Úlohy školského psychológa a hodnotová orientácia žiakov základných škôl. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie "Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania". Trnava: UCM, 2013, (v tlači) |
AFC | AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Psychický, fyziologický a hudobný dynamizmus: terapeutické súvislosti. In KRÁL, Ľ. – KRAJČOVIČOVÁ, Z. – MELUŠ, V. (eds.): Fyzioterapia, regenerácia a šport. Slobodníková, J. – Král, Ľ (rec.). Trenčín : Fakulta zdravotníctva TNUNI, 2013. s. 43-48 [9,6 NS], ISBN 978-80-8075-581-2 |
AED | AED Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Psychosociálne faktory tvorby inkluzívneho sociálneho prostredia v triede . 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
ADF | ADF Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inluzívne učiace sa spoločenstvo – politikum a paradigma. In: Efeta, 2012 ISSN 1335-1397 |
ADE | ADE Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inclusive Music Education in the Slovak Republic. 2012 ISSN 1822-7864 |
AED | AED Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Inkluzívne spoločenstvo školskej triedy v sociálnom priestore bežnej školy. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
AAB | AAB Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%); Michalová, Eva (0%); Luska, Jiří (0%); Krbaťa, Peter (0%); Lechta, Viktor (0%); Luska, Jiří (0%); Fridman, Libor (0%): Psychodynamické aspekty muzikoterapie. 2012 |
AFC | AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (50%), Dolejš, Veronika (50%): Quality of Life of Pupils with Disabilities across the Educational System in the Slovak Republic. In: 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači) |
AFC | AFC, Gajdošíková Zeleiová, Jaroslava (100%): Music Therapy Concept in Inclusive Education. Clinical and Pedagogical Comparison (plenárna prednáška). In: The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí) |
AFC | AFC, Bizová, Naďa (100%): Improvement Quality of Life Children with Disabilities through Participation in Inclusive Leisure Time ActivitiesIn: The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí) |
AFC | AFC, Bizová, Naďa (100%): Inklusive Bildung in Freizeiteinrichtungen aus der Sicht der Anbieter und der Eltern von Kindern mit Behinderungen. In: 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači) |
AFC | AFC, Bizová,Naďa (100%): Voľnočasové aktivity ako indikátor kvality života detí a žiakov s posthnutím. In: Zborník z konferencie XIV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: UP, 2013 (v tlači) |
AFC | AFC, Bizová, Naďa (100%): Meranie kvality života žiakov v školskom prostredí. In: Diagnostika a intervenční postupy ve školní psychologii. Zlín: UTB v Zlíně, 2013, (v tlači) |
AFD | AFD, Bizová, Naďa (100%): Axiologická dimenzia inkluzívnej edukácie. In: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie "Hodnotová orientácia v procese výchovy a vzdelávania". Trnava: UCM, 2013, (v tlači) |
AFD | AFD, Bizová, Naďa (100%): Problémy a perspektívy inklúzie študentov s postihnutím vo vysokoškolskom prostredí. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Súčasnosť a budúcnosť vysokoškolského vzdelávania. Trnava: UCM, 2013 ( v tlači) |
EDI | EDI Janoško, Pavol (100%): SPECK, O. Schulische Inklusion aus heilpädagogischer Sicht - Rhetorik und Realität. 2011 ISBN 978-3-497-02175-8 ISSN 1337-5563 |
AED | AED Janoško, Pavol (100%); Šuverová, Silvia (0%); Drobná, Michaela (0%): Inkluzívna edukácia v podmienkach bežných ZŠ v bratislavskom a trenčianskom kraji. 2011 Rožňava : PaedDr. Marek Kmeť- EDUCON, 2011. ISBN 978-80-970966-6-3 |
ADE | ADE Janoško, Pavol (100%): Inkluzívna edukácia - jej prínos, perspektívy a limity v kontexte Slovenskej republiky. 2011 ISSN 1213-7499 |
AFD | AFD, ŠPánik, Stanislav (100%): Niektoré sociálno-patologické javy pri inkluzívnej/integratívnej edukácii adolescentov In: Juvenilia Paedagogica 2013. - Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2013. - ISBN 978-80-8082-590-4. - CD-ROM, s. 111-114. |
