Overenie videokonferenčného systému a dištančných technológií v aplikáciách
Basic informations
Thematic area: komisia č. 2 pre nové technológie, metódy a formy vo vzdelávaní
Project name (Slovak): Overenie videokonferenčného systému a dištančných technológií v aplikáciách
Project name (English): Verification Video Conference System and Distance Technology in Applications
Start of project: 2010
End of project: 2011
Condition of project: Ukončený
Project number: 173-018UKF-4/2010
Project leader: prof. Ing. Tomáš Kozík, DrSc.
University: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Department: Pedagogická fakulta
Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku
Nie malým problémom pri využívaní a tvorbe vzdialených reálnych experimentov sú náklady na ich vytvorenie a dlhodobé prevádzkovanie. Niektoré experimenty, najmä z oblasti elektrotechniky, môžu byť prevádzkované automaticky, iné si vyžadujú neustálu prítomnosť obsluhy (predovšetkým odbory chémie). Nie menej dôležité je, aby aj školy boli technicky pripravené na využívanie vzdialených experimentov (vyžaduje sa vysokorýchlostné internetové pripojenie) a aby pedagógovia, ktorí tieto experimenty vo výučbe aplikujú, mali primeranú odbornosť a zručnosť v práci s IKT. Z tohto dôvodu bol zrealizovaný výskum, zameraný na zisťovanie postojov, názorov a záujmu učiteľov v oblasti aplikácie videokonferenčných systémov a multimediálnych technológií učiteľmi do edukačného procesu.
Súčasná technická úroveň automatizačnej techniky, ktorá je ponúkaná výrobcami na trhu, dovoľuje realizovanie ovládania a riadenia reálnych a vzdialených experimentov pomocou PLC systémov. V projekte autori analyzujú uplatniteľnosť týchto systémov pri návrhov reálnych a vzdialených experimentov. Analýza ukazuje ich vhodnosť a perspektívu použitia pre uvedené účely prípravy a prevádzkovania experimentov.
Ako príklad ich uplatnenia je uvedený návrh koncepcie vzdialeného reálneho experimentu merania rýchlosti prúdenia v vzduchu v modelovej trubici.
Description of original results of the project in English
Not a small problem in the use and development of remote experiments are real expenses for their creation and long-term operation. Some experiments, particularly in the electrical branch, can be operated automatically, others require the constant presence of operators (especially in the chemistry branches). No less important is that schools were technically prepared to make use of remote experiments (it requires high speed internet connection) and the teachers who apply these experiments in teaching practice should have appropriate expertise and skills in the area of ICT.
In order to improve the quality of vocational teacher training courses at PF UKF in Nitra a research was carried out to identify attitudes, beliefs and interests of teachers in the application of videoconferencing systems and multimedia technologies by teachers in the educational process.
The current technical level of automation which is offered by the producers on the market allows the realization of control and management of real experiments using a remote PLC systems. In this project the authors analyse the applicability of these systems in the design of real experiments as well as remote ones. The analysis shows a suitability and perspective of deployment for the purposes of preparing and running experiments.
As an example of their application, in the monograph it is given the design of conception of real remote experiment measuring the velocity of air in the model tube.
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA
Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA | Capital expenditures in € | |
---|---|---|
Drawn in year 2010 | 2 882,99 | 0,00 |
Drawn in year 2011 | 1 993,01 | 0,00 |
Pumped for the entire period of the project | 4 876,00 | 0,00 |
List of project outcomes for the entire solution
Publishing activity
Category code | Specific output, name (ISBN, number of pages a i.) |
---|---|
AEC | BÁNESZ, G.: Komunikácia univerzitnej katedry s pedagogickou praxou v digitálnom informačnom prostredí, 2010. In. Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej : wybrane problemy wspólczesnej edukacji zawodowej w Polsce i na Slowacji. - Rzeszów : Max Druk - Drukarnia Medyczna, 2010. - ISBN 978-83-61483-76-2, S. 154-162. |
ADE | BÁNESZ, G.: Názory učiteľov na možnosti a formy ďaľšieho odborného vzdelávania, 2011. In. Edukacja - Technika - Informatyka : wybrane problemy edukacji technicznej i zawodowej. - ISSN 2080-9069, Roč. 3, č. 2 (2011), 1. časť, s. 254-259. |
AFC | BÁNESZ, G.: Názory učiteľov na využívanie IKT a možnosti ďaľšieho. In Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. - ISBN 978-80-86768-34-2, S. 363-366. |
AFB | BÁNESZ, G.: Podpora predmetu Technika v digitálnom prostredí. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania Banská Bystrica: UMB, 2010 ISBN 978-80-557-0071-7, S. 75-83. |
ADE | BÁNESZ, G.: Reflection of the school reform technical education in Slovak republic. In. JTIE Journal of Technology and Information Education. ISSN 1803-6805, Vol. 2, no. 2 (2010), p. 29-32. |
ADE | BÁNESZ, G.: Podpora predmetu Technika na základných školách. In. pedagogická prax s podporou informačných a komunikačných technológií. Nitra: UKF, 2010 ISBN 978-80-8094-827-6, s. 52-71. |
AAB | KOZÍK, T. a kol.: Videokonferenčné systémy v edukačných aplikáciách. Nitra: UKF, 2011. 175 s. ISBN 978-80-8094-976-1. |
AEC | KOZÍK, T.: K problematike záujmu o štúdium prírodných a technických vied. In Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej (Wybrane problemy ksztalcenia zawodowego w Polsce i na Slowacji). Rzeszow: Max druk – drukarnia medyczna, 2010, s. 109-113. ISBN 978-83-61483-72-4 |
ABC | MIŠTINA, J. - KOZÍK, K: Odborne zameraná jazyková príprava ako súčasť univerzitného technického vzdelávania, 2010. In. Modernization of Teaching Foreign Languages: CLIL, Inclusive and Intercultural Education. - Brno : Masarykova univerzita, 2010. - ISBN 978-80-210-5294-9, P. 40-70 |
ADE | KOZÍK, T.: Aktuálne problémy technického vzdelávania = Topical problems of technical education, 2011. In. Journal of Technology and Information Education. - ISSN 1803-6805, Vol 3, no. 1 (2011), p. 187-192. |
ADF | ŠIMON, M. - KOZÍK T.: Voľne dostupné vzdialené experimenty = Freely available remote experiments, 2011. In. Journal of Information Technologies. - ISSN 1337-7469, Vol. 4, no. 1 (2011), p. 15-20. |
AFC | KOZÍK, T.: Extracurricular activitie of students at the proffesionally oriented teacher training department, 2011. In. Computer science in the age XXI. century : Jedlnia Letnisko, 2-3 czerwca 2011. - Radom : Technical University of Radom, 2011. - ISBN 978-83-7789-006-6, P. 80-86. |
AFC | KOZÍK, T. - MICHALÍK M.: K niektorým otázkam dopravnej výchovy v Slovenskej republike, 2011. In. DIDMATTECH XXIV : problemy edukacji nauczycieli. Konferencja, KRAKÓW, 15-16.09.2011. - Kraków : Zespól Poligraficzny UP, 2011. - ISBN 978-83-7271-678-1, S. 121-130. |
AFC | KOZÍK, T. - STANKOVSKÝ J.: Doctoral study specifications in the conditions of competence education, 2010. In. Diversity unifies - Diversity in Engineering Education : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava, 19-22 September 2010. - Trnava : STU, 2010. - ISBN 978-2-87352-003-8, S. 384-388. |
AFD | KOZÍK, T. - ŐLVECKÝ M.: Simulated and real remote experiments in the process of education, 2010. In. 8th International Conference on Emergencing elearning technologies and Applications ICETA 2010. - Košice : Elfa, 2010. - ISBN 978-80-8086-166-7, S. 223-228. |
AFD | ŠIMON, M. - KOZÍK T.: Remote experiments, real benefits, or fashion wave ?, 2011. In. Applied natural sciences 2011 : 3rd international conferences, Častá - Papiernička, October 5-7. - Trnava : UCM, 2011. - ISBN 978-80-8105-266-8, P. 400-404. |
AFD | KOZÍK, T.: The development of educational strategies in the Slovak republic at the beginning of the 21st century, 2011. In. Applied natural sciences 2011 : 3rd international conferences, Častá - Papiernička, October 5-7. - Trnava : UCM, 2011. - ISBN 978-80-8105-266-8, P. 366-370. |
AFD | LUKÁČOVÁ, D. – KOZÍK, T.: Výskum Katedry techniky a informačných technológií PF UKF v Nitre so zameraním na učiteľský študijný program, 2011. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: UMB, 2011. ISBN 970-80-557-0265-0, S. 231-238. |
AFC | LUKÁČOVÁ, D. – ŠEBO, M.: Vzdelávací štandard pre študentov z témy multimediálne technológie. Brno: Masarykova univerzita, 2011. v tlači |
AFC | LUKÁČOVÁ, D.: Kľúčové kompetencie učiteľov a študentov v oblasti IKT. In JTIE. Olomouc: PF UP, 2011, roč. 2, v tlači |
AEC | LUKÁČOVÁ, D.: Profesijný rozvoj učiteľov po reforme. In Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej (Wybrane problemy ksztalcenia zawodowego w Polsce i na Slowacji). Rzeszow: Max druk – drukarnia medyczna, 2010, s. 114-122. ISBN 978-83-61483-72-4 |
BDF | LUKÁČOVÁ, D.: Technické vzdelávanie si zaslúži väčší priestor: školstvo odborne. In Učiteľské noviny : Dvojtýždenník o školstve a vzdelávaní. ISSN 0139-5769, Roč. 58, č. 26.-27.(2010), s. 17-18. |
ADE | LUKÁČOVÁ, D.: Technology education in Slovakia and school reform = Technické vzdelávanie na Slovensku a školská reforma, 2010. In. JTIE Journal of Technology and Information Education. ISSN 1803-6805, Vol. 2, no. 2 (2010), p. 5-8. |
ADE | LUKÁČOVÁ, D.: Vedomosti a zručnosti študentov učiteľstva technických predmetov z oblasti IKT, 2011. In. Edukacja - Technika - Informatyka: wybrane problemy edukacji technicznej i zawodowej. Rzeszow: Max Druk - Drukarnia Medyczna. Roč. 3, č. 2 (2011), 1. časť, s. 265-270. ISSN 2080-9069 |
AFC | LUKÁČOVÁ, D.: Vedomosti a zručnosti učiteľov v oblasti. In. Trendy ve vzdělávání 2011 / informační technologie a technické vzdělávání: sborník z mezinárodní vědecko-odborní konference Trendy ve vzdělávání 2011. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-86768-34-2, S. 323-326. |
AFD | LUKÁČOVÁ, D.: Videokonferenčné aplikácie v pedagogickej praxi = Videoconferencing applications in teaching practice, 2010. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania: zborník príspevkov 26. medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie. Banská Bystrica: UMB, 2010. ISBN 978-80-557-0071-7, S. 265-269. |
AFC | LUKÁČOVÁ, D.: Vzdelávací štandard pre študentov z témy videokonferenčné systémy. Olomouc: PF UP, 2011. v tlači |
AFD | ŠEBO, M. - SITÁŠ, J.: IKT a open source softvér v univerzitnom štúdiu. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania : zborník príspevkov 26. medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie. - Banská Bystrica : UMB, 2010. - ISBN 978-80-557-0071-7, S. 398-403. |
AFC | ŠEBO, M.: Kvalita technickej infraštruktúry na ZŠ In. DIDMATTECH XXIV : Problemy edukacji nauczycieli. Konferencja, KRAKÓW, 15-16.09.2011. - Kraków : Zespól Poligraficzny UP, 2011. - ISBN 978-83-7271-678-1, S. 233-239. |
ADE | ŠEBO, M.: The feasibility of utilization the video-conference systems at basic schools in term of technology infrastructure = Možnosti využitia videokonferenčných systémov na ZŠ z hľadiska technickej infraštruktúry In: Journal of Technology and Information Education. - ISSN 1803-537X, Vol. 3, no. 1 (2011), p. 22-25. |
AFC | ŠEBO, M.: Moderné komunikačné technológie vo vyučovacom procese. In: Nové technologie ve výuce : IV. vědecká konference, Brno, 11. listopad. - Brno : Masarykova univerzita, 2010. - ISBN 978-80-210-5333-5, S. 23-26. |
AFD | ŠEBO, M.: Videokonferenčné systémy v edukačnom procese. In: Vzájomná informovanosť - cesta k efektívnemu rozvoju vedecko-pedagogickej činnosti : zborník z konferencie doktorandov, Nitra 29. júna 2010 / Miroslav Šebo. - Nitra : UKF, 2010. - ISBN 978-80-8094-715-6, S. 99-104. |
AFD | ŠEBO, M.: Videokonferenčné systémy vo vzdelávaní. InEduTech. Prešov: PU, 2011. |
AFC | TOMKOVÁ, V.: Grafomotorické zručnosti rómskych žiakov v primárnom vzdelávaní. In: DIDMATTECH XXIV. Kraków: Zespól Poligraficzny UP, 2011. ISBN 978-83-7271-678-1, S. 389-395 |
AEC | TOMKOVÁ, V.: Odborné vzdelávanie študentov stredných škôl v Slovenskej. In: Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej. Rzeszów : Max druk - Drukarna medyczna, 2010. ISBN 978-83-61483-72-4, s. 86-90. |
AEC | TOMKOVÁ, V.: Požiadavka komunikačných zručností pedagóga pri uplatňovaní IKT vo vzdelávaní. In: Nové technológie ve výuce. Brno : Masarykova univerzita, 2010. - ISBN 978-80-210-5333-5, s. 1-4. |
