Obsahová reforma a modernizácia vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách: Vytváranie podmienok pre efektívne uplatňovanie metodiky CLIL
Basic informations
TOP PROJECT
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Obsahová reforma a modernizácia vyučovania cudzích jazykov na základných a stredných školách: Vytváranie podmienok pre efektívne uplatňovanie metodiky CLIL
Start of project: 2008
End of project: 2010
Condition of project: Ukončený
Project number: 3/6308/08
Project leader: prof. PaedDr. Silvia Pokrivčáková, PhD.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Cieľom projektu bolo sprístupniť praxujúcim učiteľom cudzích jazykov a študentom učiteľských študijných programov najaktuálnejšie informácie a skúsenosti s metodikou CLIL, a to s osobitným zameraním na oblasť základného a stredného školstva, kde dosiaľ nie je vybudovaná tradícia integrovaného vyučovania cudzích jazykov a kde uplatnenie metodiky CLIL nebolo teoreticky ani metodicky spracované. Výstupy projektu sa dlhodobo uplatnia nielen ako vedecké a odborné zdroje pre kontinuálne a celoživotné vzdelávanie učiteľov, ale aj ako konkrétne metodické materiály prispôsobené a okamžite použiteľné v slovenských podmienkach (pozri súbor 12 metodických príručiek pre CLIL na 1. stupni ZŠ). Výstupmi projektu sú 3 vedecké monografie publikované v zahraničí (v Českej republike a Francúzsku), 4 monografie publikované na Slovensku, niekoľko desiatok vedeckých a odborných štúdií publikovaných v zahraničných a domácich časopisoch a publikáciách, ako aj 5 recenzovaných monotematicky zameraných zborníkov. Riešiteľský kolektív v spolupráci so zahraničnými partnermi (z Českej republiky, Francúzska a Maďarska) zorganizoval 5 medzinárodných vedeckých konferencií a desiatky metodických seminárov a workshopov pre učiteľov.
Description of original results of the project in English
The main objective of the project was to provide in-practice teachers and teacher trainees by latests knowledge and experience related to CLIL methodology, with the special attention paid to primary and secondary education. The project results are usable both as sources for continual and life long education of teachers and as ready-made teaching materials adapted for and tried in conditions of the Slovak school system (see the set of 12 methodological handbooks how to use CLIL at primary schools). The results of the project include: 3 scientific monographs published abroad (the Czech Republic, France), 4 monographs published in Slovakia, dozens of studies published in scientific and professional journals, as well as 5 reviewed monothematic proceedings. The project team in cooperation with partners from the Czech Republic, Hungary and France organized 5 international conferences and dozens of methodological workshops for teachers.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2008 | 5 012,00 | 0,00 |
Drawn in year 2009 | 5 173,00 | 0,00 |
Drawn in year 2010 | 5 369,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 15 554,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAA | POKRIVČÁKOVÁ, S. et al.: Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009a. ISBN 978-80-210-4974-1. |
AAA | POKRIVČÁKOVÁ, S. a kol.: Modernization of Teaching Foreign Languages: CLIL, Inclusive and Intercultural Education. Brno: MU, 2010. |
AAA | MELUŠOVÁ, E. - BENČIČ, S. - JAMBOROVÁ, D. (ed.): Brána jazykov k ľuďom otvorená II: La porte des langues s'ouvre aux hommes II: Ianua ad Linguas Hominesque Reserata II. Paris : Asiathèque - Maison des Langues du Monde, 2009. ISBN 978-2-91525596. |
AAB | POKRIVČÁKOVÁ, S. a kol.: CLIL, plurilingvizmus a bilingválne vzdelávanie. Nitra: ASPA, 2008. 66 s. ISBN 978-80-969641-2-3 |
AAB | POKRIVČÁKOVÁ S. (ed.): Inovácie a trendy vo vyučovaní cudzích jazykov u žiakov mladšieho školského veku. Nitra: UKF, 2008. 185 s. ISBN 978-80-8094-417-9. |
AAB | POKRIVČÁKOVÁ, S. Modern Teacher of English. Nitra: ASPA, 2010. ISBN 978-80-969641-6-1. |
AAB | ŽEMBEROVÁ, I.: Teaching English Through Children´s Literature. Nitra: ASPA, 2010b. ISBN 978-80-89477-02-9. |
ABC | BENČIČ, S.: Pojmoslovie interkultúrnej komunikácie pre výchovu a prax. In: Benčič, S., Melušová, E. (eds.): Ianua ad Linguas Hominesque Resetata II. Prais: INALCO, 2009. ISBN 978-2-91525596. |
ABC | HORVÁTHOVÁ, B.: Aspekty metodiky CLIL vo vyučovaní cudzieho jazyka pomocou e-learningu spojené s rozvojom učebných stratégií študentov. In: Pokrivčáková, S. (ed.): Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009a, s. 107-141. ISBN 978-80-210-4974-1. |
ABC | POKRIVČÁKOVÁ, S.: Vyučovanie cudzích jazykov v triedach s integrovanými žiakmi (žiaci so špeciálnymi edukačnými potrebami a žiaci s poruchami učenia). Pokrivčáková, S. (ed.): Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009b, s. 29-42. ISBN 978-80-210-4974-1. |
ABC | POKRIVČÁKOVÁ, S., MENZLOVÁ, B., FARKAŠOVÁ, E.: Building Conditions for Effective Application of CLIL Methodology in Slovakia, In: Pokrivčáková, S. a kol.: Modernization of Teaching Foreign Languages: CLIL, Inclusive and Intercultural Education. Brno: MU, 2010, s. 9-22. |
ABC | REID, E.: Kurikulárna reforma na Slovensku – Interkultúrne aspekty výučby anglického jazyka v pedagogickej dokumentácii. In: Pokrivčáková, S. (ed.): Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009a, s. 41-62. ISBN 978-80-210-4974-1. s 41-42. |
ABC | REID, E.: Culture - an Inevitable Part of a Foreign Language Teaching. In: Pokrivčáková, S. a kol.: Modernization of Teaching Foreign Languages: CLIL, Inclusive and Intercultural Education. Brno: MU, 2010, s. 195-215. |
ABC | STRANOVSKÁ, E., Horváthová, B.: Cognitive Activities and Cultural Education. In: Pokrivčáková, S. a kol.: Modernization of Teaching Foreign Languages: CLIL, Inclusive and Intercultural Education. Brno: MU, 2010, s. 169-194. |
ABC | VALÁBIK, D.: Mozgovo kompatibilné vyučovanie cudzích jazykov. In: Benčič, S., Melušová, E. (eds.): Ianua ad Linguas Hominesque Resetata II. Prais: INALCO, 2009b, s. 136-159. ISBN 978-2-91525596-6. |
ABC | WINKLEROVÁ, L.: Children´s Songs in teaching English as a Foreign Language by CLIL or HDEE. In: Pokrivčáková, S. (ed.): Cudzie jazyky a kultúry v modernej škole. Brno: Masarykova univerzita, 2009a. ISBN 978-80-210-4974-1. |
ABC | WINKLEROVÁ, L.: Reflexia axiologických princípov obdobia schematizmu vo vybraných detských periodikách a ich interkultúrny dopad na detského čitateľa. In: Benčič, S., Melušová, E. (eds.): Ianua ad Linguas Hominesque Resetata II. Prais: INALCO, 2009b, s. 181-216. ISBN 978-2-91525596-6. |
ABC | ŽEMBEROVÁ, I.: Detská literatúra v rozvoji interkultúrnej kompetencie. In: Benčič, S., Melušová, E. (ed.): Ianua ad Linguas Hominesque Resetata II. Prais: INALCO, 2009a, s. 262-285. ISBN 978-2-91525596-6. |
ABD | FILO, J.: IKT v cudzojazyčnom vzdelávaní mladších žiakov. In: Pokrivčáková S. (ed.): Inovácie a trendy vo vyučovaní cudzích jazykov u žiakov mladšieho školského veku. Nitra: UKF, 2008, s. 160-170. ISBN 978-80-8094-417-9. |
ABD | POKRIVČÁKOVÁ, S.: Zvyšovanie motivácie mladších žiakov do učenia sa cudzieho jazyka prostredníctvom integrovaného vyučovania. In: Pokrivčáková S. (ed.): Inovácie a trendy vo vyučovaní cudzích jazykov u žiakov mladšieho školského veku. Nitra: UKF, 2008, s. 55-66. ISBN 978-80-8094-417-9. |
ABD | ŽEMBEROVÁ, I.: Teaching Language through Literature in Young Learners´ Classroom. In: Pokrivčáková S. (ed.): Inovácie a trendy vo vyučovaní cudzích jazykov u žiakov mladšieho školského veku. Nitra: UKF, 2008, s. 139-159. ISBN 978-80-8094-417-9. |
AEC | POKRIVČÁKOVÁ, S.: Stories and Narratives in Integrated Foreign Language Learning (CLIL). In: Collins, R., Němec, M. (eds).: Stories and Narratives in Foreign Language Teaching. Brno: MU, 2009c, s. 12 - 39. ISBN 978-80-210-4861-4. |
AEC | REID, E., STRANOVSKÁ, E., HORVÁTHOVÁ, B.: Možnosti edukácie nadaných detí na Slovensku. In: Talent a nadání ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 16, ISBN 978-80-210-5274-1. |
AEC | ŽEMBEROVÁ, I.: Stories in Language Teaching. In: Collins, R., Němec, M. (eds).: Stories and Narratives in Foreign Language Teaching. Brno: MU, 2009c, s. 33 - 40. ISBN 978-80-210-4861-4. |
AED | DEJAEGHER, D. – POKRIVČÁKOVÁ, S.: Vzdelávanie učiteľov ZŠ v oblasti cudzích jazykov ako predpoklad uplatňovania Koncepcie vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách. In: In: Pokrivčáková, S. – FILO, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008, s. 17-21. ISBN 978-80-8094-416-2. |
AED | FILO, J.: The Issue of Creativity in Foreign Language Education. In: Pokrivčáková, S. – Filo, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008, s. 237-242. ISBN 978-80-8094-416-2. |
AED | HORVÁTHOVÁ, B.: Využitie učebných stratégií pri osvojovaní si cudzieho jazyka v klasickom vyučovaní. In: Veselá, K. (ed.): Cudzie jazyky v škole 6. Nitra: UKF, 2009c, s. 38 - 45. ISBN 978-80-8094-549-7. |
AED | KUKLOVÁ, M. – MALÁ, E.: Experimentálne overovanie bilingválnej formy výučby na primárnom stupni vzdelávania. In: Pokrivčáková, S. – Filo, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008, s. 110-111. ISBN 978-80-8094-416-2. |
AED | REID, E.: Using authentic materials as an effective method of language learning accompanied with intercultural understanding. In: Veselá, K. (ed.): Cudzie jazyky v škole 6. Nitra: UKF, 2009b, s. 90-94. ISBN 978-80-8094-549-7. |
AED | STRANOVSKÁ, E.: Psycholingvistické aspekty vo vyučovaní cudzích jazykov. In: Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií II. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010, s. 607-615. ISBN 978-80-89236-93-0 |
AED | VALÁBIK, D.: Neurodidaktika a jej uplatnenie vo výučbe cudzích jazykov vo vyučovaní cudzích jazykov. In: Pokrivčáková, S., Filo, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008a, s. 151-153. ISBN 978-80-8094-416-2. |
AED | VALÁBIK, D.: Učenie versus osvojovanie si vedomostí pri výučbe cudzích jazykov. In: Pokrivčáková, S., Filo, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008b, s. 112-113. ISBN 978-80-8094-416-2. |
ADE | HORVÁTHOVÁ, B.: Stratégie rozvíjania receptívnych zručností počúvanie a čítanie v e-learningu. Media 4u Magazine. 1/2009b, s. 23-25. ISSN 1214-9187. |
ADF | REID, E.: Kurikulum a kurikulárna reforma jazykového vzdelávania na Slovensku. In: XLinguae.eu / A Trimestrial European Scientific Language Review. ISSN 1337-8384, Vol. 2, No. 2 (2010), p. 6. |
ADF | STRANOVSKÁ, E.: Perspektívy psycholingvistiky a pragmalingvistiky vo vyučovaní cudzích jazykov. In: XLinguae.eu/A Trimestrial European Scientific Language Review. ISSN 1337-8384, Vol. 2, No. 1 (2010), p. 27-32. |
ADF | VALÁBIK, D.: Emocionalizácia vyučovania. X-linguae/A Trimestrial European Scientific Language Review. ISSN 1337-8384, Vol. 2, No 4 (2009a), s. 12 - 19. |
ADF | ŽEMBEROVÁ, I.: Alternatívne metódy vo vyučovaní britských historických reálií. In Notes. ISSN 1336-1651, 2008, roč. 10, č. 3 (2009b), s. 30-33. |
FAI | POKRIVČÁKOVÁ, S., FILO, J. (eds.): Cudzie jazyky v škole 5. Nitra: UKF, 2008. ISBN 978-80-8094-416-2. |
FAI | VESELÁ, K. (ed.): Cudzie jazyky v škole 6. Nitra: UKF, 2009a. ISBN 978-80-8094-549-7. |
FAI | VESELÁ, K. (ed.): Cudzie jazyky a kultúry v škole 7. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-775-0. |
FAI | ŽEMBEROVÁ, I. - VESELÁ, K. (eds.): Foreign Languages and Cultures 2009. Nitra: UKF, 2009. ISBN 978-80-8094-539-8. |
FAI | ŽEMBEROVÁ, I. (ed.): Foreign Languages and Cultures 2010. Nitra: UKF, 2010a. ISBN 978-80-8094-716-3. |
GHG | Prírodoveda pre 1. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-757-6 |
GHG | Prírodoveda pre 2. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-758-3 |
GHG | Prírodoveda pre 3. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-750-0 |
GHG | Prírodoveda pre 4. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-760-6 |
GHG | Informatika pre 1. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-761-3 |
GHG | Informatika pre 2. ročník. Nitra: UKF, 2010 ISBN 978-80-8094-762-0 |
GHG | Informatika pre 3. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-763-7 |
GHG | Informatika pre 4. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-764-4 |
GHG | Matematika pre 1. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-765-1 |
GHG | Matematika pre 2. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-766-8 |
GHG | Matematika pre 3. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-767-5 |
GHG | Matematika pre 4. ročník. Nitra: UKF, 2010. ISBN 978-80-8094-768-2 |
ACD | POKRIVČÁKOVÁ, S.: Obsahovo integrované učenie sa cudzieho jazyka (CLIL) na 1. stupni ZŠ. In: Straková, Z. - Cimermanová, I.(eds.): Učiteľ cudzieho jazyka v kontexte primárneho vzdelávania. Prešov : PU, 2010, s. 99-121. ISBN 978-80-555-0232-8. |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
web stránka | webová stránka pre učiteľov partnerských základných a stredných škôl s informáciami, diskusným fórom a metodickými materiálmi | www.amos.ukf.sk |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele excelentne (s dosiahnutím celospoločenských prínosov).