AFC | AFC, Špánik, Stanislav (50%); Šuhajdová, Ivana (50%): Kooperatives Lernen als eines der unterstützenden Mittel der inklusive Bildung. 6. Symposium Internationale Heil- und Sonderpädagogik. München: LMU, 10/2013 (DE) (v tlači) |
AFC | AFC, Špánik, Stanislav (100%): Some Results of Social-Pathological Phenomena Research in Context of Inclusive Education. In:The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí) |
EDI | EDI, Špánik, Stanislav (100%): recenzia na Valle, J. W., Connor, D. J.: Rethinking disability: a disability studies approach to inclusive practices. In: Efeta - otvor sa. ISSN 1335-1397. Roč. 23, č. 2 (2013), s. 23-24. Rec na: Rethinking disability / J.W. Valle, D.J. Connor. New York : McGraw Hill, 2011. ISBN 978-0-07-52604-1. |
AFC | AFC, Šuhajdová, Ivana (100%): Potential Risk of introductin and implementation of inclusive Education. In: International Masaryk Conference for Ph.D Students and Young Researchers, 2013 (v tlači). |
AFC | AFC, Šuhajdová, Ivana (100%): Možnosti podpory rómskych žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia v procese edukácie. In: Rodinna v II. decéniu 21. století. 2. Ročník z mezinárodné vedecké konference. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013 ( v tlači.) |
AFC | AFC, Sádovská, Anna (100%): Legislatívny rámec začlenenia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In: Rodinna v II. decéniu 21. století. 2. Ročník z mezinárodné vedecké konference. Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013 (v tlači.) |
AFD | AFD, Javorská, Veronika (100%): Kvalita života žiakov s postihnutím v bežných školách. In: Juvenilia Paedagogica. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogických štúdií, 2013. ISBN 978-80-8082-590-4, CD-ROM, s. 48-58. |
BDF | BDF, Javorská, Veronika (100%): Program inkluzívnej výchovy v školskom klube detí. In: Vychovávateľ. ISSN 0139-6919. Roč. 61, č. 9-10 (2013), s. 45-49. |
EDI | EDI, Javorská Veronika (100%): recenzia na Peter M. Fayers - David Machin: Kvalita života. In: Efeta - otvor sa. ISSN 1335-1397. - Roč. 23, č. 1 (2013), s. 24-25. Rec na: Quality of life / [edited by] Peter M. Fayers and David Machin.Chichester: John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-02450-8. |
AED | AED, Dolejš, Veronika (100%): Žiak s postihnutím a ľudská dôstojnosť. In: Acta Facultatis Tyrnaviensis. Trnava, 2013 (v tlači). |
AFC | AFC, Javorská, Veronika (100%): Possibilities of Assessment of Quality of Life of Disabled Pupils in Regular and Special Schools.In:The 3rd Academic Conference ‘Theory and Practice of Prevention and Supporting the Development of Persons with Disabilities’, Krakow: Instytut Pedagogiki Specjalnej, 4/2013 (PL) (v tlačí) |
AFC | AFC, Dolejš, Veronika (100%): Kvalita života v kontexte žiakov s postihnutím v zákla dných školách. Zborník z doktorandskej konferencie. Olomouc: 2013, (v tlači). |
AED | AED Balážová, Jana (100%): Inkluzívna edukácia a budovanie inkluzívnej spoločnosti. 2012 Trnava : Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-8082-557-7 |
BDF | BDF Balážová, Jana (100%): Feuersteinova metóda (Olomouc, 2012). 2012 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397 |
ADF | ADF Balážová, Jana (100%): Inkluzívna škola - škola budúcnosti. 2012. In: Efeta, ISSN 1335-1397 |
BDF | BDF Balážová, Jana (100%): Inkluzívna edukácia v niektorých slovenských a českých odborných periodikách, zborníkoch, hnihách a na internetovýh portáloch. 2012 ISSN 1335-0404 |
BDF | BDF Balážová, Jana (100%): Projektové vyučovanie s prvkami umenia nielen v špeciálnej základnej škole. 2012 ISSN 0139-6919 |
AED | AED Balážová, Jana (100%): Možnosti skvalitnenia prípravy budúcich pedagógov s dôrazom na výchovné aspekty inkluzívnej edukácie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
BDF | BDF Balážová, Jana (100%): Inkluzívny trend a otázka opodstatnenosti existencie špeciálnych škôl v súčasnosti. 2011 ISSN 1335-0404 |
AFC | AFC Balážová, Jana (100%): Počítačová hra ako výskumný nástroj v oblasti inkluzívnej edukácie. 2011 Hradec Králové : Magnanimitas, 2011. ISBN 978-80-904877-7-2 |