AFD | TOMKOVÁ, V.: Priestorová predstavivosť žiakov 1. stupňa. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného. Banská Bystrica : UMB, 2010. ISBN 978-80-557-0071-7, s. 446-451. |
AFD | TOMKOVÁ, V.: Uplatňovanie videokonferencií v školskej praxi. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania: Banská Bystrica: UMB, 2011. ISBN 970-80-557-0265-0, s. 285-292. |
AED | TOMKOVÁ, V.: Videokonferenčný systém ako inovačný prvok vo. In: Edukacja - Technika - Informatyka: wybrane problemy edukacji informatycznej i informacyjnej. ISSN 2080-9069, Roč. 3, č. 2 (2011), 2. časť, s. 173-178. |
ADE | KOZÍK, T. - HANDLOVSKÁ, I.: Poznámka k tvorivosti v technickom vzdelávaní. In. Edukacja - Technika - informatyka. Rzeszow: Universytet Rzeszowsky, 2011. ISSN2080-9069 |
ADE | HANDLOVSKÁ, I. - KOZÍK, T.: The Reduction of Interewst among Elementary Students in the Field of Techniícal Education. In. Enternational Jornal of Engineering Pedagogy. Vol 1, No 3 (2011) ISSN 2192-4880 |
AFB | ŠIMON, M. - KOZÍK, T.: Vzdialené experimenty ako súčasť technológie vzdelávania. In Applied natural Sciences. Trnava, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2010. ISBN 978-80-8105-138-8 |
AFB | ŠIMON, M. - KOZÍK, T.: Remote experiments, real benefits, or fadhion wave? In Applied natural Sciences. Trnava, Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 2011. ISBN 978-80-8105-265-1 |
Replications
Category Name | Specific name |
---|---|
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | LUKÁČOVÁ, D.: Videokonferenčné aplikácie v pedagogickej praxi = Videoconferencing applications in teaching practice, 2010. In. Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania: zborník príspevkov 26. medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie. Banská Bystrica: UMB, 2010. ISBN 978-80-557-0071-7, S. 265-269. Citované v: BÁNESZ, G. 2011. Názory učiteľov na možnosti a formy ďalšieho odborného rastu. In Edukacja - Technika - Informatyka. ISSN 2080-9069, 2011, roč. 3, č. 2, s. 254-259. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | LUKÁČOVÁ, D.: Kľúčové kompetencie a ich reflexia v štátnom vzdelávacom programe vo vzťahu k technike a technológiám, 2009. In. Nové technologie ve výuce: sborník z 3. mezinárodní konference PedF. Brno: Masarykova univerzita, 2009. - ISBN 978-80-210-5092-1, S. 28. Citované v: BÁNESZ, G. Podpora predmetu technika v digitálnom informačnom prostredí., 2010. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. FPV UMB: Banská Bystrica, 2010. ISBN 978-80-557-0071-7, 2010, s. 75-83. |
4 - citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KOZÍK, T.: K problematike záujmu o štúdium prírodných a technických vied, 2010. In. Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej. - Rzeszow : Max Druk, 2010. - ISBN 976-83-61483-72-4, S. 109-113. Citované v: BÁNESZ, G. Podpora predmetu technika v digitálnom informačnom prostredí., 2010. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. - FPV UMB: Banská Bystrica, 2010. - ISBN 978-80-557-0071-7, 2010, s. 75-83. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | KOZÍK, T. - KAJANOVÁ, N.: Secondary School Students´ Special Activity as in the school educational system in Slovakia, 2009. In. Problemy doksztalcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. - Radom : Politechnika Radomska, 2009. - ISBN 978-83-7204-851-6, S. 179-184. Citované v: PYTEL, K. 2010. Possibilities of introducing ICT tools in information society of high level ecology understanding. In Journal of technology and information education. ISSN 1803-537X, 2010, vol. 2, no. 1, p. 84. |
3 - citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch | TOMKOVÁ, V.: Požiadavka komunikačných zručností pedagóga pri uplatňovaní IKT vo vzdelávaní. In: Nové technológie ve výuce. – Brno : Masarykova univerzita, 2010. 1–4 s. ISBN 978-80-210-5333-5. Citované v: DUCHOVIČOVÁ, V.: Vzdelávanie učiteľov odborných technických predmetov. DIDMATTECH XXIV -, Problemy Edukacji Nauczycieli. Instytut Techniki UP, Kraków 2011, ISBN 978-83-7271-678-1, s.66-73 |
Final evaluation of the commission KEGA
Splnil ciele.