Vieš, čo vieš?

Basic informations

Thematic area: komisia č. 1 pre program rozvoja materského, základného a stredného školstva (perspektívy)

Project name (Slovak): Vieš, čo vieš?

Project name (English): Do you know, what you know?

Start of project: 2010

End of project: 2011

Condition of project: Ukončený

Project number: 175-006TVU-4/2010

Project leader: doc. RNDr. Mária Lucká, PhD.

University: Trnavská univerzita v Trnave

Department: Pedagogická fakulta

Anotácia originálnych výsledkov riešenia projektu v slovenskom jazyku

Originálnym výstupom projektu je testovacie prostredie "Vieš, čo vieš?", ktoré obsahuje viac ako 200 testov s viac ako 1500 testovými úlohami z matematiky, fyziky, chémie a biológie. Portál je voľne prístupný širokej verejnosti na internetovej stránke vcv.truni.sk a je vhodný pre nielen pre žiakov, ale aj pre učiteľov na precvičenie preberanej látky. Poskytuje okamžitú spätnú väzbu a umožňuje žiakom základných a stredných škôl, aby si overili a prehĺbili vedomosti z prírodovedných predmetov. Portál je tiež vhodnou pomôckou pre učiteľov, nakoľko im poskytuje databázu úloh, pomocou ktorých môžu preveriť vedomosti svojich žiakov. Portál obsahuje aj úlohy, ktoré pomôžu učiteľom a žiakom sa dobre pripraviť na Testovanie 5, prípadne na Testovanie 9.

Description of original results of the project in English

Original output of the project is a test environment, "Do you know, what you know?", which contains more than 200 tests with over 1500 quiz questions from mathematics, physics, chemistry and biology. The portal is freely accessible to the general public on the website vcv.truni.sk and is suitable for students and teachers. It provides immediate feedback and allows students to verify and deepen understanding of science. The portal is well suitable tool for teachers, because it provides a database of tasks by which they can check the level of knowledge of students. The portal contains also tests that can help teachers and pupils to be good prepared for national assesments Testing 5 and Testing 9 on mathematics.

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA

Financial grant of MŠVVandŠ SR within KEGA Capital expenditures in €
Drawn in year 2010 10 878,00 1 767,00
Drawn in year 2011 8 841,97 0,00
Pumped for the entire period of the project 19 719,97 1 767,00

List of project outcomes for the entire solution

Publishing activity

Category code Specific output, name (ISBN, number of pages a i.)
ADE ADE Fančovičová, Jana (50%); Prokop, Pavol (45%); Uşak, Muhammet (5%): Web-site as an educational tool in biology education: A case of nutrition issue. Educational Sciences: Theory & Practice, 10(2): 907-921. ISSN 1303-0485
ADC ADC Prokop, Pavol (34%); Fančovičová, Jana (33%); Fedor, Peter (33%): Health is Associated With Antiparasite Behavior and Fear of Disease-Relevant Animals in Humans. Ecological Psychology, 22 (3): 222 – 237. ISSN 1532-6969
AFD AFD Peterková, Viera (50%); Paveleková, Ivona (50%): Možnosti využitia elektronických testov vo vyučovaní odborných predmetov. In: Zbortník príspevkov z medzinárodnej konferencie Súčasné trendy vo vzdelávaní odbornej a laickej verejnosti v zdravotníckych disciplínach III.: FZSP TU, Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2010, str. 130-136. ISBN 978-80-8082-400-6
ADE ADE Peterková, Viera (50%); Paveleková, Ivona (50%): Využitie programu Hot Potatoes pri testovaní vedomostí z biológie. In: Media4u Magazine. Praha 2010, roč.7, č.4, str.108-111.ISSN 1214-9187
AFG AFG Lucká, Mária (100%): Interactive Testing as a Motivation Tool in Teaching Mathematics in Fourth Grade at Basic Schools. Sborník abstraktů z konference: Užití počítačů ve výuce matematiky. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2512-2, str. 39.
ADC ADC Fančovičová, Jana (50%); Prokop, Pavol (50%): Plants have a chance: outdoor educational programmes alter students´ knowledge and attitudes towards plants. Environmental Education Research, 17 (4): 537 – 551. 2011. ISSN 1350-4622.
BDE BDE Paveleková, Ivona (50%); Peterková, Viera (50%): Hodnotenie efektivity e-learningu vo vyučovaní chemických disciplín. In: Biologie, chemie, zeměpis. Plzeň, 2011, roč. 20, č. 3x, str. 263-267. ISSN 1210-3349.
AFD AFD Peterková, Viera (50%); Paveleková, Ivona (50%): Možnosti využitia elektronických testov vo vyučovaní odborných predmetov. Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2010. ISBN 978-80-8082-400-6.
AFC AFC Lucká, Mária (100%): Interaktívne testovanie ako nástroj motivácie vo vyučovaní matematiky v 4. ročníku ZŠ. In: Matematika 4.Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, str. 171-175. ISBN 978-80-244-2511-5.
FAI Lucká, Mária (Ed.): Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou, Trnava, 22. a 23. september 2011. Vydalo: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, 2011, počet strán 180, ISBN 978-80-8082-509-6.
FAI Lucká, Mária (Ed.): Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník abstraktov z konferencie zo dňa 22. a 23. septembra 2011, Trnava 2011, 39 strán. Vydala Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-478-5.
AED Lešková Andrea, Fančovičová Jana: UPLATŇOVANIE PROFESIJNÝCH ZRUČNOSTÍ ŠTUDENTOV POČAS PEDAGOGICKEJ PRAXE. In.: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou, Lucká, Mária (Ed.). Trnava, 22. a 23. september 2011. Vydalo: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, 2011, ISBN 978-80-8082-509-6, str.115-120.
AED Gerhátová Žaneta: Testovanie žiakov prostredníctvom interaktívnej tabule. In.: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou, Lucká, Mária (Ed.). Trnava, 22. a 23. september 2011. Vydalo: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, 2011, ISBN 978-80-8082-509-6, str. 49 – 55.
AED Hornáčková Alžbeta: Testy Hot Potatoes majú pozitívny vplyv na vedomosti žiakov z prírodopisu v 8. ročníku základnej školy. In.: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou, Lucká, Mária (Ed.). Trnava, 22. a 23. september 2011. Vydalo: TYPI UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, 2011, ISBN 978-80-8082-509-6, str. 83 – 88.
ADE ADE Fančovičová, Jana (50%); Prokop, Pavol (50%): Children´s Ability to Recognise Toxic and Non-Toxic Fruits.Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 7 (2): 115 – 120. 2011. ISSN 1305-8223
AFH AFH Lešková, Andrea (50%); Fančovičová, Jana (50%): Uplatňovanie profesijných zručností študentov počas pedagogickej praxe. Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. In: Zborník abstraktov z konferencie zo dňa 22. – 23. september 2011, Trnava . Vydala Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-478-5, str. 21.
AFH Gerhátová Žaneta: Testovanie žiakov prostredníctvom interaktívnej tabule. In.: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník abstraktov z konferencie zo dňa 22. a 23. septembra 2011, Trnava 2011. Vydala Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-478-5, str. 11.
AFH Hornáčková Alžbeta:Testy Hot Potatoes majú pozitívny vplyv na vedomosti žiakov z prírodopisu v 8. ročníku základnej školy. In.: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník abstraktov z konferencie zo dňa 22. a 23. septembra 2011, Trnava 2011. Vydala Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-478-5, str. 17.
AFH Lucká Mária, Sotáková Kristína: Testovacie prostredie "Vieš, čo vieš?" na online overovanie vedomostí žiakov základnej a strednej školy. In: Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník abstraktov z konferencie zo dňa 22. a 23. septembra 2011, Trnava 2011, str. 22 . Vydala Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, ISBN 978-80-8082-478-5, str. 22
AFC Mária Lucká, Milan Pokorný. Experience with Testing Mathematical Knowledge Using ICT / In: XXIV DIDMATTECH 2011. - Kraków : Instytut Techniki UP, 2011. - ISBN 978-83-7271-679-8. - S. 194-201.
ADE Fančovičová, J., Prokop, P.: Preferences for spicy foods and disgust of ectoparasites are associated with reported health in humans. PSIHOLOGIJA, 2011, Vol. 44 (4), 281–293.
BDE BDE Paveleková, Ivona (50%); Peterková, Viera (50%): Možnosti využitia elektronických testov vo vyučovaní odborných predmetov. In: Biologie, chemie, zeměpis. Plzeň, 2011, roč. 20, č. 3x, str. 274-278. ISSN 1210-3349.

Replications

Category Name Specific name
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Fančovičová, J., Prokop, P., Usak, M. 2010: Web-site as an educational tool in biology education: A case of nutrition issue. Educational Sciences: Theory & Practice, 10 (2): 907 – 921.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. Fedor, P. 2010: Health is associated with anti-parasite behaviour and fear of disease-relevant animals in humans. Ecological Psychology, 22 (3): 222 – 237.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Fančovičová, J., Prokop, P., Usak, M. 2010: Web-site as an educational tool in biology education: A case of nutrition issue. Educational Sciences: Theory & Practice, 10 (2): 907 – 921.
1 - citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science a v databáze SCOPUS Prokop, P., Fančovičová, J. Fedor, P. 2010: Health is associated with anti-parasite behaviour and fear of disease-relevant animals in humans. Ecological Psychology, 22 (3): 222 – 237.

Other outcomes (eg e-learning, websites, virtual laboratory, training, courses, workshops and the like.)

Output name Description of output Link
Vieš, čo vieš? Interaktívne testovacie prostredie. vcv.truni.sk
Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania Konferencia s medzinárodnou účasťou. vcv.truni.sk/konferencia

Final evaluation of the commission KEGA

Splnil ciele výborne.

Filter

Filter