AFC | AFD Balážová, Jana (100%): Vyhodnotenie sociometricko-ratingového dotazníka so zameraním na žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP). 2011 Prešov : Katedra pedagogiky FHPV PU v Prešove, 2011. ISBN 978-80-555-0482-7 |
AED | AED Balážová, Jana (100%): Ľudia s postihnutím, inkluzívna edukácia a európska spoločnosť. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis. ISBN 978-80-8082-147-0 |
AFD | AFD Balážová, Jana (100%): Niektoré príčiny úspešnej a neúspešnej inkluzívnej edukácie v základných školách SR. 2011 Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2011. ISBN 978-80-8082-462-4 |
AFC | AFC Balážová, Jana (100%): Niektoré skúsenosti a názory učiteľov k inkluzívnej/integrovanej edukácii. 2011 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2815-4 |
AED | AED Lenčo, Peter (100%): Takmer neviditeľní: Mladí ľudia s postihnutím v európskej mládežníckej politike. 2012 Bratislava : Milan Štefanko - IRIS, 2012. ISBN 978-80-89256-89-1 |
AED | AED Lenčo, Peter (100%): Možnosti inklúzie prostredníctvom neformálnej edukácie v detských a mládežníckych mimovládnych organizáciách. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2010. ISBN 978-80-8082-330-6 |
AFC | AFC Sabolíková, Marta (100%): Sebahodnotenie školskej úspešnosti individuálne integrovaných žiakov. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3364-6 |
AED | AED Sabolíková, Marta (100%): Inštitucionálna dimenzia inkluzívnej edukácie. 2011 Bratislava : PhDr. Milan Štefanko - IRIS, 2011. ISBN 978-80-89256-69-3 |
AFD | AFD Sabolíková, Marta (100%): Koncepcia skúmania úspešnosti inkluzívnej edukácie v stredných školách. 2011 Trnava : Trnavská univerzita v Trnave - Pedagogická fakulta - Katedra pedagogických štúdií, 2011. ISBN 978-80-8082-462-4 |
AED | AED Žúborová, Greta (100%): Výchovné aspekty inklúzie - význam rodiny pre inkluzívny proces. 2011 Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2007. ISBN 978-80-8082-147-0 |
ADF | ADF Gelányiová, Eva (50%); Žúborová, Greta (50%): Integrovaná edukácia dieťaťa so zdravotným znevýhodnením v materskej škole a individuálny výchovno-vzdelávací program (prípadová štúdia). 2011 Osveta : Martin, 1991-. ISSN 1335-1397 |
AAB | BEF Schmidtová, Margita (100%): Inkluzívna škola - ako na to?. 2013 Bratislava : Člověk v tísni-pobočka Slovensko, Centrum pre výskum etnicity a kultúry, 2013. ISBN 978-80-971343-0-3 |
AED | AED Schmidtová, Margita (100%); Pikálek, Štefan (0%); Kollárová, Ema (0%); Čajka, Kornel (0%): Špecifiká komunikácie integrovaných žiakov so sluchovým postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-223-3287-3 |
AAB | AAB Kastelová, Alexandra (88%); Schmidtová, Margita (12%); Vančová, Alica (0%); Vašek, Štefan (0%): Diagnostika v špeciálnej pedagogike. 2012 |
AFD | AFD Schmidtová, Margita (100%); Schavel, Milan (0%); Slezáková, Judita (0%): Špecifiká emocionálnych a sociálnych determinantov vývinu u detí so sluchovým postihnutím. 2012 Lučenec : Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v SR, 2012. ISBN 978-80-89535-10-1 |
AFD | AFD Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Čajka, Kornel (0%): Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-94-5 |
AFC | AFC Schmidtová, Margita (100%); Kučerová, Anna (0%); Petráš, Petr (0%): Vplyv multikulturalizmu a interkulturalizmu na rodiny a vzdelávanie sluchove postižených z rozličného etnika a národnosti na Slovensku. 2012 Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-2966-3 |
AFD | AFD Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Čajka, Kornel (0%): Faktory ovplyvňujúce kvalitu integrovaného/inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným postihnutím. 2012 Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-94-5 |
AED | AED Schmidtová, Margita (100%); Vašek, Štefan (0%); Pikálek, Štefan (0%); Kmeť, Marek (0%): Nová terminológia v oblasti sluchovej výchovy u detí so sluchovým postihnutím. 2011 Bratislava : Univerzita Komenského, 2011. ISBN 978-80-223-2862-3 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.