E-learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematiky

Basic informations

Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní

Project name (Slovak): E-learning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematiky

Project name (English): E-learning as an Efficient Tool in Mathematics Teaching

Start of project: 2009

End of project: 2011

Condition of project: Ukončený

Project number: 3/7263/09

Project leader: prof. RNDr. Pavol Hanzel, CSc.

University: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Department: Fakulta prírodných vied

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Hlavným výsledkom, ktorý sme dosiahli pri riešení tohto projektu, je zvýšenia počítačovej gramotnosti budúcich učiteľov matematiky a prvého stupňa základných škôl. Dôležitým výsledkom je vytvorenie nových e-learningových kurzov a elektronických testov, ktoré sú prístupné nielen pre našich študentov, ale aj pre verejnosť prostredníctvom Internetu. Experimenty, ktoré sme vykonali s použitím našich e-learningových kurzov a elektronických testov vo vzdelávaní jasne dokazujú, že takáto forma výučby je veľmi efektívna a naviac zvyšuje počítačovú gramotnosť študentov. Tieto výsledky boli prezentované na mnohých vedeckých podujatiach a sú opísané aj v v monografii Pokorný M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Powerprint, Praha, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2.

 

Description of original results of the project in English

The main result of the project is an increase of computer skills of future mathematics teachers and future teachers at primary schools. The creation of new e-learning courses and electronic tests is the very important result of the project. These electronic materials are available via Internet to potential users, who are not only our students, but also students of other universities. Experiments focused on efficiency of utilization of the courses in the educational process clearly proved that this method of teaching is really efficient. Moreover, e-learning helps to improve computer skills of our students. The results of experiments were presented at many scientific conferences and are described also in the monograph Pokorný M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Powerprint, Praha, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2009 5 715,00 0,00
Drawn in year 2010 4 996,00 0,00
Drawn in year 2011 8 474,13 0,00
Pumped for the entire period of the project 19 185,13 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AAA Pokorný, M.: E-learningové kurzy ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na PdF TU. Praha, powerprint, 2011. ISBN 978-80-87415-25-2
ADE Híc, P. – Pokorný, M.: New Classes of Integral Complete n-partite Graphs. Advances and Applications in Discrete Mathematics, Volume 7, Number 2, Pushpa Publishing House, India, 2011, pp. 83-94. ISSN 0974-1658
ADF Híc, P. - Pokorný, M.: Statistical Hypothesis Testing in Excel. Aplimat - Journal of Applied Mathematics, volume II (2009), no. 1, pp. 241-244. ISSN 1337-6365
AEC Híc, P. – Pokorný, M.: Electronic Tests in Mathematics Teaching. In: Education and Technology, Volume 234, Wydawnictvo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom 2010. ISBN 978-83-7204-915-5
AED Híc, P. – Pokorný, M.: E-learningové kurzy vo vyučovaní predmetu Diskrétna matematika. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike, Univerzita Komenského, Bratislava 2010, s. 4-13. ISBN 978-80-223-2911-8
AFC Híc, P. – Pokorný, M.: Skúsenosti s kombinovanou formou výučby predmetu Logika, Množiny, Relácie. In: Matematika 4, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII, UP, Olomouc 2010, s. 105-109. ISBN 978-80-244-2511-5, ISSN 0862-9765
AFC Híc, P. – Pokorný, M.: Experience with e-learning Courses in the Basics of Statistics Teaching. Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2009, Gaudeamus UHK, Hradec Králové, 2009, s. 151-156. ISBN 978-80-7041-971-7
AFC Híc, P. – Pokorný, M.: Blended Learning as an Efficient Tool in Mathematics Teaching. In: XXIV Didmattech 2011 Problems in Teachers Education, Instytut Techniki UP, Kraków 2011, s. 188-193. ISBN 978-83-7271-679-8
AFD Híc, P. – Pokorný, M.: E-Learning as an Efficient Alternative to Classical Way of Teaching. In: XXII. Didmattech 2009. Trnavská univerzita a Univerzita J. Selye, Trnava a Komárno 2010, s. 88-91. ISBN 978-80-8122-006-7
AFD Híc, P. – Pokorný, M.: E-learning vo vyučovaní testovania štatistických hypotéz. In: Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania, UMB, Banská Bystrica 2009, s. 71-75. ISBN 978-80-8083-742-6
BCI Híc, P. – Pokorný, M.: Logika, množiny, binárne relácie. PdF TU, 2010. ISBN 978-80-8082-389-4
AFD HANZEL, P., MAJOVSKÁ, R., Perspektívne smery vo vyučovaní dynamickej geometrieIn: Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou matematika z pohľadu primárneho vzdelávania. Univerzita Mateja Bela 2009, s. 97-101. ISBN 978-80-8083-742-6
AFB HANZEL, P., Elektronické dynamické systémy aplikované v euklidovskej rovine. DIDZA 2009, Žilina 2009,
AFC HANZEL, P., MAJOVSKÁ, R., Friedrich, V., Interaktive Sopport and Animation Tools in Mathematics Education. SCO 2009, Brno, 2009, ISBN 978-80-210-4878-2
AFC Klenovčan, P.: Prestavba vyučovania matematiky. In: Matematika 4, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII, UP, Olomouc 2010, s. 105-109. ISBN 978-80-244-2511-5, ISSN 0862-9765.
AFD Hanzel, P.: Výskum v didaktike matematiky v období zavádzania IKT do vyučovania matematiky. Konferencia košických matematikov. Herľany 2010.

Replications

Category Name Specific name
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: E-learning vo vyučovaní matematiky. In Acta Mathematica 8, UKF, Nitra 2005, s. 113-118. ISBN 80-8050-896-8 citované v: Žilková, K.: Dynamic Geometry Systems (DGS) – Software Support for Education. Journal of Technology and Information Education, Volume 3, Issue 1, Univerzita Palackého, Olomouc 2011, s. 59-63, ISSN 1803-537X
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Logika. On-line kurz, 2007, Trnava. ISBN 978-80-8082-148-7 citované v: Žilková, K.: Možnosti DGS Geogebra v tvorbe interaktívnych materiálov pre matematické vzdelávanie. In: Didmattech XXIV Problemy Edukacji Nauczycieli, Instytut Techniki UP, Kraków 2011, s. 299-303. ISBN 978-83-7271-678-1
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Grafové algoritmy v školskej praxi. On-line kurz, 2004, Trnava. ISBN 80-8082-023-6 citované v: Horváth, R.: Implementácia programátorského rozhrania pre tvorbu interaktívnych vzdelávacích materiálov. Proceedings of Conference DidInfo 2009. UMB, Banská Bystrica, 2009, s. 94-97. ISBN 978-80-8083-720-4
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Grafové algoritmy v školskej praxi. On-line kurz, 2004, Trnava. ISBN 80-8082-023-6 citované v: Žilková, K.: Problémy tvorby didaktických materiálov na vyučovanie matematiky v IKT prostredí. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike, Univerzita Komenského, Bratislava 2010, s. 111-127. ISBN 978-80-223-2911-8
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Binárne relácie. On-line kurz, 2005, Trnava. ISBN 80-8082-061-9 citované v: Horváth, R.: Implementácia programátorského rozhrania pre tvorbu interaktívnych vzdelávacích materiálov. Proceedings of Conference DidInfo 2009. UMB, Banská Bystrica, 2009, s. 94-97. ISBN 978-80-8083-720-4
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: Opisná štatistika. On-line kurz, 2008, Trnava. ISBN 978-80-8082-201-9 citované v: Žilková, K.: Problémy tvorby didaktických materiálov na vyučovanie matematiky v IKT prostredí. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike, Univerzita Komenského, Bratislava 2010, s. 111-127. ISBN 978-80-223-2911-8
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P – Pokorný, M.: Computer Supported Teaching of Binary Operations. In: Kultúra – priestor interdisciplinárneho myslenia 1, UKF, Nitra, 2005, pp. 87-91. ISBN 80-8050-837-2 citované v: Horváth, R.: Implementácia programátorského rozhrania pre tvorbu interaktívnych vzdelávacích materiálov. Proceedings of Conference DidInfo 2009. UMB, Banská Bystrica, 2009, s. 94-97. ISBN 978-80-8083-720-4
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: E-learning vo vyučovaní matematiky. In Acta Mathematica 8, UKF, Nitra 2005, s. 113-118. ISBN 80-8050-896-8 citované v:Horváth, R.: Implementácia programátorského rozhrania pre tvorbu interaktívnych vzdelávacích materiálov. Proceedings of Conference DidInfo 2009. UMB, Banská Bystrica, 2009, s. 94-97. ISBN 978-80-8083-720-4
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: E-learning vo vyučovaní matematiky. In Acta Mathematica 8, UKF, Nitra 2005, s. 113-118. ISBN 80-8050-896-8 citované v: Žilková, K.: Distinctiveness Of Interactive C.A.R. Web Assignments. In: Proceedings of International Conference Presentation Of Mathematics ´09. Liberec: Technická univerzita v Liberci, s. 197-202. ISBN 978-80-7372-578-5
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: E-learning vo vyučovaní matematiky. In Acta Mathematica 8, UKF, Nitra 2005, s. 113-118. ISBN 80-8050-896-8 citované v: Žilková, K.: Dynamic Geometry Systems (DGS) – Software Support for Education. Journal of Technology and Information Education, Volume 3, Issue 1, Univerzita Palackého, Olomouc 2011, s. 59-63, ISSN 1803-537X
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. - Pokorný, M.: Skúsenosti s e-learningom pri príprave budúcich učiteľov ZŠ. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica 2006, Mathematica V, Olomouc 2006, s. 87-91. ISBN 80-244-1311-6 citované v: Hanzel, P. – Majovská, R.: Perspektívne smery vo vyučovaní dynamickej geometrie. In: Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania, UMB, Banská Bystrica 2009, s. 64-70. ISBN 978-80-8083-742-6
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. – Pokorný, M.: IKT v príprave budúcich učiteľov matematiky na PdF TU. Universitas Comeniana Acta Facultatis Paedagogicae, Matematika V, UK Bratislava, 2007, s. 24 – 31. ISBN 978-80-223-2367-3 citované v: Žilková, K.: Netradičné geometrické cvičenia s hárkom papiera a dynamickou geometriou. In: DIDZA – zborník príspevkov zo 6. žilinskej didaktickej konferencie. Žilina: FPV ŽU, 2009. ISBN 978-80-554-0050-1
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Híc, P. - Pokorný, M.: Skúsenosti s počítačom podporovanou výučbou Základov štatistického spracovania údajov. Klady a zápory e-learningu na menších vysokých školách, ale nejen na nich. SVŠES, Praha 2008, s. 107-112. ISBN 978-80-86744-76-6 citované v: Hanzel, P. – Majovská, R.: Perspektívne smery vo vyučovaní dynamickej geometrie. In: Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania, UMB, Banská Bystrica 2009, s. 64-70. ISBN 978-80-8083-742-6
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. In: Cesty (k) poznávaní v matematice primárni školy. Zborník z medzinárodnej konferencie, UP Olomouc, Olomouc 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X., Cit.: HÍC, P, POKORNÝ, M., E-LEARNING VO VYUČOVANÍ TESTOVANIA ŠTATISTICKÝCH HYPOTÉZ. Zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou matematika z pohľadu primárneho vzdelávania. Univerzita Mateja Bela 2009, s. 97-101. ISBN 978-80-8083-742-6
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hanzel, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primárni školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. - Pokorný, M.: E-learningové kurzy vo vyučovaní predmetu Diskrétna matematika. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike. (in print)
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primárni školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. - Pokorný, M.: E-learningové kurzy vo vyučovaní predmetu Diskrétna matematika. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Hanzel, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. In: Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. - Pokorný M.: Electronic Tests in Mathematics Teaching.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch Klenovčan, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. In: Zborník Cesty (k) poznávání v matematice primární školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. - Pokorný M.: Electronic Tests in Mathematics Teaching.
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch HANZEL, P.: Možnosti elektronickej podpory vzdelávania v príprave učiteľov pre 1. stupeň ZŠ. In: Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primárni školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 107 – 112. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. – Pokorný, M.: Skúsenosti s kombinovanou formou výučby predmetu Logika, Množiny, Relácie. In: Matematika 4, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII, UP, Olomouc 2010, s. 105-109. ISBN 978-80-244-2511-5, ISSN 0862-9765
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch KLENOVČAN, P.: Príprava budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ s podporou Internetu. In: Zborník Cesty (k) poznávaní v matematice primárni školy. Olomouc: UP Olomouc, 2004, s. 139 – 141. ISBN 80-244-0818-X IN: Híc, P. – Pokorný, M.: Skúsenosti s kombinovanou formou výučby predmetu Logika, Množiny, Relácie. In: Matematika 4, Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII, UP, Olomouc 2010, s. 105-109. ISBN 978-80-244-2511-5, ISSN 0862-9765

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
e-learningový kurz kurz Aritmetika http://pdfweb.truni.sk/pokorny/aritmetika/
e-learningový kurz kurz Celé, racionálne, reálne čísla http://pdfweb.truni.sk/pokorny/crrc/
elektronické testy testy ku kurzom Logika, Množiny, Binárne Relácie http://pdfweb.truni.sk/elskripta/lmr/
e-learningový kurz Klenovčan, P.: Matematická gramotnosť I https://lms.umb.sk/course/category.php?id=73
e-learningový kurz Klenovčan, P.: Aritmetika http://www.pdf.umb.sk/moodle/course/view.php?id=169
e-learningový kurz Hanzel, P.: Dynamická elementárna geometria http://io.fpv.umb.sk/matematika/course/view.php?id=9

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter