Tvorba a rozvoj programu mediálneho a filmového manažmentu vo vzdelávacom procese vysokoškolského štúdia v súlade s požiadavkami trhu práce.

Basic informations

Thematic area: komisia č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia

Project name (Slovak): Tvorba a rozvoj programu mediálneho a filmového manažmentu vo vzdelávacom procese vysokoškolského štúdia v súlade s požiadavkami trhu práce.

Project name (English): E-learning and innovative forms of its application at the Faculty of Mass Media Communication, UCM in Trnava

Start of project: 2010

End of project: 2011

Condition of project: Ukončený

Project number: 493-020UCM-4/2010

Project leader: doc. PhDr. Slavomír Magál, CSc.

University: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Department: Fakulta masmediálnej komunikácie

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Rozpracovanie metodickej a obsahovej časti predpokladaných tém umožní poslucháčom získať najaktuálnejšie informácie v predmetnej oblasti na základe inovatívnych učebných metód odpovedajúcich štandardu špičkových vzdelávacích pracovísk v Európskej únii. Koncepcia umožňuje integrovať klasické pedagogické postupy a progresívnymi technológiami. Predpokladaným prínosom je prirodzená motivácia poslucháča uplatniť sa v predmetnom odbore, jeho priebežná aktivita počas celého vzdelávacieho procesu a praktické zhodnotenie teoretických poznatkov získaných počas štúdia v študijnom odbore Masmediálne štúdia Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave v podmienkach praxe už počas aktívneho štúdia.Riešiteľský tím v základom koncepte projektu kládol dôraz na odbornú prípravu poslucháčov s možnosťou voľného prístupu k najaktuálnejším poznatkom s využitím najmodernejších technológií. Autori projektu predpokladajú, že dostupnosť informácii a možnosť ich dynamickej aktualizácie je základným predpokladom zvyšovania konkurencieschopnosti vzdelávacieho programu na úrovni vysokých škôl.
Nasledujúcim východiskom pri koncipovaní riešenia bola rovina sociálnej interakcie. Predstavuje aspekt motivácie poslucháčov k téme prostredníctvom koncepčnej tímovej práce, aktívnej komunikácie a širokej škály komunikačných kanálov, multimediálnych technológií a interaktívnych sociálnych sietí poslednej generácie.
Ako posledné východisko pri dosahovaní cieľov kládol riešiteľský tím dôraz na trhovú interakciu, ktorá by umožnila poslucháčom sa uplatniť na projektoch s reálnym presahom na mediálny trh a konfrontáciu s poprednými odborníkmi z mediálnej praxe na domácom a zahraničnom trhu.

Riešiteľský tím rozpracoval harmonogram riešenia projektu do 3 pracovných etáp v časovom horizonte 2 rokov:

a, Identifikácia, výber a sprístupnenie informačných zdrojov v predmetnej oblasti, ktoré by sa opierali o renomovaných autorov a skúsenosti z praxe na domácom a zahraničnom trhu.

b, Vytvorenie koncepčnej metodiky, ktorá by umožňovala prepojenie študijného obsahu s požiadavkami trhu práce a konfrontovala by teoretické poznatky z oblasti filmového a mediálneho manažmentu v podmienkach praxe.

c, Organizačná príprava študijného programu pripravená v súlade s inovatívnymi technológiami s podporou metodických postupov pedagogickej psychológie.

Projekt bude mať význam pre domácich a zahraničných zamestnávateľov pri uplatnení poslucháčov fakulty na všetkých úrovniach riadenia trhu práce. Sekundárne je možné očakávať prínos projektu v rozvoji medzinárodnej spolupráce a podpore ekonomických stimulov regiónu.

 

Description of original results of the project in English

The elaboration of methodology and content of expected topics allows students to receive the latest news in the subject field based on innovative teaching methods, following the standards of the EU high quality educational departments.

This concept allows the integration of traditional teaching procedures with some advanced technologies. The anticipated benefits are as follows: natural motivation of the listener to get a job in their subject field, their ongoing activity throughout the educational process and practical usage of their theoretical knowledge, acquired during their studies in Mass Media field, Faculty of Mass Media Communication, UCM in Trnava, in terms of practice, already during the active study. PI team, in applying the concept of project, highlighting the training of students, with the possibility of free access to the latest knowledge, using the latest technology. The authors of project suppose that that the essentials for increasing competitiveness at universities are as follows: availability of information and possibility of dynamic updates.

The level of social interaction was the next starting point in devising solutions. It presents the motivation aspect of listeners to the given topic, by means of conceptual teamwork, active communication and wide range of communication channels, multimedia technologies and last generation social networking sites.


Our team put emphasis on market interaction, as the last solution in achieving goals. This interaction is supposed to allow the students to apply to some projects, overlapping with the real to media market and confrontation with some media practice professionals at home and foreign market.

The project time schedule was made by our team. It consisted of 3 working stages in 2 years horizon:


a, Identification, selection and disclosure of information resources in this area, which would be based on some prestigious authors and practical experience at domestic and foreign market.


b, Creating a conceptual methodology, which would enable the interconnection of academic content with labor market requirements and confront the theoretical knowledge of the film area. It would also confront the theoretical knowledge of the media management in practice.

c, Organizational setup of curriculum was prepared in accordance with some innovative technologies, supported by the methodological processes of teaching psychology.

The importance of project, for both domestic and foreign employers, is in placing the faculty graduates in all levels of the job market. The secondary project benefits can be expected in the development of international co-operation and support of regional economic stimuli.

 

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2010 2 168,00 2 437,00
Drawn in year 2011 4 240,00 2 087,00
Pumped for the entire period of the project 6 408,00 4 524,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
AFD In: Nové diskurzy mediálnych štúdií - Megatrendy a médiá / editori zborníka: Slavomír Magál, Dana Petranová, Martin Solík. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2011. - 276 s. - ISBN 978-80-8105-253-8. - S. 245-260
AEE Magál, S. - Zábojník, R. - Kraľovičová, D.: E-learning and innovative forms of its application at the Faculty of Mass Media Communication, UCM in Trnava. Komunikacja w społeczeństwie wiedzy XXI. wieku. Poznan: Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa (High School of Safety in Poznan)
ACB Magál, S. - Valentovičová, D. - Zábojník, R.: Filmový a mediálny manažment. Manažérska komunikácia 1. Trnava : FMK UCM, 2011, 200 s. (publikácia v tlači)
ACB Magál, S. - Valentovičová, D. - Zábojník, R.: Filmový a mediálny manažment. Manažérska komunikácia 2. Trnava : FMK UCM, 2011, 180 s. (publikácia v tlači)
ACB Magál, S. - Valentovičová, D. - Zábojník, R.: Filmový a mediálny manažment. Filmová produkcia 1. Trnava : FMK UCM, 2011, 190 s. (publikácia v tlači)

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Hlavná stránka projektu Opisuje základnú caharkteristiku projektu a poskytuje odkazový systém na prepojené časti projektu pod samostatnými doménami www.artcinema.sk
e-Learningova platforma Moodle 1.8 Moodle 2.2 Aktívna e-Learningová platforma bude dostupná do konca akademického roka 2011/12 www.artcinema.sk/online
Aktualizovaná verzia e-Learningovej platformy Moodle 2.2 E-learning s novou architektúrou a testovacím rozhraním www.estudy.sk
MFF Handcuff (Puto) Stránka festivalu určená ako praktický výstup pre poslucháčov v kontexte organizácie, riadenia a prezentácie pracovných výstupov. Systém je v súčastnosti prepojený s databázov DataKal www.handcuff.sk
Digitálna knižnica Digitálna knižnica obsahuje spracované elektronické zdroje a zároveň monitoruje vybrané servery vo forme agregovania správ (feed aggregator) www.elibrary.sk
Filmová škola Artmediále Stránka filmovej školy artmediále s prezentáciou harmonogramu podujatia www.artmediale.sk
Web-konferečný systém Webkonferečný systém umožňuje sa prihlasovať na jednotlivé eventy, odborné prezentácie a konferencie. Stránka je integrovaná s web-konferečným systémom Open Meetings www.mediale.sk
Akademická sociálna sieť Webové rozhranie na báze WordPress, ktoré umožňuje prezentovať frofesionálne výstupy poslucháčov www.mediabook.sk
Virtuálneuniverzitný campus 3D Webové rozhranie, ktoré umožňuje priamy vstup a navigáciu do virtuálneho akademického campusu. Stránka vyžaduje mať doplnený autorský software od spoločnosti LindenLab. Software je dostupný na stránkach spoločnosti zdarma. www.artlife.sk
Artmediále: Letná filmov škola Podujatie organizované FMK UCM v Trnave -
Fakultné filmové večery Nepravidelné filmové večery kde mali možnosť poslucháči konfrontovať otázky v oblasti filmového a mediálneho manažmentu s riešiteľským kolektívom. -
Workshop „Komunikačné techniky vo filmovom a mediálnom priemysle" Workshop bol zameraný predovšetkým ako podujatie orientované na výmenu skúseností v oblasti projektovej komunikácie s aplikáciou do filmového a mediálneho priemyslu. Metodický koncept podujatia sledoval dva základné ciele. Overenie metodiky konceptu navrhovaného predmetu a metodické východisko pre koncipovanie pracovných zadaní pre poslucháčov s presahom do praxe. -
Účasť a prezentácia fakulty na MFF Berlinale Univerzitná akreditácia na podujatí www.berlinale.de

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter