Vyučovanie matematiky a prírodovedy na 1. st. ZŠ pomocou interaktívnej tabule.

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Vyučovanie matematiky a prírodovedy na 1. st. ZŠ pomocou interaktívnej tabule.

Project name (English): Teaching of mathematics and science with digital whiteboard

Start of project: 2009

End of project: 2011

Condition of project: Ukončený

Project number: 3/7027/09

Project leader: doc. RNDr. Edita Partová, CSc.

University: Univerzita J. Selyeho

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Moderná škola musí rešpektovať technický vývoj a poskytnúť žiakom informácie takým spôsobom, ako ich získavajú mimo školy. Cieľom tohto projektu bolo vypracovanie a publikovanie metodiky vyučovania modernými technológiami, špeciálne pomocou digitálnej tabule. Výsledkom projektu je 1monografia 16 vedeckých a odborných článkov, 2 práce ŠVOČ, 11 výučbových programov, 34 interaktívnych pracovných listov pre digitálnu tabuľu. Všetky výsledky sú publikované v tlačenej alebo elektronickej verzii.

Description of original results of the project in English

The modern school must respect the technical development and to give the information for children in same way their getting them in real life. The aim of this project was to develop and publish the methodology of teaching of mathematics and science with modern technologies, especially by using of digital whiteboard. The result of the project is a monography, 16, the work of the scientific articles, 34 interactive worksheets for digital whiteboard, 11 educational software. All results are published printed or in the electronic version.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2009 4 146,00 0,00
Drawn in year 2010 1 403,00 0,00
Drawn in year 2011 1 956,00 0,00
Pumped for the entire period of the project 7 505,00 0,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AAB Vyucovanie matematiky pomodvou modernych technologii
ADF Partová, E Mýty o násobilke, In: Matematika z pohľadu primárneho vzdelávania. UMB, Bratia Sabovci s.r.o. Zvolen, 2009, ISBN 978-80-8083-742-6
AFG Partová, E :Preschool teacherś concept of classification, In SEMT´09, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-398-6
AED Partová, E, Žilková, K.: Schopnosť odhaliť lineárny vzorpomocou softvéru u detí predškolského veku IMEM 2009, Interdisciplinary Relationships in the Theory and Practice of Informatics, Management, Economics and Mathematics, Strany od-do: 648 – 653, Ružomberok ,2009, Katolícka Univerzita, Pedagogická fakulta.
AED Partová, E.: Získané a stratené matematické kompetencie pod vplyvom interaktívnej tabule. In: Potenciál prostredia IKT v školskej matematike, Vydavateľstvo UK v Batislave, 2010, ISBN 978-80-223-2911-8.
AEC AEC Partová, E.: Očakávania a realita efektivity interaktívnej digitálnej tabule. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Facultas Paedagogica. Mathematica 7, Olomouc : Univerzita Palackého, 2010 S. 220-224
AEC Edita, Partová - Katarína, Žilková: Rozvíjanie pojmu relácia v predškolskom veku prostriedkami IKT In: Acta universitatis palackianae Olomucensis, Facultas paedagogica, Mathematica VII, Matematika 4 : Matematické vzdelávání v kontextu promen primární školy. - ISSN 0862-9765. - ISBN 978-80-244-2511-5. - (2010
AED AED Edita, Partová: Premena interaktívnej tabule z hračky na efektívnu učebnú pomôcku pre vyučovanie matematiky / In: Teaching Mathematics II : Innovation, New Trends, Research. PF KU Ružomberok - ISBN 978-80-8084-645-9. - (2010),
AEC AEC Edita, Partová: Kompetencie budúcich učiteľov rozvíjať tvorivosť počas vyučovania matematiky In: Tvořivost v počátečním vyučování matematiky : Vědecká konference s mezinárodní účastí věnovaná matematickému vzdělávání v primární škole. - ISBN 978-80-7043-992-0. - (2011), s. 170-174.
AEC AEC Edita, Partová - Tibor, Marcinek: Measurament of mathematical knowledge for teaching: issues of adaptation of a U.S.-Developed instrument for the use in the Slovak republic. In: International Symposium Elementary Maths Teaching. - ISBN 978-80-7290-509-6. - (2011), s. 229-237.
AEC AEC Edita, Partová: Softvérové obmedzenia didaktického vuyžívania digitálnych tabúľ In: DIDMATTECH XXIV : Problemy edukacji nauczycieli. - ISBN 978-83-7271-678-1. - (2011), s. 276-281
AAB AAB Edita, Partová: Vyučovanie matematiky pomocou moderných technológií. Univerzita Komenského v Bratislave,Vydavateľstvo UK, 2011, ISBN 978-80-223-3144-9
AFC Žilková, Katarína (100%): Poznatkové defekty v učive o mnohouholníkoch a možnosti ich korekcií prostredníctvom digitálnych technológií. 2011 Plzeň : Západočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7043-992-0 20%
AFD Kopáčová, Jana : Učebnice prírodovedy a Štátny vzdelávací program pre 1. stupeň ZŠ. In: Rochovská, I., Akumjaková, B. (eds.):Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov IV. Ružomberok : Verbum, 2010. s. 122-127. ISBN 978-80-8084-617-6 [Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov. 2. Medzinárodná vedecká konferencia. Levoča, 10.-11.11.2010]
AFA AFA Kopáčová, Jana : Prírodoveda na 1. stupni základnej školy. In: Tradíció és innováció a nemzetiségi pedagógusképzésben. Szarvas : Szent István Egyetem PK, 2011. - s. 56 - 73 ISBN 978-963-87735-9-3 [Tradície a inovácie. Medzinárodná vedecká konferencia. Szarvas, 28. 4.2011]
BED Kopáčová, Jana : Fyzika v učebniciach prírodovedy pre primárne vzdelávanie. In: Hanisko, P. (eds.) Poznatky modernej fyziky a ich aplikácia do vyučovania fyziky. Ružomberok : Verbum, 2011. – s. 187-194 ISBN: 978-80-8084-798-2. [Fyzikálne vzdelávanie v kontexte modernej fyziky. Medzinárodná vedecká konferencia. Ružomberok , 27. – 28. 1. 2011]

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Tvorba a pokračovanie vzorov1 Didaktický softvér na www.matika.sk/programy/farby.HTM www.matika.sk/programy/farby.HTM
Tvorba a pokračovanie vzorov2 Didaktický softvér www.matika.sk/programy/farby
Tvorba a pokračovanie vzorov3 Didaktický softvér www.matika.sk/programy/kombinacia.HTM
Hra na precvičovanie základných spojov sčítania Didaktický softvér www.matika.sk/programy/ scitanie.HTM
Hra na precvičenie základných spojov odčítania Didaktický softvér www.matika.sk/programy/odcitanie.HTM

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter