Vyučovanie matematiky a prírodovedy na 1. st. ZŠ pomocou interaktívnej tabule.
Basic informations
Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)
Project name (Slovak): Vyučovanie matematiky a prírodovedy na 1. st. ZŠ pomocou interaktívnej tabule.
Project name (English): Teaching of mathematics and science with digital whiteboard
Start of project: 2009
End of project: 2011
Condition of project: Ukončený
Project number: 3/7027/09
Project leader: doc. RNDr. Edita Partová, CSc.
University: Univerzita J. Selyeho
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Moderná škola musí rešpektovať technický vývoj a poskytnúť žiakom informácie takým spôsobom, ako ich získavajú mimo školy. Cieľom tohto projektu bolo vypracovanie a publikovanie metodiky vyučovania modernými technológiami, špeciálne pomocou digitálnej tabule. Výsledkom projektu je 1monografia 16 vedeckých a odborných článkov, 2 práce ŠVOČ, 11 výučbových programov, 34 interaktívnych pracovných listov pre digitálnu tabuľu. Všetky výsledky sú publikované v tlačenej alebo elektronickej verzii.
Description of original results of the project in English
The modern school must respect the technical development and to give the information for children in same way their getting them in real life. The aim of this project was to develop and publish the methodology of teaching of mathematics and science with modern technologies, especially by using of digital whiteboard. The result of the project is a monography, 16, the work of the scientific articles, 34 interactive worksheets for digital whiteboard, 11 educational software. All results are published printed or in the electronic version.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2009 | 4 146,00 | 0,00 |
Drawn in year 2010 | 1 403,00 | 0,00 |
Drawn in year 2011 | 1 956,00 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 7 505,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AAB | Vyucovanie matematiky pomodvou modernych technologii |
ADF | Partová, E Mýty o násobilke, In: Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania. UMB, Bratia Sabovci s.r.o. Zvolen, 2009, ISBN 978-80-8083-742-6 |
AFG | Partová, E :Preschool teacherś concept of classification, In SEMT´09, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-398-6 |
AED | Partová, E, Žilková, K.: Schopnosť odhaliť lineárny vzorpomocou softvéru u detí predškolského veku IMEM 2009, Interdisciplinary Relationships in the Theory and Practice of Informatics, Management, Economics and Mathematics, Strany od-do: 648 – 653, Ružomberok ,2009, Katolícka Univerzita, Pedagogická fakulta. |
AED | Partová, E.: Získané a stratené matematické kompetencie pod vplyvom interaktívnej tabule. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike, Vydavateľstvo UK v Batislave, 2010, ISBN 978-80-223-2911-8. |
AEC | AEC Partová, E.: Očakávania a realita efektivity interaktívnej digitálnej tabule. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Facultas Paedagogica. Mathematica 7, Olomouc : Univerzita Palackého, 2010 S. 220-224 |
AEC | Edita, Partová - Katarína, Žilková: Rozvíjanie pojmu relácia v predškolskom veku prostriedkami IKT In: Acta universitatis palackianae Olomucensis, Facultas paedagogica, Mathematica VII, Matematika 4 : Matematické vzdelávání v kontextu promen primární školy. - ISSN 0862-9765. - ISBN 978-80-244-2511-5. - (2010 |
AED | AED Edita, Partová: Premena interaktívnej tabule z hračky na efektívnu učebnú pomôcku pre vyučovanie matematiky / In: Teaching Mathematics II : Innovation, New Trends, Research. PF KU Ružomberok - ISBN 978-80-8084-645-9. - (2010), |
AEC | AEC Edita, Partová: Kompetencie budúcich učiteľov rozvíjať tvorivosť počas vyučovania matematiky In: Tvořivost v počátečním vyučování matematiky : Vědecká konference s mezinárodní účastí věnovaná matematickému vzdělávání v primární škole. - ISBN 978-80-7043-992-0. - (2011), s. 170-174. |
AEC | AEC Edita, Partová - Tibor, Marcinek: Measurament of mathematical knowledge for teaching: issues of adaptation of a U.S.-Developed instrument for the use in the Slovak republic. In: International Symposium Elementary Maths Teaching. - ISBN 978-80-7290-509-6. - (2011), s. 229-237. |
AEC | AEC Edita, Partová: Softvérové obmedzenia didaktického vuyžívania digitálnych tabúľ In: DIDMATTECH XXIV : Problemy edukacji nauczycieli. - ISBN 978-83-7271-678-1. - (2011), s. 276-281 |
AAB | AAB Edita, Partová: Vyučovanie matematiky pomocou moderných technológií. Univerzita Komenského v Bratislave,Vydavateľstvo UK, 2011, ISBN 978-80-223-3144-9 |
AFC | Žilková, Katarína (100%): Poznatkové defekty v učive o mnohouholníkoch a možnosti ich korekcií prostredníctvom digitálnych technológií. 2011 Plzeň : Západočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7043-992-0 20% |
AFD | Kopáčová, Jana : Učebnice prírodovedy a Štátny vzdelávací program pre 1. stupeň ZŠ. In: Rochovská, I., Akumjaková, B. (eds.):Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov IV. Ružomberok : Verbum, 2010. s. 122-127. ISBN 978-80-8084-617-6 [Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov. 2. Medzinárodná vedecká konferencia. Levoča, 10.-11.11.2010] |
AFA | AFA Kopáčová, Jana : Prírodoveda na 1. stupni základnej školy. In: Tradíció és innováció a nemzetiségi pedagógusképzésben. Szarvas : Szent István Egyetem PK, 2011. - s. 56 - 73 ISBN 978-963-87735-9-3 [Tradície a inovácie. Medzinárodná vedecká konferencia. Szarvas, 28. 4.2011] |
BED | Kopáčová, Jana : Fyzika v učebniciach prírodovedy pre primárne vzdelávanie. In: Hanisko, P. (eds.) Poznatky modernej fyziky a ich aplikácia do vyučovania fyziky. Ružomberok : Verbum, 2011. – s. 187-194 ISBN: 978-80-8084-798-2. [Fyzikálne vzdelávanie v kontexte modernej fyziky. Medzinárodná vedecká konferencia. Ružomberok , 27. – 28. 1. 2011] |
Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)
Output name | Description of output | Link |
---|---|---|
Tvorba a pokračovanie vzorov1 | Didaktický softvér na www.matika.sk/programy/farby.HTM | www.matika.sk/programy/farby.HTM |
Tvorba a pokračovanie vzorov2 | Didaktický softvér | www.matika.sk/programy/farby |
Tvorba a pokračovanie vzorov3 | Didaktický softvér | www.matika.sk/programy/kombinacia.HTM |
Hra na precvičovanie základných spojov sčítania | Didaktický softvér | www.matika.sk/programy/ scitanie.HTM |
Hra na precvičenie základných spojov odčítania | Didaktický softvér | www.matika.sk/programy/odcitanie.HTM |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele výborne.